Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999

    [Brava 1.4SX] MES 1.7 podczas regulacji obrotów wybija błędy + pytanie dot. poduszki powietrznej

    Witam!

    Mam następujące pytanko. Chciałem wyregulować obroty na przepustnicy i zaworku instalacji gazowej (aby jednocześnie zoptymalizować spalanie, a jednocześnie obyło się bez szkody dla mocy i żywotności silnika) , w związku z czym podłączyłem MES 1.7 przez interfejs Viakena do sterownika. O ile udało się podłączyć bez problemu, o tyle co chwila zaczęło mi wywalać MES`a, wyświetlając następujący błąd:

    mes.jpg

    Czemu wywala mi MES`a i która wersja będzie działać w miarę optymalnie (bez takich niespodzianek)? W końcu udało mi się wyregulować na przepustnicy ok 1000 obr/min (na biegu jałowym) i mniej więcej 900-950 na LPG. Teraz kolejne pytanko: jakie są w miarę optymalne obroty dla 1.4SX i czy tak jak powyżej może pozostać?

    Kolejna kwestia: podłączyłem się do interfejsu poduszki powietrznej (powyższym MES`em) i wyświetliło mi się (tym razem bez problemów) coś takiego:

    poduszka.jpg

    Z racji tego, że irytuje mnie trochę błąd poduszki powietrznej (przy zegarach) chciałem powyższe błędy wykasować. Dlaczego nie można skasować błędów? Jak rozumieć taki odczyt z poduszki i czy można to jakoś wykasować? Jak rozumiem - przy takim odczycie poduszka powietrzna raczej nie zadziała?

    Pozdrawiam, M.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Tak można skasować błędy, crashtestem ale proponuję Ci kupić centralę używaną, poduszki i wtedy zgaśnie kontrolka 😉

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Co do błędu MES 1.7 to wygląda, że sam program się wywala. Użyj innej wersji lub spróbuj przeskanować dysk przed błędami (może, ale nie musi pomóc).
    Co do błędów to Przejściowy oznacza, że błąd był, ale go nie ma lecz został w pamięci. Stan Obecny znaczy, że aktualnie on występuje. A więc masz coś nie tak z centralką od airbagów.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Jaka jest optymalna wartość obrotów na biegu jałowym dla silnika 1.4?

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Dla Twojej wersji - wersja 80 16V.

    Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika: 800 +/- 50 obr/min.
    Instrukcja obsługi, strona 234.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    ja mam FiatECUscan 3.5.0 (pirat) + ELM i chodzi - ściągnij i załącz tylko bez podpięcia z internetem

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    jeśli ustawiałeś tą śrubą od silniczka biegu jałowego to OK , ale jeśli tą śrubką uchylenia przepustnicy to masz problem bo trzeba ustawiać bez silniczka i najlepiej ze zdjętą przepustnicą - miernikiem . mi nie wychodziło to więc kupiłem drugą przepustnicę

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Ludzie, w autach na wtrysku nie reguluje się wolnych obrotów! Śruba przy przepustnicy służy do ustawienia krańcowej pozycji (zazwyczaj aby była maksymalnie zamknięta, ale jeszcze się nie klinowała). Jeśli silnik ma problem z trzymaniem wolnych obrotów należy to zdiagnozować i naprawić, a nie kręcić śrubą... Dzięki takim regulacjom ECU może nie wykrywać biegu jałowego silnika co z kolei może prowadzić do innych problemów. W przypadku gazu (II generacja) obroty można regulować śrubą w parowniku.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    @miszko: a dla silnika 1.4?
    @markshall: podług tego, co piszesz regulacja na przepustnicy nie powinna mieć wpływu na spadek obrotów (jeśli dobrze rozumuje), natomiast fakt faktem, że po delikatnym poluzowaniu śruby na przepustnicy obroty spadły nawet do 800-850 rpm. Innymi słowy ktoś już chyba wpadł na ten pomysł i próbował podciągnąć za pomocą linki na przepustnicy (dodam, iż nadal linka nie dochodzi do końca, tj. ogranicznika). Myślę zatem, iż lekko luzując ją (jak mniemam była przyczyną zbyt wysokich obrotów) chyba nie uczyniłem niczego złego. Nie wiem natomiast czy będzie to mieć jakiś wpływ na "korelację wskazań" licznika standardowego z tym w FES/MES. Fakt faktem, że wskazania obrotów podczas kręcenia rzeczoną śrubą w FES zmniejszały się (posiłkowałem się też "organoleptycznie" słuchem). Na 800-850 rpm (wg. FES) silnik lekko dudnił. Koło 900-950 było optymalnie. Gdzie szukać tego regulatora obrotów i czy jest to regulowane elektronicznie z poziomu FES/MES, czy na owej śrubie przy regulatorze (o której wspomniałeś). Gdzie jej szukać?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał miloszk Zobacz post
    Gdzie szukać tego regulatora obrotów
    Napisałem raz, widzę że muszę napisać drugi raz: nie ma tutaj czegoś takiego jak regulator obrotów! To nie gaźnik
    ECU ma zakodowane obroty biegu jałowego przy rozgrzanym silniku, np 800rpm, jeśli są inne, należy szukać przyczyny.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 

Podobne tematy

  1. AWARIA PODUSZKI POWIETRZNEJ (AIR BAG)
    Napisany przez maniek8998 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-12-2016, 17:05
  2. Błąd poduszki powietrznej
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-03-2014, 13:26
  3. Błąd poduszki powietrznej kierowcy
    Napisany przez mietkromski na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-03-2013, 12:54
  4. Nie palą się kontrolki poduszki powietrznej
    Napisany przez gorgus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 13-12-2012, 09:27
  5. Kontrolka Poduszki Powietrznej
    Napisany przez Misiek213 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-11-2011, 23:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl