Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2019
    Skąd
    Zagajnik
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Fiat brava 1.9Jtd 74kw
    Rocznik
    2001

    Brava 1.9jtd Nie słychać turbo, wkręca się do 3 tys. obrotów

    Jak w temacie podczas jazdy auto zrobiło się słabsze. Zauwazylem że podczas dodawania gazu turbo było słychać ale jakos nędznie się kręciło i w zasadzie nic nie dawało. Po zgaszeniu i odpaleniu auta turbo nie działa. Auto teraz wkreca sie na 3 tys obrotów i koniec. Jedzie normalnie ale tak do 2500 na kazdym biegu pozniej nic sie nie dzieje. Szukałem podobnych tematów w google ale jakos nie znalazłem odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    Komputer, w komputerze masz poziom jaki komputer kazuje otworzyć wastegate poprzez przekaźnik elektropneumatyczny, poziom przeładowania wastegate (czyli podwyższenie lub obniżenie wartości otwarcia od normalnego nominału ciśnienia sprężania) i poziom oczekiwany jak i faktyczny ciśnienia sprężania w kolektorze dolotowym. Trzeba było by te dane sprawdzić.

    Sprawdzić wzrokowo gruchę od wastegate, oraz przekaźnik wcześniej wspomniany, znajduje się w okolicy przestrzeni pomiędzy chłodnicą a reflektorem, tyle że na dole. Po prawej stronie w samochodzie patrząc gdy stoisz frontem do maski.
    Fiat Brava 1.9 JTD 100 KM 01' - Engine: M26; Version Engine: B9; Version: CF3.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2019
    Skąd
    Zagajnik
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Fiat brava 1.9Jtd 74kw
    Rocznik
    2001
    Witam. Dzięki wielkie za odpowiedź. Jutro biore się za niego dam znać co wynikło

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2019
    Skąd
    Zagajnik
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Fiat brava 1.9Jtd 74kw
    Rocznik
    2001
    To tak. Podłączyłem auto pod komputer. Zadane cisnienie docelowe rosnie do 1.5 bara po dodaniu gazu a obecne stoi na poziomie 0.9 lekko spada po dodaniu gazu. Od gruszki na turbo ciegno można poruszyc "recznie" lecz samo wogole sie nie rusza czyli moim zdaniem jest problem z podcisnieniami. Gdy podalem lekkie cisnienie na gruszke ciegno sie poruszylo wiec sama gruszka mysle ze jest sprawna. Jednak podczas pracy silnika gdy podalem cisnienie na gruszke nie wplywa to na prace co mnie dziwi. Co robic gdzie szukac przyczyn

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Podczas prac zauważyłem również ze gumowy wąż "harmonijka" byl pekniety, myślałem juz że to jest przyczyną ale niestety nic to nie zmieniło po jego wymianie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    Podałeś na gruszkę ciśnienie czy podciśnienie?

    Wysłałem Ci plik do diagnostyki na PW. Masz dokładnie to samo auto co ja, więc... Ogólnie polski język włącz, będzie łatwiej.

    Zrobisz wykres którego zapiszesz potem do pliku CSV.

    Parametry jakie będziesz łapać:
    Obroty silnika
    Masa powietrza zasysanego
    Oczekiwana masa powietrza
    Ciśnienie doładowania
    Oczekiwane ciśnienie doładowania
    Strategia przeładowania (overboost)
    Ster. zaworu EGR
    Pozycja pedału przyspieszenia
    Fiat Brava 1.9 JTD 100 KM 01' - Engine: M26; Version Engine: B9; Version: CF3.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2019
    Skąd
    Zagajnik
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Fiat brava 1.9Jtd 74kw
    Rocznik
    2001
    Przesyłam wykresy https://drive.google.com/open?id=19I...zi6k5CIQFuxJj1
    https://drive.google.com/open?id=12d...1dAb-FT5gqK-5K

    Jeden z podpiętym przepływomierzem drugi z odpiętym. Gdyż różnica jest bardzo duża w pracy (bez wkręca się powyżej 4 tysięcy obrotów) ale jak widać Turbo nadal nie pompuje.

    Jeśli chodzi o gruszkę od turbo to podałem ciśnienie i wtedy bolec się wysuwał natomiast zero reakcji na auto.

    Co mam jeszcze sprawdzić? Trochę mam dość już tego a auto potrzebne mi na co dzień a nie muł.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ogólnie mam 1 wężyk przy turbinie, 1 przy gruszce i jeden od zaworu do rury dolotowej od turbo. Jak to właściwie powinno działać?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    Ja to powiem Ci tak, ja ogólnie rozbierałem cały układ dolotu, chociaż żeby go umyć - taki charakter do aut mam. Nie ważne, ale u mnie było coś takiego podobnego do Ciebie, że mierzona masa powietrza od oczekiwanej była za mała. Dość dużo czasu w sekundach musiało upłynąć aby masa mierzona była równa lub wyższa oczekiwanej... Powiem to tyle w moim przypadku okazał się filtr powietrza, profilaktycznie jeszcze przepływkę można ściągnąć i rozebrać, prosta rzecz, ona ma sitko i głównie je wyczyścić i sprawdzić czy na czujniku nie ma syfu. Trzeba wziąć też pod uwagę jedną rzecz, gdy turbo nie pracuje to mierzone ciśnienie będzie i tak gorsze niż nominalne, ponieważ turbo w chwili pracy tworzy podciśnienie w strefie gdzie znajduje się przepływomierz.

    Wiesz co, najlepiej jakbyś podczas jazdy sprawdził to auto, w sensie jedziesz 2000 i próbujesz ciągnąć do 3500 tysiąca, jednorazowo. Sorry że od razu o tym nie wspomniałem, niestety pierwszy raz tutaj zajmuję się takimi poradami na odległość. Co inaczej gdyby ktoś by na miejscu

    Teraz parametry takie:
    Prędkość pojazdu
    Obroty silnika
    Masa powietrza zasysanego
    Oczekiwana masa powietrza
    Ciśnienie doładowania
    Oczekiwane ciśnienie doładowania
    Sterownaie doładowania/elektrozawór - Zapomniałem o tym wcześniej BARDZO WAŻNE
    Strategia przeładowania (overboost) - nie dałeś mi tego
    Pozycja pedału przyspieszenia

    Sygnał w V z przepływki nie potrzebuje.

    Co do tego bolca to się pytam, dałeś nadciśnienie czy podciśnienie, bo teraz jak mówisz że bolec się wysunął to jakbyś dał do przewodu nadciśnienie. Nie bez potrzeby się pytam.
    Fiat Brava 1.9 JTD 100 KM 01' - Engine: M26; Version Engine: B9; Version: CF3.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2019
    Skąd
    Zagajnik
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Fiat brava 1.9Jtd 74kw
    Rocznik
    2001
    nadciśnienie podałem. Powiem tak on w drugą strone nie pracuje wcale tylko się wysuwa w lewą stronę jak się go pchnie kluczem


 

Podobne tematy

  1. Kupię wąz od turbo Fiat Brava 1.9jtd 74 kw
    Napisany przez kaniu91 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-08-2016, 23:30
  2. Turbo świszczy już od 1,5 tys. obrotów
    Napisany przez Dragon2205 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-05-2016, 22:01
  3. Brava 1.6 16v - 500 obrotów na jałowym
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 28-04-2015, 13:13
  4. Bravo 1.9jtd cf3 - czy turbo rząda wymiany?
    Napisany przez raul_na_102 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 14-11-2013, 11:44
  5. Zmiana komputera od Stilo 1.9jtd do brava 1.9jtd
    Napisany przez tlepa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-12-2012, 12:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438brava-1-9jtd-nie-slychac-turbo-wkreca-sie-do-3-tys-obrotow-43697

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl