Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2013
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.2 16V 82KM
    Rocznik
    1998

    Bravo 1.2 16V dymi na biało, po wymianie uszczelki objawy nie ustąpiły

    Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum więc liczę na wyrozumiałość.
    Jakiś czas temu kupiłem w/w autko kosztem jakichś tam oszczędności, bowiem silnik ten chwalony jest za dobre osiągi i niskie spalanie. Nie zawiodłem się, faktycznie auto paliło mi bardzo mało, jest stosunkowo wygodne (jak na tę klasę) i dobrze się prowadzi. Do czasu niestety, auto zaczęło strasznie tracić płyn chłodzący, typowe objawy upg (bulgotanie w nagrzewnicy, odpowietrzanie co dwa dni, biały dym o ostrym zapachu), więc poszło do mechanika. Wymieniona została uszczelka wraz planowaniem głowicy, docieraniem zaworów i gniazd, wymianą uszczelniaczy. Wszystkie uszczelki Elring, nowy rozrząd (Gates, INA), nowe śruby głowicy, nowy płyn chłodzący, olej pozostał tylko dolewka - tylko dlatego że nie był wymieszany, a niedawno go wymieniałem. Uszczelka poszła na 4tym cylindrze pomiędzy tłokiem a kanałem wodnym. Po naprawie z autem jest ewidentnie coś nie tak. Po pierwsze dalej mocno dymi na biało, z tym że nie ma już tego żrącego zapachu, ale szczególnie kiedy stoję na światłach - z tyłu jest aż zasłona dymna - jasny kolor, biały, nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Widać też wodę wydobywającą się z wydechu. Jedyny plus auto nie traci płynu tak jak wcześniej, jest odpowietrzone i trzyma stan. Żeby nie było że tłumiki nie wygrzane, musiałem zrobić naraz 700km ostatnio i zero poprawy. Druga rzecz po wymianie uszczelki i rozrządu auto trochę straciło na mocy, czuć to ewidentnie oraz szarpie na niskich obrotach tak pomiędzy 1 - 2tys RPM, wyżej jest ok. Gdzie szukać przyczyny, dziwne trochę że wcześniej na zniszczonej uszczelce z mocą było wszystko ok, a teraz to w sumie nie to auto Wydałem około 1tys na naprawę i w sumie jest jeszcze gorzej, poza tym że nie bierze mi płynu. Zwiększyło mi się też spalanie do ok. 7,5-8 l w trasie, kiedy wcześniej mieścił się w 6-6,5l przy tej samej jeździe. Wiem tylko że mechanik nie miał blokad do rozrządu i ustawiał na swoich znacznikach, i mówi że jest wszystko ok. Nie zmieniałem nigdy świec i kabli ale tak nagle coś by się z nimi stało? Sam nie wiem, doradźcie coś, źle ustawiony rozrząd? Świece, kable, cewka? ew. sonda lambda, albo spartolona wymiana uszczelki?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Podjedź do innego mechanika, który ma blokady rozrządu i sprawdź to. Wygląda, jakbyś miał przestawiony rozrząd o ząbek.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2013
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.2 16V 82KM
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Podjedź do innego mechanika, który ma blokady rozrządu i sprawdź to. Wygląda, jakbyś miał przestawiony rozrząd o ząbek.
    No też o tym myślałem, w takim wypadku także trzeba nowy pasek zakładać? Tylko czy to dymienie może mieć związek też z rozrządem.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Najpierw trzeba sprawdzić ten rozrząd. Jeśli będzie przestawiony, ustawić na blokadach, pasek jest nowy więc nie widzę sensu kupowania nowego. Jak będziemy pewni rozrządu, można myśleć o tym dymieniu.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    zbyt dużo paliwa w mieszance bedzie powodował dymienie
    lub za wczesnie otwierajacy sie zawór wydechowy.
    ale wyglada na to, ze przy takiej wymianie to mozna było sknocic tylko ustawienie rozrzadu

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    230
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    ja bym tu sprawdził rozrząd ale po tym co piszesz zastanawiam się też czy to wszystko jest dobrze poskrecane i w odpowiedniej kolejności ta głowica była dociagnieta wraz z zalecana siłą i parametrami bo opis zachowania silnika,spalanie i moc być może rozrząd przestawiony a w tym pypie silnika rozrząd to nie bułka z masłem tym bardziej że to było bez blokad robione to ciekawe jak reszta jest poskładana

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2013
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.2 16V 82KM
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał Fufix Zobacz post
    ja bym tu sprawdził rozrząd ale po tym co piszesz zastanawiam się też czy to wszystko jest dobrze poskrecane i w odpowiedniej kolejności ta głowica była dociagnieta wraz z zalecana siłą i parametrami bo opis zachowania silnika,spalanie i moc być może rozrząd przestawiony a w tym pypie silnika rozrząd to nie bułka z masłem tym bardziej że to było bez blokad robione to ciekawe jak reszta jest poskładana
    Tego się właśnie boję, że coś jest sknocone. Zacznę od rozrządu, później najwyżej podepnę interfejs i będę walczył dalej, bo na razie jestem poza domem. Dam znać jak sprawa się rozwinęła.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    mam te same objawy co kolega tylko ze w silniku 1.6. Dymi na biało, płynu nie ubywa, auto nie ma mocy. W sobotę jadę właśnie sprawdzić rozrząd.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 23-02-2014, 16:47
  2. Bravo TD 75KM szarpie i dymi na biało
    Napisany przez wigas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 17-11-2013, 10:54
  3. Objawy zużytej uszczelki pod głowicą
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-04-2013, 00:04
  4. dymi po wymianie przeplywomierza
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-09-2011, 15:50
  5. Kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą
    Napisany przez cruel67 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-03-2011, 08:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438bravo-1-2-16v-dymi-na-bialo-po-wymianie-uszczelki-objawy-nie-ustapily-22674

dumi na cieplym silniku po wymianie uszczelki

bialy dym po wymianie uszczelki pod glowica

Kopci po wymianie uszczelki pod glowica

brava 1 2 uszczelka

fiat brava 1.2 16v dymi

fiat 1.2 kopci ba bialo

albea 1.2 kopci na bialo

brava kopci na bialo

stilo 1.6 16v kopci na bialo

fiat marea dymi bialym dymem koszt naprawy

1.2 16v fiat dymi

aveo dymi na bialo

samochod po wymianie uszczelki pod glowicy kopci jak jest zimny

opel sintra po wymianie uszczelki pod glowica kopci na bialo

po wymianie uszczelki pod glowica dalej kopci

wymiana uszczelki pod glowica fiat brava 1.2 16v

fiat brava kopci na bialo

Mocno dymi Fiat 1.2 16v

Dymi po wymianie upg

kopci na bialo upg

czy moze dymic auto jak swiece nie dobre

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl