franek552
Siena 1,6 16V HL 1998r
przez w dniu 08-05-2012 o 16:11 (2249 Odwiedzin)
Witam, nadszedł czas, aby wam przedstawić moją Hienę, ale najpierw czas na opowieść dlaczego akurat Siena?
Otóż Siene wybrałem dlatego, iż mój szwagier posiadał kiedyś taką przez 10 lat i mi się spodobała, posiadał on ją jednak w wersji 1,2 8V, po rozmowach z nim jako doświadczonym użytkownikiem Sieny doszedłem do wniosku, że fajny samochodzik, lecz w wersji 1,6 16V będzie lepszy, więc taki kupiłem.
A więc jak już wspominałem, jestem w posiadaniu Fiata Siena 1,6 16V HL 1998r z LPG od 31.01.2011r. przebieg 146 980km.
Na dzień dzisiejszy ma przebieg 158 238km.
Po ponad roku użytkowania muszę stwierdzić, iż nie żałuje wyboru Sieny. Posiada ona w miarę mocny i dynamiczny silnik, ma miękkie zawieszenie (troszkę to jest denerwujące przy ostrzejszych zakrętach) ale przyzwyczaiłem się już i mi to nie przeszkadza i ogólnie wszystko by było ok gdyby nie te falujące obroty itp o czym później.
Zaraz po zakupie wymieniłem:
- końcówki drążków
- sworznie
- płyny (hamulcowy, chłodniczy,)
- olej silnikowy + filtr
- cylinderki
- szybe czołową (pęknięta była a dokładniej "przerysowana" na całej szerokości auta)
- nowe progi ocynkowane
- konserwacja, podmalowanie, oraz pospawanie podłogi
Po odłożeniu pieniędzy przyszedł czas na kolejne wymiany:
- akumulator
- silniczek krokowy
- świece (Iskra), przewody (Kraft)
- wymiana komputera wraz z immobilajzerem + stacyjka (świeciło mi się kode i marchewka cały czas świeciła - oczywiście kupiona używka)
- rozrząd (pasek Gates, rolka i napinacz SKF)
- sonda lambda
- uszczelka kolektora ssącego
- chłodnica (ciekło na gwincie czujnika temperatury, jak sie potem okazało, ktoś urwał gwint i pokleił ten czujnik jakimś świństwem podobnym do silikonu)
- sprzęgło kompletne Valeo (tarcza, docisk, łożysko) oraz linka
- letnie opony bieżnikowane Bar-Gum (zakupiłem z ciekawości aby sprawdzić ile warte są bieżnikowane opony, bo jest wiele opini, a nie ma jak się przekonać na własnej skórze póki co 1,5kkm zrobiłem i nie narzekam)
- uszczelniacze (gumowe osłony) przegubów z łożyskami przy okazji wymiana oleju w skrzyni
- filtr powietrza, paliwa, oleju
- regeneracja rozrusznika (nowe tuleje, bendix, szczotki)
- wymiana emulatora wtryskiwaczy, regulacja LPG
- wymiana termostatu Vernet, pompy wody Dolz, paska od wspomagania, i od pompy wody i alternatora Gates
Problemy jakie mi stwarza ta siena to:
- falujące obroty na PB i delikatnie na LPG
- gaśnięcie po odpaleniu na PB i puszczeniu "pedału przyśpieszania"
- czasem ostatnio w sumie praktycznie wogóle na PB strzały w dolot, na LPG nic takiego się nie dzieje
- na diagnostyce komputerowej wyskakują wtryskiwacze oraz ostatnio sonda lamba (a jest nowa)
W planach na przyszłość mam usunięcie tych usterek o ile się wogóle da bo już mi ręce opadają po roku walczenia z tymi objawami poza tym, zamontowanie LED'ów dziennych, wymiane centralki gazowej na jakąś dobrą i podpięcie tego od nowa, bo myśle że źle dobrana instalacja LPG mi psuje to wszystko. Wymiana bębnów, samoregulatorów, sprężyn i szczęk, czyszczenie całego kolektora ssącego tzn góra i dół oraz zamontowanie catch oil tank, a reszta wyjdzie w trakcie użytkowania Póki co amorki i sprężyny w bardzo dobrym stanie także zostaje jak jest No i w drodze do mnie są świece NGK BKR6 EKC i przewody też NGK, bo te Krafty to mają za dużą średnicę i jeden przewód nie podchodzi.
Ogólnie jest to pierwsze auto, które sam wybrałem i kupiłem i powiem szczerze, że się troszke wpakowałem, w skarbonke, no ale teraz przy kupnie nowego samochodu będę już mądrzejszy .
To by było na tyle o reszcie na bieżąco będę pisał Sorki za lekki chaos myślowy
P.S. Na chwilkę obecną sama "teoria" niebawem dodam jakieś zdjęcia. Coprawda z pękniętym zderzakiem przednim (pozostałość po zimie) ale narazie nie przeszkadza to w niczym.
- Kategoria
- Bez kategorii
odpowiedzi
Trackbacks
Wszystkich Trackback 0