PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Problem z uruchamianiem silnika po 7-8 h postoju.



pchmielinski
02-05-2010, 19:42
Witam.
Może ktoś z Kolegów miał lub słyszał podobny problem..
Więc.
Mam problem z uruchamianiem silnika po dłuższym /+- 8 h/ postoju.
Silnik 1.4, przebieg 93 tys. km, instalacja gazowa Tartarini.
Bardzo trudno uruchomić silnik po dłuższym postoju. Trzeba "kręcić" po kilka, kilkanaście razy by.. "załąpał" i "zgasł".. Ponowne uruchomienie i już jest prawie dobrze. Chodzi jakby na trzech, nierówno. Po nagłym dodaniu gazu gaśnie. Nie może wejść na obroty. Jak już "załapie" i rozgrzeje się to jest lepiej. Można go uruchomić, pracuje w miarę równo. Nie ma siły. Muli się. Załapuje siłę z dużym opóźnieniem i wtedy zrywa się.
Takie same "objawy" ma kilku kolegów instruktorów w swoich samochodach niezależnie od instalacji gazowej, pojemności silnika. Dziwne, że ów problem pojawił się w tym samym niemal okresie. Po 70 tys.km.
Problem "postępował"...
Obecnie nawet przy pełnym zbiorniku nie pali. Trzeba kombinować, kręcić..

Z obserwacji: zaczęło się po ok. 70 tys. km. Problem pojawiał się gdy w zbiorniku było poniżej połowy stanu. W serwisie spuszczono paliwo ze zbiornika i zalano nowe. Diagnoza "brudne i stare paliwo". Pomogło na.. troszkę..
Wróciło.
Nic nie dała jazda na samym paliwie z zakręconym zaworem gazu.
Nic nie dało dolewanie "nowego" paliwa.
Nic nie dała: wymiana przewodów wys.napięcia, świec, podłączenia nowej pompy paliwa.
wymiana listwy wtrysk.gazu, naprawa reduktora, wymiana wszystkich filtrów gazowych.
Ostatnio podczas pracy na gazie zaczął "brać" też paliwo.
Znów serwis.. :sciana:
Po moich sugestiach zmieniono czujnik podciśnienia - chyba.

Nic nie stwierdzono. Podobno NAWET palił z dotyku..
Dziwne, że mi nie pali.

Proszę o pomoc. :(

seth
02-05-2010, 22:11
zobacz czujni temperatury silnika i powiedz co wyszło. bo mam jeszcze jeden pomysł ale najpierw to sprawdz

pchmielinski
04-05-2010, 13:43
Witam ponownie.
seth67 - dzięki za podpowiedź.
Grande już w serwisie. Zasugerowałem czujnik temperatury. Zobaczymy.
Słyszałem, że w podobnym przypadku pomogło przedmuchanie pod wys.ciśnieniem przewodu paliwowego ale nie chce mi się w to wierzyć.
Czy jest w Grande, na drodze paliwa ze zbiornika do wtrysków jakiś filtr? Zawór? Szukałem schematu zasilania Grande ale bez skutku.
A co jeszcze może być?

waho.
04-05-2010, 21:19
Musi być filtr paliwa który jest pewnie w pompie.
Jeśli auto jest w ASO to moja sugestia jest taka, żeby podmienić pompkę paliwa na nową i zobaczyć co się dzieje, ewentualnie zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej czy jest w normie.

A jeszcze takie pytania kontrolne :)
1. Czy podpompowanie paliwa przekręcając kluczyk w pierwsza pozycję 2-3 razy, a następnie rozruch poprawia odpalanie?
2. Czy na gazie też tak się dzieje?

pchmielinski
04-05-2010, 21:45
"Pompowanie" paliwa nic nie pomaga. Mam podejrzenie na rozrząd. Mógł przeskoczyć. Co do nierównej pracy i braku "wchodzenia" na obroty..
Zawsze odpalany jest na paliwie. Po rozgrzaniu, już na gazie jest lepiej ale to nie to.
Zobaczymy. ASO mają sprawdzić rozrząd. "Zasugeruję" jeszcze sprawdzenie ciśnienia paliwa.
Zobaczymy.
Dam znać.

waho.
04-05-2010, 21:48
A pod jakiś diagnoskop podłączali silnik?
Jakie parametry pracy silnika, może jakiś wydruk dali?
Z takiego wydruku można bardzo dużo rzeczy się dowiedzieć, a nie wymieniać podzespoły w ciemno.

janek68
18-05-2010, 10:37
Mam ten sam problem i po wizycie w autoryzowanym serwisie mechanik stwierdził uszkodzenie czujnika temperatury silnika. Problem nasila się w chłodne dni gdy temperatura otoczenia waha się w okolicy 0 stopni. Mojego uszkodzonego czujnika jeszcze nie wymieniłem ponieważ szukam tańszego rozwiązania. W serwisie koszt około 500 złoty. Jeżeli ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie można sprawdzić jaki rodzaj lub numer czujnika pasuje do mojego samochodu Rocznik 2006 VIN ZFA 19900001154660

Jelcyn
18-05-2010, 10:48
Musisz pytać w hurtowniach motoryzacyjnych. W serwisach zawsze będą chcieli dużo więcej. Dla przykładu cewka zapłonowa do mojej tempry kosztuje około 80-120zł, w serwisie krzyknęli sobie prawie 400. Na allegro niestety nie widzę, albo nie potrafię znaleźć. (do punto2, CC siena są, do grande nie widzę.)

janek68
18-05-2010, 11:35
Dzięki. Bedę musiał trochę poszperać , a jak nie znajdę to nie pozostanie mi nic innego jak zapłacić pięć stów i zapłakać.

Jelcyn
18-05-2010, 11:47
janek68, jeszcze możesz zaryzykować i kupić używkę, z jakiegoś rozbitka

janek68
18-05-2010, 12:29
Masz rację nie pomyślałem o tym.

pchmielinski
18-05-2010, 21:46
No. Kropka odebrana z serwisu.. Diagnoza - kiepskie, brudne paliwo.. Zmienię stację benzynową.. Zobaczymy..

waho.
18-05-2010, 21:49
Oby to było to, ciekawe ile w zbiorniku syfu zostało i ile czasu jeszcze będzie go pompa zaciągać.
Czekamy na kolejną relację z niecierpliwością.

pchmielinski
18-08-2010, 22:50
No i.. DUP...a.. Znów PROBLEM wrócił. :sciana:
Zmieniłem stację benzynową. Jak już kiedyś..

Znów pije benzynę i gaz..

Teraz doszedł efekt samozapłonu po wyłączeniu kluczyka oraz spadające zbyt wolno obroty/ale nie zawsze/

Podejrzewam wtryskiwacze.

Jeśli teraz ktoś mi powie, że "zła" jest benzyna to..

Mam podejrzenie jeszcze o użyte niewłaściwe materiały wewnątrz zbiornika paliwa lub przewodów paliwowych..

Może już majaczę..

Jeśli to nie będą wtryskiwacze to zostaje chyba "kopnięty" sterownik.

Słyszałem, że w Marei z gazem podobnie gryzło się oprogramowanie..

POMOCY!

olek383
15-02-2011, 10:45
Odgrzewam kotlety,ale jak sytuacja?? jaka przyczyna?

Taurus
04-07-2012, 11:50
Mam problem z uruchamianiem silnika po dłuższym /+- 8 h/ postoju.
Silnik 1.4, przebieg 93 tys. km, instalacja gazowa Tartarini.
Bardzo trudno uruchomić silnik po dłuższym postoju. Trzeba "kręcić" po kilka, kilkanaście razy by.. "załąpał" i "zgasł".. Ponowne uruchomienie i już jest prawie dobrze

Może pomoże. 1.4 8V(bez gazu), przebieg 40kkm, te same objawy - po wymianie czujnika ciśnienia MAP SENSOR Bosch 0 261 230 030 wszystko wróciło do normy, przynajmniej w mojej kropce.
Pozdrawiam

dar0lek
05-08-2012, 12:09
nie rozumiem po co montować gaz do takich małych silników

ata
05-08-2012, 13:35
nie rozumiem po co montować gaz do takich małych silników

Silniki 1,2/1,4 potrafią zeżreć 9-11 litrów ... gaz montuje się w celu obniżenia kosztów eksploatacji samochodu.
Pojemność skokowa nie ma znaczenia dla kalkulacji opłacalności instalacji LPG, ważne są średnie roczne przebiegi i zużycie paliwa na 100 km.

byrrt
06-08-2012, 21:46
Silniki 1,2/1,4 potrafią zeżreć 9-11 litrów ... gaz montuje się w celu obniżenia kosztów eksploatacji samochodu.
Pojemność skokowa nie ma znaczenia dla kalkulacji opłacalności instalacji LPG, ważne są średnie roczne przebiegi i zużycie paliwa na 100 km.

Dokładnie.. Cieniasy 600 i Matizy tico też na gaziejeżdżą ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2