PDA

Zobacz pełną wersję : zacisk hamulcowy,tył



pała
04-05-2010, 13:59
witam Was:P

w zwiazku z tym ze jeden zacisk odmowil mi posluszenstwa musze kupic inny :]
pytanie tylko czy z kombi 1,6 podejdzie. myśle ze powinien ale doswiadczenia zpoprzedniego auta sugeruja zebym dopytal na wszelki wypadek :D
http://moto.allegro.pl/item1021030450_zacisk_hamulcowy_pr_tyl_fiat_stilo_ kombi_1_6_16v.html
tu jest odnosnik do aukcji:P

z gory dzieki:)
pzdr

Hipo
04-05-2010, 15:03
Wszystkie stilo mają takie same heble na tyle więc musi pasować.

pała
04-05-2010, 15:24
ok, dzieki bardzo. Czyli dzwonie do gościa ;]

BS
04-05-2010, 17:08
jak już zmieniasz to poszukaj sobie wentylowanych tarczy z klockami:) na allegro widziałem, na przód za 490zł miałbyś oba kółka jak nowe :) i hebel elegancki :) potem z czasem na przód i śmigasz jak marzenie :)

pała
04-05-2010, 18:56
wiem wiem :P ale narazie tylne tarcze mam praktycznie nowe,bo poprzedni właściciel wymienial ;]
ale okzalo sie zejeden zacisk wogole nie pracuje. tłoczek jest zapieczony bo juz mi troche tarło ;/
i teraz kasa ktora mialem na tarcze/klocki na przod wsadzilem w tył :D linki,klocki, zacisk,wymienie od razu płyn i zbieramy od nowa :D :D
pzdr

BS
04-05-2010, 18:57
tak samo mialem ze zlotem ... mialem 500zl na zlocik luzem - wymiana oleju, filtrow itp itd i nie pojechalem :(

Hipo
04-05-2010, 18:59
Tłoczek raczej nie będzie zapieczony, jak już to może zasyfiony. Trzeba zacisk rozebrać, wyczyścić dokładnie, dać nowe gumki i powinno być ok.

pała
04-05-2010, 19:35
odkrecałem cały ten zacisk,kupiłem zestaw naprawczy(gumki itp). wsadziłem w imadło i probowałem kręcic kluczem wjedna jak i w druga ale ani drgnie... juz zamowilem,dzis mi koles wyslal na jutro powinienem miec :)
drugi chodzi bez problemu.
pewnie dałem dupy ze nie zrobilem tego od razu... no ale zycie teraz trza zaplacic ;/

Hipo
04-05-2010, 22:53
Trzebabyło wycisnąć go na żywca hamulcem trochę ;) napewo się da ruszyć, siła x gwałt i musi pójść, np ale czasem taniej i szybciej zacisk kupić.

pała
05-05-2010, 12:04
właśnie jak on teraz jest założony to po wciśnięciu hamulca nawet nie drgnie. hamuje tylko jedno tylne kolo a drugie trzyma ciagle :D popchać nie da rady :D a klocki to juz sa spalone chyba, pokaze zdjecia jak wymienie to wszytsko ;p
w sumie kupilem za 120zl wiec nie jakies straszne koszta a zalezy mi na czasie wiec regeneracja tez odpada :P



[ Dodano: 2010-05-07, 09:18 ]
witam ponownie :d ciagne dalej temat hamulców :P

czy odpowietrzanie hamuców w stilaczach przebiega standardowo? bo w tym aucie tego jeszcze nie robiłem a wiem ze w niektorych nowszych,szczegolnie z esp potrzeba kompa do odpowietrzenia. pytam tak na wszelki zebym jutro nie stanal z tym :D
a, i ile płynu mniej wiecej wchodzi ? ;]

Hipo
07-05-2010, 11:18
Jednoznacznie nie odpowiem na to pytanie ale zdaje mi się że raczej normalnie się odpowietrza. Wkońcu kiedy auto stoi zgaszone to elektrozaworki w pompie są cały czas otwarte co za tym idzie płyn może swobodnie przepływać.

pała
07-05-2010, 11:43
ok,to dzieki bardzo, jutro bede cos modził :D

[ Dodano: 2010-05-09, 10:10 ]
no juz po zabawie ;]
wczoraj wymieniłem zacisk, klocki płyn i te pierdoły :P
pasował bez problemu, z odpowietrzeniem tez nie bylo problemow ( wszystko standardowo) ;]
jeszcze raz dzieki za pomoc ;]

deki
19-11-2013, 14:16
a ja mam takie pytanie bo mam zepsuty jeden tylni zacisk a mianowice możny działa a reczny nie a jak wezme jakis klucz i naciągne cały mechanizm przy zacisku to troche podziała ale potem linka sie luzuje i przestaje działac i jakbym kupił zestaw naprawczy to by pomogło

irqus
19-11-2013, 22:21
myślę że tak bo w tłoczku jest gwint jak zobaczysz do środka tłoczka to tam będzie tseiger śrubokrętem go wyjmiesz wyciagasz delikatnie tam będzie takie kólko z kóleczkami pod wymieniasz te uszczelki co są i czyścisz dno tłoczka bo tam będzie syf zakładasz i mi ta śruba co jest gwint lekko chodzi. NIeruzmiem jak troche podziała jak naciągniesz kluczem to ma wychodzić tłoczek i mocno odbić w momencie popuszczenia.

Kapciaty
19-11-2013, 23:02
Rozumiem, że Stilo ma z tyłu ręczny na klockach a nie tarczo bębny.

W takim razie na czym polega to uszkodzenie zacisku? Bo linka nie ma prawa się luzować (co najwyżej może się z czasem lekko wyciągnąć). Więc albo masz uszkodzony mechanizm od naciągania linki, albo masz niewłaściwie zabezpieczony ten mechanizm przez popuszczaniem linki.
Co do zestawu naprawczego, to pozostaje pytanie czy taki element znajduje się w takim zestawie, bo standardowo, to będą tam gumki na prowadnice zacisku i uszczelki tłoczka.

A w ogóle to ten układ jest na jednej, dwóch linkach? czy może główna i dwie boczne?
Bo może na drugim zacisku też jest taka regulacja i byś sobie podejrzał co w tym pierwszym jest nie tak ;)

A tak swoją drogą to sam zakup na pewno w niczym nie pomoże :)

Dębowy
26-11-2013, 00:40
Witam wszystkich :)

Mam ten sam problem z hamulcami.. widzę, że to w stilo norma. Moje pytanie regenerował ktoś może zaciski? Jaki to jest koszt? Na allegro regenerowane można dostać już od 150/180zł. Nieraz jak stoje na światłach na leciutkim spadku to samochód się nie toczy..;/ Miałem już raz naprawiany lewy tylni zacisk ale po 5 msc znów powróciło..

byrrt
26-11-2013, 08:38
Zestaw naprawczy to gumka + ew. tłoczek. Tutoriale jak naprawiać znajdziesz na sieci..