Do skasowania.
Do skasowania.
Ostatnio edytowane przez radetzky ; 16-07-2023 o 18:29
Wentylator sie zalącza po wlaczeniu sprezarki? Zrob test wentylatorow.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ostatnio edytowane przez radetzky ; 16-07-2023 o 18:28
Witam !!!
Można wykonać pomiary temperatur zewnętrznych na układzie klimatyzacji w czasie pracy : przed sprężarka , za sprężarką , przed skraplaczem , za skraplaczem , osuszacz , jeżeli jest dojście do zaworu rozprężnego i parownika . Na podstawie danych temp. można wstępnie przed rozbieraniem określić usterkę układu .
Pozdro !!!
Na to wygląda, że klima wersja bieda, nie ma swojego modułu CAN, tylko ECU ją obsługuje. Na schematach to jest. Na przykład przetwornik ciśnienia klimy idzie do ECU. Prędkość danych CAN -> OBD2 -> FES/MES jest niska, szybkich zmian nie zobaczysz. Zależy też ile parametrów na raz podglądasz! Zaznacz tylko dwa! Przykład, animowany GIF (jak mi się uda załączyć). W chwili włączenia klimy na pół sekundy jest żądanie i znika (czyli to tylko "impuls", a nie sygnał ciągły).
Animacja: https://drive.google.com/file/d/196B...ew?usp=sharing
Temperatur w różnych modułach (np. Body) nie sprawdzałem jeszcze, rezystancji cewki też nie (może później/jutro). A tu są zdania podzielone, że zależnie od modelu sprężarki, to nie musi być sprzęgło na kole pasowym, tylko coś wewnątrz (sterowanie wydatkiem, czyli wnętrzności zawsze są w ruchu na wyłączonej klimie, stąd nie należy jeździć na niesprawnej/pustej, bo to ją ubije do reszty oraz wpływa na pracę silnika, np. brzydki bieg jałowy i żadne "świece + cewki" nie pomogą).
Co do charakterystyki "czujnika" (przetwornika), to chyba jasne? Jest zakres napięć (wyrażonych procentowo) i ciśnień. Pozostaje tylko zweryfikować manometrem (strona wysoka) i woltomierzem, czy się wykres zgadza. No i stan wtyczek, wiązki, czy ECU widzi poprawnie sygnał.
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 15-07-2023 o 09:05
Witam !!!
Piszesz , że ciśnienie wynosi 40 psi , jest to około 2,76 bara . Czujnik działa w zakresie od 3 do 29 bar i układ nie pozwoli na prawidłowe działanie klimatyzacji z powodu niskiego ciśnienia . Należy podnieść ciśnienie w układzie do min. 5 bar (około 80 psi) i układ powinien zadziałać.
Pozdro !!!
Tak jest. Może nie aż 5 bar, ale ostatnio przy dobiciu klimy (strona niska), na odpalonym silniku, ruszyła mi ona właśnie w okolicach 3 bar (trzeba przekroczyć ten próg na chwilę). Co za "przypadek", że wykres zaczyna się właśnie od 3 z groszami.
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 15-07-2023 o 18:12 Powód: ...DOBIJ KLIMĘ !
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ostatnio edytowane przez radetzky ; 16-07-2023 o 18:27
Jak nie masz czym robić na stronie "H", to może podjedź do serwisu, niech zmierzą (10 sekund roboty, może za darmo sprawdzą).
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 15-07-2023 o 19:50 Powód: Zmierz obie strony, L oraz H.
aaaaaaaaaaaaaaaaa
Ostatnio edytowane przez radetzky ; 16-07-2023 o 18:27
TY jesteś głównym źródłem "zamieszania".
A w serwisówkach mogą być błędy, pomylone opisy pinów (5 woltów, to raczej zasilanie) lub zamienione przez kogoś (auto bite/naprawiane). A problem jest raczej mechaniczny (czy raczej "pneumatyczny/hydrauliczny").
To ile jeszcze lat będziesz ściemniać? Jedź do serwisu niech zmierzą ile czynnika jest i dobiją, albo napełnią od nowa + olej.
Albo przynajmniej masz zmierzyć ciśnienie po stronie wysokiej (i dopiero na tej podstawie oceniać przetwornik).
Do tego czasu nic tu nie pisz więcej, bo temat zmierza do działu Humor. Albo do śmietnika.
Opcja wieśniacka-amatorska, to dowalenie gazu do zapalniczek z "zestawów do klimy" na Allegro.
Chodzi o samo zjawisko, czy w ogóle wciągnie czynnik i zacznie jakoś chłodzić (obstawiam, że tak).
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 16-07-2023 o 15:01 Powód: Facet, przestań się już ośmieszać z tą "diagnostyką".
Dzięki za pomoc. Błysnąłeś aż oślepiło. Nie bierzesz pod uwagę innych danych tylko to co przyjdzie ci do głowy w danej chwili. Niech zgadnę: zawód mechanik? Do skasowania wątek.
No i co facet (lat 45)? Strzeliłeś focha jak dziecko/baba. Kasuj wpisy, kasuj, żeby nikt nie skorzystał przypadkiem.
Od 3 lat jeździsz na niesprawnej klimie i na co liczyłeś? Na czujniczek? Którego nie umiesz na 100% zdiagnozować?
Trzy piny cię pokonały i stoisz w miejscu z "diagnozą". Nie będziemy dalej niańczyć dorosłego chłopa.
Nie słuchasz niczyich porad (jakie by nie były), wszystko wiesz lepiej...a klima dalej zdechła.
Podstawą są ciśnienia (po to zestawy manometrów do klimy, czy maszyny, mają dwa, albo i trzeci) oraz obecność czynnika w odpowiedniej ilości. Później temperatury w różnych punktach układu jak ktoś wyżej wspomniał. Przy okazji szczelność.
PS
Admin/moderatorzy, dlaczego na forum jest możliwość psucia starych wpisów? Edycja ostatniego to OK, ale cały wątek niszczyć?
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 16-07-2023 o 19:13 Powód: ...Uparte leszcze nie będą tutaj niańczeni !