PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] znikający olej silnikowy



saint100
13-05-2010, 13:50
mam stilo 1,6 16v z przebiegiem 128000, 4 tyś temu wymieniłem olej, wlałem przwie 3,5 litra, później jeszcze dolewałem, bo na bagnecie jakoś nie bardzo było widać sladu oleju. w sumie przez 4 tyś km wlałem prawie 4 litry oleju mobil 1 semi synthetic. Przy ostrych zakrętach czasami na sekundę zapala się lampka od oleju i zaraz gaśnie. więc chyba nie ma za dużo oleju w silniku. czy to normalne, zeby wpierniczał tyle oleju, bo nigdzie nie ma śladów wycieku, nawet po zdjęciu osłony silnika nic nie widać

Jelcyn
13-05-2010, 15:01
W pierwszej kolejności sprawdź pod korkiem wlewu oleju czy nie ma tak zwanego ,,majonezu'' czyli białego osadu. jeśli będzie, to znak, że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i olej ocieka bo układu chłodzenia.
Aha, jak masz źle dobrany olej to też może być, że więcej ci go schodzi.

dudu$
13-05-2010, 16:47
a nie kopci tobie na niebiesko? jeśli tak to oznacza że olej jest przepalany i możesz mieć do wymiany np. pierścienie na tłokach albo uszczelniacze zaworów.

saint100
13-05-2010, 17:10
sprawdzę obie możliwości
nie mniej czekam na kolejne pomysły :D

seth
13-05-2010, 19:46
myśle że to najbardziej prawdopodobne hipotezy

saint100
17-05-2010, 09:59
nic z tego
ani nie kopci ani nie ma "majonezu" pod korkiem

seth
17-05-2010, 10:02
kompresje sprawdzałeś?? to by wykluczyło problem z uszczelką i jakimkolwiek przedmuchu

maniek8998
17-05-2010, 11:00
sprawdz czy wokol filtra masz sucho moze jest niedokręcony tak samo przy korku spustowym

saint100
17-05-2010, 16:44
jest ok, nie ma żadnych wycieków

Hipo
17-05-2010, 20:30
1,6 niestety tak ma że wpiernicza olej jak głupi, jednak 1l na 1000km to już spore zużycie.

waho.
17-05-2010, 20:59
saint100, a przy pierwszym uruchomieniu auta z rana wali z rury kłębem niebieskiego dymu czy jest ok?

saint100
18-05-2010, 09:43
sprawdzę rano czy nie ma chmury jak go bede odpalał :-)
a odnośnie litra na 1000, to nie jest do końca tak, bo przejechałem ok 5 tysięcy, a łącznie z wymiana wlałem ok 5 litrów, prawdopodobnie powinienem teraz dolać znowu trochę, ale to wychodzi i tak mniej niz1 litra na 1000 km
więc może faktycznie ten typ tak ma ????

waho.
18-05-2010, 10:06
Może i TTTM co nie zmienia faktu, że jak na silnik benzynowy trochę za dużo zjada oleju.
Dla porównania moje 1.4 - 1L-1,5L/10000km, widełki ze względu na rodzaj eksploatacji ;)

saint100
21-05-2010, 15:44
rano sprawdziłem. nic nie zakopcił :!: :!:

waho.
21-05-2010, 19:21
Czyli to nie uszczelniacze zaworowe.
Więc albo pierścienie na tłokach się dziurawe zrobiły, albo jednak masz gdzieś wyciek oleju.

saint100
25-05-2010, 15:16
zapomniałem napisać że ma założony gaz sekwenkyjny, ale nie wiem czy to może mieć znaczenie??

waho.
25-05-2010, 21:46
Nie ma znaczenia.
Sprawdź kompresję silnika.

bi3lik
23-06-2010, 12:36
musisz sprawdzic jak schodzi z obrotow czy nie kopci.. tez mam 1.6 ten sam silnik i mi bierze olej.. na jalowym biegu i dodawaniu gazu nic nie kopciu jest czysciutki. objawem wymiany uszczelniaczy zaworow jest kopcenie przy schodzeniu z obrotow, warto sprawdzic to :)

stilofan
26-10-2010, 15:26
Witam! Ja obecnie mam podobny problem. Podczas wcześniejszych wymian oleju dolewałem ok 1,5 litra oleju wymiana co 10 tys. ale teraz po przejechaniu ok 5 tys dolałem już 2 litry oleju. Podjechałem do mechanika mówił że potrzebna jest wymiana uszczelniaczy i pierścieni. Samochód kupiłem od pierwszego właściciela w Polsce przebieg obecny 120 tys. zaczyna mnie to już irytować :(

lukq
26-10-2010, 17:10
niestety może być tego efekt, spr czy nie posiadasz na silniku wycieków oleju.

stilofan
27-10-2010, 00:09
nie ma zadnych wyciekow silnik suchutki... czeka mnie niestety spory wydatek

lukq
27-10-2010, 17:33
podjedź z tym do mechanika niech oceni czy to coś w silniku.

dudu$
27-10-2010, 17:49
podjedź gdzieś do mechanika który posiada analizator spalin i niech sprawdzi czy w spalinach nie ma za dużo odchyłek. Jeżeli będą bardzo duże odchyłki to na 99% bedzie to wina spalanego oleju silnikowego

stilofan
27-10-2010, 21:38
robilem we wrzesniu przeglad i nic na diagnostyce spalin niewykazalo... moze poprostu inny olej wlac chociaz caly czas wlewam taki sam BP visko3000 10w40

dudu$
27-10-2010, 22:38
to ja już nie czaje. Znika Tobie olej, nie masz żadnych wycieków z silnika wiec logiczne jest ze musi on być spalany a skoro jest spalany w takich ilościach jakie podajesz to albo auto kopci na niebiesko albo na badaniu spalin analizatorem powinny wyjść za duże wartości. A jeżeli mówisz że nie ma żadnych z tych objawów to najwyraźniej Twój silnik musi tyle spalać bo nie ma innej opcji...

stilofan
27-10-2010, 23:42
ja tez nie wiem jak to jest... moze jeszcze raz sprawdze te spaliny. no ale jak by byly zle to nie podbilby mi przegladu prawda? dzis rano sprawdzalem czy kopci na jalowym nic a gdy wcisnalem pedal gazu to wg mnie na bialo kopci chyba ze wszystko katalizator lapie?

sylwesters7
28-10-2010, 08:23
a może to normalne?? jak jeździsz większymi obrotami to i więcej oleju zjada

maniek8998
28-10-2010, 11:11
zobacz moze jednak masz jakis wyciek korek spustowy kolo fultru moze uszczelka w korku spustowym poszla i leci minimalnie

stilofan
28-10-2010, 13:00
to że samochód jeździ na wyższych obrotach to prawda bo zmieniłem prace i jeżdżę teraz obwodnicą do pracy wcześniej raczej tylko po mieście jeździłem. co do korka spustowego jak patrzyłem na niego to był troszkę zaoliwiony ale zauważył bym w garażu jakieś kropki po oleju prawda?

maniek8998
28-10-2010, 14:03
prawda bylyby