PDA

Zobacz pełną wersję : problem z silnikiem gp 1.3 j 90km



megusia
13-05-2010, 12:34
witam wszystkich na forum
mam problem - chyba - ze swoim autem. rok produkcji 2007 1.3 multijet 90km

auto kupialm jakis tydzien temu jeszcze dobrze nim nie jezdzilam bo zostalo sprowadzone wiec wszytskie formalnosci jeszcze trwaja... ale po sprowadzeniu postanowilam sie autem przejechac no i jedynka dwojka gaz w podlodze a auto nie idzie obroty doszly do 2 tys i nic dalej nie drgnie.... zatrzymalam sie jedynka gaz w podlodze i dalej to samo... znowu sie zatrzymalam i juz bylo w porzadku...
no i zastanawiam sie czy to jakis powaznijeszy problem jak tak to co sprawdzac i w ogole... czy inna sprawa ze auto stalo od marca nie odpalane i czy poprstu to moze.moglo byc przyczyna? bo odpalam go jeszcze pozniej ok 3 razy i nic takiego nie mialo wiecej miejsca...

i jeszcze takie pytanie czy to normalnie w tych silnikach ze jak auto jest zimne to przez jakies 3min obroty sobie delikatnie skacza w gore w dol i w ogole slychac nierowna prace silnika? dochodza do 1tys i delikatnie spadaja - bez dodawania gazu poprostu auto stoi na luzie...
hmm mam nadzieje ze to jednak nic powaznego ale wole na wszelki wypadek zapytac co ew sprawdzac i wymieniac...
z gory dziekuje za odpowiedzi i wszelkie wskazowki
pozdrawiam

seth
13-05-2010, 18:37
co do tej jazdy to przegoń je tak podchodząc pod czerwone pole niech dostanie w rure to się trochę przedmucha po tym postoju i jak za jakiś czas się powtórzy to będziem myśleć. a co do falujących obrotów to nie powinno tak się dzieć. może czujnik temp. silnika jest nie bardzo lub silniczek krokowy

jaco
13-05-2010, 19:49
auto trochę stało ale falowania obrotów nie powinno być wogóle. Jak będziesz nim jezdzić to zanim zaczniesz deptać to trochę go pooszczędzaj bo sporo stało. Zobacz kiedy był jakiś przegląd a najlepiej wymienić wszystkie filtry oraz olej i wiesz, że możesz spokojnie jechać. Odnośnie części to jak coś będzie potrzebne to chętnie pomogę :happy: Pozdrawiam i szerokiej drogi ! Furka fajna...

megusia
14-05-2010, 12:32
dziekuje za odpowiedzi.
zrobie tak jak mowicie...
ostatni przeglad byl we wrzesniu 2009 na liczniku bylo cos ponad 60 tys w tym momencie ma 71 tys... napewno wymienie wszystkie filtry oleje itp itd... sroda czwartek powinnam miec juz zalatwione wszystko lacznie z ubezpieczeniem wiec bede mogla nim pojezdzic i ew dac znac co i jak...
no tylko jeszcze co z tymi obrotami bo kurcze zaczyna mnie martwic skoro mowicie ze tak nie powinno byc...:/ tutaj doslowanie jak auto stoi nieodpalane i sie je odpali to przez pierwsze 2-3 min obroty tak sobie delikatnie skacza... a od czego to moze byc moze ktos moglby powiedziec? co ew sprawdzac pod tym katem?

miodzio13
28-06-2014, 22:21
Witam,
mamy podobny problem do tego z którym kiedyś się borykałeś. Mianowicie w grande punto 1.3 Multijet 90KM falują mi obroty na zimnym silniku lecz po uzyskaniu pewnej temperatury obrotomierz nie drgnie ani milimetr. Jest tak każdego dnia bez wyjątku. Czy rozwiązałeś swój problem i czy mógłbyś podpowiedzieć w czym tkwi problem?
Pozdrawiam Rafał

Spinnaker
21-08-2014, 11:48
Witam, mam podobny problem. Moje GP ma 160tys. i też często choć nie zawsze zakopci lub nie zapali od przysłowiowego kopa i długo kręci jak maluch w styczniu 78. Pytanko do Was co należałoby wymienić "na już" (ktoś gdzieś kiedyś pisał o świecach żarowych). Niedługo i tak czeka mnie wymiana rozrządu/oleju/filtrów.