Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994

    1.2 16V - opinie o tym silniku w Bravo

    Może ktoś rozjaśnić temat jak ten silnik się sprawuje w tym aucie?
    Bravo czyli 3 drzwi, buda mniejsza, więc i lżejsza.

    Jak się pracuje z instalacjami LPG? Jakie są opinie o tym silniku?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    Z tego co ja wiem to bardzo udane silniki, dobrze znoszą lpg, oszczędne i dość zrywne jak na taką moc. Jedyny mankament to taki że silniczek krokowy lubi się psuć a jest to element razem z całą przepustnicą i tpsem co w Aso trochę kosztuje.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    miszko, zmieniasz auto?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    93
    Auto
    Brava 1.2 16v 99r. SX
    Cytat Napisał maciekt8
    dobrze znoszą lpg, oszczędne i dość zrywne jak na taką moc.
    Chciałbym tylko to skorygować, żeby ktoś się nie utwierdził w błędzie - jest wręcz przeciwnie - wszystkie silniki w gamie Bravo I dobrze LPG znoszą, a ten własnie ma kaprysy.
    Ja od siebie dodam że w Bravie która jest w rodzinie, teraz u mnie już 11 rok przez tyle lat jedyne co się zepsuło to termostat. ŻADNYCH INNYCH wymian nie było, silnik chodzi na Mobil 1 0W40 i nic oleju nie bierze, chodzi perfekcyjnie i naprawdę jak na tą moc zrywa się o ile się jedzie w 1/2 osoby (pasażer często nie chce mi wierzyć że to 82 konie). Naprawdę jak dobrze trafisz to będziesz zadowolony (jeżeli to o Ciebie chodzi ).

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jelcyn, a tak się rozglądam. Szukam coś w miarę oszczędnego, może być najbardziej 3D. Po wpisaniu kryteriów w różnych wyszukiwarkach z ogłoszeniami często przewija mi się Bravo. 1.4 i 1.6 to mniej więcej wiem co to za motory, ale 1.2 16V był wprowadzony w zastępstwie 1.4 i mało wiem o nim.

    Cytat Napisał LaPlagne
    a ten własnie ma kaprysy.
    Czyli mówisz, że kaprysi ten silnik? To silnik z pojedynczym wtryskiem czy już MPI?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał miszko
    To silnik z pojedynczym wtryskiem czy już MPI?
    MPI
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czyli już sekwencje by trzeba zakładać ;(
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    II gen też wciśniesz, dużo użytkowników 1.6 tak ma zrobione.
    Poza tym sekwencja w tej chwili nie kosztuje już tak dużo, dla porównania ceny instalacji u mnie w mieście:
    II gen - silnik z MPI 1450zł w tym jest zbiornik toroidalny (w koło)
    Sekwencja - Stag 300 dla silnika MPI 2100zł w tym zbiornik toroidalny.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A nie ma problemów z pracą i komputerem? Muszę zadzwonić do swojego gazownika ile bierze ze sekwencję.

    Do Uno, wtrysk pojedyńczy - Stag50, butla toroidalna zapłaciłem coś koło 1350zł. Myślałem nad Stagiem100 gdyż ma dodatkowo emulator wtrysku i wskaźnik napełnienia butli (5 diodowy), ale w końcu zrezygnowałem. Instalację zakładałem w wrześniu 2009 i do dzisiaj nie mam z nią problemów. Silnik na gazie pracuje bdb, ale to SPI Ciekawi mnie jak z MPI by było...
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    93
    Auto
    Brava 1.2 16v 99r. SX
    Powiem tak - wiadomo jak z używkami, ale po PIERWSZE - 1.4 unikaj - magistrala olejowa i mało z niego pożytku - darmozjad w kwestii spalania, ogółem problematyczny.

    Później jak o PB chodzi to mamy 1.2, 1.6, 1.8 i 2.0 R5.

    1.2 - tak jak mówie - jak na ta pojemnosc i moc naprawde niezle pociska, ale w 2 osoby nie wiecej (u mnie buda Brava), co prawda od nowosci, wiem co z nim jest, jak jest eksploatowany itp. ale mysle że jak rozmowa sie toczy wokol kupna czegos uzywanego to trzeba pamietac ze to lekka loteria a w tym przypadku 1.2 jest na +. Dlaczego? a no dlatego że jezeli bravo bedzie z polski, bedzie 1.2 (produkcja po FL, czyli mloda) to byl to czesto kupowany przez osoby ~40dziestki, bo tani a ladny i dobrze wyposazony (jak na tamte czasy - teraz wg. mnie tez ). Czyli mamy auto z polski, trafi sie od 1 wlasciciela, czyli na pewno bardziej zadbany (no nikt mi nie powie ze jak ktos ma auto z salonu za jakies 40-50tys. [1.2 silnik +/- wyposażenie] to nie bedzie o niego dbal, a ekstremalnie dbal przez jakies 4 pierwsze lata), i do czego daze - nie katowany - kto kupuje 1.2 zeby zajezdzac? napewno nie czlowiek ~40, wydajacy na auto tyle kasy i majacy juz w tym wieku inne podejscie niz ktos kto lubi zapier***.

    Później mamy 1.6 ktorych jest sporo - podobno też się malo psuja, czesci sa wbrew pozorom czesto tansze (duzo aut - wiec i taniej - spojrz sobie chociazby na roznice w cenie kabli WN do 1.2 a do 1.6 [NGK], albo na silniczek krokowy [tutaj juz jest straszna roznica, ale tu sa juz 2 powody - ten defakto o ile sie zepsuje - mi jeszcze nie a auto ma 11 lat jak wspominalem - wiec czesto sie nie psuje, ale jak padnie to oryginal Bosha to jakies 500-600zl kosmos]). Nie jezdzilem ale skoro 82 konie daja rade, to czemu te 100 mialo by nie dac rady?

    1.8 - konstrukcja 1.6, spalanie b. podobne mimo ze juz mamy 115 konikow. Na Twoim miejscu jak tak patrze sie po podejsciu (chec malego spalania?) i po sygnie (same LPG'egi) to zastanawialbym sie wlasnie miedzy 1.6 a 1.8 - z rozsadku 1.6 (czesci, duzo ich), jednak z czesciami do 1.8 nie jest zle - daleko do tego, a to jednak 115 koni i to juz jest naprawde cos.

    2.0 R5 - dla zapalencow - czesci drogie, robocizna o ile sam nie robisz droga (malo miejsca), panewki padajace no i zajezdzane czesto - jak ich szukasz to na pewno nie w polsce, a jak juz to od prawdziwego pasjonaty (nie tego allegrowego). Po necie zadnej dobrej sztuki nie znajdziesz. No ale cos za cos - ludzie by tak nie chcieli tego dzwieku R5, 155 koni (po FL), ladnej budy i dobrego wyposazenia - ogolem silentkiller.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    1.4 też ma pazur zwłaszcza na niskich biegach. W sumie wole wytrzeć wałek za 300zł niż zajeździć panewki w 2.0 czy też w 1.8
    Co do magistrali olejowej to taka sama jest w 1.9TD czy JTD (nie pamiętam dokładnie). Głównie rozchodzi się o to że z zaniedbań eksploatacyjnych i trochę złego rozwiązania (dźwigienki) zużywają się uszczelniacze zaworowe przez co zawory stają dęba i dalej leci wałek. Zapchana magistrala olejowa to tylko procent przyczyn awarii.


    Cytat Napisał miszko
    Stag50
    Ten sterownik ludzie sobie chwalą.
    Nie pamiętam czy 1.2 ma metalowy czy plastikowy kolektor, bo jeśli plastik to IIgen raczej odpada w przedbiegach, to samo tyczy się 1.6 po lifcie.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    93
    Auto
    Brava 1.2 16v 99r. SX
    Dokładnie - zapomniałem - 1.2 ma plastikowy kolektor

  14. #13
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    51
    Postów
    170
    Auto
    Alfa spider 2.0 TS , fiat 500 1.2 , focus mk3 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Wydaje mi się że w autach w tym wieku to raczej więcej zależy od egzemplarza na jaki trafisz. Większość oferowanych na rynku to już (niestety) bliskie śmierci auta z kilkukrotnie kręconymi licznikami . Wiem to bo przywiozę czasem coś z za odry i ludzie co to biorą dokładnie opisują jakie egzemplarze są oferowane . Oczywiście można trafić coś fajnego ale najczęściej takie auta idą po rodzinie lub znajomych. Jak silnik w miarę dycha to każda pojemność ma + i - ale w miarę będzie jeździć. Co do gazu to się nie wypowiadam, jedno jest pewne dobry gazownik da rade , partacz spie... nawet do monowtrysku. Z doświadczenia mogę powiedzieć że spalanie zależy w dużym stopniu od sposobu jazdy . Jak potrzebujesz pojazd do normalnego i spokojnego użytkowania spokojnie wystarczy mniejszy silnik. Moje bravo jak je przywiozłem miało tylko 50 kkm na zegarze , lubi obroty i nie będę ukrywał że jak zejdę poniżej 11l - 100km to sukces, ale mój silnik w miarę wzrostu obrotów woła JESZCZE! Sumując jak trafisz fajny egzemplarz na pewno będziesz zadowolony. Jak napisał ktoś już wyżej nie zapominaj o silnikach JTD.


 

Podobne tematy

  1. Jakie Opinie o Cinque/Sei cento?
    Napisany przez simonkw na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-10-2013, 22:17
  2. Opinie o Marei 1,9 TD JTD i 1.8 16v
    Napisany przez romano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 12-04-2010, 18:28
  3. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 15:38
  4. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 06-01-2009, 00:18
  5. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 17:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.2 opinie

fiat brava 1.2 16v

fiat bravo 1.2 16v

fiat bravo 1.2 16v opinie

fiat 1.2 16v opinie

fiat bravo 1 2 opinie

fiat bravo 1.2

fiat bravo 1.2 spalanie

fiat brava 1 2 opinie

fiat bravo 1.2 opinie

bravo 1.2 16v spalanie

fiat brava 1.2 spalanie

bravo 1.2 opiniefiat brava 1.2 16v spalanieopinie fiat brava 1.2fiat bravo 1 2 16v opiniebravo 1.2 16v opiniefiat brava 1.2 16v dane technicznesilnik fiata 1.2 16v opiniefiat brava 1.2 16v opinieforum fiat brava 1.2fiat brawa 1.2 opiniefiat brava 1 2 16v opiniesilnik fiat 1.2 16v opiniebrava 1.2 16v spalanie
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl