PDA

Zobacz pełną wersję : [zawieszenie] Położenie kierownicy



damian
10-06-2010, 18:45
Mój problem polega na tym, że po wymianie wahaczy (przód), gdy jadę prosto kierownica nie znajduje się w prawidłowej pozycji tj. logo fiat nie jest w poziomie :lol: Kierownica jest delikatnie obrócona w lewą stronę. Gdy trzymam kierownice w takiej pozycji samochód jedzie prosto i nie ściąga go na żadną stronę (po wyprostowanie skręca w prawo). Przed wymianą było ok, strasznie to irytujące.
U tu się pojawia z mojej strony pytanie dlaczego tak się porobiło :? Trzeba ustawić zbieżność? (zasugerowano mi, żeby przekręcić na prosto kierownicę :sciana: ).

bob96
10-06-2010, 18:49
Ustawienie zbieżności zdecydowanie poprawi Twój komfort jazdy :D

waho.
10-06-2010, 19:12
Ale skoro nie ściąga to nie ma sensu ustawiać zbieżności.
Drążkami kierowniczymi ciężko jest ustawić kierownice prosto. Lepiej po prostu przestawić o kilka ząbków kierownicę.

qrczak
10-06-2010, 22:24
U mnie bylo to samo kierownica poszla lekko w lewo,wahacze nigdy nie sa idealne geometria jest wskazana.Najlepiej wymieniac komplet wahacze oraz koncowki,ale wiadomo koszty.

lukq
11-06-2010, 18:02
po co ma wymieniać znowu, jak dopiero co wymienił.

Słuchaj ja mam to samo delikatnie w lewo, zbieżności nie jest to wina jak pisał waho., choć z tymi przestawieniem kierownicy o kilka ząbków to troszkę pracy, powiedz przy przeglądzie i wyregulują, ja mam za 2 miesiące i to mi zrobią.

damian
12-06-2010, 09:32
w jaki sposób mieliby mi to wyregulować na przeglądzie? (na przeglądzie byłem kilka dni temu :| ) Z przestawianiem kierownicy dużo pracy jest, bo nie wiem czy samemu się za to brać ?

lukq
12-06-2010, 12:19
słuchaj jedziesz na stację diagnostyczną i mówisz, że chcesz ustawić kierownicę prosto, facet schodzi do kanału i się tym zajmuje po wcześniejszym położeniu kierownicy w taki sposób jak będziesz chciał. Pamiętaj tylko po tym zabiegu, żeby się przejechać i posprawdzać czy nie ściąga i jedzie prosto ;-) pozdrawiam

damian
14-06-2010, 12:07
orientowałem się jak to wygląda z tą stacją diagnostyczną (na której ja goszczę) i otrzymałem krótką odpowiedź: "takich usług nie wykonujemy", więc zabiorę się za przestawianie kierownicy.
i tu pytanie: czy po odkręceniu poduszki trzeba coś jeszcze demontować z koła kierownicy, czy brać się za nakrętkę (na nakrętce jest jakieś zabezpieczenie)?

waho.
14-06-2010, 12:11
Wyciągnąć kluczyk ze stacyjki, odłączyć aku na 30min przed rozpoczęciem działań
Od tyłu kierownicy dwie śruby imbus 6 o ile dobrze pamiętam, wyciągasz poduszkę i powinieneś mieć już dostęp do nakrętki - duży klucz 27 bodajże.
Uważaj na taśmę od poduchy lubi się rozwalić.

lukq
14-06-2010, 17:46
jak to się nie zajmują, nie ma czegoś takiego, że się nie zajmują, płacisz za taką usługę i Oni powinni to zrobić, tam wystarczy śrubę odkręcić i po problemie, nie kumam tych gości ze stacji diagnostycznej, ja już raz tak robiłem i nie miałem z tym jakichkolwiek problemów. Spróbuj zajechać na inna stację diagnostyczną i się dowiedzieć.

damian
15-06-2010, 12:48
Sprawa załatwiona. Przestawiłem kierownice. Cała czynność zajęła mi niecałą godzinę (wliczając w to czas 30 min. oczekiwania po odłączeniu akumulatora).
Dla osób w przyszłości odkręcających kierownice :
- poduszka jest przykręcona do kierownicy dwoma śrubami na klucz imbulsowy 6
- kierownica jest przykręcona nakrętką na klucz 24

wojtek918
15-06-2010, 13:53
Też tak miałem, że mi ściągało na jedną stronę było to po założeniu opon letnich. Okazało się że problem tkwił w wadliwej oponie po zakupie nowych opon samochód szedł prosto. Jednakże teraz zauważyłem że podczas jazdy już przy większych prędkościach ok 90 km/h samochód lubi nieraz ściągnąć na prawo lub lewo. Wygląda to jakby był gdzieś luz. Co o tym sądzicie??? miał ktoś z was taki problem

lukq
15-06-2010, 19:40
a nie jest to od nawierzchni jak jest pod skosem. jeśli nie to spr luzy ewentualnie na drążkach kierowniczych

waho.
15-06-2010, 19:51
wojtek918 możesz jeszcze sprawdzić czy ściąga mocniej jak dodajesz gazu, jedziesz ze stałą prędkością czy też hamujesz silnikiem.
Ściąganie przy dodawaniu/ujmowaniu może być przyczyną luzów na wahaczu. Przy stałej prędkości ściąganie będzie raczej przy wyrobionych końcówkach drążka kierowniczego.
Szarpaki prawdę powiedzą.

wojtek918
16-06-2010, 08:38
Wiesz co przy dodawaniu gazu to nie ale przy ujmowaniu gazu to tak nieraz ściagnie. A najbardziej to ściąga jak się jakiegoś tira wyprzedza i się go właśnie minie to wtedy ten podmuch wiatru poradzi samochod wybić z toru jazdy ( paskudne uczucie). Końcówki drążka były wymienione. a powiedz mi te zuzyte wahacze to da się zregenerować ( kupić jakieś zestawy naprawcze czy coś???) czy trzeba kupić całe wahacze???

waho.
16-06-2010, 09:24
Zależy czy sworzeń się skończył czy tuleje. Jeśli padł sworzeń to trzeba kupić cały wahacz, a jeżeli tuleje to można je wymienić. Ale my tutaj na forum zalecamy raczej wymianę całych wahaczy, bo wymienisz tuleje, a zaraz sworzeń padnie i robota bez sensu.

wojtek918
16-06-2010, 10:04
A orientujesz się ile kosztuje dobry wahacz??? I czy wymiana jest skomplikowana???? (tzn. czy można to zrobic samemu)

waho.
16-06-2010, 10:37
Dobry wahacz TRW kosztuje koło 300zł, Delphi znajdziesz za 160-180zł, i oczywiście chińszczyzna znajdziesz po 90zł sztuka.
Wymiana nie jest skomplikowana, tylko śruby lubią się ukręcać no i bez kanału to raczej nie ma co się brać za wymianę.

wojtek918
16-06-2010, 12:43
Za chińszczyzne podziekuje :) wole zapłacić wiecej i mieć dobry towar. Dzieki za info

[ Dodano: 2010-06-17, 07:59 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Samochód zakupiłem 2 lata temu i przebiegiem 88 tys km właściciel zarzekał się że wymienił kompletny rozrząd przy przebiegu ok 70 tys km może to głupie ale uwierzyłem facetowi i tak sobie smigam do tej pory bez wymiany. Jednakże mam już najechane prawie 120 tys km i moje pytanie brzmi czy warto już wymienić rozrząd na nowy???

lukq
18-06-2010, 15:36
myślę, że jeśli mu dalej ufasz i jeździsz to za jakieś 30k km możesz myśleć o wymianie, jeśli mu nie ufasz wymieniaj.