Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    114
    Auto
    Brava 1.6 KAT

    2 osoby z tyłu - słychać zawieszenie - ocierają koła o nadkola

    Cześć wam.

    Mam pewien problem.

    Normalnie samochodem jeżdżę sama, ew. jeszcze jedna osoba.
    Jednak zdarza się że na tyle też ktoś siedzi.

    Wczoraj zapakowałam 3 osoby na tył do mojej brava, otóż na nierównościach było słychać jakby koła szorowały o nadkola, jak skręcałam to też było słychać.
    Tak jakby tył tak bardzo opadł.

    Taka sytuacja dzieję się jak z tyłu są 2-3osoby.

    Może to być wina małego ciśnienia w oponach? Jutro podjadę na kompresor.

    Proszę o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Koła i tak warto napompować, poprawia to spalanie paliwa, zapewnia lepsze prowadzenie i ogranicza zużycie opon.
    Co do obcierania, to na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem amortyzatorów i sprężyn.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    dokładnie, stare sprężyny mogą siadać bardziej a w dodatku stare amory z mniejszym ciśnieniem (gazu, oleju) też mogą bardziej siadać.. także do sprawdzenia sprężyny w pierwszej kolejnosci.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    taj jak koledzy powyżej - wymień amortyzatory i sprężyny tylko pamiętaj kupuj podzespoły w miarę dobrej firmy żebyś po kilku miesiącach znowu nie miał tego samego problemu.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    Najpierw sprawdzić jak pisali koledzy wyżej a jeśli będzie o.k to może wypadły te (bałwanki,odboje) z tyłu przy sprężynach.można jeszcze założyć gumy usztywniające montuje się je w sprężyny koszt takiej kilka zł a efekt widoczny i zadowalający.
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v

  7. #6
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał bubuu77 Zobacz post
    można jeszcze założyć gumy usztywniające montuje się je w sprężyny koszt takiej kilka zł a efekt widoczny i zadowalający.
    Zapomniałeś dodać, że nielegalny i niebezpieczny.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    Cytat Napisał Jelcyn Zobacz post
    Zapomniałeś dodać, że nielegalny i niebezpieczny.
    Mysle ze bardziej niebezpieczne sa wahacze za 50 pln made i china :-D
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Niebezpieczne tak samo. Montując te gumy powodujesz, że pewne partie sprężyny uginają się mocniej, zaś tam gdzie jest guma praktycznie nie pracują. Te partie, które uginają się mocniej są bardziej narażone na pęknięcie. Tak kiedyś widziałem, jak w ciężarówce facet powkładał sobie gumy w sprężyny do usztywnienia kabiny. Po tygodniu obydwie przednie sprężyny był w szczątkach.

    A wyobraź sobie, gdy jedziesz, pęka sprężyna, rozrywa oponę. Niemiłe zdarzenie. Wymień sprężyny(to one uginają się i dlatego tyłek siada) i amortyzatory (lepsze tłumienie drgań) i nie kombinuj z wkładami gumowymi.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2009
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Postów
    43
    Auto
    Marea 1,6 sx
    Z tego co przeczytałem, to zazwyczaj jeździsz sama, ew. jeszcze jedna osoba...
    Hm... a jaki masz rozmiar opon?
    Pytam, ponieważ ja też rzadko mam pełne auto, ale jak zabierałem komplet pasażerów przy rozmiarze 195/60/15 obcierały mi nadkola na każdej nierówności. Po zmianie profilu z 60 na 55 było lepiej, ale najbezpieczniej jest przy 50 (cały czas piszę o 15 calach) - komplet pasażerów i nawet progi zwalniające nie powodują obcierania nadkoli...
    Pozdrawiam!
    Nie piję nie palę jest OK.
    O kurde! Papieros wpadł mi do piwa...

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    93
    Auto
    Marea Weekend 1.8 HLX
    Witam
    U mnie też pojawił się problem ocierania tylnych kół o nadkola. Co ciekawe stało się to po zmianie opon z letnich używek 195/55/R15 (średnica 595,5mm) na nowe zimówki 185/65/R14 (średnica 596,1mm). Ta drobna różnica w średnicy i nieco wyższy bieżnik nowych opon sprawiły, że przy komplecie osób i załadowanym bagażniku każda większa nierówność na drodze powodowała uderzenie koła o nadkole. Ponieważ często jeżdżę po trasie załadowanym autem zdecydowałem się na kupno sprężyn Magnum (97 zł sztuka) i amortyzatorów Kayaba (100 zł sztuka). Dużo jest zabawy z wymianą?

    Pozdrawiam

  12. #11
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Jeżeli masz trochę pojęcia o mechanice to dasz radę. Najgorzej jest z górnym mocowaniem amorków. Dobrać się do niego można po wyjęciu zaślepki w podłużnicy. Potrzebna będzie dobry klucz nasadowy 15 z przedłużką. Ze względu na to że trzeba przełożyć klucz przez podłużnicę, najbezpieczniej jest skleić klucz z przedłużką jakąś taśmą, mamy wtedy pewność że przy wyjmowaniu nie wpadnie nam w podłużnicę. Dobrze też byłoby popryskać jakimś odrdzewiaczem dolne śruby amorków, często się urywają.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    wymiana jest prosta.. nie trzeba żadnego ściągacza do sprężyn ani nic, bo wahacz po zdjęciu amorka można pociągnąć jeszcze w dół i sprężyna sama wyskoczy. Do założenia przydałby się podnośnik który położysz pod bęben. Robisz tak: odkręcasz górną śrubę amora, potem dolną, ciągniesz wahacz w dół i zdejmujesz sprężyne. Potem radze oczyścić gniazda sprężyn szczotą metalową czy coś. Potem wkładasz nowego amora, przykręcasz tylko górną śrubę. Potem zakładasz sprężyne, wkładasz pod wahacz podnośnik i podnosisz napinając sprężyne tak, żeby móc dokręcić dolną śrubę amora. U mnie był taki problem że musiałem podłużnicę rozwiercać bo śrubka była u góry przesunięta.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    93
    Auto
    Marea Weekend 1.8 HLX
    Dzięki Panowie. Na pewno skorzystam ze wskazówek. Zszedłem jeszcze do auta zerknąć na oponę i jest ślad na bieżniku na całym obwodzie przy zewnętrznym brzegu opony Zgadzałoby się to z budową nadkola, które jest tak profilowane że podnosi się ku środkowi i opona trze o brzeg nadkola który jest niżej. Rzuciłem też z ciekawości okiem na ceny nadkoli do Marysi i znalazłem nowe po 20 zl za sztukę
    http://allegro.pl/fiat-marea-96-02-n...912518648.html
    Ostatnio edytowane przez Tom Hagen ; 06-11-2011 o 15:44

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2011
    Skąd
    Wołomin
    Wiek
    32
    Postów
    263
    Auto
    Cieniasek 700:)
    Panowie podłączam się do tematu jakie koszta wymiany kompletnego zawieszenia przód tył w bravie 1.4 12v z 97r??? i co może sie dziać że z dnia na dzień kierownica zaczęła chodzić lżej ale czuje jak by kola słabiej skręcały???

  16. #15
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał krtwwl34 Zobacz post
    i co może sie dziać że z dnia na dzień kierownica zaczęła chodzić lżej ale czuje jak by kola słabiej skręcały???
    prawdopodobnie maglownica kończy swój żywot. Co do cen zawieszenia to nikt Ci takiej nie poda bo ilu producentów tyle i cen.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [blachy] plastikowe nadkola - czy warto i montaż
    Napisany przez Nikita_Bennet na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-04-2012, 20:46
  2. Po włączeniu klimatyzacji słychać syczenie.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-06-2010, 18:58
  3. Moje nowe Nadkola
    Napisany przez lukq na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-06-2010, 16:56
  4. [blachy] Nadkola na tył...???
    Napisany przez MC_NEO na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-11-2009, 10:35
  5. Elektrozawór? Nie słychać przełączenia na LPG!
    Napisany przez tiraeth na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-10-2009, 10:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

opona ociera o nadkole

fiat siena ociera

opona trze o nadkole

ocieranie opony o nadkole

obciera kolo o nadkole

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-4382-osoby-z-tylu-slychac-zawieszenie-ocieraja-kola-o-nadkola-13001

kolo obciera o nadkole

szorowanie z tylu w zawieszeniu

we wszystkich fiatach slychac zawieszenie

obcieranie na progu po zmianie kola

megan 2 cos z tylu obciera

co moze ocierac o kolo w samochodzie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl