Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 TD GT
    Rocznik
    1997

    Bravo duża temperatura

    Witam wszystkich otoz mam problem z moim fiatem bravo jakies dwa tyg temu bylem w trasie i gdy zjechalem na boczna ulice (mialem na biegu 2) przedemna byl koles zahamowalem do 0 i chcialem ruszyc to go zadławilem a na dodatek z maski wydobywal sie dym (byl to dym z zbiorniczka wyrownawczego, bardzi duza temperatura na zegarze nawet nie zauwazylem.

    Postanowilem wymienic uszczelke pod glowica bo nawet byla fontanna z zbiornika . Jeszcze przed ta wymiana nie chcial mi odpalic kracil tak jakby rozrusznik sie rozwalil.

    Teraz po wymianie ciezko pali dopiero moze jak sie troche nagrzeje przy tym kreceniu + jest ten sam problem co wczesniej czyli silnik sie nagrzewa do temperatury powyzej normy i wywala z zbiornika plyn silnik i chlodnica gorąca weze tez gorące. W aucie z nawiewiu leci chlod.

    Czy to moze byc nagrzewnica??
    Pomozecie???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Witam . Sprawdź termostat i pompę wody

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Jak leci chlod to zobacz czy nie jest zapowietrzony

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 TD GT
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    Witam . Sprawdź termostat i pompę wody
    W jaki sposob sprawdzic pompe wody??

    Cytat Napisał asykom15 Zobacz post
    Jak leci chlod to zobacz czy nie jest zapowietrzony
    W jaki sposob sprawdzic czy nie jest zapowietrzony??

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Termostat sprawdzisz po wężach do nagrzewnicy , możesz też odkręcić przewód który idzie z nagrzewnicy do termostatu , wtedy powinna napełnić się nagrzewnica . Rób to na zimnym silniku , jeśli nie podaje ciepła po włączonym silniku , a wąż zimny do nagrzewnicy to wina termostatu - brak małego obiegu . Jeśli się wszystko zagrzeje a będzie temperatura rosła powyżej 90* to wina pompy - nie da jej się sprawdzić organoleptycznie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 TD GT
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    Termostat sprawdzisz po wężach do nagrzewnicy , możesz też odkręcić przewód który idzie z nagrzewnicy do termostatu , wtedy powinna napełnić się nagrzewnica . Rób to na zimnym silniku , jeśli nie podaje ciepła po włączonym silniku , a wąż zimny do nagrzewnicy to wina termostatu - brak małego obiegu . Jeśli się wszystko zagrzeje a będzie temperatura rosła powyżej 90* to wina pompy - nie da jej się sprawdzić organoleptycznie
    A wiec tak z nawiewu nadal zimno leci weze od termostatu jeden zimny drugi letni wgl nic nie parza w porównaniu do reszty czyli od chlodnicy wszystkie twarde i gorące po odkreceniu koreczka ktory jest w chlodnicy troszke zrobily sie miekkie cisnienie tak jakby zeszlo no zbirniczek gorący i syczy tylko nie zdazylem okresli skad wysylam zdjecie zaznacze dwie opcje bo slyszalem a one sa obok siebie i niewiem dokladnie są zaznaczone czarnym X 20170624_193828.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    zapomnialem ze z tego zielonego korka schodzi cisnienie i plyn wywala chyba z niego wlasnie syczalo

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Witam . Jeśli masz zimne węże od termostatu to zawiesił ci się i nie ma małego obiegu . Czy odpinałeś wąż od termostatu do nagrzewnicy ? Pasuje też odkręcić korek ze zbiorniczka wyrównawczego-ten zielony

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 TD GT
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    Witam . Jeśli masz zimne węże od termostatu to zawiesił ci się i nie ma małego obiegu . Czy odpinałeś wąż od termostatu do nagrzewnicy ? Pasuje też odkręcić korek ze zbiorniczka wyrównawczego-ten zielony
    Ten wąż nie odpiąłem tylko sprawdzalem jakie sa czy cieple czy zimne.
    Jak korek odkrecam to po jakims czasie pracy silnika robi sie fontanna.

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał mamwaswpalcu Zobacz post
    Witam wszystkich otoz mam problem z moim fiatem bravo jakies dwa tyg temu bylem w trasie i gdy zjechalem na boczna ulice (mialem na biegu 2) przedemna byl koles zahamowalem do 0 i chcialem ruszyc to go zadławilem a na dodatek z maski wydobywal sie dym (byl to dym z zbiorniczka wyrownawczego, bardzi duza temperatura na zegarze nawet nie zauwazylem.
    Silnik poważnie przegrzany, możliwe że zatarty (lekko, coś co przeważnie "naprawia się" samoczynnie po obniżeniu temperatury).

    Cytat Napisał mamwaswpalcu Zobacz post
    Postanowilem wymienic uszczelke pod glowica bo nawet byla fontanna z zbiornika . Jeszcze przed ta wymiana nie chcial mi odpalic kracil tak jakby rozrusznik sie rozwalil.
    Błędna (częściowo) diagnoza, poza UPG sprawdzenia (co najmniej) wymagało smarowanie silnika i stan łożysk walu korbowego. Oraz pompa wody i ogólnie cały układ chłodzenia (drożność chłodnicy i przewodów, nagrzewnica, termostat itd).

    Cytat Napisał mamwaswpalcu Zobacz post
    Teraz po wymianie ciezko pali dopiero moze jak sie troche nagrzeje przy tym kreceniu + jest ten sam problem co wczesniej czyli silnik sie nagrzewa do temperatury powyzej normy i wywala z zbiornika plyn silnik i chlodnica gorąca weze tez gorące. W aucie z nawiewiu leci chlod.
    Nie usunąłeś przyczyny uszkodzenia, albo wymiana UPG została niefachowo wykonana. Albo jedno i drugie.


    Cytat Napisał mamwaswpalcu Zobacz post
    Jak korek odkrecam to po jakims czasie pracy silnika robi sie fontanna.
    Tzw "fontannę" powoduje przedmuch gazów spalinowych przez UPG albo zagotowanie się płynu w bloku silnika (spowodowane uszkodzeniem pompy wody lub termostatu). Podobnie będzie przy zapchanej (niedrożnej) chłodnicy, ale to chyba byś zauważył? (napełniałeś układ chłodzenia)

    Nie wiem jakiej pomocy oczekujesz, na początek proponuję poczytać o tym jak działa układ chłodzenia i jak sprawdza się jego podstawowe podzespoły (elektrykę możesz na razie pominąć). Źle zrobiłeś nie wymieniając pompy wody, to nie jest droga część a silnik i tak miałeś rozgrzebany. Teraz albo musisz sprawdzić pompę i termostat bez rozbierania połowy auta, albo po prostu wymienić jedno i drugie. Przy okazji sprawdź przepływ wody przez chłodnicę i nagrzewnicę, da się to zrobić domowymi metodami (kran z wodą i wąż ogrodowy w najprostszej wersji, z tym że trzeba uważać z ciśnieniem bo to są delikatne rurki).

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Układ mocno zapowietrzony, a dodatkowo prawdopodobnie uszkodzony termostat - jak kolega wyżej napisał zablokowany w zamkniętej pozycji i woda nie leci na duży obieg, więc musi się zagotować i wywalić zbiorniczkiem.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
  2. Bravo 2.0 20V - Temperatura Cieczy
    Napisany przez maxxsony na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-09-2016, 17:25
  3. Fiat Bravo 1.6 16v wysoka temperatura
    Napisany przez volcissko na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 23-04-2016, 12:52
  4. Bravo 1.2 16V temperatura silnika
    Napisany przez nikoz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-12-2015, 10:20
  5. BRAVO 1.2 - Falujące obroty i temperatura wody!
    Napisany przez SennaRS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-03-2015, 17:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl