Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1994

    Bravo 1.9 JTD '94 - zgrzytajace biegi, problem ze wrzuceniem biegu - wymiana wysprzeglika?

    Witam,

    Problem dotyczy Fiata Bravo, JTD, 1.9, rocznik 94.

    Jak temat wskazuje problem jest ze sprzeglem/skrzynia biegow i tutaj prosze o pomoc w doprecyzowaniu. Troche juz czytalam, przeglądalam i objawy wskazuja na wysprzeglik, ale potrzebue jeszcze opinii osob, ktore faktycznie dobrze sie znaja na tym modelu. Zanim juz zacznie ktos w nim grzebac.

    Problem zaczl sie niedawno - tydzien, dwa tygodnie temu, a przynajmniej wtedy znaczaco sie nasilil. Wczesniej czasem cos zgrzytnelo (bardzo rzadko), najczesciej jedynka, czasem wyskoczyl wsteczny. Teraz biegi bardzo ciezko wchodzi. Jedynki czasem nie ma szans zeby wrzucic a wsteczny zgrzyta za KAZDYM razem. Np. Dzisiaj jadac i chcac wrzucic wsteczny musialam samochod wylaczyc, dopiero wtedy dac wsteczny i ponownie go uruchomic, bo rzezil i zgrzytal niemilosiernie. I ruszalam z dwojki, bo jedynka nie chciala wskoczyc). Dodatkowo im dluzej sie jezdzi, tym jest gorzej. Na zimnym silniku spokojnie (z minimalnym oporem) mozna wrzucac biegi, po chwili jazdy jest to mordownia.
    Jesli jest to istotne - zaraz po uruchomieniu silnika i ruszeniu, samochod lekko skoczy(?), jakby go zdusilo/przerwalo i dalej jedzie juzbez zarzutu.

    We wrzesniu zeszlego roku (2017) byl wymieniany olej w skrzyni biegow i wymiana simeringu walu od strony sprzegla.

    Jesli jest to wysprzeglik - to z jakim kosztem musze sie liczyc i czy jest sens w ogole sie w tym babrac (na zlomie chcieli za niego 700zl )? Jesli nie wysprzeglik to co to moze byc innego?
    Ostatnio edytowane przez gofeer ; 15-05-2018 o 21:46



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Albo pomyliłeś się z rokiem produkcji albo z typem silnika. W 94 roku nie było jtd i chyba nawet bravo dopiero od 95 roku jest. Zakładam zatem, że rok 99 to jest.
    To, że samochód skacze przy ruszaniu sugerować może sprzęgło. Ale zachowanie biegów raczej brak oleju w skrzyni. Czytałem, że zmieniałeś, ale może warto zerknąć?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1994
    Rok to 1995.

    Byłam dzisiaj u 3 różnych mechaników jeszcze. Każdy powiedział, że całe sprzęgło do wymiany - koszt 800-1200zł, więc chyba nie pozostaje nic jak pożegnać się z Fiatem

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jeżeli rok 95 to TD, a koszt sprzęgła nie powinien przekroczyć 600zł w tym wypadku. Czasami warto pomyśleć o używanym jak brak kasy. Sam często kupuję używane rzeczy ostatnio np wtryskiwacze kupiłem uzywki i są super. Sprzęgła co prawda używanego nigdy nie kupiłem, no ale może warto zaryzykować. HM?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1994
    To gdzieś musi być błąd w takim razie, bo w dowodzie mam '95 JTD (?). Sprzęgło kosztuje właśnie w okolicach 600zł, a wymiana 400-500zł plus trzeba doliczyć wymianę oleju i jakieś tam pierdoły, bo o tym też wspominali. Auto jest warte teraz z 1000zł może (ciężko mi ocenić), nie wiem czy opłaca się wsadzać w nie kolejną kasę. Równowartość samochodu. Kompletnie nie wiem jak wyjść z tej sytuacji. Już tyle wpakowałam w to auto, że chyba już więcej nie chce

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Silniki jtd zaczęto wsadzać od 99roku dopiero więc owszem jest błąd. Dobrze byłoby to wyjaśnić, bo sprzęgła mogą się różnić.
    Według sklepu w którym kupuję na ogół części sprawa wygląda tak, że w 95 roku był tylko D. Sam zerknij https://motoneo.pl/czesci-fiat/fiat-bravo-182/#cont
    Może zrób fotkę silnika? Oczywiście silnik mógł zostać wymieniony, no ale jednak dobrze byłoby wiedzieć czym się jeżdzi.
    A wracając do samego sprzęgła, Valeo trochę ponad 400zł do jtd, do td 500zł, a do zwykłego d 320zł w sklepie do którego link podałem.
    Wiesz, czy naprawiać czy nie ja już nie powiem. Zależy czy buda trzyma się dobrze, podłoga zwłaszcza. Jeśli tak to może warto?
    Tak czy siak zacznij od rozwiązania problemu jaki to silnik bo podane informacje jak do tej pory kupy się nie trzymają.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 

Podobne tematy

  1. Zamarznięte biegi nie mozna wrzucić biegu Pomocy
    Napisany przez marcin1510 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-01-2017, 00:44
  2. Siena 1.4 El Problem z wrzuceniem 5tki i wstecznego.
    Napisany przez Krzysi3k na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-01-2015, 09:29
  3. siena 1.4 problem -biegi
    Napisany przez coobraa2 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-05-2014, 19:00
  4. haczące biegi w Bravo II 1.4 T-Jet
    Napisany przez ls. na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-03-2013, 00:33
  5. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 10:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl