PDA

Zobacz pełną wersję : Czyszczenie



Siwy1982
21-05-2010, 10:52
Witam;

Jakiś czas temu zabrałem się z zamiarem przeczyszczenia EGR i czujnika ciśnienia doładowania tak jak w linkach które znalazłem na forum;

EGR wyczyściłem bez problemu;
http://img709.imageshack.us/img709/1196/20100423404.jpg

Natomiast kiedy szukałem czujnika ciśnienia doładowania, zamiast czarnej kostki z napisem bosh na kolektorze ssącym, znalazłem tylko takie coś:
http://img535.imageshack.us/img535/4046/20100423400.jpg
wkręcone w ten otwór:
http://img7.imageshack.us/img7/2725/20100423402.jpg

Przy okazji zobaczyłem, że ten czujnik (który widać na zdjęciu wyżej, w lewym górnym roku a na zdjęciu niżej jest zdjęty i widać tylko ślad po nim) również jest uwalony czarną mazią...
http://img32.imageshack.us/img32/4281/20100423403.jpg

Obie czujki wymoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej i wyczyściłem delikatnie miękkim pędzelkiem a następnie wszystko (wraz z EGR) poskładałem tak jak było.

Niestety nie doszukałem się (nie wiem jak wygląda ani gdzie powinien się znajdować) sterownika (siłownika) łopatek od sprężarki (samej sprężarki tez nie widzę :( )... może jakaś podpowiedź?

I teraz mam pytanie co bardziej doświadczonych;
Czy to co wyczyściłem to czujnik ciśnienia doładowania czy nie?
Co w zasadzie wyczyściłem? :(

[ Dodano: 2010-05-21, 10:57 ]
Aha - i jeszcze jedno:

Lewe tylne koło szybko mi się blokuje... kontrolka od ABSu się świeci (czasem zaświeca się razem z tą od ręcznego <zawsze na jakichś koleinach, wertepach etc> - wiem, że to EBD); wiem, że sygnały z czujników ABSu spływają a i sama pompa działa - problem może być z centralą...

Ale może (taka opcja łazi mi po głowie) coś z mechaniki się zwaliło wewnątrz bębna i np. szczeki nie odbijają lub jest wszystko uwalone i wymaga najzwyczajniej przeczyszczenia - lub np trzeba e wymienić;

Moje pytanie - jak rozebrać bęben i czy można to samemu robić (znaczy czy jak rozbiorę to dam radę złożyć)?

lukq
21-05-2010, 13:12
koło może masz zapowietrzone, a jeśli chodzi o ABS to sprawdź połączenia na kablach przy kołach od centralki, bo mi się kiedyś też tak zapalały, a okazało się, że nie była do końca wtyczka wsadzona ;-)

Zielony
21-05-2010, 14:28
Siwy1982, ten czujnik z gwintem jest od ciśnienia paliwa w listwie a czujnik ciśnienia doładowania jest powyżej niego i jest przykręcony śrubką M6.
Zaznaczyłem na fotce kolorem czerwonym czujnik doładowania (mapsensor) a na zółto miejsce po czujniku ciśnienia na listwie CR.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000711.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000711.jpg)

Siwy1982
21-05-2010, 14:42
A widzisz... a ja myślałem, że odwrotnie jest :sciana:
Dzięki :)

To teraz jeszcze z tym kołem... no i ten siłownik od sprężarki :(

Zielony
21-05-2010, 15:12
Siwy1982, elektrozawór lub selenoid bo i tak czytałem u mnie jest przykręcony do podstawy akumulatora obok przepływomierza.Nad puszką z przekaźnikami (jeżeli u mnie ktoś nie na mieszał).Pucha która steruje łopatkami przy turbinie jest zaznaczona na czerwono.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000712.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000712.jpg)

Siwy1982
21-05-2010, 15:28
Ooo... a zaznaczysz mi na tej fotce gdzie jest sprężarka i siłownik?

Zielony
21-05-2010, 15:30
Siwy1982, jest zaznaczone na czerwono na tle tego klocka drewnianego.Widać siłownik a on jest przykręcony do turbiny.

Siwy1982
21-05-2010, 15:51
Aaaa... bo ja myślałem, że to gdzieś z boku sprężarka jest ;D

[ Dodano: 2010-05-21, 15:53 ]
Dobra a jeszcze powiedz jakim kluczem (jaki rozmiar) odkręca się świece bo chciałem sprawdzić, czy żarniki działają...
W sklepie widziałem różne ale na moje oko jakieś małe były.

[ Dodano: 2010-05-21, 16:00 ]
A słuchaj - bo z tego co widzę tu http://www.allegro.pl/item1025870652_fiat_multipla_marea_doblo_turbospre zarka_1_9_jtd.html#gallery i tym co na Twojej fotce to sprężarka spręża powietrze (?) a nie paliwo?

Bo ja cały czas myślałem, ze turbosprężarka spręża paliwo przed podaniem do cylindrów... ehh...

Zielony
21-05-2010, 16:01
Siwy1982, jeśli dobrze pamiętam do jest to klucz 10.Ściągasz kapturki do góry i odkręcasz.Też muszę tam zaglądnąć bo kontrolka miga ;D

Siwy1982
21-05-2010, 16:01
O tu http://www.allegro.pl/item1035378419_turbosprezarka_turbina_1_9_jtd_brav o_brava_marea.html jest z rożnych stron pokazane...
Możesz mi znaznaczyć na co patrzeć przy sprawdzaniu czy siłownik działa?

Zielony
21-05-2010, 16:55
Siwy1982, to nie ta turbina.Poczekaj bo szukam jakiejś fotki.
EDIT:znalazłem i zaznaczyłem na czerwono tą gruchę która steruje kierownicami spalin a na żółto zaznaczyłem cięgno przez które to robi.Ono ma się przesuwać góra-dół w zależności od obciążenia silnika.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000713.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000713.jpg)
EDIT:znalazłem fotke trochę lepszą.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000714.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000714.jpg)

micgom
27-11-2010, 00:08
witam mam prośbę czy moł by mi ktos przedstsawic instrukcje czyszczenie EGR i intercoolera
w barvo 1.9 JTD:)
bardzo dziekuje