Zobacz pełną wersję : Dymi jak z lokomotywy :D
pablooooo21
26-05-2010, 09:25
Witam szanownych kolegów.
Mam taki problem ze swoim Stilo 1.9 JTD 115 KM z 2001 roku. Otóż zaraz po rozpoczęciu jazdy jak silnik jest zimny, nawet przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu, i kolejno zmieniając biegi z rury wydechowej wydobywa się istna sadza. Ale to jest nic - jak trochę bardziej przycisnę gaz (wiadomo jak silnik nabierze temp.) tak, że turbina zaczyna wkręceć sie na obroty to patrząc w tylne lusterko nie widże aut jadących za mną - taka sadza leci. Po kilkukrotnym takim zabiegu chmura czarnego dymu zanika. Co koledzy sądzicie o tym? Czy mam z tym coś zrobić (bo powiem że takie dymienie mnie wkurza troche) czy zostawić w spokoju bo to diesel i zawsze coś będzie dymił:D Myślałem nad wyczyszczeniem zaworu EGR i Overboost . Aha i powiem wam że mam jeszcze mały wyciek oleju (delikatnie poci mi się) przy przepustnicy i czy też to może być powodem takiego dymienia? Myślę też że może być to też wina katalizatora, że może jest już zapchany. Kiedyś chciałem go wyrzucić i wstawić strumienice ale jest w takim miejscu że raczej jest bardzo cięzko zrobić. Pomożcie bo już nie mogę patrzeć na tą chmurę sadzy za mną:(
Czesc!
Diesel owszem moze podymic przy duzym obciazeniu silnika i gwaltownym wciskaniu gazu, ale to co piszesz nie jest rzeczą naturalna.
Wczesniej mialem Forda Mondeo 1.8TD (stary silnik) to tam jak zaczal dymic na czarno to z reguły winne były temu lejące wtryskiwacze (nie koniecznie wszystkie naraz). Moze i u Ciebie jest podobna sytuacja? Pewnosci nie mam, ale mozna w tym kierunku isc, a druga sprawa to moze turbinka puszcza olej i tez moze byc podobny objaw.
pablooooo21
26-05-2010, 11:35
Z tego co widziałem to turbina jest lekko zaolejona ale to chyba każde turbo tak ma po 200 tys przebiegu:) Ale jakby wtryskiwacze były nie sprawne to odczułbym to na mocy a dokładnie na jej spadku a tego nie odczuwam;/ A co myślicie by wyczyścić EGR-a i Overboost-a? Robił to ktoś wcześniej? Jest to do zrobienia domowym sposobem bez konieczności odwiedzenia warsztatu?
Tutaj masz manual do EGR http://www.kustosz.net/Stilo/EGR.pdf
nawet po przeczyszczeniu gdy mocniej dodasz gazu to puści dymek, taki juz urok diesla i egr. ja u siebie ca lkowicie go za slepiłem i wydaje mi sie ze juz nie kopci(pomijając pierwszy bieg jak dostanie po garach :D) ale pozniej juz jest ok.
maniek8998
26-05-2010, 22:11
Overboost sie nie czysci to jest czesc nie rozbieralna !!!!!
proboj wyczysci EGR, moze tez masz cos w tlumikukatalizator moze cos z nim jest... EGR nowy w salonie fiata to koszt 550zł wiec jets to juz koszt wiec warto prubowac od najprostrzych i najtanszych sposobow naprawy :lol:
Overboost sie nie czysci to jest czesc nie rozbieralna !!!!!
Kto Ci tak powiedzial? ;)
Polak wszystko potrafi. Tutaj jest na to dowod: http://www.kustosz.net/Stilo/OVERBOOST-manual.pdf
Powodzenia ;)
bartek_p
29-05-2010, 19:29
Ja bym zaczął od filtra powietrza, i przegonił po autostradzie maszynę
michal2118
03-09-2010, 00:19
w pracy jezdze lokomotywami i raczej Twoje stilo aż ta nie kopci :D pozdro :D
EGR i overboost nie ma nic wspólnego z kopceniem. Najczęściej w JTD powodowane jest przez bzdurne wartości odczytu z przepływomierza, dotyczące ilości zasysanego powietrza, w skrajnych przypadkach problem z ciśnieniem paliwa lub słabo rozpylające wtryski. Jeśli będziesz przymierzał się do wymiany przepływomierza to bierz pod uwagę tylko Boscha i o tych samych numerach katalogowych. Zamienniki magneti marnelli mają słabą żywotność i często usterka wraca po kilku miesiącach użytkowania a nieodpowiedni Bosch bedzie zachowywał się podobnie to tego uszkodzonego. Proponuję diagnozę przepływomierza we własnym zakresie podpinając auto pod laptopa z FiatECUScanem i odrobinę lektury której jest pełno w necie (nie wiem czy nawet na forum czegoś nie ma) i kilka przejazdów testowych w rożnych wariantach np. temperatury silnika. Jeśli nic nie zdziałasz to wiesz co robić dalej
surmi86 - kolego nie mogę się z tobą zgodzić odnośnie zaworu EGR- mimo iż auto nie wykazywało żadnych błędów, przyspieszało normalnie to spokoju nie dawało mi jego kopcenie, rozważałem przepływkę, zawory a także wtryski ale wiadomo wymiana końcówek to ok 130zł za sztukę, myślę sobie rozbiorę jeszcze raza EGR może coś się zapiekło, wszystko jednak chodziło normalnie, było szczelne,a że był na zewnątrz to go zaślepiłem jaka była moja radość gdy po odpaleniu i przedmuchaniu wydechu czarna chmura znikła :motorek: :supz:
surmi86 - kolego nie mogę się z tobą zgodzić odnośnie zaworu EGR- mimo iż auto nie wykazywało żadnych błędów, przyspieszało normalnie to spokoju nie dawało mi jego kopcenie, rozważałem przepływkę, zawory a także wtryski ale wiadomo wymiana końcówek to ok 130zł za sztukę, myślę sobie rozbiorę jeszcze raza EGR może coś się zapiekło, wszystko jednak chodziło normalnie, było szczelne,a że był na zewnątrz to go zaślepiłem jaka była moja radość gdy po odpaleniu i przedmuchaniu wydechu czarna chmura znikła :motorek: :supz:
Ja jakiś czas temu jeździłem z uszkodzonym zaworem ale nic nie dymił, po naprawie nic w tym temacie się nie zmieniło. Jedyne co się zmieniło to nieznacznie zmniejszone spalanie, jakieś 0,5 litra mniej
Oktawian
23-12-2010, 08:22
Zrób próbę przelewową wtrysków... jak będą sprawne to zainteresuj się turbem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.