Zobacz pełną wersję : [alarm] jak sprawdzić czy immobilizer jest na wyposażeniu?
ujejski1
17-05-2010, 01:45
Dobry wieczór,
Zawierając ubezpieczenie KR zadeklarowałem, że moja świeżo zakupiona Marea Weekend 1.9 JTD ELX (2000/2001) ma na wyposażeniu fabryczny immobilizer. Jednak po kilku dniach zacząłem się zastanawiać, czy rzeczywiście tak jest. Proszę zatem o poradę, jak to sprawdzić?
Nie zauważyłem, aby w kluczykach był zamontowany jakiś transponder (jeden kluczyk jest chyba oryginalny, drugi dorabiany). Nie zauważyłem by na tablicy świeciła jakaś kontrolka "Fiat Code".
Z góry dziekuję za pomoc.
Marek
ps. Na głównym kontrolerze (control unit) jest markerm ręczny dopisek "immobiliser". Ale to chyba za mało... :)
Optymistyczna wersja -uszkodzona kontrolka w tablicy wskaźników. Pesymistyczna- kontrolka sie nie zapala i opos na steromniku jest zrobiony pisakiem to imo juz zostało ze sterownika zdjęte . Zdejmij obudowę stacyjki i zobacz czy na stacjce jest jeszcze antena (okrógły plastokowy pierścień z przewodem). Po tym przewodzie dojdziesz do imo (nad bezpiecznikami czarne pudełko wielkości mniej wiecej paczki fajek) Sprawdż czy są do niego podpięte wszystkie wtyczki, jezeli nie to W ŻADNYM WYPADKU ICH NIE PODPINAJ .
ujejski1
17-05-2010, 13:54
dziękuję, jak przestanie lać, to wezmę się za demontaż i oglądnięcie, co tam jest w środku.
ale jak rozumiem, każda wersja immobilizera jest oparta o transponder w kluczyku? nie ma innej możliwości?
m.
W fabrycznym immo zawsze jest transponder w kluczu.
Kiedyś montowało się breloczki z transponderem które trzeba było przykładać do "czytnika".
no i na kluczyku są takie jakby trójkąty otoczone kołem.
ujejski1
17-05-2010, 20:10
sprawdzone. immobilizera brak, kabel od antenki wokół stacyjki kończy się na zwisającej wtyczce w skrzynce z bezpiecznikami po lewej stronie kierownicy.
ale to nie koniec pytań. chciałbym taki immobilizer dokupić. czy jego podłączenie (tj złącze immobilizera + antenka) spowoduje, że całość ruszy, czy mogę się spodziewać dalszych trudności? czyli, czy ktoś, kto ten immobilizer wymontował musiał zapewne dokonać jakiegoś przekablowania, aby zapłon działał? czy może to kwestia modyfikacji software'u w głównym sterowniku?
jakieś pomysły? z góry serdecznie dziękuję :)
m.
Pytanie czy immobilajzer był seryjnie, czy został zdemontowany bo coś się zepsuło albo np ktoś wymieniał komputer silnika i omijał immo. Trudno powiedzieć, w każdym razie ja na twoim miejscu to bym nic nie kombinował.
ujejski1
17-05-2010, 23:15
szczerze mówiąc, to nie jest mi do szczęścia potrzebny ten immo, ale ubezpieczyciel wymaga.... i dlatego chyba muszę się postarać, by go zamontować. a pewnie wymontowany jest z tego powodu, że coś się zepsuło albo ktoś pogubił kod/kluczyki. nie wiem...
czyli wychodzi na to, że lepszym rozwiązaniem byłoby kupić komplet komputer+immo+stacyjka+kluczyki :/ bywają takie komplety na allegro. tylko, że to znów poważniejsza robota, niestety. i pewnie wolałbym na początek spiąć i wypróbować sam immobilizer. eh....
m.
Kostka imo jest powiązana ze sterownikiem silnika i kluczem, nie można włożyć w ten układ przypadkowej części , każda wymiana wiąże się z kodowaniem wymienianego elementu (potrzebny klucz matka i karta kodowa - dostajesz je przy zakupie auta w salonie) , Jeżeli chcesz załatwić sprawę przez ASO to zapłacisz połowę wartości samochodu za tą usługę. Taniej jest kupić cały zestaw (na znanym serwisie aukcyjnym) - sterownik silnika - kostkę imo - kluczyki - stacyjkę oraz przydadzą się też wkładki z zamków samochodu dawcy. Ale po co to wszystko?
imo masz a ze nie działa to już inna bajka
ujejski1
18-05-2010, 13:53
dziękuje wszystkim! chyba mam już wystarczającą orientacje w temacie :)
m.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.