Witam, posiadam Brava 1.9TD i zauważyłem brak mocy w nim wciskam gaz i bardzo powoli przyśpiesza, prosiłbym o porady co z tym zrobić. Pozdrawiam.
Witam, posiadam Brava 1.9TD i zauważyłem brak mocy w nim wciskam gaz i bardzo powoli przyśpiesza, prosiłbym o porady co z tym zrobić. Pozdrawiam.
Opisz dokładniej.
Na każdym biegu tak mozolnie przyśpiesza czy na wyższych??
filtry kiedy wymieniane, może któraś z pompek być zapchana.. Oby, bo ja miałem podobny problem w tym samym modelu i silniku, brak przyśpieszenia, a jak mu się depnęło na gaz przez dłuższy czas to później na krzyżówce nie mogłem ruszyć- kompletny brak mocy silnika. I nie mam najlepszych wieści - turbosprężarka.
Sprawdź ją czy łopatki ma ok, czy działa sprawnie, czy niema wycieku spod turbiny, czy w ogóle się załącza.
Jeśli filtry i pompki są ok to możliwe jest że coś nie tak z turbiną, może tylko wężyk pęknięty i ciśnienia niema, albo nie otwiera się turbina.- to najlepiej sprawdzić na komputerze. musisz sprawdzić u dobrego mechanika który ma możliwość podpięcia go po komputer.
Na początek sprawdź zawór EGR oraz przepływomierz wyczyść.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
od 3 tys obrotów w ogóle nie ma ciągnięcia, nie wiem o co chodzi bo slychać że turbina świszczy
odłącz przepływomierz, przejedź się i sprawdź czy będzie czuć różnicę
Sprawdź przewody do turbiny i za nią czy nie są popękane!
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
ok jutro odłączę i dam znać, zawsze jest cicha nadzieja że to pomoże i nie trzeba będzie inwestować w turbinkę
komputer komputer komputer.
a jak nic nie wykaze to po kolei:
- sprawdz filtr powietrza
- sprawdz czy okladzina maski nie opadla i nie zatyka wlotu powietrza
- sprawdz filtr paliwa
- sprawdzic przewody dolotowe- może turbina pompuje w dziure
- egr - przepływomierz (ale to nie powoduje aż takiego spadku mocy)
- sprawdzic turbine ? bierze olej ? kopci na czarno? moze powiedziała dobranoc
- jak sprzęgło? może ślizga
- pompa - zawór turbo tzw booster - opis sprawdzenia na forum
W tym przypadku bardzo byś się zdziwił kolego.egr - przepływomierz (ale to nie powoduje aż takiego spadku mocy)
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
kolego @lukq
mówimy o silniku TD100, a nie o JTD,
w przypadku JTD, egr i przeplywka daja takie objawy, bo: przeplywka steruje dawka paliwa co ma najwiekszy wplyw na mulenie (nieoptymalna dawka do warunków pracy = na przyklad czorna chmura + spadek mocy)
W TD100 - przepływomierz steruje tylko i wyłącznie egr'em, jezeli ten chodzi dobrze to samochod jezdzi dobrze.
egr'a w td100 mozna zdiagnozować tak jak przeplywke przez podłączenie pod kompem, i pojeżdżenie (mozna zobaczyc czy egr zamyka/otwiera sie podczas cisniecia, i czy przeplywka rowno mierzy, nie ma skokow itp)
Kabel do kompa z przejciowka do td100, kosztuje ~60-70 PLN
oczywiscie jeszcze jest pare rzeczy, typu: elektrozawor na pompie, czy czujnik polozenia walu ;P ale to wszystko i tak mozna zdiagnozować komputerem
ale panowie ... lepiej zacząc od prostych i mało kosztownych rzeczy jak filtry itp.... o których często niektórzy zapominają
Ostatnio edytowane przez joohnypl ; 07-06-2011 o 22:09
przepływomierz raczej ok, jak daje mu gazu sporo to dymi strasznie z tyłu do 3 tys obrotów i dalej nie idzie robi strajk
Rozumiem, Ciebie, ale jeśli EGR nie działa prawidłowo to spadek będzie odczuwalny i to strasznie.mówimy o silniku TD100, a nie o JTD,
w przypadku JTD, egr i przeplywka daja takie objawy, bo: przeplywka steruje dawka paliwa co ma najwiekszy wplyw na mulenie (nieoptymalna dawka do warunków pracy = na przyklad czorna chmura + spadek mocy)
W TD100 - przepływomierz steruje tylko i wyłącznie egr'em, jezeli ten chodzi dobrze to samochod jezdzi dobrze.
egr'a w td100 mozna zdiagnozować tak jak przeplywke przez podłączenie pod kompem, i pojeżdżenie (mozna zobaczyc czy egr zamyka/otwiera sie podczas cisniecia, i czy przeplywka rowno mierzy, nie ma skokow itp)
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
A sprawdziłeś przy turbinie ?? wężyki ??
Na łopatkach wirnika turbiny niema "jakiś" skaz lub coś ?? można to zobaczyć - jeśli masz kanał żeby wejść pod samochód.
A może ci się po prostu nie otwiera zawór od ciśnienia powietrza które dochodzi do turbiny - to musisz na komputerze sprawdzić.
Ja miałem taki problem właśnie i oddałem to do roboty niby "fachowcom", przez których - tak sądzę - zaczęły się problemy z turbiną - wyciek oleju, łopatki całe porysowane,jakby coś tam wpadło - wymieniłem turbinę auto działa poprawnie
Dołączę się do tematu, w sprawie mojego problemu.
Już jakiś czas temu zauważyłem, że przy prędkości ok 140km/h zaczyna mi drgać kierownica [czuję też w kabinie czasem] - przy 150 już dość mocne drgania są, a powyżej ustępują- przeczytałem, że niewyważone koła'[a były wyważane], więc pojechałem wyważyć je- tylko przód [drugi raz wtedy były wyważane], tył zostawiłem bo już wcześniej były wyważane- i koła były ok. , a drgania nadal są , może mniejsze ale są . Od czego to może być?? jaki inny powód ?? Przy hamowaniu nic nie drga więc chyba zawieszenie ok.
Może to być przez łożyska w tylnych kołach ? Bo lekko już słyszę że zaczynają "huczeć"- może ktoś się orientuje jaki koszt takich łożysk do brava jtd ?
raczej otwóż nowy wątek z tym problemem, bo z obecnym tematem nie ma on nic wspólnego. Ale moim zdaniem tak: skrzywiona felga(po walnieciu w krawężnik np), przegub wewnętrzny, zła zbieżność, może tarcze/zaciski?