Siwy1982
21-05-2010, 10:52
Witam;
Jakiś czas temu zabrałem się z zamiarem przeczyszczenia EGR i czujnika ciśnienia doładowania tak jak w linkach które znalazłem na forum;
EGR wyczyściłem bez problemu;
http://img709.imageshack.us/img709/1196/20100423404.jpg
Natomiast kiedy szukałem czujnika ciśnienia doładowania, zamiast czarnej kostki z napisem bosh na kolektorze ssącym, znalazłem tylko takie coś:
http://img535.imageshack.us/img535/4046/20100423400.jpg
wkręcone w ten otwór:
http://img7.imageshack.us/img7/2725/20100423402.jpg
Przy okazji zobaczyłem, że ten czujnik (który widać na zdjęciu wyżej, w lewym górnym roku a na zdjęciu niżej jest zdjęty i widać tylko ślad po nim) również jest uwalony czarną mazią...
http://img32.imageshack.us/img32/4281/20100423403.jpg
Obie czujki wymoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej i wyczyściłem delikatnie miękkim pędzelkiem a następnie wszystko (wraz z EGR) poskładałem tak jak było.
Niestety nie doszukałem się (nie wiem jak wygląda ani gdzie powinien się znajdować) sterownika (siłownika) łopatek od sprężarki (samej sprężarki tez nie widzę :( )... może jakaś podpowiedź?
I teraz mam pytanie co bardziej doświadczonych;
Czy to co wyczyściłem to czujnik ciśnienia doładowania czy nie?
Co w zasadzie wyczyściłem? :(
[ Dodano: 2010-05-21, 10:57 ]
Aha - i jeszcze jedno:
Lewe tylne koło szybko mi się blokuje... kontrolka od ABSu się świeci (czasem zaświeca się razem z tą od ręcznego <zawsze na jakichś koleinach, wertepach etc> - wiem, że to EBD); wiem, że sygnały z czujników ABSu spływają a i sama pompa działa - problem może być z centralą...
Ale może (taka opcja łazi mi po głowie) coś z mechaniki się zwaliło wewnątrz bębna i np. szczeki nie odbijają lub jest wszystko uwalone i wymaga najzwyczajniej przeczyszczenia - lub np trzeba e wymienić;
Moje pytanie - jak rozebrać bęben i czy można to samemu robić (znaczy czy jak rozbiorę to dam radę złożyć)?
Jakiś czas temu zabrałem się z zamiarem przeczyszczenia EGR i czujnika ciśnienia doładowania tak jak w linkach które znalazłem na forum;
EGR wyczyściłem bez problemu;
http://img709.imageshack.us/img709/1196/20100423404.jpg
Natomiast kiedy szukałem czujnika ciśnienia doładowania, zamiast czarnej kostki z napisem bosh na kolektorze ssącym, znalazłem tylko takie coś:
http://img535.imageshack.us/img535/4046/20100423400.jpg
wkręcone w ten otwór:
http://img7.imageshack.us/img7/2725/20100423402.jpg
Przy okazji zobaczyłem, że ten czujnik (który widać na zdjęciu wyżej, w lewym górnym roku a na zdjęciu niżej jest zdjęty i widać tylko ślad po nim) również jest uwalony czarną mazią...
http://img32.imageshack.us/img32/4281/20100423403.jpg
Obie czujki wymoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej i wyczyściłem delikatnie miękkim pędzelkiem a następnie wszystko (wraz z EGR) poskładałem tak jak było.
Niestety nie doszukałem się (nie wiem jak wygląda ani gdzie powinien się znajdować) sterownika (siłownika) łopatek od sprężarki (samej sprężarki tez nie widzę :( )... może jakaś podpowiedź?
I teraz mam pytanie co bardziej doświadczonych;
Czy to co wyczyściłem to czujnik ciśnienia doładowania czy nie?
Co w zasadzie wyczyściłem? :(
[ Dodano: 2010-05-21, 10:57 ]
Aha - i jeszcze jedno:
Lewe tylne koło szybko mi się blokuje... kontrolka od ABSu się świeci (czasem zaświeca się razem z tą od ręcznego <zawsze na jakichś koleinach, wertepach etc> - wiem, że to EBD); wiem, że sygnały z czujników ABSu spływają a i sama pompa działa - problem może być z centralą...
Ale może (taka opcja łazi mi po głowie) coś z mechaniki się zwaliło wewnątrz bębna i np. szczeki nie odbijają lub jest wszystko uwalone i wymaga najzwyczajniej przeczyszczenia - lub np trzeba e wymienić;
Moje pytanie - jak rozebrać bęben i czy można to samemu robić (znaczy czy jak rozbiorę to dam radę złożyć)?