PDA

Zobacz pełną wersję : Buczenie na luzie, regulacja zamka pokrywy silnika



tjsz
06-06-2010, 10:45
Witam!
Otoz od dnia kiedy go kupilem, na luzie w aucie strasznie buczy. Sa rowniez zauwazalne wibracje, szczegolnie jak silnik jest zimny (lusterko wsteczne trzesie sie). Podczas tych wibracji cos pod deska rozdzielcza rezonuje i dodatkowo zwieksza uczucie buczenia.
Obroty silnika sa wzorowe, podczas jazdy brak problemow z buczeniem, wystarczy ze musne pedal gazu i juz jest lepiej.
Tlumiki cale, ostatnio wymieniony element elastyczny, ale bez zadnej poprawy.
Co to moze byc??


Dodatkowo jak maska silnika jest zamknieta to czuc ze ma luz na zamku i tez troszke ja slychac (na zewnatrz auta). A jak ja lekko docisne reka to juz jest ok. W jaki sposob moge wyregulowac zamek aby nie bylo tego efektu??

NoVi
06-06-2010, 11:05
może poduszka pod skrzynią jest zużyta i dlatego słychać wibracje?
Albo poduszki na stabilizatorach, sam mam je do wymiany i czasami wibracje są nie do zniesienia i strasznie irytują ;)

tjsz
06-06-2010, 11:18
A co z regulacja zamka na klapie silnika?

Gdzie szukac tych poduszek skrzyni biegow? ile ich jest? i jak je sprawdzic? Drogie sa? a te na stabilizatorach....jakbyby bylo cos nie tak to na przegladzie by wyszlo co? bo to chyba element zawieszenia

Gborowik
06-06-2010, 11:49
A co z regulacja zamka na klapie silnika?

Gdzie szukac tych poduszek skrzyni biegow? ile ich jest? i jak je sprawdzic? Drogie sa? a te na stabilizatorach....jakbyby bylo cos nie tak to na przegladzie by wyszlo co? bo to chyba element zawieszenia

Poduszki masz padnięte na 100%. Są dwie poduszki. Jedna pod skrzynką akumulatora, druga od strony koła pasowego, obok zbiorniczka wyrównawczego. Na nich wisi silnik, a zbudowane są z obudowy aluminiowej i gumowej wkładki. Awaria ich polega na odwarstwieniu gumy od metalu. Sprawdzić można prosto, należy je wymontować i oblukać. Jeśli mają odklejoną lub porwaną gumę- wymiana. Pod silnikiem są jeszcze dwa drążki reakcyjne, które znoszą moment obrotowy, ale one mają mniejszy wpływ na drgania silnika na wolnych obrotach. częściej wysiada ta pod akumulatorem. Dwie można kupić za około 300 zł. Znajdziesz je w ASO (drogo) i Allegro. Tuleje na stabilizatorach to inna bajka. Będą waliły podczas jazdy.

tjsz
06-06-2010, 15:22
Dzieki za odpowiedz.
Gdzies ktos kiedys na forum pisal jak sprawdzic czy poduszka jest OK.
Sruba od poduszki powinna miec wibracje, tak samo element pod sruba, ale za to obudowa poduszki powinna nie miec zadnych drgan. Tak tez jest u mnie z poduszka pod akku. Wiec nie koniecznie jest uszkodzona.
Zostaje jeszcze ta druga ale kurde nie widzialem jej ;). Teraz wiem gdzie jej szukac to jeszcze ja oblukam.

AHA, z tylu silnika gleboko pod filtrem paliwa znajduje sie chyba jeszcze jedna poduszka, taki podluzny element odacy od silnia w dol i laczy sie tez jakas tuleja gumowa mniejwiecej kolo stabilizatora....czy to tez jest element odpowiedzialny za drgania?

Dzis troszke opuscilem zamek w klapie silnika i jakby ciut ciut lepiej. Klapa juz po zamknieciu nie ma luzwo, ale jest troszke nizej niz blotniki (to mi w sumie nie przeszkadza).

pała
06-06-2010, 17:05
masz dwie poduchy i 2 łapy.
tez mialem problem z drganiami.bardzo to bylo uciazliwe. pomoglo tak jak doradzali koledzy. wymienilem poduszke ta od strony akumulatora. zaplacilem 160zl na allegro zaoryginał. na Twoim miejscu od tego bym zaczal ;)
wazne jest zebys kupil poduszke pozmianowa.

tjsz
06-06-2010, 17:16
Co to znaczy poduszka "pozmianowa" ??

Puki co to raczkuje w slownicwie fiata stilo ;) wiec prosze pisac lopatologicznie. Moze jakies przyklady co (jakas fotka) i gdzie moge kupic?

PS.
Co to za element przed zaworem EGR, taka jakby gruszka z miekka charmonijkowa gumka, ktory pracuje poprzez takie ciegienko ??

pała
06-06-2010, 23:19
Co to znaczy poduszka "pozmianowa" ??


chodzi o to ze w stilaczach na poczatku robili poduchy mniej wytrzymale. po zmianowe sa poprostu lepsze,lepiej tlumia i dluzej pracuja,a sa w tej samej cenie.
jak bedziesz pytal w sklepie/na allegro to szukaj po tym numerze 51711216 - WKŁADKA ELASTYCZNA to jest numer poduchy od strony akumulatora.
i cena widze ciegle taka jak podczas mojej wymiany. http://fiat-lancia-alfa.pl/poduszka-silnika-fiat-stilo-1-9-jtd.html

jakbys potrzebowal numery innych poduszek to tu masz manuala do wymiany w/w poduchy a na koncu opis i numery reszty ;)
http://www.fiatstilo.eu/download/category/1-tutoriale?download=39%3Ahit-wymiana-poduszki-skrzyni-biegow-pl

Gborowik
07-06-2010, 06:32
Dzis troszke opuscilem zamek w klapie silnika i jakby ciut ciut lepiej. Klapa juz po zamknieciu nie ma luzwo, ale jest troszke nizej niz blotniki (to mi w sumie nie przeszkadza).[/quote]

-------------------------------------------

Do regulacji zamka klapy, obok reflektorów są dwa plastikowo - gumowe regulowane kołki (odbojniki). Służą właśnie do tego, aby klapę ustawić na jednym poziomie z maską. Po regulacji maska nie musi być wcale niżej

tjsz
07-06-2010, 08:29
Pała - sliczne dzieki za pomoc.
Gborowik - ja wiem ze sa tam te elementy, ale za zadne skarby nie potrafie ich pokrecic. Siedza sztywno i ani w lewo ani w prawo??!! Fakt ze probowalem robic to reka, a moze trzeba uzyc wiekszej sily i jednak pokrecic kluczem?

[ Dodano: 2010-06-16, 16:26 ]
Witam!
Posprawdzalem poduszki obydwie poduszki. Probowalem je lekko podwazac (lewa oraz prawa). Podczas proby ich podwazania, zona mowila ze dzwiek sie jeszcze bardziej nasilal. Ogolnie moge powiedziec ze one trzymaja sie bardzo dobrze. Gdzies byl opis jak je sprawdzic: dotknac obudowy, potem śruby i powinno nie byc drgan na srubie, czy jakos tak...
Wszystko sie zgadza i wg tego opisy wynika ze te poduszki sa OK.

A moze to te 2 lapy z dolu silnika?

Powoli trace pomysly i sluch ;)