Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2008
    Skąd
    Krosno
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1,4

    Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku

    Witam. Mam tego typu problem w Fiacie Brawo 1.4i z LPG Zapalam silnik przejadę kilkanaście metrów zgaszę go i chcę po chwili go zapalić to muszę długo kręcić rozrusznikiem i dopiero po dłuższym kręceniu zapali silnik. Dzieje się to tylko na niedogrzanym silniku bo gdy silnik złapię już temperatura problem ten nie znika. Auto pali na paliwie, obojętnie czy jest przełączone na gaz czy samo paliwo zdarza się że występuje tego typu problem tylko na niedogrzanym silniku bo gdy auto np. stoi całą noc zapali bez problemu ale po przejechaniu niewielkiego odcinka gdzie nie ma możliwości sie zagrzać silnik ponowne zapalenie auta wymaga dłuższego kręcenia. W aucie wymieniłem świece i kable oraz filtr paliwa i gazu?
    Proszę o pomoc Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Choć to może być tylko sugestia warto ja sprawdzić, a mianowicie, sprawdź czujnik temperatury silnika. Czujnik ten ma charaktersytyczną niebieską końcówkę do której wpięta jest wtyczka 2 pinowa (na 2 przewody).

    Opis tego czujnika http://fiatforum.com.pl/downloads.ht...etail&df_id=68

    Sprawdź jego rezystancję, aby sprawdzić czy jest ok.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2008
    Skąd
    Krosno
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1,4
    Dzięki sprawdzę to. Pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2008
    Skąd
    Nowa Ruda
    Postów
    71
    Auto
    MAREA WEEKEND 1,9 JTD
    Tak jak pisze kolega, Twój problem może dotyczyć czujnika temperatury silnika jak jest machnięty to podaje do kompa złe wskazanie i podaje złą dawkę paliwa. Ja miałem tak w Escorcie wszystko było ok dopóki temperatura nie spadła poniżej -5 stopni, po prostu nie trzymał parametrów poniżej tej temperatury. U Ciebie może być tak samo że w pewnym zakresie temperatury świruje, więc mierząc jego rezystancję może się okazać że jest niby ok, jak masz możliwość to podmień go na inny i wszystko się okarze.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2008
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    12
    Auto
    bravo 1.4
    podłącze się panowie pod temat i stwierdzę że chyba u mnie jest to samo, chyba że macie jakieś inne jeszcze pomysły,
    Silniczek oczywiście 1.4 bez gazu i jak rano go zapalam to zagada, jednak po chwili ob roty spadają i lubi zgasnąć potem jak go chce zapalić to muszę długo kręcić, i wydaje mi się że dostaje za dużo paliwa jak na początek, jak się tylko zagrzeje to nie ma żadnych problemów.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2008
    Skąd
    Krosno
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1,4
    Ja nie miałem czasu jeszcze nic z tym zrobić ale "saint" jak będziesz posiadał jakąś wiedzę na temat tej usterki daj znać. U mnie obroty nie spadają ale jest podobnie. Ja na dniach będę próbował z tym czujnikiem to napisze moje spostrzeżenia.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Mówię, Wam zacznijcie swoje testy od tego czujnika. Multimetr cyfrowy w rękę i sprawdzcie oporność przy danych temperaturach. Najlepiej taki czujnik włożyć do garnka z zimną wodą, podłączyć pod multimetr, na kuchenkę i ogrzać w tym czasie patrząc czy odczyty mieszczą się w skali. (odchylenia od normy mogą oczywiście być).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2008
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    12
    Auto
    bravo 1.4
    dopiero we wtorek będe miał troche czasu i się tym zajmę
    znajomy mechanik i powiedział trzy rzeczy albo czujnik, silnik krokowy, ewentualnie zabrudzona przepustnica.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2008
    Skąd
    Krosno
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1,4
    Znalazłem trochę czasu żeby się za to zabrać. Czy ktoś z was może napisać mi jak dokładnie nazywa się ten czujnik? Bo patrzyłem do książki napraw sam Fiat Brawo/Brawa i nie znalazłem niczego o nazwie "Czujnik temperatury silnika" a może ktoś sprecyzuje w którym miejscu jest ten czujnik i po prostu wezmę na wzór. Proszę o szybką pomoc bo zima i fura sie wolno grzeje!

    Pozdrawiam

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał fluo
    nie znalazłem niczego o nazwie "Czujnik temperatury silnika"
    Szukaj coś o podobnej nazwie, czujnik temperatury cieczy np Będzie albo na termostacie albo wkręcony w głowice.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Panowie porada świeża jak poranne bułeczki -awaria czujnika w sobote rano dokładnie takie objawy jak w pierwszym poście.Pierwszy odpał silnika ok potem smród nieprzepalonej wachy i dopiero cięzki odpał czujnik pokazuje cały czas ok7kohm.Co robić-oszukałem komputer-kupiłem rezystor 320ohm i potencjometr 4,7 kohm połączyłem wszysto w szereg i przy zimnym silniku daję pełny opór a jak ciepły rozkrecam do 320ohm na razie wszysko pracuje jak należy może w sobote przy czasie wymienie czujnik

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Po wymiane czujnika zrób restet komputera. Po podłączeniu napięcia, odpal silnik zostaw tak do nagrzania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2008
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    12
    Auto
    bravo 1.4
    a powiedzcie mi tak z ciekawości reset kompa to trzeba przez egzaminer, czy wystarczy odpiac zasilanie i odczekać.

    natomiast wracając do problemu, czy po podpięci do egzaminera mechanicy są wstanie wykryć czy taki czujnik temeperatury jest sprawny??
    bo byłem na serwisie posprawdzali wykasowali błędy i stwierdzili że w aucie walniętą mam hydraulikę od zaworów i cś tam jeszcze i dlatego jest taki efekt jaki jest.

    a wygląda to tak teraz, jak zapalam auto i zostawiam do nagrzania to sobie jakoś tam pracuje obroty czasem spadną ale nie gaśnie , po zagorzeniu śmiało można jechać nie ma najmniejszych problemów, natomiast jak odpalę i od razu zimnym rusza to zawsze w tym samym momencie auto traci moc obroty spadają do zera i gaśnie potem trzeba chwile kręcić bo ma problemy z odpaleniem, a jak odpali to już wszytko ok i można śmigać dalej.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2008
    Skąd
    ZZZZZZZZZZZZZZZZz
    Postów
    3
    Auto
    Jest
    Podepne sie.. Moj kumpel ma rowniez do wymiany silnik krokowy, a moja prosba jest nastepujaca (szukałem ale nie moge znalesc) Jaki jest nr.fabryczny tego elementu?? Mechanikiem nie jestem i na eperze ciezko mi go znalesc, silnik ten sam co w temacie. Pozdrawiam

  16. #15
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał saint
    a powiedzcie mi tak z ciekawości reset kompa to trzeba przez egzaminer, czy wystarczy odpiac zasilanie i odczekać.
    Starczy odpiąć zasilanie.

    Cytat Napisał saint
    czy po podpięci do egzaminera mechanicy są wstanie wykryć czy taki czujnik temeperatury jest sprawny??
    Jest taka mozliwość ale trzeba spełnić dwa warunki:

    1- znaleźć dobrego fachowca
    2- mieć do dyspozycji mobilny system diagnostyczny (a nie starego PC jak w wiekszości serwisów)

    Wtedy w czasie jazdy na podstawie odczytów danych w czasie rzeczywistym można stwierdzić czy zmiana wartości jest własciwa, do tego trzeba własnei dobrego fachowca żeby wiedział na co patrzyć i znał zakres wartości dla danego pola danych.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kiepsko Odpala na zimnym silniku
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-04-2015, 01:37
  2. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 15:38
  3. [silnik] cykanie w silniku (1.6 benzyna)
    Napisany przez marazm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-01-2009, 01:07
  4. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 06-01-2009, 00:18
  5. Bravo 1.9TD duzo pali :(
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-01-2009, 10:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.4 niedogrzany silnik

silniczek krokowy bravo 1.4

problem z ponownym odpaleniem na nie dogrzanym silniku

nie pali na zimnym brava 1.4

czujnik temperatury brava 1.4 nie odpala

fiat brava 1.4 niedogrzany

czujniki w silniku bravo 1.4

fiat bravo 1.4 na zimnym silniku nie odpala

fiat brava 1.4 czujnik temperatury silnika

silnik krokowy brava 1.4

brava 1.4 ciezko odpala na zimnym silniku

niedogrzany silnik fiat brava

czujnik temperatury silnika fiat bravo

bravo 1 4 reset kompa

nie pali na niedogrzanym silniku

czujnik temperatury silnika brava 1 4

fiat brava niedogrzany silnik

fiat brava 1.4 nie odpala

czujnik temperatury brava 1.4

czujnik temperatury silnika fiat brava1.4

niedogrzane auto duzo pali

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl