PDA

Zobacz pełną wersję : Interfejs FiatECUScan + adapter ODB2 jak podłączyć



saper
06-07-2010, 10:30
Witam

Mam taki problem związany właśnie z podłączeniem mojego auta 1.8 16v Hitachi MPI pod komputer. Zakupiłem na allegro kabel do programu FiatECUScan + przejściówkę na 3 piny.
Na kielichu prawym od strony pasażera znajdują się dwie wtyczki. Jedna trzy pinowa z dwoma kablami i druga jedn pinowa z jednym kablem. Próbowałem podłączyć tylko pod tą trzy pinową i brałem zasilanie z akumulatora, ale to nie przyniosło rezultatu. Sprawdzając na schemacie ta jedno pinowa oznaczona jest jako "złącze diagnostyczne silnika 1.8 16v". I teraz nie wiem jak to w ogóle podłączyć, czy przełożyć ten jeden pin do tej trzy pinowej wtyczki tylko w które miejsce. Na schemacie od silnika 1,6 16v ten jeden pin jest już we wtyczce trzy pinowej. Dlaczego konstruktor akurat zrobił ten jeden pin oddzielnie w 1.8 16v????

Czy ktoś z szanownych Forumowiczów podłączał już układ wtryskowy pod kompa w tym silniku?

Serdecznie pozdrawiam

mietek882
06-07-2010, 13:39
Na kielichu prawym od strony pasażera znajdują się dwie wtyczki.

z tego co sie orietuje to gniazdo diagnostyczne znajduje sie pod maska obok silnika, a nie obok pasazera....obok pasazera jest gniazdo od poduszek w zoltej koszulce (3 pin) ...moze podepnij sie do tego pod maska?

saper
06-07-2010, 14:19
z tego co sie orietuje to gniazdo diagnostyczne znajduje sie pod maska obok silnika, a nie obok pasazera....obok pasazera jest gniazdo od poduszek w zoltej koszulce (3 pin) ...moze podepnij sie do tego pod maska?

Tak tak chodzi mi nie o to właśnie żółte, tylko to co jest pod maską na kielichu po stronie rozrządu. Co do poduszek to FiatEcuScan nie obsługuje mojej wersji czyli MY BREED 95.

Dzisiaj jadę do znajomego bo ma Euroscana i zobaczymy co nam się uda wymyślić.

byrrt
03-11-2010, 20:15
Witam!

Posiadam bravo 1.8GT z 99 roku. Z poduszkami fiatecuscan łączy mi się bezproblemowo natomiast dziś próbowałem połączyć się z komputerem silnika i już nie mogłem.. W spisie jest właśnie tylko ten Hitachi a ja nawet nie wiem co tam za sterownik jest.. Złącza są na prawym kielichu i po lewej stronie na skrzynce bezpiecznikowej (airbaga nie licze). Które z tych złączy to komputer wtrysku bo każdy pisze coś innego?

saper
04-11-2010, 10:52
Witam!

Posiadam bravo 1.8GT z 99 roku. Z poduszkami fiatecuscan łączy mi się bezproblemowo natomiast dziś próbowałem połączyć się z komputerem silnika i już nie mogłem.. W spisie jest właśnie tylko ten Hitachi a ja nawet nie wiem co tam za sterownik jest.. Złącza są na prawym kielichu i po lewej stronie na skrzynce bezpiecznikowej (airbaga nie licze). Które z tych złączy to komputer wtrysku bo każdy pisze coś innego?

Co do airbagu to u Ciebie jest breed 97 bodajże, dlatego FECU daje radę.
Co do sterownika wtrysku to jest hitachi MPI/MFI, i wtyczka 3 pinowa z dwoma wykorzystywanymi (masa i k-line) znajduje się na kielichu po stronie rozrządu. Pamiętaj że musisz zasilić fejs podłączając kabel czerwony do + aku.

Mi udało się wygrać z tym sterownikiem dopiero Euroscanem

Pozdrawiam

byrrt
04-11-2010, 12:04
Kurde szkoda by było.. Tym bardziej że sterownik jest w spisie fiatecuscan więc teoretycznie powinno śmigać..
Sterownik wtrysków sprawdzałem na kompie w serwisie tylko, że wtedy mi żadnego błędu nie pokazało (świadczy to tylko o tym, że ogólnie złącze diagnostyczne działa).

A mam jeszcze pytanie odnośnie poduszek.. Z tego sterownika Breed 97 jest pare rodzai opisanych np. 2F, 2F-2L, 2F-2L-S. Czy dobrze rozumuję że chodzi o np. 2 poduszki przednie, dwie boczne i napinacze?
Nie mam pojęcia tak na prawdę który sterownik mam bo łączy się dosłownie na każdej opcji tyle że potrafi jakby zerwać połączenie przy innych niż 2F-2L-S.. Mój egzemplarz ma 4 poduchy + napinacze..

miszko
04-11-2010, 14:22
Kody do airbagów w FiatEcuScan
2F - dwa frontowe airbagi
2L - dwa boczne airbagi
2T - dwie kurtyny
2P - napinacze pasów dla kierowcy i pasażera
I - przełącznik do wyłączania airbaga pasażera
S - system rozpoznawania obecności pasażera

I teraz w zależności od auta stosuje się kombinację tych oznaczeń.

[ Dodano: 2010-11-04, 13:24 ]

Mój egzemplarz ma 4 poduchy + napinacze
Czyli masz dwie przednie, dwie boczne (w siedzeniach) i napinacze?
Czyli Twój kod to 2F-2L-2P

byrrt
04-11-2010, 14:39
Czyli Twój kod to 2F-2L-2P
W spisie FiatEcuScan nie mam żadnego systemu z napinaczami ale ogólnie diagnostyka działa właśnie na 2F-2L-S. Napinacze fizycznie są bo rozbierałem boczek.. Mam faktycznie 2 przednie, 2 boczne w fotelach, 2 napinacze i czujnik zajęcia pasażera (nawiasem uszkodzony ;).

Czy to oznacza, że w razie awarii napinaczy nie mogę tym programem sprawdzić co z nimi nie tak i ew. wykasować błędu?
Ogólnie dzięki za pomoc ;)[/quote]

wojtek918
09-11-2010, 21:39
Podepnę się do tematu. Doradzie mi jaki interfejs diagnostyczny kupić do mojej bravy 1.2 z 2001 roku. Chodzi mi o taki żebym mógł nim zbadać silnik, abs, airbag.

byrrt
09-11-2010, 23:44
U mnie udało mi się połączyć z poduchami i abs - z silnikiem nie dałem rady przy pomocy fiatecuscan.. Wykrywa mcu natomiast pisze że jest unsuported (ISO Code 45 85 83 94 B6)..

Z ABS z kolei wykrywa 4 błędy o kodzie 00/Ogólny, których nie da się wykasować - czy to tak powinno być czy to coś oznacza? Kontrolka od ABS gaśnie, a cały system działa..

maniek75
10-11-2010, 00:31
ogólnie ciężko jest połączyć 1.8 najlepszy jest euroscan , co do reszty silników po lifcie nie ma problemów z połączeniem przez FES , łączą się łatwo i przyjemnie .. poza tym polecam alfadiag

byrrt
10-11-2010, 01:15
A odnośnie euroscana to wystarczy normalny interface ELM 327 (np. taki z allegro za ~80zł)? Jeżeli tak to jakim softem ugryźć sterownik silnika?

waho.
11-11-2010, 22:55
KKL USB z grupy VAG + przejściówka będzie tańsza i na pewno zadziała.

byrrt
12-11-2010, 00:53
No więc właśnie gdybyś przeczytał wyżej wiedziałbyś, że na takim kablu nie działa.. Nie akurat z tym silnikiem..

waho.
12-11-2010, 15:55
Dziwne na stronie pisze, że FES dla Twojego poliftowego silnika działa na:
KKL/VagCom interface (unmodified) i ELM 327 v1.3+ (unmodified)

maniek75
12-11-2010, 16:26
pokaż mnie wersje FES która obsługuje silnik 113km ??? osobiście znalazłem tylko wersje 133km

byrrt
12-11-2010, 19:01
Na liście FES owszem jest sterownik ale połączyć się z nim nie chce.. Taka obsługa ;)

waho.
12-11-2010, 23:19
Podrążę temat i postaram się coś wydumać w sprawie 1.8 poliftowego.
Bo przed liftem ty tylko Euroscan, ale to chyba większość wie ;)

BTW, a próbowaliście inny samochód z tym samym silnikiem? Mam tu na myśli Barchettę, Coupe , czy też Punto HGT.

[ Dodano: 2010-11-12, 22:24 ]
Edit:
Już coś wiem:
46448638 jeśli macie ten nr ECU to ani ELM ani KKL go nie pociągnie :/

byrrt
12-11-2010, 23:43
waho. ja mam inny nr (bo rozumiem, że mówimy o tych samych nr - ISO) i też nie łyka tego silnika.. Muszę się w końcu zerwać i podjechać na diagnozę do serwisu bo mam coś z silnikiem i kontrolka się czasem zapala a czasu brak :/

waho.
12-11-2010, 23:45
Ten numer co podałem to numer części i jest nadrukowany na etykiecie informacyjnej ECU. Jeśli faktycznie jest inny to spróbuj wybrać z bazy inny samochód.

maniek75
13-11-2010, 14:55
jeśli ktoś znajdzie FES z obsługą silników 1.8 , 113knonnych to proszę o namiary lub linka na pw ...dziękuje z góry i pozdrawiam

byrrt
13-11-2010, 19:34
Jeśli faktycznie jest inny to spróbuj wybrać z bazy inny samochód.
Wydaje mi się, że opcja scan w FES powoduje znalezienie danego nr iso w bazie programu i połączenie się z nim.. Skoro podaje że owszem znalazł ale nie obsługuje to chyba nie ma co wybierać innego silnika.. Z resztą - próbowałem..

waho.
13-11-2010, 20:24
To jeszcze sprawdź tak jak wcześniej pisałem co jest naskrobane na etykiecie ECU pod maską silnika.

byrrt
14-11-2010, 22:00
Gdybym to ja jeszcze wiedział gdzie ten sterownik jest.. W komorze podszybia?
Jutro jadę na diagnozę do serwisu..

waho.
14-11-2010, 22:58
Tak, gdzieś tam w okolicach zbiorniczków od płynu hamulcowego i układu wspomagania kierownicy powinien być.

byrrt
14-11-2010, 23:23
Przed chwilą byłem z latarką przy samochodzie - nic takiego tam nie widzę.. Albo jest w podszybiu albo za tą otuliną - nie wiem..

waho.
15-11-2010, 17:38
To musi być gdzieś na wierzchu, podążaj za kablem diagnostycznym.

wojtek918
16-11-2010, 22:09
Ma ktoś z was komercyjn ą wersję fiatscan 2.5 pl do udostępnienia???:)

byrrt
18-11-2010, 00:00
waho. dziś wymieniałem filtry, lambde i olej... szukałem ecu i nie znalazłem.. Kable idą gdzieś za silnik i tam się kończą (nie wiele tam widać)..

Hipo
18-11-2010, 07:28
Popatrz w środku w kabienie pasażerskiej, możesz czasem mieć na prawym nadkolu koło nóg pasażera albo gdzieś pod deską wepchane.

Misiek213
18-11-2010, 19:17
Wojtek, widzę że z Kielc jesteś :) masz może kabel do fiatów?:)

wojtek918
19-11-2010, 08:55
No właśnie nie mam, mam zamiar kupić na allegro za 120 zł tylko tam jest wersja programu darmowa i nie wszystko chodzi. A komercyjna kosztuję 200 zł :( Podłączałem samochód pod interfejs elm 327 1.3a ale on tylko prowadzi diagnostykę silnika i kontrolki od abs mi nie sprawdzi ( a ta mi się świeci )

byrrt
19-11-2010, 10:22
ABS sprawdzisz zwykłym VAGiem za 40zł! Mam to wiem ;) Generalnie silnik też chociaż z niektórymi motorami jest podobno problem (no i akurat z tym moim :/ 1.8)

waho.
19-11-2010, 17:49
byrrt, A jesteś w stanie podać dokładną datę produkcji samochodu? Albo jeszcze lepiej podaj VIN.

byrrt
20-11-2010, 13:12
Po nr VIN wiem, że jest to grudzień 1998, data pierwszej rejestracji to 21 styczeń 1999, rok produkcji mam w karcie pojazdu wbity 1999 ale jest to pewnie pomyłka..

Nie szukałem ECU bo jakoś nie miałem czasu po za tym nie specjalnie mnie to interere - wiem, że z FES nie działa to co tu dalej szukać.. ;)

waho.
20-11-2010, 22:07
No i wszystko jasne, do bodaj marca czy kwietnia '99 w 1.8 ECU jest przedliftowe, niestety żaden FES nie zadziała, tylko euroscan.

byrrt
21-11-2010, 23:30
Nic pocieszającego ;) Dodam tylko, że nie tylko EuroScan bo w serwisie sprawdzano mi kompa jakimś systemem Bosch'a

waho.
22-11-2010, 11:12
Tak jest i jest jeszcze Examiner ale to kosztuje w tysiącach PLN.

byrrt
28-11-2010, 00:22
Wiem, że sprawa już wyjaśniona ale dziś robiłem coś tam w okolicy schowka więc odkręciłem osłonę ECU..
http://obrazki.elektroda.net/82_1290896529_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.net/82_1290896529.jpg)

molej
02-03-2011, 20:16
No i wszystko jasne, do bodaj marca czy kwietnia '99 w 1.8 ECU jest przedliftowe, niestety żaden FES nie zadziała, tylko euroscan.
Moje 1.8 jest z 07.1999r. FES nawet w najnowszej wersji nie widzi ECU. Zmieniałem sterowniki/porty/samochody... (ABS i Airbag bez problemu)
Jeśli ktoś z 1.8 się połączył 3-pinową wtyką - proszę o wypowiedź
...aha, jak wybieram opcję scan wyskakuje mi nazwa sterownika i "ISO Code: 45 85 83 94 B6".
a wg twórcy programu wersja ta winna być obsługiwana...

byrrt
02-03-2011, 23:32
Niestety wersja przed FL i te pierwsze po z silnikiem 1.8 nie są obsługiwane przez FES i już raczej nie będą.. Tylko egzaminer lub coś innego droższego ;)

lyczko
22-03-2011, 20:36
Czyli mój 1.6 16v z 1997 podejdzie pod diagnostykę? np. Fiatecuscan?

miszko
22-03-2011, 20:46
lyczko, odpowiedź:
http://fiatforum.com.pl/topics6/czy-w-bravo-97-jest-zlacze-diagnostyczne-obd-1-lub-2-vt1321.htm

hajdass
14-11-2012, 20:41
Odgrzeję kotleta.. Dziś zadowolony faktem iż udało mi się skasować błąd poduszki poszedłem za ciosem. ABS podpinam wszystko super wykrył nie ma błędów myślę "to teraz komputer i wszystko super na dziś zrobione"

Ale oczywiście nie było tak łatwo..

Nie mogę znaleźć złączki do ECU, tak wiem obok kielicha po lewej ale niestety tam nie ma, w skrzyneczce bezpiecznika był jakiś kabel ale 4 pin.. Gdzie szukać? mógł by ktoś ewentualnie na foto zaznaczyć ?

lukq
14-11-2012, 21:34
Po środku, na ścianie grodziowej

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cyrro512
15-11-2012, 17:30
W mojej marei złączka ECU znajduje się na puszce z napisem fuse. Ta bliżej kelicha, 3 pinowa ale z dwoma przewodami.

hajdass
15-11-2012, 21:11
Mam tam 2 złączki, jedna od ABS natomiast druga niezidentyfikowana bo nie mogłem się podłączyć, właśnie z 2 przewodami. Z drugiej strony jeszcze nie szukałem bo zwyczajnie nie miałem kiedy..

cyrro512
16-11-2012, 19:21
Właśnie przez tą z dwoma przewodami podłączam się do ecu i działa bez problemu.

hajdass
17-11-2012, 05:28
Jak ustawiony kabel? Jaki program?

Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S

cyrro512
17-11-2012, 19:02
Kabel Viakena ustawiony na pozycje kkl + przejściówka z dodatkowym plusem, sterowniki otrzymane razem z kablem. Program FiatECUScan 3.5.

maciej.szwejkowski
24-12-2012, 04:13
potrzebuje pomocy. Zakupiłem kabel dorwałem program rzecz jasna wersje bezpłatną FEC3,5 i nie mogę się połączyć z ECU silnika czy to normalne

hajdass
24-12-2012, 05:32
Musisz skonfigurować najpierw kabel. Chyba że już to zrobiłeś

KOBRA
24-12-2012, 10:16
potrzebuje pomocy. Zakupiłem kabel dorwałem program rzecz jasna wersje bezpłatną FEC3,5 i nie mogę się połączyć z ECU silnika czy to normalne

Twój samochód obsługuje wersja zarejestrowana . Ponadto połączysz się tylko z silnikiem do pozostałych modułów potrzbujesz adapterów nr 1 i 2

bzykuslupsk
16-01-2013, 21:41
Witam. Mam brave 1.4 12v 97r i moje pytanie tez odnosnie lokalizacji wtyczki. Gdyby ktoś mógł zaznaczyc gdzie jest byłbym naprawde wdzieczny



6424

byrrt
17-01-2013, 08:25
kolega KORBA odpisał Ci w innym temacie (swoją drogą nie dublujmy pytań czy postów - o to Ciebie proszę)

piomal18
13-05-2013, 09:38
Kurcze mam problem z podłącznenie mojego fiata może wina programu, sciągne nowszy Fiatecuscan 2.6

KOBRA
13-05-2013, 15:14
Tego rocznika nie zrobisz Fiatecuscanem .Tylko ABS i poduchy . Do silnika program Visa i stary Euroscan

grze
15-05-2013, 07:58
A jaki program będzie dobry do Bravo 2 1.9 Mjd 16v ... czy FiatECUScan 2,6 wystarczy???

KOBRA
15-05-2013, 09:05
Najlepszy to Multiecuscan 1.4 ,ale najważniejsze jest , aby była wersja zarejestrowana bo bez niej nic nie ruszysz.

grze
15-05-2013, 13:02
Najlepszy to Multiecuscan 1.4 ,ale najważniejsze jest , aby była wersja zarejestrowana bo bez niej nic nie ruszysz.

Dzięki za odp. właśnie pobrałem taki :food:

kowal158
21-05-2013, 14:58
Witam,
mam pytanie czy ktoś z Was drodzy forumowicze dysponuje może wiedzą na temat jakie są wyprowadzenia w gnieździe diagnostycznym w Fiacie Grande Punto?
Mam wyprowadzone piny nr:1,4,5,6,9,14 i 16. Wiem, że 4 i 5 to masa, 16 to (+) a 6 i 14 to CAN L i H natomiast nie mam pojęcia co do pinów 1 i 9.
Podłączałem ELM-a w podstawowej konfiguracji pinów i mogę sczytać tylko parametry bieżące bez ABS, AIRBAG i bez wskaźników. Natomiast podłączając przejściówkę do Fiata czyli pin 6 na 1 i 14 na 9 już nic nie mogę sczytać.


1 - 1,2(8V) Magneti Marelli IAW 5SF3.M1
2 - 1,4 (8V)77KM Magneti Marelli IAW 5SF3.M2

Za wszelką pomoc będę wdzięczny

kuki87
06-06-2013, 20:50
MI udało się połączyć za pomocą MES z silnikiem 1.8 (1997) ale tylko raz, bo dzisiaj czyli po jakiś 3 miesiącach od ostatniego łączenia nie mogę się połączyć. Ani z ECU silnika ani ABS'u.

Co może być przyczyną?

KOBRA
06-06-2013, 22:59
Sterownik silnika do 1.8 to Hitachi MPI injection i on jest obsługiwany przez MES-a . Dlaczego teraz nie możeswz się połączyć ??????
Sprawdź w ustawieniach (programu) czy dobrze widzi interfejs

kuki87
19-06-2013, 20:37
kurcze sprawdzałem wszystko już w ustawieniach, instalowałem wszystko od nowa, czyli MES 1.4 i sterowniki do kabla ale nic nie pomogło. Komp za pomocą którego się łącze jest na Win 7, ale wszystko wcześniej działało. Jak biore symulacje to wyskakuje "Niezgodny kod ISO" i 2 błędy. Może poszukam jakiegoś lapka z XP.

Dodam że program widzi interfejs. Próbowałem łączyć się na różnych COM'ach ale głównie na 1 i 2.

KOBRA
19-06-2013, 20:45
Do symulacji nie potrzbujesz auta ani interfejsu ,na to nie patrz to jest po to aby zobaczyć co i jak robi program.
Jeżeli program widzi interfejs to już jest połowa sukcesu . W opcjach "ustawienia " "interfejsy" jest opcja taktowania KWP 2000 a obok jest miejsce do zaznaczania "ptaszkiem" tryb wysokich opóźnień .Spróbuj z zaznaczonym polem i bez niego.

kuki87
19-06-2013, 20:53
próbowałem z tym też. Zaznaczałem i odznaczałem. Interfejs który mam to taki z adapterem na 3-pin i na głównym kablu jest jeszcze przełącznik na ABS+Silnik albo na Airbag.

KOBRA
19-06-2013, 22:49
Też mam taki i nie działa .
Inne działają .Może tu leży przyczyna .

Benji34
19-06-2013, 23:39
poszukaj na stronie viakena : Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://www.viaken.pl/) sterowników do twojego interfejsu i spróbuj raz jeszcze wszystko od nowa tylko nie zapomnij wcześniej usunąć starego sterownika w menadżerze urządzeń ( komputer -właściwości itd) a przełącznik ustaw na 7 tzn engine.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

a nie "zgodny kod iso" wyskakuje mi gdy mylę wersje silnika w moim przypadku są 2, spróbuj inny czy wejdzie.

kuki87
20-06-2013, 04:01
chyba już wiem o co chodzi, ściągnołem stery ze stronki Vaiken.pl ale Windows 7 jest tak cholernie pomocny i wszystko za mnie chce robić że nie pozwalał mi na zainstalowanie własnych sterów tylko sam ładował i twierdził że są najlepsze. Tak więc odinstalowałem wszystko i wyłączyłem w opcjach durne automatyczne instalowanie sterów. Załadowałem stery ze stronki Vaiken.pl zobaczymy co teraz powie MultiEcuScan. Sprawdze jutro to napisze czy pomogło.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Też mam taki i nie działa .
Inne działają .Może tu leży przyczyna .

A jaki działa na 100% zatem?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


a nie "zgodny kod iso" wyskakuje mi gdy mylę wersje silnika w moim przypadku są 2, spróbuj inny czy wejdzie.

U mnie tylko jeden jest do wyboru, czyli nie ma wyboru :lol:

KOBRA
20-06-2013, 08:43
A jaki działa na 100% zatem?
Mam taki :
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kabel-obd2-kabel-piny.html)
I taki:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski.html)
Te dwa działają.

kuki87
20-06-2013, 23:23
Ni cholery cały czas to samo - No ECU response. Próbowałem z różnymi sterownikami:

http://viaken.pl/download.php?nadrzedny=58
Virtual COM Port Drivers (http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm)

Może coś źle robię?

Araphaell
14-08-2013, 12:07
Witam!
Koledzy wpadłem na necie na wydruk z programu w którym znalazlem ze:
Data link connector (DLC) 1 - 1,2
Data link connector (DLC) 1 - 1,6/1,8/2,0
Data link connector (DLC) 1 - 1,9TD/2,4TD
Data link connector (DLC) 2 - ABS
Data link connector (DLC) 3 - 1,8
Data link connector (DLC) 3 - 1,9 TD.
mam 1,8 i w tym miejscu (prawy kielich) są dwie wtyczki jedna pojedyńcza (oznaczona jako DLC3) i jedna trzy pinowa z dwoma kablami (DLC1). Znacie może jej przeznaczenie (DLC3) zastanawiam sie czy nie jest to moze linia L. Własnie zastanawiam sie czy nie rozdzielic kabla 3 pin i nie spróbować się podłączyć ale z braku możliwosci sprawdzenia po kabelku gdzie idzie pomyslałem że sie zapytam. Ewentualnie czy podczas łączenia się euroskanem była używan linia L czy tylko K

Markub
16-11-2013, 21:27
Witam,

Panowie, to mój pierwszy wpis na tym forum wiec z góry przepraszam za pewnie powtarzające się pytanie, ale nie znalazłem jak dotąd jednoznacznej odpowiedzi.

Mam Bravo II 1.9 150KM DPF ;)
Próbowałem go zdiagnozować ELM327(1,5) + MES 1.7 zarejestrowany.
Podczas skanu modułów wykrywa tylko ECU i nic poza tym.
Co zrobić, aby uzyskać połączenie z pozostałymi modułami? Najbardziej mi zależny na możliwości skasowania interwałów wymiany oleju itp.
Czy tu chodzi o brak połączenia "CAN"?

Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki

Pozdrawiam

KOBRA
17-11-2013, 10:23
Czy tu chodzi o brak połączenia "CAN"?

Prawdopodobnie tak.

Markub
17-11-2013, 13:10
Czyli sprawny ELM 327 powinien poradzić sobie z odczytem pozostałych modułów bez potrzeby dokupywania dodatkowych przejściówek np. TYP-1, TYP-2 dostępnych min. na viaken.pl

KOBRA
17-11-2013, 13:30
Niezupełnie tak. Sprawny interfejs połączy się po linii can . Co do przejściówek to do niektórych sterowników są one potrzebne.
Najlepiej znajdź sobie swoje autko w -OBSŁUGIWANE POJAZDY- tu :Tłumacz Google (http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.multiecuscan.net/&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.multiecuscan.net/%26hl%3Dpl%26client%3Dopera%26hs%3DWFh%26tbo%3Dd%2 6channel%3Dsuggest&sa=X&ei=jqIgUY6nGMWSswbgvoGABQ&ved=0CDMQ7gEwAA) i tam znajdziesz informację do jakiego sterownika jaka przejściówka potrzebna
A tu na forum wejście ze strony głównej tematem podkreślonym FAULTY ELM 327 INTERFEJSY DE-przekłamań (ZOBACZ TUTAJ) zobaczysz jak naprawić swój interfejs czyli jak usunąć rezystor.

byrrt
17-11-2013, 14:03
Czyli sprawny ELM 327 powinien poradzić sobie z odczytem pozostałych modułów bez potrzeby dokupywania dodatkowych przejściówek np. TYP-1, TYP-2 dostępnych min. na viaken.pl

Jedne odczyta, 2gich nie. Całą rozpiskę znajdziesz na stronie domowej MESa..

Markub
17-11-2013, 23:09
Podziekował :)
Teraz już wszystko jasne.

Pozdrawiam

Markub
28-11-2013, 23:58
Witam,

Kabelek już kupiony, ten od VIAKEN'a.
Wszystko śmiga jak trzeba.

Mam do klubowiczów prośbę instrukcje jakie czynności i w jakiej kolejności wykonać w MES po zmianie oleju.
Jest cała masa postów na forum o tym ze można/trzeba po wymianie oleju skasować serwis w MES, ale nie znalazłem opisu jak to zrobić.

Bravo 1,9 150KM DPF

Z góry dziekuje za pomoc

KOBRA
29-11-2013, 14:45
Wybierasz swoje autko -silnik-regulacje F7 -poz 1 wymiana oleju dla wersji z DPF. -wykonaj F10 i gotowe

SZOPENRAPU
30-11-2013, 14:11
Ktoś posiada ELMa 327 Mini BT? Nie jest mój, znajomy mi dał, bo ma problem i szukam w czym jest problem. To jest chyba ten sam: MINI INTERFEJS ELM 327 OBD2 + ODBIORNIK BLUETOOTH (3736877094) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/mini-interfejs-elm-327-obd2-odbiornik-bluetooth-i3736877094.html) Nie mam do niego ani instrukcji, informacji, a w opisie na allegro jest napisane: Interfejs ELM 327 mini bluetooth v 2.2. Nie wiem czy v2.2 tyczy się tylko wersji adaptera, bo chyba nie wersji BT, przynajmniej nie ma standardu 2.2.
Za pomocą HTC Sensation z Torque połączyłem się z BT bez problemu (BT 3.0), ZTE Grand X In właściciela ELMa sparowało się z urządzeniem, ale nie chce się połączyć (BT 2.1 EDR), laptop ze standardem 2.0 również się sparował z ELMem, ale FES nie chce się połączyć, porty, prędkości itd. są ustawione, ta sama sytuacja przy podłączonym BT na USB. Na odpowiedź z allegro pewnie będę czekał do poniedziałku to pytam tutaj, może ktoś wie o co może chodzić.