Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001

    Bravo 1.6 16V 2001 103 KM nierówna praca silnika

    Witam,

    piszę do Was, gdyż skończyły mi się już pomysły, co może boleć moje Bravo. Kupiłem je już z nierówno pracującym silnikiem. Jako pakiet startowy poszły świece, kable, cewka i ustawienie rozrządu na blokady. Spalanie wahało się między 16 a 18 l / 100 km, więc poszła diagnostyka i analizator spalin, który wskazał na sondę przed katem. Wpadł nowy Bosch za 250 zł, analizator pokazał, że wszystko jest ok.. jednak nadal nie chodzi jak należy. W pełnym wymiarze pracuje nie równo, od odpalenia na zimny słychać, silnik przerywa, a na budę przenosi wibracje. Rozgrzanie silnika nie zmienia nic, cały czas jest nierówno. Podczas jazdy ze stałą prędkością, trochę to znika, ale jak wyłączę radio to mimo wszystko słychać i czuć że delikatnie przerywa. Jeżeli mocniej dodam gazu, to przez chwilę złapie muła, lekko pokangurzy i dopiero zaczyna ciągnąć. EVAP trzyma się w pozycji zamkniętej, a z węża podciśnienia od listwy wtryskowej nie czuć benzyny, odma drożna. Dodatkowym objawem jest to, że trzeba chwilę dłużej kręcić, zanim odpali po nocy. Gdy go zgaszę i odpalę jeszcze raz, zaskakuje od razu

    Zrobiłem dzisiaj takie szybkie logi i zastanawia mnie czujnik ciśnienia w dolocie, który pokazuje ciśnienie zbliżone do atmosferycznego, co by wskazywało na brak podciśnienia.
    Logi:
    2015.10.07 test v1.pdf 2015.10.07 test v3.pdf

    W ostatnim logu, jest trochę więcej parametrów logowanych jednocześnie (wiem, że czas pomiędzy pomiarami rosną, ale szukałem jakiejś anomalii), na samym dole, widać że tuż przed końcem logowania, gdy stałem już na parkingu na wolnych obrotach, zaczęły mi zniknać parametry czujnika detonacji na poszczególnych cylindrach. Czyżby czujnik spalania stukowego? Momentami pojawiają mi się też wyprzedzenia zapłonu z wartościami ujemnymi, czyli zapłon po GMP?

    Wszelkie sugestie będą mile widziane Smile
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 08-10-2015 o 09:38



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Sprawdź czy pompa paliwa podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał danioi Zobacz post
    Sprawdź czy pompa paliwa podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem
    Dzieki za odpowiedź. Generalnie auto było na diagnostyce, gdzie twierdzili, że sprawdzili ciśnienie i jest ok. Może nie do końca im wierzę, ale prostym testem przy aucie które dłużej kręci, jest przekręcenie parę razy kluczykiem przed samym odpaleniem, co niestety nie przyniosło żadnego efektu.

    Gdy już auto złapie rytm pracy, to ciągnie w miare przyzwoicie. Ostatnio podczas grzebania,zauważyłem, że wszystkie świece są pokryte delikatnym jasnym nalotem, ale 4 cylinder jest cała czarna, jakby nie dopalała mieszanki. Gdy otworzy się maskę, to słychać jakby delikatny świst z bliżej nieokreślonego miejsca (osłuchiwane takim stetoskopem z rurką, ale nie da się stwierdzić skąd dokładnie dochodzi.
    Biorąc to wszystko pod uwagę, postanowiłem demontować kolektor dolotowy, zamienić wtryski miejscami, zmienić uszczelki między kolektorami, oraz sprawdzę czy ten plastikowy nie jest pęknięty np. od spodu
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 13-10-2015 o 11:27

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Niestety w garażu nie zdemontuję tego kolektora miejsca jak na lekarstwo i do tego jeszcze mam sprężarkę od klimatyzacji Próbował ktoś zdemontować listwę bez demontażu kolektora??

    Świece na pierwszych 3 cylindrach wyglądają super, ale ostatnia jest ewidentnie zalewana. Po wykręceniu aż śmierdzi paliwem:

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Problem rozwiązany, ktoś założył do listwy z wtryskami IWP109, wtrysk IWP001 na czwartym cylindrze, a że ma on 4 otwory, zamiast 2, lał za dużo paliwa. Po zmianie na właściwy, praca silnika wróciła do normy


 

Podobne tematy

  1. fiat bravo 1.6 16v -nierówna praca silnika ,falowanie obrotów
    Napisany przez trasek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-03-2015, 11:01
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-10-2014, 13:16
  3. Bravo 1.9 JTD - migająca kontrolka świec żarowych, nierówna praca silnika
    Napisany przez baca7 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 05-01-2014, 20:18
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 23:58
  5. [silnik] Bravo 1.6 16V 99r. nierówna praca silnika, kangurze
    Napisany przez Mariusz26 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-04-2011, 22:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438bravo-1-6-16v-2001-103-km-nierowna-praca-silnika-30319

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl