PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] 1.6 16v - bardzo kopcji na Pb na LPG jest oki. Co t



miki1406
05-07-2010, 13:04
Witam...

Problem polega na tym, że jak odpalam auto na Pb to dość dziwnie pracuje, w aucie czuć benzyną z nawiewów. Do tego kopci jak stary diesel. Przy zakupie miałem się odwrócić i wracać, ale... Sprzedający przegazował auto i przeskoczyło na LPG... I zero widoczności spalin... Czyli to nie olej... Auto ewidentnie ma za bogatą mieszankę... Jak myślicie czego się najpierw dotykać?? Lambdy? Wtrysków? Marchewka normalnie gaśnie, auto sunie miło i przyjemnie na LPG, na Pb na wolnych obrotach wydaje mi się że przylewa...

Do tego w okolicach kolektora ssącego z peszla z którego wychodzą dwa kabelki do czujnika temp. powietrza wychodzi jeszcze jeden oderwany/odcięty kabelek koloru żółtego z czarnym paskiem... Ktoś coś wie od czego to?? :lol:

Dzisiaj wywalam z auta 2 instalacje alarmowe, jedna bez centralki i pilota, druga bez pilota :lol: Nie wiem co autor miał na myśli ale ja uważam jak najmniej rzeźby, to zamontuje tylko prosty sterownik radiowy do centralnego.

Z problemów które mnie trapią to właściwie tylko ta praca na paliwie... Sprawdze jeszcze czy przypadkiem na Pb nie leci też gazownia.

Aha mam auto z 1996 roku jaki zestaw szukać do diagnostyki komputerowej (budżetowy!!!) bo już mi tak pomotali, że nie wiem?? Co działa?? VAGKKL+fiatECUScan, czy może EuroScan2000?? Najlepiej chciałbym coś z Viaken.pl bo pracowałem na jego kablach w Oplu i BMW i były spoko...

miszko
06-07-2010, 00:34
OBD to jeszcze nie ma, więc zostaje Euroscan.

Co do kopcenia, to na jaki kolor kopci? Czarny?

Problemów z zbyt bogatą mieszanką bym upatrywał w dwóch rzeczach. Sonda lambda lub czujnik temperatury silnika.
Jak siadła lambda to będzie cały czas miał bogatą mieszankę plus duże spalanie.
Jeżeli czujnik temperatury to na zimnym silniku może chodzić ok, a na ciepłym może go zalewać.
Opis czujnika masz w Downloadzie (szukaj pod WTS).

miki1406
06-07-2010, 01:39
Kopci na czarno... Na zimno odpala ładnie i chodzi ładnie, ale czy kopci?? Nie wiem bo noc jest :lol:

Euroscan to fejs czy program?? Bo ja rozumiem że mam kupić fejs euroscan, a program zostaje fiatECUScan tak?? Dostane jakiś link do przykładowego fejsu?? Najchętniej z viaken.pl.

Jutro biore się za nią, bo narazie załatwiam kwity na butle bo oczywiście nie ma ani przeglądu ani kwitów... Wrazie jakby ktoś pytał to kwity od Stako na butle kosztują 41zł już z Vatem :) Urwałem na nie 100zł ;D

Dodatkowe pytanie: Nie wie ktoś czy dmuchawa jest na łożyskach?? bo ma luzy i przyciera i nie wiem czy zamawiać drugą, czy kombinować??
Jeszcze jedno... jak mocowany jest u Was filtr kabinowy?? Bo u mnie leży na dziurze od dmuchawy... Dość to hmm nieszczelnie jest... Może ma ktoś fotkę jak to wykląda pod tą klapką pod maską w BBMie jakimś??

saper
06-07-2010, 10:49
Ja bym obstawiał że dzieje się tak przez ten urwany kabelek. Z tego co spojrzałem na schemat to taki kolor jak mówisz jest od czujnika fazy (element nr 177 GN). A najlepszym rozwiązaniem było by właśnie zdiagnozowanie usterki przez podłączenie do komputera.

miki1406
07-07-2010, 09:28
Kabelek jedną stronę ma podlutowany pod nacięty kabel od czujnika położenia przepustnicy, druga wisi luźno... Nie wiem po co to komu było ale już go wywaliłem i zaizolowałem.

Kupiłem wczoraj silnik dmuchawy - 50zł, drążek zmiany biegów (wyleciała mi kulka całkiem) - 30zł i za 20zł klamkę kierowcy od marei.

UWAGA KLAMKA KIEROWCY OD MAREA NIE PASUJE DO BRAVO :roll:

Aha ja wyjąć drążek zmiany biegów?? rozebrałem to od góry ale raczej słabo to widzę :?

[ Dodano: 2010-07-08, 08:19 ]
Klamka pasuje ;D Jestem głupi i nie słuchajcie mnie :sciana: Sam wziąłem z dzwi prawych bo myślałem aby przerzucić samą rączkę, bo ta pasuje... Okazało się, że dziubek pociągający jest urwany w starej więc chciałem przerzucić z tej prawej i mi się pomotało... sory...

Kolejna rzecz do diagnozy tego kopcenia... Na zimnym silniku leci z tłumika paliwo :lol2:
Normalnie kapie i dmucha mgłe paliwową... Myślicie, że leje wtrysk w takim układzie