PDA

Zobacz pełną wersję : Jtd->Abarth



maku
20-05-2010, 14:01
Cześć.
Zwracam się do Was z kilkoma pytaniami:

- czy Stilo Abarth ma lepsze hamulce niż stilo JTD 115?
- czy Stilo Abarth ma niższe/sztywniejsze zawieszenie niż stilo JTD 115?

-Jeśli odpowiedzi na powyższe pytania są pozytywne to czy można zaadaptować zawieszenie i hamulce z Abarth do JTD?

pytanie z innej beczki - kończy mi się sprzęgło (łapie już bardzo wysoko), obawiam się tylko konieczności wymiany koła dwumasowego.. Przy jakim przebiegu powinno być one wymienione? Dodam, że auto ma ponad 250k przebiegu

Hipo
20-05-2010, 14:59
ad1/
ma inne 281x26 vs 284x22. Czy lepsze ? hm trudno powiedzieć, grubsza tarcza to większa pojemność cieplna materiału a zarem większa odporność na przegrzanie, poza tym klocki są o większej powierzchni ciernej na korzyść MJ140/Abarth bo mają te same hamulce.

ad2/
niższe ani sztywniejsze nie jest, po prostu dostosowane do większego ciężaru jednostki napędowej.

Zadoptować można, sensu takiej przekładki za bardzo nie ma bo zysk nie wielki w stosunku do nakładu pracy i kosztów, jak już to lepiej mysleć o swapie na 305x28 i czterotłoczkowy zacisk.

Dwumas się wymienia jak jest potrzeba a nie profilaktycznie, skoro wytrzymał 250tyś. i nadal jest OK to znaczy że ktoś właściwie eksploatował wóz i nie ma co kombinować.

maku
20-05-2010, 15:19
Dzięki za odpowiedź, wynikiem tego pozostanę chyba przy serii. Lepiej kupić nawiercane wentylowane tarcze mikoda czy serię z fiata? Warte to całe nawiercanie cokolwiek?

Hipo
20-05-2010, 15:57
Miałem w maryśce wiercone + frezowane mikody do tego klocki TRW. Hamowało to bdb i po 5tyś, bo tyle zrobiłem zanim sprzedałem auto nie było żadnych problemów, jedyny minus wierconych tarcz ... przy mocnym hamowaniu dość głośne, przy normalnej eksploatacji to zupełnie nie występuje ten efekt.

serwal4
26-05-2010, 14:57
Aczkolwiek seryjny zawias w Stilo JTD jest tragiczny, auto w łukach powyżej 100km/h zaczyna być bardzo nerwowe (łuk - łagodny/szeroki/długi łuk), do tego auto buja się i nie pozwala czuć się bezpiecznym;

U nas do JTD wpadły sprężyny Eibach'a -30mm + zamienniki do seryjnych amory KYB olejowo-gazowe i jest znacznie lepiej; Choć układ kierowniczy trochę ospały jest....

Tarcze - nawiercanie pozwoli szybciej oddać ciepło, z drugiej strony zużywa się mocniej klocek;

U nas w Stilo siedzą Mikody nawiercane z przodu, z tyłu Mikody gładkie + wszędzie klocki Ferodo Premier i hamuje całkiem całkiem;

Rafał M
28-07-2010, 21:01
Witam

Odgrzebuje temat. Mam pytanie odnośnie sprężyn do Stilo JTD 115 koni. Z tego co się wstępnie orientowałem, to ta wersja właśnie ma inne sprężyny, niż na przykład benzynówki, czy diesel 80 konny.

Jak to dokładnie jest? Jakieś porady? Jakie sprężyny obniżające najlepiej kupic, żeby były w rozsądnej cenie i pasowały do wersji 115 konnej?

pała
29-07-2010, 09:27
http://allegro.pl/item1154872644_sprezyny_obnizajace_fiat_stilo_hatc hbac_fk_germany.html :]

Rafał M
29-07-2010, 10:48
pała dzwoniłem w sprawie tych sprężyn i uzyskałem informację, że będą pasowac do większości Stilonów (typ 192 - cokolwiek to oznacza), ale do wersji 1.9 JTD 115 koni już nie...

pała
29-07-2010, 12:15
ja mam jtd 115i jesli mowia o tym 192to by podeszly. 192 to pierwsze 3 cyfry nr VIN.