Zobacz pe³n± wersjê : termostat? uszczelka pod g³owica?
masterkarol
19-05-2010, 19:17
Punto 1.2 2002 r. dwa tygodnie temu temperatura silnika podniosla sie prawie na maxa, po przyjechaniu do domu dolalem p³ynu ch³odniczego, gdyz bylo go ponizej minimum, wczoraj znowu podobny problem, dodam jeszcze ze spalanie wzroslo o okolo 2.5 lita na 100km, z tlumika leci wieksza niz wczesniej ilosc dymu...
cool1975
19-05-2010, 21:47
Je¿eli ubywa p³ynu ch³odniczego ze zbiornika a nie widaæ go w oleju silnikowym to wskazuje to na uszkodzon± uszczelkê pod g³owic± , st±d wiêksze dymienie z wydechu.
P³yn jest spalany w cylindrach..
masterkarol, zapewne na gor±cym i zgaszonym silniku la³e¶ i zimny p³yn?? jak tak to mog³o doj¶æ nawet do pêkniêcia g³owicy.
Je¿eli auto nie zostawia plam pod sob± to jak koledzy powy¿ej pisz±. Najprawdopodobniej uszczelka pod g³owic±.
Ewentualnie zobacz np. na bagnecie, albo jak cokolwiek uda³oby Ci siê zobaczyæ w komorze silnika jak wygl±da olej (lub nawet pod korkiem oleju). Je¿eli bêdzie tam bia³a ma¼ lub oznaki wody to na 100% uszczelka.
Niestety "grubsza" naprawa Ciê czeka.
To na 100% UPG. W mojej sienie równie¿ to przerabia³em. niestety Fiaty z silnikiem 1.2 8v (oprócz tych montowanych w Pandach - nie wiem dlaczego) drêczy ta usterka. Koszt naprawy to ponad 1000 z³. Wszystkie sposoby podawane powy¿ej przez kolegów mog± ¶wiadczyæ o padniêtej UPG. Je¶li chcesz wiedzieæ na 100 % odkrêæ na uruchomionym i ciep³ym silniku korek od zbiorniczka wyrównawczego. je¶li po chwili p³yn zacznie przelewaæ siê z niego To czeka cie naprawa
masterkarol
20-05-2010, 10:12
masterkarol, zapewne na gor±cym i zgaszonym silniku la³e¶ i zimny p³yn?? jak tak to mog³o doj¶æ nawet do pêkniêcia g³owicy.
la³em na zimnym silniku, a jak odkrecilem zbiornik to p³yn w nim podniosl sie do gory i sie przelal. Natomiast na oleju, nie widac zadnej mazi, nalotu ani nic...
jak sie p³yn przela³ to masz walniêt± UPG. Musisz pamiêtaæ ¿e nie wszystkie te objawy mog± wystêpowaæ. u mnie tylko raz pojawi³o siê minimalna ilo¶æ majonezu na korku wlewu oleju a pó¼niej tylko ubywa³o p³ynu ( la³ sie do cylindra pierwszego i by³ przepalany) . Co jest dziwne auto nie straci³o na przyspieszeniu i prêdko¶ci maksymalnej. równie¿ mo¿esz sprawdziæ czy ze zbiorniczka wyrównawczego ( po je¼dzie ) nie czuæ spalinami i czy nie ma kropel oleju . Je¿eli który¶ z tych objawów wystêpuje to na 110% uszczelka pod g³owicê jest do wymiany.
Aha a jak chcesz wydaæ kilka z³otych na diagnozê to pojedz na sprawdzenie sprê¿ania na cylindrach.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.