Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2010
    Skąd
    Głuszyca
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1.6 16v

    [1.6 16v] Problemy z ukł. chłodzenia i po przegrzaniu.

    Witam.
    Nadarzyła się okazja i kupiliśmy z ojcem Fiata Bravę 1.6 16v za 1000zł.
    Wszystko zaczęło się fajnie, do roboty było tylko małe spawanie podłogi.
    Po pewnym czasie zaczęła zapalać się kontrolka wtrysków "marchewka", już nie pamiętam czy tylko na benzynie czy na LPG też. Później wskazówka od temperatury wędrowała sobie z góry na dół i odwrotnie. Którymś razem, jak ojciec wracał z pracy do Polski, Fiacina się zagotowała. Było to akurat na święta i niestety próbując za wszelką cenę dostać się do domu ojciec przegrzał auto. Za skutkowało to niestety śmiercią kliniczną silnika który nawet odpalić nie chciał.
    Po pewnym czasie kupił kpl. uszczelek, pompę wody i pierścienie. Wszystko oczywiście wymienił i auto teoretycznie odpala i jeździ ale...
    Problem z temperaturą i wtryskami pozostał.
    Auto cały czas się grzeje, wtryski się palą, silnik przerywa na niskich obrotach.
    Prawdopodobnie dzieję się to zarówna na LPG jak i benzynie. Termostat był gotowany w garnku i wiem tylko tyle że powinien otwierać obieg.
    Wcześniej w aucie działy się jaja z czujnikami, poprzez iskrzenie klemy, co rzekomo zostało zlikwidowane. Głowica przy wymianie uszczelek została splanowana.
    Auto też niestety kopci, ale dopiero po zwiększeniu obrotów na ok. 3/4 tys. obrotów.
    Po tym już stale.

    Post długi ale myślę że dość szczegółowo opisałem sytuacje ipomożecie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Sprawa kontrolki wtrysków.
    - wizyta na diagnoskopie prawdę Wam powie.

    Sprawa przegrzewania się silnika.
    - układ chłodzenia jest drożny tzn. nie ma zatorów?
    - chłodnica nagrzewa się równomiernie?
    - płynu chłodniczego nie ubywa?
    - dobrze odpowietrzony jest układ chłodzenia?
    - gaz jest dobrze wyregulowany?

    Sprawa kopcenia.
    - na jaki kolor kopci?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2010
    Skąd
    Głuszyca
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1.6 16v
    To tak:
    -nie mam pojęcia czy układ jest drożny i nawet nie wiem za bardzo jak to sprawdzić
    -chłodnica po naprawie nagrzewa się równomiernie, przed naprawą prawię w ogóle się nie nagrzewała przy zagotowanym silniku
    -płynu nie ubywa
    -w tym tygodniu miał być odpowietrzony ale nie wiem na razie nic w tej sprawie
    -regulacja gazu ok

    -podepniemy go pod komputer to mam nadzieje że coś nam pokaże

    -kopci chyba na czarno, typowo dla przepuszczania oleju, ale jest też możliwość ze pozostało coś w ukł. wydechowym i teraz się wypala.

    Niestety auta nie mam przy sobie, tak to bym działał od razu. Auto stoi w Czechach, jakieś 250km ode mnie i ojciec też specjalnie nie ma zapału do niego.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Skoro chłodnica nagrzewa się równomiernie można uznać, że układ chłodzenia jest drożny. Ciekawe czy wentylator w ogóle się włącza w momencie przekroczenia połowy skali temperatury.

    Kopcenie na czarno to zdecydowanie zbyt bogata mieszanka, jeśli (jeszcze) jest katalizator to powinno za samochodem śmierdzieć starym jajkiem . A skoro kopci na czarno i wali przy tym marchewkę to wygląda na to, że sonda lambda się spaliła, choć to wyjdzie zapewne na komputerze.
    Gdyby przepalał olej to by dymił ostro na niebiesko.

    Co do nierównych obrotów na jałowym to:
    - świece, przewody WN w jakim są stanie?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2010
    Skąd
    Głuszyca
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1.6 16v
    Świece i przewody są nowe.
    Katalizator jest wywalony, zastąpiony "czymś co brzęczy", a co zrobiono z lambdą nie mam pojęcia. Takie auto dostaliśmy.
    Wentylator też się włącza.
    Pamiętam jak na gazie czasami lubił sobie strzelić po kolektorze.
    Po naprawie niestety nie widziałem auta na oczy, także ten czarny dym to wcale nie musi być czarny.
    Co się dzieje z autem dowiaduje się praktycznie tylko na weekend'y.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Podłączcie pod komputer i sprawdźcie co mu nie pasuje, bo póki co to snuję tylko domysły, czyli nic pewnego.
    Dziwne jest to, że się przegrzewa. Może czujnik temperatury wkręcany w głowicę oszukuje, albo w budzikach zimny lut się zrobił. Ale na początek to odpowietrzcie jeszcze ze 3 razy układ chłodzenia.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2010
    Skąd
    Głuszyca
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1.6 16v
    Na razie z dodatkowych rzeczy wiem tyle, że układ jest na 100% zapowietrzony, na gazie nic nie było sprawdzane i kopci na biało W tygodniu będę wiedział co z autem jak zostanie odpowietrzone i sprawdzone na gazie.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Kopcenie na biało gry pracuje na gazie to nie jest źle. Przy gazie to normalny efekt.
    Gorzej, jakby kopciło na czarny lub niebieski kolor.

    To, że się przegrzewa może mieć różne przyczyny, najczęściej to zapowietrzony układ lub zatkana chłodnica. Może kiedyś przeciekała i ktoś wlał jakiegoś specyfiku.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 13:42
  2. [alarm] Problemy z alarmem w unie (1.0 rok prod 97)
    Napisany przez sulus na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2009, 11:02
  3. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 21:37
  4. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-05-2008, 00:20
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 14:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brava 1.6 16v przegrzanie

Brava przegrzaniem

brava przegrzanie

fiat bravo 1.6 kopci na niebiesko

fiat brava po odpaleniu kopci na czarno i wali

marea 1.6 przegrzany

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl