PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka pytań odnośnie mojego kropka



Dmx
08-05-2010, 18:47
Witam,nie dawno kupiłem moj pierwszy samochód Punto2 z 2002 roku z instalacją gazową.
Problemy z gazem zaczęły sie po zimie a wiadomo ze nie była ona łaskawa ale w czasie zimy nie narzekałem na samochód a tym bardziej na prace na gazie.Problemy zaczęły sie w marcu auto na wolnych obrotach mi gasło.Pojechałem do gazownika i on stwierdził że to jest najłatwiejsza instalacja gazowa jaka może być i ze powinien byc założony gaz senkwencyjny.Moje pytania:
1.Czy coś grozi silnikowi jeżeli nie bedzie miał założonej instalacji senkwencyjnej?
2.Wczoraj jak jechałem samochód nagle zaczął mi słabnąć i zaswieciła sie kontrolka podajże silnika żółta pulsowała,dodam ze przed tym wjechałem w sporą ilośc wody.Teraz jest ok ale ciekawi mnie co mogło byc przyczyną?

lukq
08-05-2010, 19:00
może, zalałeś silnik, a jeśli chodzi o to gaśnięcie, spróbuj odłączyć aku na jakieś 2 h i podłącz ponownie, to kasuje błędy na sondzie i na wtrysku. jeśli to nic nie da będziemy dalej szukać ;-)

Dmx
08-05-2010, 19:05
ok zrobie jak problem bedzie dalej sie powtarzał to sie wtedy odezwie dzieki za info

waho.
08-05-2010, 23:44
Ad. 1
Z jakiego materiału masz wykonany kolektor dolotowy?
Ad. 2
Pulsująca kontrolka może sugerować niestechiometryczne spalanie mieszanki.
Paliwo kiedy ostatni raz było tankowane?

Dmx
10-05-2010, 13:40
Paliwo tankuje za kazdym razem jak tankuje gaz,nie wiem z jakiego materiału jest wykonana ta cześć a dokładnie jakie to ma znaczenie?

waho.
10-05-2010, 16:05
To może wina instalacji gazowej. Zakładam, że kolektor jest plastikowy, a instalacja jest II-gen i w sumie nie jest to zbyt dobre połączenie ze względu na to, że "strzał" w kolektor może go uszkodzić.

lukq
10-05-2010, 17:15
a spr ten aku, bo jeśli to nie pomogło to waho., dobrze, Ci mówi ;-)

Dmx
10-06-2010, 13:43
Witam,nie odzywałem sie ze względu na wyjazd moj i nie miałem dostepu do neta,wiec tak aku odlaczylem i nic nie pomoglo,ale dzisiaj wstaje po noce i słysze dziwny dzwiek silnika,zaraz pojechalem do mechanika no i stwierdzil ze alternator mi pękł,narazie tak przypuszcza bo na kanał mam wjechać po poludniu,czyżby ten alternator może być moim problem z instalacja gazową,dodam ze jak jade na gazie czasami auto traci obroty,wrzuce luz to gasnie odpalam i jest ok na odcinku 5 km czasami krocej,szarpie mi na wolniejszych obrotach.

chala9
07-07-2010, 13:37
Witam Zapytam tutaj zeby nie zasmiecac forum.

Ostatnio w moim aucie byla wymieniana oslona przegubu-prawy przod od kola-Czy po takiej wymianie konieczne jest sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbieznosci?

lukq
07-07-2010, 16:32
Witam,nie odzywałem sie ze względu na wyjazd moj i nie miałem dostepu do neta,wiec tak aku odlaczylem i nic nie pomoglo,ale dzisiaj wstaje po noce i słysze dziwny dzwiek silnika,zaraz pojechalem do mechanika no i stwierdzil ze alternator mi pękł,narazie tak przypuszcza bo na kanał mam wjechać po poludniu,czyżby ten alternator może być moim problem z instalacja gazową,dodam ze jak jade na gazie czasami auto traci obroty,wrzuce luz to gasnie odpalam i jest ok na odcinku 5 km czasami krocej,szarpie mi na wolniejszych obrotach.
altki często padają i pękają w naszych fiatach, jedna z wad. Myślę, że on mógł być powodem problemów.

Ostatnio w moim aucie byla wymieniana oslona przegubu-prawy przod od kola-Czy po takiej wymianie konieczne jest sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbieznosci?
spr czy Ci nie ściąga jak puścić kierownica i przy hamowaniu i normalniej jeździe na wprost, jeśli tak, to do stacji diagnostycznej koszt nie wielki i zbieżność ustawiona od nowa. ;-)
pozdrawiam

chala9
07-07-2010, 16:51
spr czy Ci nie ściąga jak puścić kierownica i przy hamowaniu i normalniej jeździe na wprost, jeśli tak, to do stacji diagnostycznej koszt nie wielki i zbieżność ustawiona od nowa. ;-)
pozdrawiam
Dzx

dudu$
07-07-2010, 17:33
co do problemu kolegi Dmx pęknięty alternator nie będzie powodował żadnych problemów przez Ciebie podanych - zapalania pomarańczowej kontrolki oraz słabnięcia auta. Wiem co mówię bo w mojej sienie mam silnik 1.2 i rok temu również pękła mi obudowa od alternatora i jedynym objawem uszkodzenia było piszczenie. A co do silnika i instalacji gazowej to jest to silnik 8 zaworowy nie z plastikowymi kolektorami tylko z... umm nie pamiętam jaki to stop ale na pewno nie jest to plastik przez co można do tego silnika założyć instalację gazowa II generacji ( taką posiadam u siebie) lub instalację sekwencyjna którą polecam ze względu na brak problemów z jakąkolwiek regulacja.

Dmx
26-07-2010, 15:09
Witam kolegów więc moje poblemy z gazem sie skonczyły wymieniłem sobie na gaz sekwencyjny i jak reka odjął martwi mnie jeden problem wczoraj jak jechałem w dużym deszczu,zapliła mi sie kontrolka od akumulatora pomyslalem sobie słabe ladowanie albo jego brak ale zgasiłem swiatła zapaliłem je sporotem i kontrolka zgineła.Dodam ze mam peknieta obudowe od alternatora no i jeszcze nie wymieniłem jego.Ma coś z opisanemy problemem wspólnego?

dudu$
26-07-2010, 17:09
jak najbardziej pęknięta obudowa ma wpływ na ładowanie akku i zaświecanie się kontrolki od ładowania. A co do instalacji gazowej to mogłeś mieć parownik (reduktor) do wymiany. Ja tak jak i ty w zimę nie miałem żadnych problemów z jazdą na gazie a w kwietniu zaczęły mi się cyrki z nierównymi obrotami na biegu jałowym, po rozgrzaniu silnika do temperatury ok 90 C autko się dławiło i ni chciało iść na gazie. Wymieniłem po kolei Kable, świece, sondę lambdę silniczek krokowy od gazu jak i benzyny i nadal to samo. Ostatnio pojechałem do innego gazownika który podpiął się pod instalacje gazową i powiedział że autko jest zalewane gazem i nie da się tego wyregulować śrubą na parowniku . Doszedłem do tego dopiero po 3 miesiącach i w poniedziałek za tydzień będę wymieniał Reduktor na nowy. Na 99% powinno pomóc :)

Dmx
29-07-2010, 04:30
a co może byc przyczyna ze radio samo sie włancza??.Nie raz zapomne panel wyjac a po pracy wychodze a tu radio samo sobie gra

lukq
29-07-2010, 15:06
może masz gdzieś w ustawieniach taką opcję, ja osobiście radio mam podłączone, tak, że gra bez zapłony, jak wyłączę silnik to też się nie wyłącza.

Dmx
12-08-2010, 15:21
Mam pytanko dzisiaj wracając z nocki zapaliła mi sie kontrolka od przepalonej żarówki,podczas naciskania hamulca nożnego,myśle sobie nie ma stopu ale po sprawdzeniu jest a kontrolka sie zapla jak hamuje.Co może byc tego przyczyną?,elektryczne sprawy czy jakis czujnik??

waho.
12-08-2010, 15:23
Śniedź na stykach w lampie.

Wypełni prawidłowo pole "lokalizacja" w swoim profilu!

Dmx
12-08-2010, 15:35
ok dzieki w weekend postaram sie to usnąć

[ Dodano: 2010-09-01, 11:00 ]
Auto na luzie,trzesie az czuc w srodku,mechanik stwierdził ę jest uszkodzona sonda lambda,dodam że autko robi tak na gazie no i na benzynie.Myślicie że to trawna decyzja?Czy podjechać na komputer z nim najpierw?

[ Dodano: 2010-09-01, 11:04 ]
Auto na luzie,trzesie az czuc w srodku,mechanik stwierdził ę jest uszkodzona sonda lambda,dodam że autko robi tak na gazie no i na benzynie.Myślicie że to trawna decyzja?Czy podjechać na komputer z nim najpierw?

[ Dodano: 2010-09-01, 11:04 ]
Auto na luzie,trzesie az czuc w srodku,mechanik stwierdził ę jest uszkodzona sonda lambda,dodam że autko robi tak na gazie no i na benzynie.Myślicie że to trawna decyzja?Czy podjechać na komputer z nim najpierw?