Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2018
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    36
    Auto
    Punto EVO 1.4 77 KM
    Rocznik
    2009

    Czy to prawidłowe napięcie alternatora?

    Witam,

    Wczoraj musiałem wymienić akumulator gdyż poprzedni padał co chwilę (w sumie miał już 8 lat i nie trzymał napięcia). Przy wymianie w sklepie sprzedawca pomierzył wszystko i stwierdził na koniec, że alternator jest sprawny ale do wymiany regulator napięcia gdyż nie ma ładowania pod obciążeniem.

    W domu na spokojnie samemu multimetrem zrobiłem pomiary i wyszło tak:
    * odpalony na biegu jałowym bez obciążenia (jedynie światła dzienne w21w gdyż są automatyczne) - 14,1v (przy dodaniu gazu nie wiele się zmienia)
    * odpalony na biegu jałowym, światła mijania, dmuchawa na "1" - 13,9-14,0v (przy dodaniu gazu nie wiele się zmienia)
    * odpalony na biegu jałowym, światła mijania, dmuchawa na "4" - 13,6-13.7v (przy dodaniu gazu nie wiele się zmienia)
    * odpalony na biegu jałowym, światła mijania, dmuchawa na "0", ogrzewanie tylnej szyby - 13,6V (przy dodaniu gazu nie wiele się zmienia)

    I teraz problem pojawia się przy takim ustawieniu;
    * odpalony na biegu jałowym, światła mijania, dmuchawa na "3 lub 4", ogrzewanie tylnej szyby - 12.5V - przy dodaniu gazu i wskoczeniu na 1500 obrotów lub więcej daje wtedy 13,6-13,7V.

    Czy to jest prawidłowe, że pod takim pełnym obciążeniem spada na taką wartość czy jednak rzeczywiście do wymiany regulator napięcia ? Ewentualnie czy przyczyną może leżeć gdzieś indziej prócz alternatora.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W moim jest podobnie, szyba dużo prądu żre, a alternator za duży nie jest. Jeżeli na światłach mijania i z dmuchawą masz ok, a widzę, że tak, to tragedii nie ma. Gdyby na światłach siadało, to w pierwszej kolejności do badania kabel masowy przy podłużnicy, konkretnie w uchu - odcinek podłużnica skrzynia. Lubi w tym uchu gnić.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Hmm, a z systemem S&S, gdzie jest yntelygentne ładowanie? Sam wiesz, że działa to inaczej
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 30-11-2020 o 16:04

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    A sorki ,fakt -na szybko wpisałem ,to poradź mu jak a ja poczytam bo może mnie też tfu tfu to spotka . A gdyby tak odczepił IBSa i wtedy sprawdził ?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    A gdyby tak odczepił IBSa i wtedy sprawdził ?
    Jest to metoda, idzie wtedy zawsze na maksa.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2018
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    36
    Auto
    Punto EVO 1.4 77 KM
    Rocznik
    2009
    Wczołgałem się dziś pod samochód i udało mi się dostać jakoś do przewodów bezpośrednio na alternatorze aby sprawdzić napięcie (dostęp jest tragiczny do niego). Pomiary przy samym alternatorze niewiele się różnią. Jest o 0,1-0,2V więcej niż na klemach.

    Zauważyłem też, że kiedy jest pełne obciążenie i ładowanie spada to silnik jak by na biegu jałowym minimalnie mniejsze obroty i słychać, że delikatnie inaczej pracuje.

    Swoją drogą jaki siedzi w 1.4 77KM (bez start stop) alternetor (ile A)? Rożne opisy widziałem i po sklepach w ofercie sprzedaży są 2 moce, a dojrzeć na nim jest niemożliwe chyba bez wyciągnięcia

    Dla porównania sprawdziłem swojego Focusa MK2 1.6 benzyna i tam jest 14,6V, a pod maksymalnym obciążeniem (nawiew na maks, światła mijania + drogowe, klima, ogrzewanie szyby, radio) trzyma 14,5V.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2018
    Skąd
    Śląskie
    Wiek
    52
    Postów
    109
    Auto
    Tipo 1,4 Sedan Lounge
    Rocznik
    2017
    Gdy masz naładowany akumulator Wyłącz klime. Włącz światła drogowe ogrzewanie szyby wentylator na średnie obroty na 3-5min. Zmierz napięcie powinno być w okolicy >12.5V. Po włączeniu silnika gdy zwiększysz-zmniejszysz obroty 1800 powinieneś zobaczyć wyraźnie zmieniające się nateżenie światła. Gdy zwiększysz obroty na 1500-1800 po kolejnych 5min powinieneś mieć około 14.5V.
    Pomiar napięcia na wolnych obrotach nie odpowie ci na pytanie czy wydajnoćć alternatora jest OK.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2018
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    36
    Auto
    Punto EVO 1.4 77 KM
    Rocznik
    2009
    Dzwoniłem do firmy regenerującej alternatory. Dostałem informację, że też nie powinno być czegoś takiego, że spada na 12.5V na wolnych obrotach.
    Oddałem więc auto na regenerację. Zregenerowany kompletnie łącznie z obudową i czuję, że jestem tylko kilka stów lżejszy... Na postoju nadal 12.5V kiedy odpalę grzanie szyby, światła i nawiew. Jedynie pod normalnym obciążeniem czyli światła i dmuchawa na 1 lub 2 daje delikatnie lepsze napięcie bo 14.2v. Oraz teraz nie zauważam szarpnięcia i zmiany obrotów silnika kiedy włączam ogrzewanie szyby (wcześniej było to zauważalne). Może rzeczywiście te alternatory (teraz wiem, że jest tam 70A) są aż takie słabe.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2018
    Skąd
    Śląskie
    Wiek
    52
    Postów
    109
    Auto
    Tipo 1,4 Sedan Lounge
    Rocznik
    2017
    Napięcie maksymalne naładowanego akumulatora kwasowego to zazwyczaj 2.5V na ogniwo przy prądzie 10-cio godzinnym,(6 ogniw dla12V) U-15V /gazowanie/ rosnąca temperatura elektrolitu/ stabilna nie rosnąca juz gęstość elektrolitu. Długotrwałe utrzymanie takiego ładowania niszczy akumulator, stąd regulatory napięcia ustawione są nieco niżej. Warto co parę lat doładować prostownikiem do w/w parametrów. Ładowanie wyrównawcze płyt.
    Może rzeczywiście te alternatory (teraz wiem, że jest tam 70A) są aż takie słabe.
    To prąd z dużym zapasem.
    Ostatnio edytowane przez mirej ; 09-12-2020 o 23:11

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    540
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał gruby33 Zobacz post
    * odpalony na biegu jałowym bez obciążenia (jedynie światła dzienne w21w gdyż są automatyczne) - 14,1v (przy dodaniu gazu nie wiele się zmienia)

    * odpalony na biegu jałowym, światła mijania, dmuchawa na "1" - 13,9-14,0v (przy dodaniu gazu nie wiele się zmienia)
    To są prawidłowe wartości dla wielu Fiatów (generalnie 14 przecinek "coś" woltów - nie ma tu "jedynej słusznej" liczby).
    Dalej (nie cytowane) już nie bardzo, absolutnie nie może być spadków w okolice 13 V i poniżej.
    Alternator (regulator) do naprawy.
    Przy okazji typowe przypadłości Grande/2012/EVO sprawdzić - gnijąca główna "masa".
    Co do obrotów, to właśnie po to m.in. jest regulator, aby ogarniał obroty i temperaturę i na tej podstawie trzymał napięcie na wyjściu. Więc "gazowanie" prawidłowo "niewiele zmienia".
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 30-10-2021 o 16:35


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.2 16v 2001r. - prawidłowe napięcie sondy lambda za katalizatorem
    Napisany przez krzysio4020 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-10-2015, 20:01
  2. skaczące napięcie alternatora
    Napisany przez mario1203 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-12-2014, 08:38
  3. prawidłowe wartości
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-07-2013, 13:13
  4. Jak prawidłowo odpowietrzyc układ chłodzenia??
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-04-2010, 08:32
  5. [alternator] Jakie jest prawidłowe napięcie?
    Napisany przez marin81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2009, 23:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526czy-prawidlowe-napiecie-alternatora-47952

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl