PDA

Zobacz pełną wersję : przednie zawieszenie



cder
05-05-2010, 06:53
Witam wszystkich serdecznie.
W mojej bravce silnik zrobiony,blacharka zrobiona - czas na przód bo cholernie stuka.
Te stukania pojawiają się na dołkach,są dosyć głośne.
Co w tym przodzie trzeba wymienić żeby było dobrze,oraz czy konieczna jest wizyta u mechanika czy może da rade wymienić w garażu bez kanału.
Za sugestie dziękuję i pozdrawiam.

Hipo
05-05-2010, 08:21
Przyczyny stuków:

- rozbity sworzeń wahacza
- rozbite gumy wahacza
- wybite gumy łącznika stabilizatora
- wybite gumy stabilizatora


To z grubsza wszystko co się może tłuc. Elementy spokojnie idzie wymienić we własnym zakresie tylko trzeba najpierw zdiagnozować co stuka żeby nie wymieniać na slepo części.

lukq
05-05-2010, 14:40
najlepiej podjechać na stację diagnostyczną wydać 10-20 zł i tam stwierdzą CI co jest do wymiany. jak pisał Hipo, można spokojnie samu wymienić ;-)

cder
05-05-2010, 21:59
Dziękuje koledzy.
Pozdrawiam.

damianusiek
27-01-2012, 17:49
Moze jeszcze sie tluc ktoras koncowka , u mnie tak bylo , cos sie tluklo wymienilem obydwa laczniki i tylko troche ciszej potem wymienilem koncowke i jest git .

mancyk
27-01-2012, 23:33
Przerabiałem temat. Diagnostyka to podstawa. 10zł i dobry diagnosta wszystko powie. Ale jeżeli trzeba wymienić, chociaż 2 z 6 punktów (nie wliczam amorów), czyli L albo P strona łączniki stabilizatora, wahacz albo końcówka drążka kierowniczego to już najlepiej robić wszystko. Unikniesz kosztów ustawiania zbieżności przy wymienia oddzielnie L lub P końcówki drążków kierowniczych lub tak samo, (ale nie koniecznie) przy wymianie wahaczy. Swojego czasu do BBMa taki komplet kosztował ok 350 zł + robota nie więcej niż 200zł (bez zbieżności).
Piszę o własnych doświadczeniach, bo w Seicento wymieniałem kiedyś 1 końcówkę drążka kierowniczego, bo coś stukało i musiałem zapłacić za zbieżność, po czym sie okazało, że to nie to. Po czym wymiana wahaczy (po wizycie u diagnosty), plus zbieżność i dopiero ucichło.