PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.



draco1984
23-04-2010, 16:52
Witam, mam pytanie na temat dziwnych stuków z komory silnika. Gdy odpalam rano silnik, przez jakiś czas słyszę delikatne stukanie które zanika przy wyższych obrotach (myślę że dlatego że silnik je zagłusza;)). Moje Punto to model z 2002 roku, silnik 1.2 8v (przebieg 30tyś. km :] ). Myślę że są to zawory ale nie jestem pewny. Co to może być? Dzięki za informacje!!

dudu$
23-04-2010, 16:58
Posiadam Sienę z tym samym silnikiem i rano jak temperatura nie przekracza 15 stopni również słychać stykanie w silniku. Nie masz się czym martwic ponieważ stukają tak zawory a w tych silnikach tak jest ponieważ nie posiadają samo regulatorów. Zobaczysz że w cieplejsze dni stukanie ucichnie.pozdrawiam

draco1984
23-04-2010, 17:02
Dzięki, sprawdzę dziś jak będę wychodził z pracy wieczorkiem :).

[ Dodano: 2010-04-24, 11:05 ]
No i faktycznie, wieczorem gdy temperatura była dosyć wysoka nic nie stukało. Rano po chłodnej nocy zawory stukały. Czyli mam się tym nie martwić?

Etiuda
24-04-2010, 18:26
Nie martwić się, fajery tak mają :) Ale warto sprawdzić luz zaworowy ale podejrzewam, że to nic nie zmieni. Najgorzej jest zimą jak są minusowe temperatury... Wtedy chodzi jak stary gruźlik ;D dopóki nie złapie temperatury.

dudu$
24-04-2010, 23:15
zależy jeszcze jaki olej masz wlany do silnika. Jeśli Mineralny tak jak jest to w moim przypadku to stuki zaworów możesz mieć nawet w temperaturze 15 stopni i po przejechani kilku kilometrów ok 3 mogą dopiero ucichnąć

lkula69
26-04-2010, 18:01
Jeżeli coś mogę doradzić to zjawisko stukania zaworów pojawia się szczególne rano przy niższych temperaturach. Nie ma znaczenia jaki to jest olej tu chodzi o odczyt parametrów komputera, jeżeli po pierwszym uruchomieniu silnika będzie stukać w okolicy zaworów to wyłączcie go i ponownie uruchomcie zobaczycie efekt jak cicho będzie pracował. Ja mam kropka 1.2 8v i zimą wali mi jak stary ropniak tak więc to typowa przypadłość punciaków,ale je za to kochamy. :lol:

dudu$
27-04-2010, 00:00
zgadzam się z przedmówca. Jak uruchomisz auto i stukają Tobie zawory wyłącz zapłon i odpal autko jeszcze raz. Stuki ucichną a jak nie chcesz się bawić w takie odpalanie to jeździj do rozgrzania silnika ja tak robię w swojej sienie.

draco1984
28-04-2010, 20:07
Ok, dzięki bardzo za odp!.

polacco
29-04-2011, 19:44
natknąłem sie tu na info że te silniki 1,2 8V nie mają samoregulatorów.a gdzie indziej piszą że mają. no to mistrzowie mają czy nie i jak nie mają to co ile trzeba zawory regulować i jaki jest prawidłowy luz?

dudu$
30-04-2011, 01:38
te silniki NIE MAJĄ samoregulatorów !!! Luz reguluje się za pomocą specjalnych płytek. Prawidłowy luz jest podany w książce sam naprawiam . Koszt takiej operacji w ASO to ok 250 zł

[ Dodano: 2011-04-30, 00:41 ]
aha regulację zaworów według instrukcji obsługi powinno wykonywać się co 40kkm a przy jeździe na LPG co 20kkm. Luz zaworowy zazwyczaj powstaje na zaworach wylotowych i będzie objawiał się tym że na rozgrzanym silniku na biegu jałowym z wydechu będziesz słyszał takie pyrkanie i silnik będzie miał drgania które będą trochę przechodziły na kierownicę.