Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

    Exclamation Alternator czy kradziej prądu?

    Witam,
    Kiedyś opisywałem już problem z rozładowującym się akumulatorem.
    Jeżeli jest podłączony klemami to pada po ok 3 dniach.

    Dzisiaj chciałem zrobić mały test i nie wiem do końca na czym polegał ale..
    Kilka razy odpalałem samochód i co raz to kolejny raz moc odpalania jakby słabła..
    Aż po przekręceniu kluczykiem obróciło raz i zgasły zegary.. Po czym zaświeciły ale już nie odpala..
    Tak jakby nie kręcił Po doładowaniu akumulatora wszystko wraca do normy..
    I teraz moje pytanie..

    Czy może być tak iż coś kradnie tak dużo energii że przy samym odpalaniu aku nie daje już rady z nadmiarem energii czy może to wina alternatora??
    Aha.. Dodatkowo niekiedy na jałowym coś strasznie jęczy.. Jakby bzyczenie - spod maski.. Niepokojące.. Po wyłączeniu silnika wraca do normy. - Czy to może być alternator?

    Dzięki za zainteresowanie oraz Wesołych Świąt i spokojnego powrotu do domu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Dzisiaj chciałem zrobić mały test i nie wiem do końca na czym polegał ale..
    Ha Dobrze mieć jakieś założenia, aby móc wyciągnąć wnioski z testów


    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Aż po przekręceniu kluczykiem obróciło raz i zgasły zegary.. Po czym zaświeciły ale już nie odpala..
    To o czym piszesz to najzwyczajniej rozładowany akumulator. Po przekręceniu kluczyka cały prąd idzie w rozrusznik, który ma go za mało i nie daje rady zakręcić.
    Lecz w akumulatorze jest go jeszcze na tyle wystarczająco, aby kontrolki na desce i inny mało obciążający osprzęt działał.


    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Aha.. Dodatkowo niekiedy na jałowym coś strasznie jęczy.. Jakby bzyczenie - spod maski.. Niepokojące.. Po wyłączeniu silnika wraca do normy. - Czy to może być alternator?
    Maska w górę, siadasz kogoś za kierownicę i niech odpali, a Ty szukasz skąd dochodzi. Bez chociażby takiego testu z jakiej to okolicy dobiega ten dźwięk to nic nie poradzimy.
    Możliwe, że to łożysko alternatora, ale możliwe, że pada pompa od wody lub coś innego wydaje takie dźwięki. Coś na pewno.

    A po odpaleniu silnika jakieś kontrolki koloru czerwone Ci się palą na desce?
    Weź woltomierz i po odpaleniu przyłóż do klem akumulatora i powiedź jakie jest napięcie. Powinno być wyżej niż 13V, tak nawet bliżej w okolicy 13.5V.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Weź woltomierz i po odpaleniu przyłóż do klem akumulatora i powiedź jakie jest napięcie. Powinno być wyżej niż 13V, tak nawet bliżej w okolicy 13.5V.
    Powinno być między 14,2 a 14,7V. 13, a nawet 13,5 to zdecydowanie za mało.

    Ponadto weź amperomierz i na zgaszonym silniku wepnij pomiędzy klemę, a biegun aku. Wtedy zobaczysz jakie jest pobór prądu na zgaszonym silniku - z tego wyciągniesz jednoznaczne wnioski.

    Z opisu wygląda to po prostu na padający akumulator, który nie przyjmuje już prądu. W jakim jest wieku ? Jak zachowuje się przy ładowaniu ?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    14,7 V to trochę za dużo powinno być bez świateł 14,2V tak daje regulator , co do "kradzieja" prądu to masz dużo urządzeń co kradną sam moduł-komputer jast podpięty na "krótko" + immo + alarm (zapewne) i stary aku nie wyrabia


 

Podobne tematy

  1. [alternator] Od jakich modeli fiata pasuje alternator do uno
    Napisany przez WINIU1990 na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2011, 21:55
  2. [alternator] Siena 1.2 8V - alternator
    Napisany przez oldking na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-06-2010, 21:39
  3. [alternator] alternator/ akumulator
    Napisany przez jurgen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 12-03-2010, 09:22
  4. [alternator] alternator siena 1.4
    Napisany przez jarek_45 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-11-2009, 14:46
  5. [alternator] Alternator za slaby dac 85A czy moze wiecej
    Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-12-2008, 16:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat uno po przekreceniu kluczyka wszystko pada

kiedy alternator kradnie prad

fiat uno po przekreceniu kluczyka wszystko siada

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl