Zobacz pełną wersję : [silnik] Duze spalanie i intensywne kopcenie.
Janek_skc89
09-05-2010, 20:09
Witam. Jestem tu nowy poniewaz wczoraj kupiłem Bravo i juz są problemy. Silnik ogolnie Odpala rano lecz po odpaleniu przez ok 1s jest zawachanie obrotami ale pozniej stabilnie pracuje. Moim zdaniem jak jest zimny to za bardzo klekocze. Dodam ze przy kazdym odpaleniu nawet gdy jest ciepły zakopci zbyt intensywnie na szaro i czuc nie przepaloną ropke. Spalanie jest ok 9l na 100km. Tak mowil poprzedni własciciel. Zrobiłem nim ok 80 km dzis i moge potwierdzic ze spali ok 9l. Silnik to 1.9TD 100kM. I jeszcze od razu zauwazylem ze po przejechaniu nawet 50 km wskaznik temp silnika podniósł sie zaledwie o dwie kreski. Prosił bym o porady i pomoc. Gdy dodam gazu tak do 1500obr to mam wrazenie jakby nie chodził rowno.
luca89cn
09-05-2010, 21:18
jesli chodzi o temp to termostat do wymiany, tez wymienialem w swoim, koszt to ok 150 zl, kazdy diesel jak jest zimny to pracuje glosniej niz po rozgrzaniu, co do spalania to duzo za duzo, mi spalil 7 z hakiem przy mocnym deptaniu, normalnie to okolo 6 mi wypije, tyle moge pomoc, poczekaj na opinie innych, pozdrawiam
Janek_skc89
09-05-2010, 21:31
No ale jakie przyczyny są takiego spalania duzego? Moze cos z katem wtrysku? Jak ustawic? Dawką? Tez jak ustawić? Po ostrym deptaniu przed chwila po odpaleniu puszcza dymka czarnego juz a nie siwego. Jak go cisne to teraz tez na czarno wali troszke ale przy wyzszych wiec normalne. Ale podejrzewam ze jak jutro do pracy bede jechal i odpale rano to znowu pojdzie siwy dym i kwaśna won niespalonej ropy i po kilku pierwszych depnieciach bedzie siwo za mna. Zauważyłem ze do pierwszego wtrysku dochodzi kabelek. Za co od odpowiedzialny i czemu tylko do pierwszego? Kolejny zauwazony mankament to czemu na 4 wtrysku zaslepiony jest wezyk czarny. Takimi wezykami są połączone wtryski(zapewne paliwowymi) a na czwartym wychodzącym jest wkrecona jakaś zaślepka. Czy tak powinno być?
slawek 73
09-05-2010, 22:08
Kolego sprawdz sobie przepływkę ja swoją maryśką jeżdziłem tydzień z odpiętą przepływką i palił astronomicznie 9litrów.Klekotaniem na zimnym silniku się nie przejmój ja trzy lata mam maryśkę i się przyzwyczajłem.Kopcenie na siwo przy pierwszym odpaleniu najprawdopodobnie uszczelniacze zaworów powoli siadają.
Janek_skc89
09-05-2010, 22:16
OK. w jaki sposob sprawdzic? ja stawiał bym na uszczelniacze zaworów gdyby kopcił przy odpaleniu na niebiesko. Dodam ze jak nacisne kilka razy ta gruszke na przewodzie taka czarna(chyba pełni to role pompki) to silnik zaczyna nierowno pracowac i kopcic na siwo. Spaliny w tedy smierdza bardziej ostro.
spalenie jest dlatego takie duże bo masz termostat uszkodzony, a jeśli chodzi o falowanie obrotów to normalne mają wahania średnio od 800-850 obrotów, a głośno chodzi bo jak jest zimny, później powinno być normalnie. po wymianie termostatu powinno wrócić do normy. Jeśli chodzi o dymienie to normalne, w końcu diesel, jak depniesz mocniej to też puści dymka ;-)
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-09, 21:24 ]
to może być wina przepływki, ale też może spr turbinę, czy nie zarzuca olejem... ale najpierw spr ten termostat stąd takie spalanie wg mnie na początek, skoro mówisz że nie dogrzewa się to tak jakby dostawał cały czas większą domieszkę paliwa, jeszcze spr czujnik temperatury bo też może on ulec uszkodzeni, lecz najpierw termostat
Janek_skc89
10-05-2010, 06:51
No tak sprawdze termostat. Podobno poprzedni własciciel wymienial ale od razu ta lezaca nisko wskazówka rzuciła mi sie w oko.
na 99.9% te spalanie jest to wina termostatu. jakby to prosto wyjaśnić. silnik jest tak jakby niedogrzany i dostaje większą domieszkę paliwa
Janek_skc89
11-05-2010, 22:24
Termostat sprawny. Otwiera sie przy ok 85stopni. Spalił mi 10l ropki dzis przy jezdzie spokojnej do 2.5 tys obr. Przy kazdym odpalaniu coraz wieksza chmura dymu białego. Im wiekszy dym przy odpalaniu tym bardziej słychac klekotnięcie w silniku. Co obstawiacie?Włożyłem nowy filtr powietrza i zlałem wszystko ze zbiornika i zatankowałem nowej ropki. Nie ma wody napewno. w Kolektorze dolotowym jest bardzo duzo szlamu. Myśle ze ma to wpływ na moc ale na spalanie? W przyszłosci planuje zrzucic go i wyczyścic. Ale skad biały dym? Możliwe ze jest ustawiony zły kąt wtrysku? Lub za duża dawka? Gdzie ustawić ją? na światłach jak stoje dłużej na wolnych obrotach to słychac jak coraz bardziej telepie nim . Jakby nie przepalał wszystkiego co dostanie. Po przegazówce jest spokój na kilka sekund i znowu zaczyna nierówno pracowac. Za co sie wziąć i jak?
lukasxxx
12-05-2010, 00:17
Możliwe ze jest ustawiony zły kąt wtrysku? Lub za duża dawka?
przy zbyt bogatej mieszance masz czarny dym, jesli dym jest biały to efekt palenia badz oleju badz plynu chlodniczego
Janek_skc89
12-05-2010, 07:27
A efekt duzego spalania? Bo o to mi chodzi najbardziej teraz. Na czarno zakopci jak jest rozgrzany
a co z dawką paliwa, nie jest za duża i nie przepalasz wszystkiego czego efekt kończy się w ten sposób ze spalanie skacze do 10l/100 [mówimy tu o mieście?]
lukasxxx
12-05-2010, 09:35
Bo o to mi chodzi najbardziej teraz. Na czarno zakopci jak jest rozgrzany
kazdy diesel zakopci na czarno jak go deptac zbyt mocno, ogolnie to efekt nie spalenia calego podanego do cylindrow paliwa, jesli wystepuje tez podczas normalnej jazdy to problemem moze byc "lejacy" badz krzywo rozpylajacy wtrysk bo z uwagi na słabą atomizacje paliwa nie jest ono dostatecznie spalane i posrednio wywołuje wzrost zuzycia paliwa
Janek_skc89
12-05-2010, 19:47
Dzis jak wracałem z pracy kopcił na biało tak ze swiata za mna nie bylo widac. Dopiero po przejechaniu ok 500 m kopcenie ustało. Na biało kopci nawet na wolnych obrotach. Mowicie ze biały dym moze byc spowodowany wtryskami? Moge je wyjąć i sprawdzic w robocie ale to tylko sprawdze cisnienie otwarcia i czy rozpyla dobrze. Niepokoi mnie ten klekot ktory towarzyszy przy odpalaniu.
A jak wygląda wydech, normalna sadza czy robi się tłusty i lepki ?
lukasxxx
13-05-2010, 10:23
Janek_skc89, chyba nie przeczytales dokladnie, mojego postu i wczesniejszych wypowiedzi kolegow, ale podsumuje jeszcze raz, dym jasny (mamy jeszcze kilka podgrup ale uogulnijmy) - olej/plyn chlodniczy, dym ciemny - za malo powietrza/ za duzo paliwa
Janek_skc89
13-05-2010, 22:25
Nie zwrociłem czy lepki czy nie. Sprawdze ale na 90% Jest czarna sucha sadza. Dzis zluzowałem tą linke od ssania(chyba) i troszke mniej kopcił. Przy zapalaniu zakopcił ale podczas jazdy byl spokój ale troche jakby słabiej zapalal. Zobacze jutro rano.
LaPlagne
13-05-2010, 23:57
Uszczelka pod głowicą? przecież z tego co mówisz to jak nic jara borygo na współę z kujawskim! odkręć korek oleju i zobacz czy masła na nim niema (jasna maź), oraz zerknij w ciemnym pomieszczeniu z jakąś mocną lampką do korka chłodnicy czy czasem chłodziwo nie jest zabarwione olejem.
Janek_skc89
14-05-2010, 07:23
tez to podejrzewalem. Olej czysty bez masła pod korkiem a płyn spuszczałem kilka dni temu i nie zauwazyłem tłustych plam. Czy biały dym może wystepowac z powodu niespalania mieszanki?
Żeby na biało diesel CI kopcił to albo musisz mieć duży mróz, albo mega wyprzedzony zapłon przy którym w zasadzie nie będzie w stanie pracować na ciepło, każdy inny przypadek to już jakaś usterka się zapowiada.
nervus-ek
14-05-2010, 19:48
podlacze sie do tematu co miales na mysli ze na cieplym nie bedzie dobrze pracowac?
czy 2.4td tez to dotyczy/
Janek_skc89
14-05-2010, 20:13
Panowie juz wiem w czym problem. Chodzi o to ze zle jest wyregulowana linka (chyba) ssania. Taka krótka co wychodzi z plastikowej bańki. Jak wyregulować? Proszę o pomoc. Jakieś wskazówki?
nervus-ek
06-06-2010, 20:20
i jak wyregulowales linke pomoglo?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.