Zobacz pełną wersję : Co raz więcej zaczyna mi palić!!
Witam was mam taki mały problem tylko nie wiem jak go opisać żebyście zrozumieli, a więc tak od pewnego czasu usłysałem przy rozpędzaniu się taki dziwny gwizd z pod maski, i teraz nie wiem czy to turbina czy coś innego i od tego momentu samochód co raz więcej mi pali kiedyś robiłem na 20litrach ropy 400km a ostatnio 360km a teraz to nawet 300km nie było, sprawdzałem pasek i teraz nie wiem bo pasek jest naciągnięty ale jak go złapałem i pomału ciągnełem to pasek poszedł do góry troszke, póżniej był opór i zaraz tak jak by coś puściło i znów poszedł troszke do góry.Czy to możliwe że mi pasek przeskoczył?Cały rozrząd wymieniałem 35tyś km temu.
[ Dodano: 2010-04-21, 18:29 ]
Chodzi mi o ten gwizd:
http://w555.wrzuta.pl/film/60wodLHXnuQ/film0041
Czy to ma tak być?
no może być tak że rolka samonapinająca dała ciała. pojedź do mechanika niech sprawdzi czy rozrząd nie przestawił się. bo mogło tak się stać. przy przestawionym rozrządzie powinieneś zauważyć np. cięższe palenie autka.
Jutro jak będe miał czas to podjade a co do odpalnia to nie ma żadnej różnicy pali na dotyk.
no to zobaczysz ale skoro pali na dotyk to chyba to nie rozrząd.
Bondzik88
21-04-2010, 23:19
a płyn w od wspomagania jest? bo miałem bardzo podobny przypadek ze tak wyło po przekroczeniu 2 tys/obr. Dolalałem i się wyciszyło
Jest tylko nie wiem ile powinno go tam być bo jakos żadnej miarki nie widze, jak odkręce korek to pod korkiem jest taki lizak no i na nim nic nie ma, ale jak wykręcam to jest tam troche płynu na nim.
Bondzik88
22-04-2010, 09:03
jest miarka na zbiorniczku może jest zabrudzony bo tez jej nie widziałem na początku. Miałem niewiele poniżej minimum, dolałem i cisza
miarka od wspomagania jest właśnie ten lizak na zakrętce
Co do płynu od wspomagania to jest max.Co do czy pasek mi przeskoczył to nic się nie dowiedziałem byłem u trzech mechaników ale żaden nie maił czasu mi to sprawdzić i kazali mi za tydzień przyjechać,i teraz nie wiem a czy to może być przez to że jest gówniane paliwo?Kurcze już nie wiem co zrobić a jeżdzić musze, może też udać się na komputer?
nie wiem czy diagnostyka coś ci pokaże a szkoda się ładować w koszta. a czy to wina paliwa że tak dużo pali?? możliwe. jeśli ci się bardzo śpieszy i masz trochę wolnej gotówki to na diagnostykę udać się możesz na pewno nie zaszkodzi ale czy coś pokaże to szczerze wątpie
Dla tego zapytałem o to paliwo bo napisze o przykładach.
1.Tankowanie na orlenie i robiłem na 20litrach te 400km.
2.Tankowanie na stacji ASt24 to jest stacja dla tirowców i tam miałem tanie dojście i na tym robiłem 360-380km na tych 20litrach.
3.Zródło od znajomego właśnie te ostatnie tankowanie i tak mało przejechałem na tym jego paliwie.
Teraz nie wiem może zatankauje teraz 20 litrów na orlenie i zobacze w tedy czy coś się poprawi,tylko jak widze u nas tą cene ropy to aż żal tam tankować.
no niestety ceny są jakie są. ale czy ci się opłaci tankować taniej ale za to 100 mniej przejeżdżać?? chyba nie bardzo. polecam stacje shell mają bardzo dobre paliwo
seth67, ja właśnie nie polecam shella, choć sam tam tankowałem przez bardzo długi okres [4 lata] teraz tankuje na bp i jest dobrze. Jeśli chodzi o to co piszesz o paliwie to czy zauważyłem znaczący albo choć jakiś spadek mocy po zmianie tego paliwa, na te ostanie?
3.Zródło od znajomego właśnie te ostatnie tankowanie i tak mało przejechałem na tym jego paliwie. bo jeśli tak to spróbuj zatankować na normalnej stacji i wtedy zobacz różnice, jeśli chodzi o rozrząd, jeśli zrobiło się tak jak piszesz to jedz sprawdzić czy się nie poprzestawiał bo moga być problemy i niepotrzebne wydatki.
lukq, no nie wiem ja na shellu ankuje i jestem zadowolony ewentualnie verve leje
seth67, wiesz któryś raz jak zatankowałem samochodem nagle zaczęło mi szarpać i stanął, okazało się ze jest woda w filtrze, a tankowałem tylko na shell, no chyba, że u mnie w Gdyni jest coś nie tak ;-) a teraz bp ultimate i czysta przyjemność ;-) no i te spalanie
to chyba włąsnie zależy od stacji bo ja np nie tankuje na lotosie a ludzie z polski chwalą sobie ich ja raz się nadziałem i juz nie ryzykuje
może, bo wiesz niektórzy tylko sprzedają pod szyldem np shell a są to prywaciarze, więc, jak to Polak to kombinuje ;-)
Na razie nie ma mi kto sprawdzić to czy się rozrząd przestawił, bo wszyscy mechanicy nie mają czasu bo są zawaleni samochodami, a czy można to jakoś samemu sprawdzić.Jeżeli tak to jak to się robi?
musiałbyś zdjąć osłonę od rozrządu i na pewno było znaczone jak ktoś rozrząd robił i sobie można po znakach sprawdzic czy się pokrywają. powinieneś mieć tez znak na wałku rozrządu taki fiatowski punkcik a na wale tez chyba jakoś fiat znaczył ale pewnie musiałbyś zdjąć koło od paska alternatora.
Byłem teraz zobaczyć ale powiem wam że nie wiem jak się za to zabrać.Nie mam zielonego pojęcia, zrobiłem kilka fotek może uda się komuś jakoś mi na tych fotkach pokazać co mam odkręcić żeby to sprawdzić.
1. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c3db862c926fb58.html
2. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e75726eeed789317.html
3. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ed89a7dcff029c6.html
wiesz co to może lepiej poczekaj na majstra bo jak nigdy tego nie robiłeś to nie daj boże jakaś śrubka wpadnie w rozrząd i będzie klops.
No właśnie może udam się w poniedziałek i zapytam się kiedy by mógł mi sprawdzić.
wg. tych zdjęć, które dodałeś jest ciężko cokolwiek sprawdzić i wywnioskować, myślę, że jeśli nie masz warunków to jedz spr do mechanika, no i tak jak pisałem zastanów się nad paliwem nie z 2 dystrybutora [beczki] tylko np z normalnej stacji, np z tej pierwszej którą wypisałeś i zobacz czy dalej będzie sie problem pojawiał
Co do rozrządu te jest ok, a co do paliwa to ten już nie napisze tego brzydkiego słowa to nie była ropa tylko parafina, myślałem że mu głowe urwie jutro ja de na schella kupuje 20 litrów i do yego srodek do czyszczenia wtrysków i zobacze co będzie, mam nadzieje że silnik nie dostał za dużo po tyłku przez to.
20 litrów, ja bym lał do pełna i zastanowił się nad wymianą filtra paliwa, bo cholera wie co ram było jeszcze w tej parafinie, tak to jest jak pisałem wyżej na 2 dystrybutory zawsze coś ... jak coś to pisz
A kiedy zmieniałeś filtry? Może od tego by pasowało zacząć.
Moja Marysia też ostatnio podskoczyła o 1,5l na 100km, i właśnie jutro biorę się za filtr paliwka, bo przejeżdżam ok 2,5-3 tys km miesięcznie i zostawiam co miesiąc ok 1000zł na stacji Auchan (paliwo za orlenu), więc chociaż litr oszczędności by się przydał.
yoyo na Bonarce paliwo z orlenu??:) I roznica o 40 groszy w cenie niz na orlenie na Nowosadeckiej??:) Cos tu nie pasuje.. ;)
Skad info ze na Bonarce maja paliwo z orlenu?? I jeszcze jedno pytanie! Dlaczego na paliwie z Auchana robie srednio 100km mniej niz na tym z Orlenu?:)
Filtr paliwa i czysczenie filtra w baku miał robione pare miesięcy do tyłu bo już było tak zawalone że nie chciał jechać, na razie wyjeżdziłem te gówniane paliwo, teraz wlałem środek do czyszczenia wtrysków i takich tam i zalałem mu 20 litrów na schellu i zobacze ile mi teraz wyjdzie tych kilometrów.
wiesz, tak jak pisałem nie tankuj na gównianych stacjach oraz nie staraj się jeździć na rezerwie, bo wtedy zaciąga z dna baku a tam mogą być jakieś zabruszenia. no wymień filtr paliwa, najlepiej na bosha, ja wymieniam co 40 tys filtr lub co zime
To zrobie jak wyjeżdże te 20 litrów zatankowane na schellu, na razie nic nie chcem robić tylko zobaczyć ile teraz uda mi się ukręcić tych kilometrów, jeżeli wyjdzie o wiele więcej to tylko tankowanie na normalnych stacjach, a nie jakąś lewizne.
tylko pamietaj kolego zozo1, aby jeździć z tą samą nogą ;-) jak wtedy. robić nic nie musisz, a jeśli chodzi o filtr paliwa to spr nie jest droga, bo do 50 zł zmieścisz się spokojnie. pozdrawiam
Oczywiście ja zawsze jade tą samą nogą i tą samą drogą.
no to dobrze, więc życzę pomyślnych wyników ;-)
Skad info ze na Bonarce maja paliwo z orlenu??
Tankuje tam bardzo często i już kilka razy widziałem orlenowską cysternę, jak wlewała im paliwo do zbiorników
I roznica o 40 groszy w cenie niz na orlenie na Nowosadeckiej?
W porównaniu z orlenem kolo mnie różnica była ostatnio 28gr, to i tak daje ok 15zł na pełnym baku, a ja zawsze do pełna leję.
Dlaczego na paliwie z Auchana robie srednio 100km mniej niz na tym z Orlenu?:)
No to ciekawe i może coś w tym jest, tankowałem wcześniej na orlenie i spalenie miałem w okolicach 7,8-8, od kilka miesięcy tankuje tylko na auchanie i ostatnio wyszło mi spalanie 9,3. Z tym że zrzucałem to na klimę.
Może się kiedyś szarpnę i zaleję raz na orlenie dla spróbowania.
Jak na razie wczoraj zmieniłem filtr (chyba 35zł). Mam teraz pełny bak, więc za tydzień jak wyjeżdżę te 60l to będę wiedział czy spalanie spadło.
I w końcu się wszystko umnie wyjasniło, więć umnie dużym spalaniem była winna ropa, po zatankowaniu 20 litrów ropy na schellu i wlaniu środku do czyszczenia wtrysków w końcu mi się zapaliła dzisiaj rezerwa a wynik 410km.
Kolego mam kumpla na uczelni (jezdzi Stilo Abarth 2,4 - to dopiero smok!!) ktory ma siostre, a ona ma takiego bravolocika jak ty (TD 100);D Srednia jej spalania z klima po miescie to 5,7. Jezdzi w miare lekko i delikatnie ale i nie raz depnie.. I nie chce byc inaczej.
A ropa jaka w naszych warunkach jest no to niestety tez pozostawia wiele do zyczenia.
Dla przykladu podam ze w ramach mojej dzialnosci naukowej robilem kiedys porownania kilku paliw z roznych stacji (w okolicach Krakowa). Najlepiej wychodzilo paliwo z hurtu z Orlenu (Olszanica), troszke gorzej juz na stacjach Orlenu (Orlen Nowosadecka), potem Shell (Stojalowskiego srednio, Witosa ZLE, Bratyslawska Dobrze), na koncu BP (Walerego Slawka srednio, Wielicka zle). Ciekawie tez wychodzily stacje ARGE (Pastewnik) ktora wyszla rewelacyjnie - najlepiej ze wszystkich stacji niehurtowych, Lukoil (Opolska) srednio/dobrze, Lotos Kapelanka srednio/dobrze. Bez krypciochy czy sciemy.
Uzywalismy analizatora paliwa IROX Diesel, parametry mierzone to:
- Liczba Cetanowa,
- Index Cetanowy,
- Zawartosc FAME (zgodnie z norma do 4,75% sprzedawca nie ma obowiazku informowania o tym fakcie)
- Temperatury parowań T85, T90, T95
- Wartość energetyczna
Nie bede przytaczal tabelek, wnioski sa natomiast takie: duzo paliw na naszych stacjach oscyluje w stosunku do normy jesli chodzi o wartosc energetyczna i liczbe cetanowa (wahania wartosci energetycznej od 30 do 41 kJ/dm^3 - norma podaje najmniej 35 dla ON, wahania Liczby cetanowej od 46 do 55 norma podaje powyzej 49, ale sa perelki jak V-Power zaraz po wprowadzeniu GTL gdzie zdaje sie zanotowalismy 65 ale i to jednorazowo).
Najciekawsze sa i tak zawartosci FAME - praktycznie zadna stacja nie miesci sie w normie i najczesciej nieoznaczone w zaden sposob paliwo zawiera wieksza ilosc FAME (ok 5,5-7%), wyjatkiem sa paliwa z hurtu Orlenu i z ARGE. Orlen tlumaczy to tak ze maja Orlen Ekodiesel (wiec teoretycznie informuja w nazwie o zawartosci biokomponentow powyzej 4,75%). Shell i BP uwazaja ze trzymaja sie norm. Do nikogo nie wystepowalismy z oficjalnymi wnioskami o wyjasnienie sprawy, gdyz analiza wykonana zostala za pomoca analizatora a nie na bazie pomiarow na silniku wzorcowym, przy czym producent analizatora jest certyfikowany a analizator spelnia normy. Jesli ktos ma ochote na szczegoly, polecam kontakt z dr. Grzegorzem Wcisło, UR w Krakowie. On jest czlowiekiem chetnym do wspolpracy jesli chodzi o zagadnienia paliw, a co najwazniejsze to jeden z ojcow Ustawy o Biopaliwach..
I w końcu się wszystko umnie wyjasniło, więć umnie dużym spalaniem była winna ropa, po zatankowaniu 20 litrów ropy na schellu i wlaniu środku do czyszczenia wtrysków w końcu mi się zapaliła dzisiaj rezerwa a wynik 410km.
no się cieszę bardzo ;-), mówiłem Ci, że coś nie tak z paliwem albo filtrem paliwa ;-) dobrze ze wróciło do normy
No mi też odrazy lżej na sercu się zrobiło. :lol:
lukasxxx
04-05-2010, 20:56
no ja mialem ostatnio podobna sytuacje z Ducato, po wymianie alternatorka niby pierwszy pomiar 8,5L/100km bez ładunku a po przetankowaniu na innej stacji nagle 10,5L naszczescie dzisiaj po nowym zatankowaniu na innej stacji znow okolo 8,5L i kto by pomyslal ,ze cala sytuacja ma miejsce w NL ;)
Ja ostatnio zmieniłem filtr paliwa i wg dzisiejszego pomiaru spalanie spadło tylko o 0,3l uznaje to za wpływ jazdy bez klimy od kilku dni (bo leje).
Dziś Marea dla odmiany dostała pełny bak dieselka z BP, za tydzień okaże się czy jej smakowało.
Za ostatni tydzień - 9,3l/100km w mieście.
(w sygnaturce jest średnia z kilku miesięcy)
slawek 73
05-05-2010, 20:16
Ja mam maryśkę 1.9td 100 koni po mieście jak śmigam pali mi max 7litrów.Dodam każdy bieg wyciągam do 2.5tyś obrotów.Od rezerwy do rezerwy wlewam 54-56 litrów i robię na tym przeciętnie 760-780 kilometrów to jest po mieście.Na trasie na podobnej ilości paliwa przy prędkości 140-150 km/h robię 850 kilometrów.Dodam też że moją maryśkę coś boli bo brak jej mocy.
Dodam też że moją maryśkę coś boli bo brak jej mocy. jeśli nie masz nowego filtra to, może trzeba wymienić, no i ten zawór egr o którym tak dużo się mówi tu na forum.
Jak tak czytam ile wam palą te autka, to dochodzę do wniosku, ze z moją jest coś nie tak :/
Przed zimą będę zmieniał świece żarowe to pomyślę chyba o końcówkach wtrysków przy okazji.
hehe, mój pali mi średnio teraz 5.6 tak do 120 km/h na trasie i po mieście do 70 km/h no chyba, że mi noga zrobi się cięższa na trasie to tak do 6.5 l potrafi dojść. ;-)
slawek 73
06-05-2010, 07:05
Filter zmieniam co 10-15 tysięcy[paliwa] razem z filtrem oleju i powietrza.Egr mam zaslepiony i tylko pomogło że na klimie nie traci tyle mocy silnik spalanie jest cały czas podobne.
no to wtedy coś z wtryskami, może kąt? a jak z termostatem dobrze wszystko? bo przez to, też pali ;-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.