Zobacz pełną wersję : Olej Motul
Marcineek_85
13-05-2010, 07:58
Witam. Chciałbym zalać swojego stilona 1.9 jtd 115 olejem motul synergie 6100 10w40. Co sądzicie na temat tego oleju?
wiesz co chyba mało osób jeździ na oleju tej firmy. ja bym jakiegoś mobila lub lotosa zalał chyba że trochę przeciągasz auto to wtedy castrola
konkretnie tego nie znam, ale ogólnie motule są wysokiej klasy olejami często stosowanymi w wysilonych autach.
seth67, mało osób je używa bo są drogie ;)
Na ak jest spory temat i chwalą X-Cess 8100 5W40 Generalnie to wogóle Motul jest znany z produkcji płynów z wyższej półki jakościowej. A generalnie to czemu chcesz wlewać półsyntetyk do tego silnika ?
ubek, o tego nie wiedziałem że one tak cenowo wysoko stoją.
Marcineek_85
13-05-2010, 08:39
Dlaczego półsyntetyk? Bo wcześniej też był wlany półsyntetyk, jest kartka od oleju na której widnieje napis ze wlane bylo 10w40. Nie wiem czy mogę przejść na pełensyntetyk, wole nie ryzykować....
Bo wcześniej też był wlany półsyntetyk, jest kartka od oleju na której widnieje napis ze wlane bylo 10w40. Nie wiem czy mogę przejść na pełensyntetyk, wole nie ryzykować....
Lepiej nie rób takiej zmiany.
Kolega oddał auto ( Maryśkę z 1.9 JTD 105 ) do mechanika na wymianę oleju i właśnie zmienili mu olej z pół syntetyka na pełny ( miał bym wlany pół syntetyk ale nastąpiła seria pomyłek ). I ostatnio się okazało że wypłukało delikatnie uszczelkę pod głowicą i płyn chłodniczy się zmieszał z oliwą. Na szczęście szybko zauważył co się dzieje i obyło się bez robienia z silnikiem, wystarczyło wymienić olej.
możesz zmienić na pełen syntetyk,z mineralnego od razu nie zaleca się bezpośredniej zmiany, ale z 10w40 jak najbardziej.bierz tylko poprawkę czy bierze Ci olej(i nie mam na myśli 0,5 l/ 10k km) bo rzadszy olej będzie jeszcze szybciej ubywał.
jaca o jakiej rzadkości piszesz? Tej w temperaturze pracy?
tak, bo pełen syntetyk w tej samej temp jest bardziej płynny niż pół i mineralny, ale za to w zimę silnik ma lżejszy rozruch.
Mylisz się, lepkość dobrego jakościowo oleju w temperaturze roboczej jest podobna i nie ma znaczenia czy synt czy mineral.
Syntetyk ma w sobie bardzo dużą ilość detergentów które wypłukują silnik i może się zdarzyć, że rozszczelnią silnik wymywając nagary ze szczelin między głowicą a UPG, czy też między pierścieniami a gładzią. To jest główny powód dla którego nie powinno się skakać między olejami.
A łatwiejszy rozruch zimą jak najbardziej sur plus dla pełnego syntetyku.
dzięki za info waho - to byłem w "mylnym błędzie" ;), a bardziej serio to przed stilakiem miałem lagune 1,8 zagazowaną ( 9letnią kupiłem coś koło 230k km miała) i przeszedłem z 10w40 na 5w30 elfa i przez 4 lata nic się nie działo( to o czym napisałeś), a poza tym rozmawiałem z kumplem, który "pracuje w olejach w jednym z koncernów" i po długich wywodach przekonał mnie, że można z pół przejść na pełen. Tu przyznaję rację Tobie, że nie wziąłem poprawki na stan silnika kolegi( u którego nagar może być swego rodzaju "uszczelniaczem".Mea culpa. pozdrawiam.
Marcineek_85, jesli chodzi o motul, to charakteryzuje sie tym ze lepiej odprowadza ciepło z silnika. sporo ludzi jezdzi na tym,miedzy innymi ja. :D co do cen to nie sa duze, jesli kupisz sobie na allegro ;] w sklepach jednaak sa sporo wyzsze :)
Nie to żebym się czepiał czy coś, ale oleje 5W też potrafią mieć bazę mineralną i są w rzeczywistości półsyntetykami mimo, iż każdy myśli że to już pełny synth.
Marcineek_85
13-05-2010, 11:51
Wiem że wleje motula ale pełen czy półsyntetyk? boje się rozszczelnienia silnika...
Lej to co masz wlane, czyli pół syntetyk. Silniczek będzie chodził bez problemów.
Marcineek_85
13-05-2010, 13:30
Dzięki wszystkim za pomoc. Wleję półsyntetyk będę spokojniejszy:)
Lej syntetyk i nie kombinuj, a takie historie ze uszczelke rozpuści czy coś to między bajki włóż, jesli silnik jest sprawny to nic mu nie będzie złego pozalaniu syntetykiem nawet jeśli wczesniej na semi jeździł.
Marcineek_85
14-05-2010, 10:41
Teraz to już nie wiem... A jakie korzyści daje wlanie syntetyku niż półsyntetyku?
Łatwiejszy rozruch w zimie, generalnie rzecz jaką możesz odczuć w sposób namacalny, 5W nie zgęstnieje tak bardzo jak 10W w efekcie silnik na mrozie dostaje szybciej smarowanie i mniej klekocze.
ja mam motul 5w40 u siebie - auto chodzi ciszej niz na mobilu ktory miales ostatnio :)
wiec polecam :)
Jeśli mogę dodać coś od siebie to również jeżdżę na Mobili i nie narzekam, Motula jak najbardziej polecam, natomiast Castrol jest przereklamowany :red_kartka:
Wznawiam temat:
Jako że powoli zbliża się jesień przygotowywuję się do wymiany oleju z tym że nie wiem na jaki. Miałem prawdopodobnie zalanego jakiegoś castrola 10w40, ale podczas lakierowania zderzaka, lakiernik wymył mi też silnik i karteczka z nazwą oleju wypadła i się zgubiła. Myślałem żeby zalać go jakimś Motulem, jeździłem motorem w którym miałem Motula i byłem z niego bardzo zadowolony.
Czy wiecie jaki to mógł być Castrol - syntetyk czy półsyntetyk? Czy powinienem tego Motula wlać syntetyk czy półsyntetyk? A może mineralny? Czy Motul ma ogólnie dobrą opinię, z tego co wiem to tak.
Nawiasem mówiąc skoro już będę wymieniał olej silnikowy, to może wymienić również pozostałe płyny? Olej w skrzyni biegów? Płyn chłodniczy? Płyn hamulcowy??
Jeśli tak to na jakie?
Proszę o podanie konkretnych nazw i typów, myślę, że może to pomóc początkującym użytkownikom Stilo - takim jak ja;)
Za pomoc - z góry dziękuję.
Pozdrawiam,
Dominik
10W-40 to półsyntetyk ja takim zalewam silnik Castrol Magnatec 10W-40
jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni, to jeśli nie masz automatu[a pewnie nie masz] jeśli nie masz tzw. masła w skrzyni to wystarczy dolać tam olej przekładniowy skrzyni biegów. Płyn chłodniczy proponuje spr jego parametrów, a jeśli nie chcesz się w to bawić polecam koncentrat, płyn hamulcowy co 40 tys bądź co 2 lata tak mówią.
wystarczy dolać tam olej przekładniowy skrzyni biegów
Odradzam taki zabieg, skrzynie fiata lubią bardzo tutelle i na zwykłym przekładniowym potrafią bardzo ciężko biegi wchodzić.
Odradzam taki zabieg, skrzynie fiata lubią bardzo tutelle i na zwykłym przekładniowym potrafią bardzo ciężko biegi wchodzić. ja dolewałem do siebie o ile dobrze pamiętam 200ml Mobila przekładniowego i jak dotychczas nie narzekam a już jest chyba rok ;-), ale może i masz racje.
Co do skrzyni, to tak jak kolega wyżej, powinno się nalać Tutellę, pozatym jeśli tylko możesz i nie skąpisz grosza, to wymień ten olej, jest tam pewnie od nowości, a coś takiego jak 'olej dożywotni' nie istnieje. Wymiana naprawdę nie jest droga a na pewno przedłuży życie skrzyni.
Co do Motula, olej z wyższej półki, jak najbardziej polecam, na pewno Cię nie zawiedzie ;)
Chce koniecznie zalac Motula u siebie do 1.9 JTD 115KM, który ma byc chipowany, i nie wiem do końca który olej wybrac. Kupic MOTUL 8100 X-CESS 5W40 czy może MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 ???
http://allegro.pl/item1163674808_olej_motul_specific_505_01_5w40_5l_ warszawa.html
albo ten
http://allegro.pl/item1183709635_olej_motul_8100_x_cess_5w40_5l_wysy lka_kurier.html
Czy Stilo potrzebuje oleju Specific 505.01, który leje się do silników VW z pompowtryskiwaczami ???
Czy Stilo potrzebuje oleju Specific 505.01, który leje się do silników VW z pompowtryskiwaczami ???
Nie, nie ma takiej konieczności.
krzychu345
30-08-2010, 01:26
Miałem zalany olej półsyntetyczny, zmieniłem na syntetyk i żadnych problemów.
Dzięki. Zalałem ostatecznie Motula X-Cess 5W/40. Oby się sprawował :)
Dzięki. Zalałem ostatecznie Motula X-Cess 5W/40. Oby się sprawował :)
Bardzo dobrze - jeżdżę na nim pół roku :D
myślę, że będzie "PAN ZADOWOLONY" ;-)
Dzięki. Zalałem ostatecznie Motula X-Cess 5W/40. Oby się sprawował :)
Właśnie jeżdżę aktualnie na takim .
Wcześniej od zakupu przez kilka lat zalewałem Mobilem 5W50 .
Na Motulu mam wrażenie nieco cichszej pracy silnika .
Wiele zawirusowanych motorów jest bezproblemowo nim smarowanych , więc na pewno warto w niego zainwestować :)
Maciekqbn
03-09-2010, 23:28
A czy ktos próbował zalewać Stilonka olejem 0W40? Oczywiście chodzi mi o silnik JTD.
To co prawda niby poza specyfikacją producenta ale na zimę taki olej mógłby być całkiem OK. Oczywiście teoretyzuję.
Odświeżam
Zamierzam niedługo wymienić olej. Obecny to 10W40 nie wiem nawet jakiej firmy. Planuję motul o tych samych parametrach. Teraz pytanie - dodam, że jestem laikiem - ile litrów oleju muszę kupić do silnika? 4l? 5l? ile wchodzi do 1,9 JTD??
EDIT:
Motul 4100 Multidiesel 10W-40
czy
Motul 6100 Synergie Plus 10W-40
Kupujesz "piątkę" i zostaje Ci pół litra na dolewkę ;D
A czy ktos próbował zalewać Stilonka olejem 0W40? Oczywiście chodzi mi o silnik JTD.
To co prawda niby poza specyfikacją producenta ale na zimę taki olej mógłby być całkiem OK. Oczywiście teoretyzuję.
Tak, jeździłem przez dwa sezony na Mobilu 1 0w40 TD zimą i 5w50 latem, nic złego sie nie stało. Dolewki w okolicach 200 ml na 12 tyś km. obecnie silnik jest po chipie i mam zalany Motul 5w40. Auto ma 250 tyś i z silnikiem oraz turbo wszystko w normie.
ArekWolf
07-10-2010, 22:28
U mnie już od marca gości X-CESS 8100 5W40, teraz kupiłem kolejną bańkę 5l bo auto chodzi na nim bardzo kulturalnie.
Kupiłem również MOTUL GEAR 300 - syntetyczny olej do skrzyni biegów i planuje na weekend zalać i silnik i skrzynię nową oliwą.
Do tego komplet filtrów firmy KNECHT, i auto pracuje tak jak powinno :)
Lejcie do swoich diesli dobre oleje, naprawde nie warto oszczędzać tych nawet kilkudziesięciu złotych na tańszej oliwie, gdyż są to pozorne oszczędności.
http://www.arekwilk.internetdsl.pl/Stilo/motul_gear.jpg
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.