Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree1lubi to!

Temat: Brava 1.2 - Temepratura silnika na czerwono  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

    Exclamation Brava 1.2 - Temepratura silnika na czerwono

    Witam,
    Po wielu walkach i udanych próbach odpowietrzenia poddałem się..
    Dzisiaj jadąc do Gliwic A4 zauważyłem że wskazówka staje prawie na czerwonej kropce temperatury silnika..
    Pomyślałem.. Znowu zimne luty! Pach i już ok.. Ale.. ALE! Wracając znów ta sama sytuacja i ostatnimi czasy po udanym odpowietrzeniu sytuacja nie miała już miejsca..
    Więc zaparkowałem i dotykając chłodnicy na dole wyczułem iż jest letnia tak samo góra a węże do termostatu i inne gorące..
    Wentylator nie załącza się.. Płynu jest ok.. A auto w chłodniejsze dni dymi ostro na biało..

    No to podjechałem do mechanika - zobaczył dym - zobaczył objaw i powiedział... Panie! Tutaj to uszczelka poszła i lepiej kup Pan inny wóz bo szkoda kasy pakować w rdzę..

    Ostatnimi czasy miałem podobnie i na zimno odpowietrzałem i dało radę.. Teraz na gorącym silniku nie było możliwości.. Samochód zostawiony i pewnie wyląduje na części a szkoda

    Koledzy doradźcie co mógłbym zrobić? Myślałem jeszcze nad czujnikiem temperatury ale jak mam wydawać 50 zł psu w D to chyba mija się to z celem..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    Kup sobie test na obecnosc CO2 w układzie chłodzenia i bedziesz miał odpowiedz. A czy to uszczelka czy tez cos powazniejszego dopiero po rozebraniu

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A pod kompa podpinałeś porównując temp. widziana przez kompa a ta co jest na desce? prosty sposób a da ci odpowiedz co dalej

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Po wielu walkach i udanych próbach odpowietrzenia poddałem się..
    I pewnie za każdym razem dolewałeś płynu nie wnikając, co się z nim dzieje, że go ciągle brakuje?
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    dotykając chłodnicy na dole wyczułem iż jest letnia tak samo góra a węże do termostatu i inne gorące..
    Wentylator nie załącza się..
    Jeśli wentylator włączany jest czujnikiem przy chłodnicy, to nie będzie pracował, skoro chłodnica zimna. Przyczyny mogą być dwie. Uszkodzony termostat w pozycji "zamknięty", albo ciśnienie spalin w układzie chłodzenia blokuje obieg płynu - padnięta uszczelka pod głowicą.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    A czy gdyby był w pozycji zamknięty to ogrzewanie by działało?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2014
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16v 110KW
    Rocznik
    06.2006
    Tak, bo mały obieg to silnik nagrzewnica itd, dopiero duży obieg (za termostatem) to dodatkowo chłodnica

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Jak najlepiej sprawdzić termostat?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    demontaz z auta i pod kran , jak przepuszcza to walniety, pózniej nalej do niego wrzatku jak sie otworzy sprawny jak nie walniety
    Rick lubi to.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    A jeszcze prościej, jak silnik jest całkiem zimny, ruszyć, jak wskaźnik (przy założeniu, że działa poprawnie) pokaże około 70 stopni zatrzymać się i pomacać chłodnicę. Powinna być zimna. Jeśli jest ciepła to termostat nie zamyka się, lub zbyt wcześnie otwiera. Jeśli po zagrzaniu, gdy wskaźnik jest powyżej połowy chłodnica jest dalej zimna to termostat się nie otwiera.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał marcij Zobacz post
    Jeśli po zagrzaniu, gdy wskaźnik jest powyżej połowy chłodnica jest dalej zimna to termostat się nie otwiera.
    Lub pompa wody dokonała żywota...
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Termostat przepuszcza i zimne i wrzątek i ciepłe i kisiel ;]
    Czyli reasumując - padnięty

    Silnik odpala i wszystko wydaje się ok tylko teraz pytanie czy silnik się nie przegrzał i jakie ewentualnie byłyby objawy?

    Do ściągnięcia mam Vernet [ten co mi padł] i Gates - Co wybrać?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Termostat przepuszcza i zimne i wrzątek i ciepłe i kisiel ;]
    Czyli reasumując - padnięty
    Padnięty termostat nie tłumaczy zimnej chłodnicy. Skoro termostat puszcza obieg, a chłodnica jest zimna, to albo padła pompa wody i nie ma obiegu płynu, albo - gorsza ewentualność - padła uszczelka pod głowicą i ciśnienie spalin uniemożliwia obieg płynu. Powinno też płyn wywalać przez korek zbiornika wyrównawczego.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Chłodnica była ciepła - wymieniłem termostat i spróbuję odpowietrzyć układ..
    Jeżeli to nic nie da - Pogrzeb

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    No dobra wymieniłem termostat zalałem płyn i sprawa wygląda następująco..
    Płyn sika z odpowietrznika za silnikiem więc zakręciłem i tak samo z wystającym obok silnika.
    Silnik gdy się zagrzewa a właściwie przegrzewa to chłodnica nadal zimna i wąż od termostatu też zimny..
    Jedynie dolne węże są ciepłe.

    Co robić? Pompa wody? Uszczelka pod głowicą? Aha.. Dymi na biało.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Pompa wody? Uszczelka pod głowicą?
    Możliwe, ze jedno i drugie. Zimne węże to brak obiegu - pompa; biały dym - silnik spala płyn - uszczelka.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Aha.. Dymi na biało.
    jesli cały czas to masz odpowiedz

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    i jesli te białe obłoki szybko sie nie rozpuszczaja w powietrzu to na pewno nie jest to woda z tłumika


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. łapy silnika, pytanie Brava 1.4
    Napisany przez kubachwall na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-03-2015, 20:49
  2. Brava - wymiana silnika krokowego, coś nie tak?
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-07-2013, 13:16
  3. Fiat Brava 1.6 16V - Problem z pracą silnika po nagrzaniu silnika
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:14
  4. Osłona silnika Brava
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-08-2010, 10:30
  5. [osprzęt silnika] rozrząd brava 1,2 16V
    Napisany przez damian na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2010, 21:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl