PDA

Zobacz pełną wersję : 1,9 JTD 80KM - problem z gubieniem paliwa



Myszonik
22-04-2010, 12:46
Witam wszystkich,
Jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę. Mam problem z moim Punciakiem 1,9JTD 80 KM, r.2000. Otóż od wczoraj zaczął gubić paliwo. Zajrzałem dziś pod maskę, osłuchałem go i odkryłem co następuje:
- kiedy przekręcam kluczyk w pozycję WŁĄCZ ale bez uruchamiania silnika, to słyszę przez moment dziwny chlupot od strony tyłu samochodu (powietrze w zbiorniku?)
- kiedy uruchamię silnik (autko startuje bez problemu), to spod filtra paliwa, z plastikowego dziubka, który jest zabudowany w jego podstawie, zaczyna lecieć paliwo (zapewne to jest przyczyną, czemu tylnia maska jest cała tłusta, bo podczas jazdy paliwo pzelatywało pod spodem i jego część lądowała na tyle niesiona przez podmuch wiatru)
Zakładam, że ten dziubek filtra powinien być wpięty do czegoś, ale czego?
Ma ktoś namiary na instrukcję montażu tego filtra?
Analizując dziwne jest to, że złączka, która jak podejrzewam powinna być spięta z filtrem od spodu, się odpięła. Filtr wymieniałem w punkcie serwisowym, bo sam jak już wspomniałem, jestem noga z mechaniki samochodowej. Jeśli się wypięła, to oznacza, że albo mechanik nie spiął w ogóle, albo źle spiął, albo spiął na siłę, bo np. filtr jest za krótki. Odnośnie ostatniego podejrzenia sprawdziłem na Filtronie, bo z niego mam założony filtr PP968 i odkryłem, że do Punto II 1,9 JTD 80KM montowano dwa typy filtra paliwa: PP954 o długości 184,5 mm dla silników z okresu 06/1999->09/2000 i PP968 o długości 152 mm dla silników z okresu 10/2000 -> 09/2003. Mam autko z początku 2000 roku, więc według mnie założony powinien być filtr PP954, który jest ponad 3 cm dłuższy. Czyżby więc błąd mechanika? Co myślicie?

miszko
22-04-2010, 13:04
Dopowiem tyle, że ten głuchy dźwięk (Ty nazwałeś go chlupaniem) to pompa paliwa, która jest zanurzona w baku. Po prostu nabija ciśnienie robocze w układzie paliwowym. Jeżeli silnika nie odpalisz to po paru sekundach pompa się wyłącza.

Co do reszty, trudni mi odpowiedzieć, gdyż na P2 się tak nie znam. Ale jeżeli coś nie łączy i leci to trzeba to szybko poprawić, bo takie ściekające paliwo może się zapalić.

Myszonik
22-04-2010, 17:53
To fakt, ten dźwięk to pompa, ale czemu tak dziwnie chlupie? Wcześniej nie było tego objawu. Rozumiem, że można słyszeć fakt załączania się pompy, ale na zasadzie jakiegoś bzykania (mam tak w drugim autku) czy tym podobnych dźwięków, ale takie głośnie chlupotanie jest dla mnie dziwne. W każdym razie będędziśpróbował zlokalizować to, co powinno byćdo tego filtra podpięte.

ciril
22-04-2010, 18:17
jeśli się nie jest ekspertem od mechaniki to czy nie lepiej podjechać do kogoś kto na co dzień zajmuje się dieslami?

cool1975
23-04-2010, 22:55
Jeżeli mówisz o tym elemencie zaznaczonym na fotce to jest to zaworek do spuszczania wody
wytrąconej w filtrze i należy go dobrze dokręcić i tyle , ewentualnie wymienić uszczelkę.http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000629.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000629.jpg)