Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    35
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1,9 JTD 100km
    Rocznik
    2001

    Brava 1.9 JTD 100KM - Kopcenie na czarno, brak mocy, kontrolka świec, dziwna praca silnika

    Hej

    Mam dostałem po ojcu brave 1.9 JTD 100KM 2001 i wymaga drobnych poprawek, a więc tak:
    - brak mocy - ledwo przyśpiesza...
    - kopcenie na czarno - głównie przy odpalaniu i dodaniu troche gazu (ok. 2,5tys obrotów)
    - mrygająca kontrolka świec żarowych (sprężynka) - co jakiś czas miga sobie po kilka sec
    - dziwna praca silnika - trudno opisać, jutro wrzuce nagranie
    - do wymiany pompa ABS - obecnie jest odłączona

    Samochód nie był "katowany" głównie w trasach w Niemczech...

    Odpinałem przepływomierz i nie poczułem różnicy - przepływomierz był wymieniany 3/4 lata temu na nowy BOSHa

    Samochód był od początku kariery serwisowany w serwisie fiata Legnica/Lubin
    Przebieg: ok. 665tys
    Ostatnio przeszedł badania i komputer nic nie wykazał że coś jest do wymiany - pomijając ABS

    Nie wiem czy warto się pakować w ten samochód czy go ze złomować i kupić coś innego bo też nie chcę na niego wywalić "milionów" ale to wy jesteście fachowcami i pewnie nie jeden z was miał któryś z powyższych problemów Chciałbym mniej/więcej wiedzieć ile muszę w niego włożyć żeby tak ze 3 latka pośmigać

    Doradźcie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,866
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Na początek zaślep EGR i zobacz co się zmieniło.Jak zaślepkę wykonasz sam to koszty będą praktycznie zerowe.
    Co do migania kontrolki od świec to oznacza to uszkodzenie świec/y lub centralki od nich.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    35
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1,9 JTD 100km
    Rocznik
    2001
    jejku EGR ;/ Zaślepić tam gdzie zaznaczone na zdjęciu?
    Brava-JTD-1.9-Zawór-EGR-Widok.jpg

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,866
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Może być ale ja zaślepiłem od spodu,na wejściu do zaworu bo w ten sposób nie ma w nim ciśnienia a tak będzie uciekać obok cewki.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    35
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1,9 JTD 100km
    Rocznik
    2001
    Ok dzięki jutro postaram się zaślepić i wrzucić filmik pracy silnika btw. jechałem dziś nim po autostradzie dystans 150km i powiem że ten gracik nie potrafi się rozpędzić do 130km/h ja mu gazu, a ten zamiast przyśpieszyć to dymi ) Włączyłem ogrzewanie to zaczęło śmierdzieć olejem... Już powoli mam go dosyć

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    35
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1,9 JTD 100km
    Rocznik
    2001
    Hej
    A więc zabierałem się już za zaślepianie EGR... Rozejrzałem się i zobaczyłem coś ciekawego

    Foto:
    2013-10-13-415.jpg
    Pęknięta gruba rura cała jest opryskana olejem i wszystko wokół niej (stąd ten smród oleju)
    To czasami nie od turbinki?

    Znajduje się ona tu
    1305831048_205033911_10-Fiat-Brava-steel-19JTD-2001r-.jpg
    na samym dole (zdjecie z neta)

    Tutaj praca silnika:

    ok. 40km/h na 2 biegu


    ok. 30km/h na 2 biegu

    Słychać takie szuranie, syczenie - trudno nazwać

    Jakieś pomysły?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    na zdjęciu masz chyba zaznaczoną rurę pomiędzy turbiną a intercoolerm jeśli jest pęknięta ( nieszczelna) to ucieka powietrze pompowane przez turbo. stąd ten syk i brak mocy.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    35
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1,9 JTD 100km
    Rocznik
    2001
    Ok wielkie dzięki spróbuje to naprawić o ile znajdę jakiś kanał

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,866
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Uuuu się narobiło.Oczywiście przewód jest tylko i wyłącznie do wymiany.Nie dziwne że nie ma mocy jak całe doładowane powietrze ucieka w atmosfere no i syk od turbiny będzie i to znaczny.Mimo to polecam zaślepić EGR bo nic dobrego nie daje a tylko kupę syfu pcha do silnika.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2013
    Skąd
    suwalki
    Postów
    20
    Auto
    brava 1,9jtd cf3
    Rocznik
    2001
    mam podobnie nie ma mocy turbo w ogole nie zaciąga ciegna przy zaponie i po przegazowaniu ciegno stoi nieruchomo zwykły dizel jest. Co jest powodem że nie działa turbo zawór sterowania podcisnieniami od turbo co jest na dole z przodu silnika chyba działa bo cyka jak dam zapłon ale nie ma podcianienia z tego wezyka co idzie od tej grubej rury chyba bo pod palcem nic nie czuć zeby zaciągało może minimalnie.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał ddsaa Zobacz post
    nie ma podcianienia z tego wezyka co idzie od tej grubej rury chyba bo pod palcem nic nie czuć zeby zaciągało może minimalnie
    jak nie ma podciśnienia to musisz szukać nieszczelności lub niedrożności przewodów, ewentualnie uszkodzony może byc zawór. geometria też może być zatarta.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    35
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1,9 JTD 100km
    Rocznik
    2001
    Głąby na badaniach nic nie wykryli... pewnie nawet maski nie otwierali ;/ Załatwiłem już sobie zamiennik i kanał na jutro. Co do EGR próbowałem odkręcić te imbusiki ale są tak zapieczone że nie da rady ich ruszyc ;/

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2013
    Skąd
    suwalki
    Postów
    20
    Auto
    brava 1,9jtd cf3
    Rocznik
    2001
    przewody wymienialem tylko nie te co sa z tylu silnika nie wiem gdzie one wchodzą. Jak wezme pompke do pompowania kół i przyłoże wężyk od gruszki turbo to wypycha ciegno z niego kolega mówił że dość mocno musiał naciskac zebym widzial ze wypycha ciegno. nie swiszcze jak zapalony silnik nic zaworek na podłużnicy to jak dmucham w 1 kruciec to bocznym wychodzi a po prostej ni cholery nie idzie chyba ze pompką czy na podmiane mogę dać ten co jest z tylu silinka mam takie nierozbieralne całe z plastiku.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    35
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1,9 JTD 100km
    Rocznik
    2001
    Hej

    Nie chce otwierać nowego wątku ale teraz problemem jest kontrolka wtrysku, zapaliła się wczoraj jak podjechałem do pracy na 15min - przy pierwszym odpaleniu z rana było ok Teraz za każdym odpaleniem jest takie bardzo małe "zawahanie obrotów" (widać na filmie) i zaraz po tym mruga kontrolka świec

    Film:

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2013
    Skąd
    suwalki
    Postów
    20
    Auto
    brava 1,9jtd cf3
    Rocznik
    2001
    czy ktos wie jak i co steruje turbina w moim silniku jak sprawdzic zaworek overbost ten nierozbieralny przy zapłonie cewka stuka czyli dobry? jaka mam turbinę ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dziwna praca silnika, drżenie samochodu, brak mocy i inne
    Napisany przez SZOPENRAPU na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 02-02-2018, 13:35
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 23:58
  3. Brava 1,2 80KM 16V - brak przyspieszenia i dziwna praca silnika kiedy jest zimny
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-10-2012, 12:44
  4. Brak mocy i kopcenie Bravo 1.9 TD
    Napisany przez athldept na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2012, 11:55
  5. dziwna praca silnika
    Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2011, 22:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 1.9 jtd dymi na czarno

fiat bravo 1.9 kopci na czarno

fiat punto 1.9 itd brak pracy turbiny na zimnym silniku

kopcenie 1.9 jtd

fiat bravo ii 1.9 jtd kopci na czarno

jtd spadek mocy kopci

fiat bravo 1.9 jtd-brak mocy

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438brava-1-9-jtd-100km-kopcenie-na-czarno-brak-mocy-kontrolka-swiec-dziwna-praca-silnika-21235

jtd kopci na czarno

bravo jtd 100

kontrolka silnika i brak mocy jtdkopci na czarno brak mocykontrolka turbiny fiat bravo 1.9td1.9 jtd kopci na czarnojtd kopcisilnik brak mocy i kopciFiat Bravo 1.9 JTD turbina fiat bravo 1.9 jtd turbina wymiaryauto niema mocy i kopciauto nie ma mocy i kopcifiat brava 1.9 jtd kopcikontrolka silnika nierowna praca silnika kopci na czrnoBrak mocy dymi bravo II 1.9

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl