Zobacz pełną wersję : Gdy coś rozładowuje akumulator.
* rozłączamy jedną klemę
* bierzemy miernik z amperomierzem
* wpinamy jedną końcówkę do klemy drugą do bieguna aku
* zamykamy auto kluczykiem zostawiamy tylko otwartą maskę
* i mierzymy pobór prądu
* pobór prądu nie powinien przekraczać 0.05/0.07 A
* jeśli przekracza tą wartość to otwieramy auto i wyciągamy po kolei bezpieczniki patrząc przy tym czy wartość na wyświetlaczu się zmniejsza jeśli po wyciągnięciu bezpiecznika się zmniejszy patrzymy od czego jest i jesteśmy w sumie w domu
* najczęstszym złodziejem jest radio lub alarm więc proponuje od tego zacząć.
PaweeeeK
25-04-2010, 12:32
ok super ;) ale co dalej ? wsadzić bezpiecznik o innym oporze?
nie musisz wtedy poszukać przyczyny dlaczego to rozładowuje aku. jeśli to radio to częstą winą jest złe podłączenie. jeśli to coś innego to pisz nowego posta i będziemy działać.
PaweeeeK
26-04-2010, 21:56
na szczęście pobór prądu jest tak 0.02-0.03 A, ale gdy postoję 20-30 min słuchając muzyki to ledwo mi odpala... ;/ a tak być nie powinno. fakt, że na seryjnym radiu można było jej godzinami słuchać i odpalał bez najmniejszego problemu, bo mniej prądu pobiera, ale nie powinno po 20-30 min słuchania być problemów z odpalaniem. dodam, że akumulator naładowany na 0,5-1.
bartek_p
26-04-2010, 22:04
Może stary aku i nie trzyma już pojemności. Skąd wiesz że aku naładowany 0,5-1 ??
PaweeeeK
26-04-2010, 22:05
wyjmowałem i podpinałem pod prostownik, żeby sprawdzić. aku ma niecałe 3 lata?
to już może siadać 3 letni to już taki nie pierwszej młodości. odpisuje późno bo jestem zaganiany więc sorry a twój pobór prądu jest super. więc sprawdź na testerze u elektryka jak z jego mocą
PaweeeeK
27-04-2010, 23:15
w tym problem, że elektryk sprawdzał akumulator i mówił, że jest w świetnej kondycji, praktycznie jak nowy... co aż mnie zdziwiło, bo nagrzał jakiś tam przyrząd w dosłownie chwilkę...
PaweeeeK, jedź może lepiej do innego bo ten coś widzę czaruje i nagrzewa może jemu cos przygrzało. ja zawsze w robocie specjalnym miernikiem sprawdzałem.
PaweeeeK
27-04-2010, 23:27
szczerze mówiąc w mojej małej mieścinie żadnego nie ma... a ten jest znajomym ojca, więc makaronu na uszy nie powinien nawijać... a serwisie Fiata powinni zmierzyć ?
PaweeeeK SKP posiadają przyrządy do pomiaru kondycji akumulatora. Przyrząd ów mierzy rzeczywistą moc rozruchową, napięcie i inne parametry.
PaweeeeK
27-04-2010, 23:46
ogólnie rzecz biorąc to dodam, że wczoraj się zdziwiłem. po półtora godzinnym słuchaniu muzyki samochód zapalił, troszkę miał problem, czuć było, że aku jakby dawał za mało prądu, ale załapał ;D
bartek_p
28-04-2010, 01:30
nagrzewaniem "czegoś tam" to se może sprawdzać.
Trzeba zmierzyć rzeczywistą pojemność aku i prąd rozruchowy, to że aku ma 3 lata nic nie znaczy.
A prostownik ci prawdy nie powie, tylko to czy aku jeszcze bierze prąd czy nie.
W aso mają na pewno przyrząd do sprawdzania aku.
A czy nie prościej będzie sprawdzić pobór prądu przy wyłączonym silniku i włączonym radioodtwarzaczu? Może faktycznie ciągnie tyle Amperów, że rozładowuje akumulator...
PaweeeeK
07-10-2010, 19:24
przy wyłączonym silniku muszę włączyć zapłon, żeby słuchać, nie mam ACC w stacyjce.
przy wyłączonym silniku muszę włączyć zapłon, żeby słuchać, nie mam ACC w stacyjce.
Ale radio ma też podtrzymanie pamięci; inaczej trzeba by po każdym wyłączeniu zapłonu od nowa je programować.
Poza tym jeśli przy wyłączonymm silniku słuchasz radia czyli włączasz zapłon to nie ma się czemu dziwić, że akumulator się rozładowuje.
Wtedy wiele urządzeń jest "pod napięciem...
Sprawdź pobór prądu przy włączonym zapłonie oraz włączonym i wyłączonym radioodtwarzaczu i porównaj z wynikiem wcześniejszym (przy wyłączonym zapłonie).
Ciekawy jestem, jakie wtedy będą wartości... :)
U mnie wentylator cale czas chlodzi i rozladuje bateria :(
może czujnik na chodnicy jest walnięty i dlatego tak się dzieje?? od tego zacznij.
@ seth
Gdzie ten czujnik znajde? Masz moze zdjecja?
zdjęcia nie mam ale on jest wkręcony w chłodnicę. gdy zdejmiesz kość (niebieska o ile się nie mylę) powinien przestać działać wentylator. zdemij ją i napisz jaka była reakcja
qolejowy
09-12-2011, 00:53
U kumpla w Bravo 18 wentylator się załącza po wypięciu wtyki z czujnika temperatury w termostacie, więc i u Ciebie może tam coś nie łączy. Druga sprawa to wpisz w profilu jaki masz motor, wtedy łatwiej coś wyszukać.
Masz albo na chłodnicy jak pisze seth albo w termostacie. Niebieski.
Juz wiem czemu akkumulator sie rozladowal: Jedna cela jest uzskodzona^^
a widzisz. i wszystko jasne a co z tym wentylatorem?? chodzi normalnie??
Drago157
15-01-2012, 14:59
PaweeeeK, jedź może lepiej do innego bo ten coś widzę czaruje i nagrzewa może jemu cos przygrzało. ja zawsze w robocie specjalnym miernikiem sprawdzałem.
nagrzewaniem "czegoś tam" to se może sprawdzać.
2236 podłączył po prostu miernik, który się nagrzewa i obciąża akumulator symulując rozruch - wskazując jednocześni jaki prąd został w aku... wasze wypowiedzi są nie na miejscu...
tym miernikiem to ty se nie sprawdzisz ładowania wiec twój post nie wnosi nic do tematu bo to nie jest temat o tym jak sprawdzić jaka pojemność ma aku
Drago157
15-01-2012, 16:21
Widzę że dogryzać to każdy potrafi... wyśmiewacie mechaników a nie wiecie o co chodzi... TYLE! koniec OT bo widzę że moderatorzy są najmądrzejsi! POZDRO
Drago ja cię nei wyśmiewam tylko zastanawia mnie jak tym miernikiem zmierzyć co ci kradnei prąd. nei mialem na celu wysmiewanie czy dogryzanie. po prosty wyjaśnij opisowo bo napisałeś ze nasze wypowiedzi nie sa na miejscu a sam nie wyjaśniełeś dokaldnie jak ma nam ten miernik wskazac zlodzieja.
Drago157
15-01-2012, 20:19
seth gość we wcześniejszych postach pisał że był u mechanika i ów człowiek coś nagrzewał i sprawdzał akumulator... po czym kilku użytkowników forum napisało jakieś głupoty, które wcześniej zacytowałem... Mój post miał na celu wyjaśnienie tym "doświadczonym" mechanikom co się nagrzewało u tego mechanika! POZDRO!
zacytowałeś mnie a ja krytykowałem używanie "nagrzewania tego czegoś" po czym ty mnei skrytykowałeś więc chciałem to wyjaśnić
podłączył po prostu miernik, który się nagrzewa i obciąża akumulator symulując rozruch - wskazując jednocześni jaki prąd został w aku... wasze wypowiedzi są nie na miejscu...
Kolego wykłócasz się a sam piszesz nielogicznie.. Takim miernikiem można sprawdzić tylko i wyłącznie prąd rozruchowy.. Pojemności sprawdzić się nie da bo musiałbyś go do pełna naładować i powoli rozładować. Charakterystyka akumulatorów jest na tyle płaska, że chwilowym pomiarem nie da się oszacować pojemności..
danielciagala
22-01-2012, 11:07
Takim miernikiem można sprawdzić tylko i wyłącznie prąd rozruchowy
Zgadzam sie. Mamy takie urządzenia w warsztacie ,ale używamy tez jeszcze czegoś innego do pomiaru od razu wszystkich wartości aku. Mamy cyfrowe mierniki ( nie pamiętam teraz nazwy ,gdzieś mi umknęła)
Ten miernik zachowuje się jak komputer diagnostyczny do ECU w aucie "testuje" cały aku i wszystko wychodzi.
nagrzewaniem "czegoś tam" to se może sprawdzać.
Trzeba zmierzyć rzeczywistą pojemność aku i prąd rozruchowy, to że aku ma 3 lata nic nie znaczy.
A prostownik ci prawdy nie powie, tylko to czy aku jeszcze bierze prąd czy nie.
W aso mają na pewno przyrząd do sprawdzania aku. Kolego to Ty piszesz bzdury choć temat już stary jeżeli się odezwiesz to chętnie Ci wytłumaczę.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.