PDA

Zobacz pełną wersję : Układ chłodzenia - po wyłączeniu silnika wybija płyn chłodni



mginz
08-06-2010, 20:39
Witam,
Temat ten był już był wałkowany, ale mam jeszcze kilka pytań.
Panowie mam problem - po wyłączeniu silnika wybija płyn chłodniczy - Marea 1.6 16V + LPG.
Wszystko zaczęło się po wymianie chłodnicy (nowa) i korka na używany. Układ zalałem nowym płynem i odpowietrzyłem jak w instrukcji, podczas jazdy na trasie temperatura płynu jest ok, w mieście jest na połowie skali. Na postoju po 5 min tem. jest lekko powyżej środkowej kreski i włącza sie wentylator. Po wyłączeniu silnika momentalnie wzrasta poziom płynu i wybija przez korek.
Co jest przyczyną żle odpowietrzony układ czy zły korek?? Dodam że układ był odpowietrzany na kilka sposobów przez kilku znawców zawsze z tym samym efektem.
Czy korek może być problemem? Założony jest inny używany ale bez tej czerwonej "blonki" stary sie nie nadaje - uszkodzenie mechaniczne.
Panowie czekam na propozycje

miszko
08-06-2010, 20:46
Ja bym chyba jednak obstawiał termostat. Możliwe, że nie otwiera się poprawnie.

Ubywa płynu może? Pod korkiem oleju nie ma przypadkiem białej mazi (coś ala masełko)?
Autko nie kopci?

mginz
08-06-2010, 20:51
termostat nowy 3 miechy na pewno sie otwiera

[ Dodano: 2010-06-08, 20:52 ]
węże od chłodnicy są miękkie, olej w normie, sprawdzone w układzie chłodznia nie ma spalin

Zielony
08-06-2010, 21:01
Mi to wygląda na korek.Możesz zamienić bo chyba drogi nie jest.

mginz
08-06-2010, 21:05
czy korek od fiata sieny 1.6 16V bedzie pasował???

Hipo
10-06-2010, 07:00
Będzie pasował każdy który tylko ma gwint odpowiedni i da się nakręcić na zbiornik, poza tym zobacz bo na korku pisze przy jakim ciśnieniu otwierają się zaworki bezpieczeństwa, to jest istotne i musi się zgadzać.

dvd79
13-06-2010, 23:23
u mnie też jest podobny problem, tzn. dźwiga mi poziom płynu w zbiorniku, ale nie wiem w którym momencie. wymieniłem już upg bo myślałem że to będzie to, poza tym raz biały dymek z rury zobaczyłem. po wymianie silnik ma muła no i płyn się dalej podnosi.
jeśli chodzi o korek to kiedyś go rozbierałem żeby zobaczyć jak on działa no i zobaczyłem że przy środkowym otworku jest fabryczne nacięcie które powoduje że cały czas przepuszcza.

alex82
18-06-2010, 21:54
U mnie również było podobnie i wymieniałem w kolejności : korek, UPG (bo pasek padł), nagrzewnice , chłodnice i dalej nic. Potem okazło się że membrana parownika LPG puszczała gaz do układu i wybijało płyn. Najlepiej odłączyć parownik zrobić obejście aby płyn płynął sobie normalnie bez parownika i sprawdzić czy wtedy na paliwie będzie wybijać. Na początku też myślałem że może to być LPG i zakręciłem butle ale widocznie w przewodach coś zostało i dalej wybijało . Dlatego lepiej odłączyć odpowietrzyć i wtedy posprawdzać a może akurat. Płyn też miałem sprawdzany na spliny i nic nie pokazało ale nie tylko ja zrobiłem wielkie oczy mechanicy którzy rozkładali ręce również byli w szoku że to parownik.

mginz
22-06-2010, 09:11
Po nitce do kłębka... pompa wody przytarła się i starciała na wydajności, efektem czego była zły obieg płynu chłodzącego.

[ Dodano: 2010-06-30, 08:51 ]
Efekt był krótkoterminowy. Nadal płyn wywalało. Kolejnym etapem przegląd głowicy wym. uszczelki i nic... jak wybijało tak wybija. Nowa chłodnica, płyn, termostat, pompa wody, sprawdzona głowica wszytko sprawdzone.
Ma ktoś jakieś pomysły??

ravto
12-07-2010, 11:09
A sprawdzałeś węże gumowe czy są drożne?? Najpewniej przytkał się mały wąż na gorze zbiornika.... Tylko musisz przebadać cały od zbiorniczka aż do termostatu.