Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2009
    Skąd
    Opole
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1,4 benzyna

    [akumulator] Radio a akumulator;/

    Witam drogich Panów i drogie Panie. Domyslam się, że ten temat był juz kiedys poruszany, ale tak sie składa, że nie bardzo mam czas na odszukanie go. Mój problem tkwi w tym, że posiadam Fiata Bravo 1,4 w benzynie. Postanowilam sobie zmienic radio na własne i własnie wtedy wyniknal problem. Po podłaczeniu radia działało ono na zasadzie, że przy uruchomieniu silnika sie właczało a przy zgaszeniu sie wylaczało, wszytsko byłoby ok gdyby nie fakt ze za kazdym razem kiedy odpalam auto to musze na nowo ustawiać stacje bo po wylaczeniu resetuja sie. Byłam z tym u elektryka i podlaczyl mi je tak jak podlaczone bylo oryginalne fiatowskie, czyli sama je musze wlaczac i wylaczac i jest ok gdyby nie fakt, ze rozładowuje mi to akumulator;/ Nie wiem co mam robic. Na noc wyciagam panel z radia i chowam. Troche to pomaga, ale i tak nie mam pewnosci na 100%, że jak wsiade rano do auta to ono odpali. Prosze o jakies rady.
    Pozdrawiam Ewelina



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    41
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Musisz podjechać jeszcze raz i niech sprawdza połączenie i czy nie uszkodził czegoś, radyjko nie rozładuje dobrego akumulatora w ciągu nocy.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2009
    Skąd
    Opole
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1,4 benzyna
    Aha dzieki. Mozliwe ze masz racje. Bo to jest tak ze mam ten z oczkiem. Jest zielone a za pare dni robi sie czarne. Dzisiaj go ładowalam i znow jest czarne a chyba zielone powinno byc...sama nie wiem. usze jednak do tego elektryka. Wspomne jeszcze ze moze to cos z radiem bo juz jeden akumulator w innym aucie mi załatwiło;/

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    41
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał ewela9030
    Jest zielone a za pare dni robi sie czarne. Dzisiaj go ładowalam i znow jest czarne a chyba zielone powinno byc
    Owszem powinno być - może masz nie doładowany akumulator? lub jakieś problemy z alternatorem?

    Jak będziesz u elektryka to niech Ci to sprawdzi - ładowanie powinno być w okolicach 14 V
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    niektóre radia, ale naprawdę niektóre w spoczynku mają duży pobór i od biedy po paru dniach jak już masz zdechły stary akumulator mogą go nieco osłabiać;

    dlatego też takie radia mają zawsze prócz masy, "minusa", dwa osobne wejścia na "plus", na zasilanie;
    jednen plus podłącza się w miejscu gdzie to zasilanie jest zawsze, nawet po wyjęciu kluczyka, to jest właśnie plus idący tylko do podtrzymania pamięci radia i ustawień; drugi plus od radia jest tym który żre więcej, zasila końcówkę mocy itp i ten drugi plus podłącza się w miejsce, gdzie zasilanie jest tylko po przekręczeniu kluczyka, właśnie by w spoczynku radio nie żarło prądu;
    stacji nie straci bo pierwzy podtrzymujący plus jest na stałe podpięty gdzieś;

    u ciebie widać elektryk obydwa plusy zaiął w miejsce gdzie zasilanie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka, a po wyjęciu znika, znika więc zasilanie na plus podtrzymujący pamięć; gość się nie postarał

    dodatkowo, jeśli chcesz by radio mogło grać na postoju bez przekręcania kluczyka to obydwa plusy powinny być zaięte w miejsce gdzie cały czas jest +12V ale dorób sobie mimo tego lepiej wyłącznik "udający" przekręcanie kluczyka odcinający ten plus "żrący prąd mocniej" by zaparkowane na kilka dni auto właśnie nie miało akumulatora wyssanego przez radio;

    z drugiej strony jeśli radio jest ok, instalacja dobrze zapięta a akumulator nie już na skraju "do wyrzucenia" to takie radio mogłoby go wyssać odczuwalnie dopiero gdzieś po tygodniu stania auta na postoju...
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    Cytat Napisał unknown
    drugi plus od radia jest tym który żre więcej, zasila końcówkę mocy
    żre jak sie je włączy a gdy jest wyłączone jedynie idzie minimalny prąd na podtrzymanie (żółty przewód)i podtrzymanie radia nie wydoi dobrego akusia nawet w tydzień (co najmniej 3 tygodnie)...zależny czy tez ma auto alarm bo potem wszystkie odbiorniki sumują pobór prądu akumulatora...wygląda to na zajechany akus albo problemy z ładowaniem...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2009
    Skąd
    Opole
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1,4 benzyna
    Aha rozumiem. Alarm on ma ale takie cos juz sie działo przed alarmem. Po niedzieli bede wiedziec co jest wiec jak cos to dam znac Dziekuje i pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2008
    Skąd
    Nowa Ruda
    Postów
    71
    Auto
    MAREA WEEKEND 1,9 JTD
    Rozwiązanie z podłączeniem całego zasilania radia do stałego + (plusa) ma zasadniczą wadę, jak zapomnisz wyłaczyć radio to rozładuje Ci akumulator, moim zdaniem najlepiej podłączyć stałego plusa na podtrzymanie pamięci radia, a tego plusa na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na główne zasilanie radia. Nawet jak zapomnisz wyłączyć radio to jak wyciągniesz kluczyk radio i tak się wyłączy. Zresztą elektryk który to robił powinien o tym wiedzieć.
    Samo podtrzymanie pamięci radia nie pobiera prawie żadnej energi, więc tak jak pisali poprzednicy może umiera Ci już akumulator, alternator, ewentualnie jakiś upływ prądu w samej instalacji elektrycznej.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2009
    Skąd
    Opole
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1,4 benzyna
    Rozumiem.Tylko pojawia sie jedno pytanie. W wiekszosci aut nawet jak przekrece kluczyc i zgasze auto a kluczyk zostanie w stacyjce to radio nadal gra a u mnie tego nie ma, tylko gasze auto a ono ded. Jak np nieraz czekam pod skzola na rodzenstwo i chce posluchac radia to wg Waszych rad to ma wygladac tak ze owszem slucham go na postoju ale z wlaczonym zaplonem. Bo tak tez juz kiedys mialam, alepodziekowalam za to bo na zapolonie wiecej pradu żre. Elektryk stwierdzil ze mam cos zepsute w tym niby ukladzi ekierowniczym i w stacyjce skoro ono sie wylacza jak kluczyc jest wsadzony. A poza tym wiekszosc aut ma 3 pozycje w stayjce a ja mam tylko 2. zaplon i jak jest zapalony...;/


    Po wypowiedzi Unknown widze ze najleiej byloby dorobic wylacznik udajacy przekrecanie kluczyka.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2008
    Skąd
    Nowa Ruda
    Postów
    71
    Auto
    MAREA WEEKEND 1,9 JTD
    W naszych wozidłach jest tak jak piszesz, że jak przekręcisz kluczyk na zaro to odłancza napięcie na zasilanie radia, świateł itd. napewno nie masz nic zepsutego w stacyjce, jest jeszcze trzecia pozycja w stacyjce, inaczej niż w innych autach musisz wcisnąć taki przycisk w stacyjce przy włożonym kluczyku w pozycji zero i wtydy można go przekręcić w przeciwną stronę niż zapłon. Można w tej pozycji załączyć postoje, nie wiem czy wtedy jest podawane napięcie na zasilanie radia nie sprawdzałem tego osobiście. Może ktoś już to testował i się wypowie. Ewentualnie mogę jutro sprawdzić to napiszę.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał KAAZ
    moim zdaniem najlepiej podłączyć stałego plusa na podtrzymanie pamięci radia
    Ja dokładnie mam tak podłączone radio (niefiatowskie) minus tego rozwiązania taki że
    Cytat Napisał ewela9030
    gasze auto a ono ded
    Niestety Ten Typ Tak Ma, trzeba by było się zaopatrzyć w oryginalne radio fiatowskie i tam da się wszystko ustawić.
    Cytat Napisał KAAZ
    Można w tej pozycji załączyć postoje
    Można załączyć światła pozycyjne (postojowe to w samochodach grupy VAG po włączeniu kierunkowskazu), napięcie idzie tylko na żarówki świateł pozycyjnych na radio nie.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    rozwiązanie z podpięciem głównego zasilania radia do przewodu na którym pojawia się napięcie po zapolonie jest bezsensowne bo tak jak pisała ewela9030 na postoju musisz mieć zapłon. Ze stacyjka i instalacja na pewno masz wszystko w porządku to jest zależne od sposobu podpięcia radia do instalacji samochodowej a nie od stacyjki. W niczym nie przeszkadza podpięcie radia do stałego zasilania; gdy radio jest wyłączone bierze tylko prąd podtrzymania który jest minimalny dla akumulatora i na pewno od tego akumulator sie nie rozładuje np. po 3dniach lub nawet 2 tygodniach (oczywiście sprawny akus). W kazdym radiu da się tak zrobić i tak się robi !!!Po to jest to podtrzymanie aby je wykorzystać aby mieć ustawienia radia zapamiętane po wyłączeniu zapłonu.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    ja tylko wtrące, że normalne radio jak jest wyłączone to fakt, nie powinno wiele pobierać , kilka mA na podtrzymanie, ale zdarzają się radia, gdzie końcówki mocy nie są wyłączane całkiem po wyłączeniu radia; radio niby off, ale końcówki żrą nieco; niewiele, bo są co prawda w spoczynku ale jednak biorą; coraz rzadziej, ale trafiają się takie konstrukcje (radia) jeszcze;
    takiego typu radio potrafi w tydzień nie tyle zeżreć akumulator (nie to miałem na myślli) ale wystarczająco odczuwalnie go rozłodować, by to co zostało już było sabiutkie; dlatego do słuchania bez kluczyka na postoju poleciłem wyłącznik udający stacyjkę; mimo wszystko to najprostsze rozwiązanie, sam tak od lat mam, w tamtym i w tym autku i nie narzekam; kwestia przyzwyczajenia;

    inna sprawa - radio nie powinno tak znacząco osłabić akumulatora, nawet w ten powiedzmy tydzień, jak jest powiedzmy na czuwaniu/wyłączone; może akumulator jest już do d... może klemy ma brudne, do wyczyszczenia papierem ściernym, na nich są spadki, może ładowanie już do d.. może alarm czy inny odbiornik rozładowuje akku, może zwarcie w instalacji... a może wszystko naraz lub część z tego; wszystko posprawdzać trzeba po kolei;

    amperomierz między akumulator a instalację w szereg dać i na zgaszonym autku po kolei wyjmować bezpieczniki aż pobór prądu w spoczynku spadnie; oczywiście popisać sobie co ile rądu bierze w spoczynku - wtedy się wyjaśni dużo albo i wszystko
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2008
    Skąd
    Nowa Ruda
    Postów
    71
    Auto
    MAREA WEEKEND 1,9 JTD
    Można załączyć światła pozycyjne (postojowe to w samochodach grupy VAG po włączeniu kierunkowskazu), napięcie idzie tylko na żarówki świateł pozycyjnych na radio nie.
    Jest dokładnie tak jak piszesz, dzisiaj to sprawdziłem.

    rozwiązanie z podpięciem głównego zasilania radia do przewodu na którym pojawia się napięcie po zapolonie jest bezsensowne
    Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, dla mnie akurat jest optymalne ponieważ dużo jeżdżę na któtkich odcinkach i przy tym rozwiązaniu nie muszę bawić się z wyłączaniem i załanczaniem radia, przekręcam kluczyk i gra, przekręcam w drugą stronę i wyłacza się. Dla mnie git... Ale każdy ma swoje potrzeby i przyzwyczajenia. Można podłączyć pod stałego plusa całe zasilanie i dołożyć wyłącznik. Z tym że istnieje możliwość że zapomnisz kiedyś wyłączyć radio i rano możesz się zdziwić jak będziesz chciał odpalić auto.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2009
    Skąd
    Opole
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1,4 benzyna
    Dziękuje za tak obszerne wypowiedzi. Mi najlepiej odpowiadaloby zeby radio nie bylo uzalenzione od stacyjnki czyli tak jak mam teraz ze sama wlaczam i wylaczam. U mnie nie zdarzy sie zeby zapomniec je zgasic bo zawsze sprawdzam czy swiatla wylaczone, wycieraczki wylaczone jak pada, czy blokada jest w skrzyni biegów i czy szyby mam domkniete Ono moze byc podlaczone jak teraz mam tylko zeby tyle nie zarlo pradu;/ Musze sie konkretnie przejechac do elektryka i moze najwyzsza pora go zmienic i sprawdzic u innego instalacje elektryczna


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Radio
    Napisany przez Kiler na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-03-2014, 23:27
  2. CB RADIO
    Napisany przez rob na forum CB Radio
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post: 03-06-2012, 17:37
  3. Seryjne radio w bravo
    Napisany przez adamusss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-09-2008, 14:34
  4. Seryjne radio w Bravo
    Napisany przez adamusss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-08-2008, 23:33
  5. Akumulator ?
    Napisany przez masmisbl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-08-2008, 19:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zasilanie radia fiat brava

radio na akumulator

fiat brava radio akumulator

fiat bravo radio bez kluczyka

brava radio z kluczyka

gdzie podlaczyc pamiec radia fiat marea

fiat bravo radio kluczyk

jak zaprogramowac aby radio w fiacie panda wlaczal sie z wlaczeniem silnika

brava radio zaplon

wlaczenie radia bez kluczyka alfa 159

fiat brawa radio bez przekrecania zaplonu

radioodtwarzacz akumulator

podtrzymanie pamieci radia przy zmianie akumulatora

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl