Zobacz pełną wersję : 1,9 diesel 120 km, problem z hamulcami. :(
Witam wszystkich na forum.
Niestety mój pierwszy post dotyczy usterki.
Mianowicie, mam taki objaw, po dłuzszym postoju samochodu na słońcu, po odpaleniu silnika pedał hamulca bierze dużo wyżej niż standardowo.
Dopiero po jakims czasie wraca do swojego prawidłowego połozenia.
czy spotkaliście się z takim objawem?
Pozdrawiam
Bartek
ja na Twoim miejscu spr bym poziom płynu, ewentualnie wymienił go i odpowietrzył hamulce wszystkie, oczywiście zaczynając od prawego z tyłu, przedniego lewego, tylnego lewego, przedniego prawego.
starling
03-07-2010, 10:17
ja na Twoim miejscu spr bym poziom płynu, ewentualnie wymienił go i odpowietrzył hamulce wszystkie, oczywiście zaczynając od prawego z tyłu, przedniego lewego, tylnego lewego, przedniego prawego.
Czym spowodowana jest ta kolejność??
powinno się odpowietrzać od najdalej "położonego" koła do zbiorniczka z płynem
adrianikus
07-07-2010, 21:43
Miałem to samo. Zaczęło się od tego, że hamulec twardniał, był bardzo czuły, wysoko zbierał. Skończyło tym, że klocki zaczęły trzeć o tarcze (ale tylko w ciepłe dni).
Pomogła wymiana płynu hamulcowego na nowy. Wcześniej miałem zafundowane czyszczenie, smarowanie, wymianę przewodu elastycznego - 6 razy zostawiłem samochód w różnych serwisach.
Pozdrawiam
Ard
Miałem to samo. Zaczęło się od tego, że hamulec twardniał, był bardzo czuły, wysoko zbierał. Skończyło tym, że klocki zaczęły trzeć o tarcze (ale tylko w ciepłe dni).
Pomogła wymiana płynu hamulcowego na nowy. Wcześniej miałem zafundowane czyszczenie, smarowanie, wymianę przewodu elastycznego - 6 razy zostawiłem samochód w różnych serwisach.
Czyli przyczyną było zawilgocenie płynu. Kiedy był ostatnio wymieniany? Jeżeli nie ma badania zawartości wilgoci w płynie to zaleca się wymianę co 2 lata
Marcin1970
10-07-2010, 16:30
przyczyna też może być prawdopodobne zacieranie sie jakis tulejek,jest to wadliwy pedał hamulca, we fiacie dobrze wiedza o tej przypadłosci i jesli ktros ma na gwarancji to wymieniaja,pedał hamulca, ewentualnie można nsamarowac jakies tulejki,autko szczególnie w gorace dni moze stanac dęba bo zacieraja sie te tulejki.
Miałem ten sam problem, wymiana tulejek pedału hamulca uleczyła autko. Koszt z robocizną 200 PLN.
Witam, mam identyczny problem, wiec czy mozecie Panowie jednoznacznie okreslic z czego ta przypadlosc wyńika - tueljki padlu, czy plyn hamulcowy? Chcialbym wiedziec od czego zaczac.... Pozdrawiam i dziekuje.
wsiadam rano pedał hamulca twardy jak kamień, po odpaleniu pedał opada.
padło serwo czy zaworek zwrotny.
Serwo. Podpomouj na zgaszonym silniku. Potem trzymaj nogę na pedale i odpal.
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
U mnie to samo twardy hamulec prawie go nie ma ,koła zablokowane ,ale jakoś sie do toczylem do garaży,po 1 godzinę wszystko wróciło do normy ,zobaczymy co dalej ,zacznę żeby mi wymienili płyn,a dodam ze auto stało cały dzień na słońcu (27 C) ale może tez być servo ,albo pompą z tego co wyczytałem na forum ...
U mnie to samo twardy hamulec prawie go nie ma ,koła zablokowane ,ale jakoś sie do toczylem do garaży,po 1 godzinę wszystko wróciło do normy ,zobaczymy co dalej ,zacznę żeby mi wymienili płyn,a dodam ze auto stało cały dzień na słońcu (27 C) ale może tez być servo ,albo pompą z tego co wyczytałem na forum ...
Wymieniłem płyn na nowy i na razie wszystko wróciło do normy ,mam nadzieje że nie będę musiał wymieniać nic więcej .
Mikołaj Barcz
22-04-2013, 00:33
witam ja właśnie kupiłem bravo 1,9 120 troche mało mocy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
witam ja właśnie kupiłem bravo 1,9 120 troche mało mocy ale jak żyje z taką usterką sie nie spotkałem
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ja właśnie kupiłem bravo 1,9 120 troche mało mocy ale ja myśle że to nie płyn jest przryczyna prędzej pompa podciśnienia, albo jakiś zawór sterujący podciśnieniem serwa
bravo1900
07-07-2013, 08:50
U mnie wymienili pompę i wszystko jest ok.
impakton
12-07-2013, 13:18
Cześć
U mnie pedał chamulca też brał wysoko i był stosunkowo twardy. Wystarczyło przeczyścić chamulce a konkretnie trzpienie w prowadnicach klocków w zaciskach chamulców. Zapiekły się i nie chiały chodzić. Na jadnym z dwóch trzpieni są gumki pod które potrafi dostać się woda przez co mogą rdzewieć. Nie znam fachowych nazw więc piszę jak umiem.
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.