PDA

Zobacz pełną wersję : Jak u Was stilo tłumi dziury na drogach?



karol83
16-04-2010, 19:20
Cześć

Ostatnio trochę poczytałem starych tematów na tym forum i co jakiś czas rzuca mi się w oczy kwestia wymiany poduszek spod silnika, skrzyni czy amorów.
Czy może mi ktoś napisać ile jest tych poduszek, do czego one są, jak sprawdzić czy są ok i jaki jest ich mniej więcej koszt?

Odnoszę wrażenie, że w moim stilonie może być potrzeba wymiany tylko nie wiem której. Generalnie tłumienie dziur jest bardzo średnie. Astra z 2005 roku o wiele bardziej wybiera dziury z drogi i jest w środku o wiele ciszej. To chyba nie powinno tak być. W mojej piramidzie stilo to jednak lepszej klasy autko...

BS
16-04-2010, 22:32
ja po wymianie przednich poduszek pod amorkami zacząłem się cieszyć jazdą ... moje stilo jest ciche jeśli chodzi o branie dołków :)

karol83
16-04-2010, 22:41
A powiedz mi proszę czy masz jakieś porównanie do innych aut?? Jeszcze mnie interesuje skąd wiedziałeś, że należy je wymienić - jakie były objawy bym mógł to porównać do mojej sytuacji. Ile kosztowała taka operacja? Bardzo mnie to interesuje, bo chciałbym doprowadzić mojego stilona do bardzo dobrego stanu ale nie wydając przy tym głupio pieniędzy w błoto.





Dodam, że doczytałem już trochę o tych poduszkach
Z tego co na teraz wiem to są dwie poduszki pod silnikiem - lewa w okolicach spryskiwacza oraz prawa pod akumulatorem od skrzyni biegów i to ona najczęściej ulega uszkodzeniu ze względu na zużycie gumy. Po lipcu 2004 w stilonach została zastosowana inna poducha (lepsza i wyższa o kilka milimetrów) do skrzyni i jej numer katalogowy to 51711216.

BS
16-04-2010, 22:47
jak tylko kupiłem auto dałem znajomemu do warsztatu i od razu powiedzial ze wymieni mi amorki z przodu i poduchy pod nimi ... nie pamietam ile za to zaplacilem a nie chce strzelac zeby nie sklamac ... jezdzilem honda civic 1.4, fiacikiem seicento, oplem astra II, toyota yaris, fordem focusem, itp itd i powiem ze moje stilo moge ocenic na tlumienie dziurek i nirownosci na jakies 4+ ... mam znajomego ktory naprawia samochody od wielu wileu lat i zawsze jak cos mam z autem moge na nim polegac ... :) jak mialem do wymiany poduchy to prod strasznie tlukl jakby metal walil o metal ... po wymianie byla bloga cisza :)

karol83
16-04-2010, 23:29
U mnie nie ma takich stuków metal o metal tylko jest dosć głośno jak wpadam w dołki... Głośniej niż w astrze 2. Najprawdopodobniej wymienię sobie te poduchy plus tą poduchę od skrzyni więc dam znać później czy jest jakaś poprawa.

Oczywiście wszelkie uwagi do tego czasu mile widziane

BS
16-04-2010, 23:30
najpierw daj go do dokladnego przegladu zeby sie nie okazalo ze naprawa pojdzie na darmo :)

Gborowik
16-04-2010, 23:42
A powiedz mi proszę czy masz jakieś porównanie do innych aut?? Jeszcze mnie interesuje skąd wiedziałeś, że należy je wymienić - jakie były objawy bym mógł to porównać do mojej sytuacji. Ile kosztowała taka operacja? Bardzo mnie to interesuje, bo chciałbym doprowadzić mojego stilona do bardzo dobrego stanu ale nie wydając przy tym głupio pieniędzy w błoto.





Dodam, że doczytałem już trochę o tych poduszkach
Z tego co na teraz wiem to są dwie poduszki pod silnikiem - lewa w okolicach spryskiwacza oraz prawa pod akumulatorem od skrzyni biegów i to ona najczęściej ulega uszkodzeniu ze względu na zużycie gumy. Po lipcu 2004 w stilonach została zastosowana inna poducha (lepsza i wyższa o kilka milimetrów) do skrzyni i jej numer katalogowy to 51711216.

Widzę, że wkradło się jakieś nieporozumienie. Piszecie o wpływie poduszek zawieszenia silnika na pokonywanie nierówności. A wpływ jest żaden. Kol. BS pisze o wymianie poduszek pod amortyzatorami i to ma wpływ na pokonywanie nierówności, ale nic wspólnego z zawieszeniem silnika.
Poduszki zawieszenia silnika tłumią drgania silników na wolnych obrotach.Stilo jest takim autkiem, które ma niedopracowane zawieszenie silnika. Nawet gdyby poduszki wymieniać co drugi dzień nie powstrzymamy drgań. Stilonek po prostu tak ma i trzeba go takim polubić, lub sprzedać.
Stilo ma dwie poduszki jak piszesz i w dole silnika dwa drążki reakcyjne ( niesłusznie nazywane poduszkami), które znoszą siły momentu obrotowego mówiąc z grubsza.
Gdy kupiłem auto znalazłem oczywiście forum Stilo i po lekturze zacząłem wymieniać. Wymieniałem trzy razy, łącznie z pozmianowymi i efekt jak na poduszkach oryginalnych, a koszty nie małe. Oczywiście poduszki mogą być uszkodzone, ale to wpierw trzeba zdiagnozować, a wymieniać jak zajdzie potrzeba. Nie zawsze trzeba słuchać WSZYSTKICH podpowiedzi. Jeśli będzie Cię nadal interesowała wymiana - napisz wyjaśnię dokładnie swój przypadek. Pozdrawiam.

karol83
16-04-2010, 23:47
poduszkę od skrzyni wymieniam w ciemno bo mam rocznik samochodu 2002 a w nim jeszcze ten element był niedopracowany. ludzie piszą na forach, że po wymianie tej poduszki samochód daje o wiele większy komfort jazdy. Podobno drganie budy na jałowym w dużym stopniu ustaje podobnie jak plastików, kierownicy itd.

Co do poduszek od amorów to gdzieś wyczytałem że to koszt ok 80 zł od sztuki więc myślę, że też warto spróbować - może będzie lepsze tłumienie.
Wesz... zawieszenie mam ok - nie mam stuków czy innych dźwięków - dużo elementów z przedniego zawieszenie już wymieniłem więc jeśli jest za głośno to muszę pójść tym torem poduch. Nie widzę innych opcji, ale może ktoś coś jeszcze dopowie z własnego doświadczenia.

Ty masz nowe poduchy i jesteś zadowolony :)

BS
16-04-2010, 23:48
karol83, jak wymienisz poduche od skrzyni to napisz jak sie smiga i ile dales moze i ja nad tym popracuje bo moj sie strasznie zaczal trzesc ostatnio ...

Gborowik
16-04-2010, 23:50
U mnie nie ma takich stuków metal o metal tylko jest dosć głośno jak wpadam w dołki... Głośniej niż w astrze 2. Najprawdopodobniej wymienię sobie te poduchy plus tą poduchę od skrzyni więc dam znać później czy jest jakaś poprawa.

Oczywiście wszelkie uwagi do tego czasu mile widziane

Jeśli są stuki na nierównościach to całkiem inne zagadnienie. Ewidentna wina zawieszenia.
- drążek stabilizatora
- łącznik stabilizatora
- luzy tulejek wahacza
- luzy piasty koła
- luz tulejek tylnej belki
- i wiele innych
najpierw diagnoza

BS
16-04-2010, 23:51
dokladnie luzy mozna samemu latwo zdiagnozowac ... podniesc auto np. i poruszac mocno kolem na wszystkie strony ... jesli to stabilizator albo drazek na pewno bedzie slychac a jak sie nie chce to dac mechanikowi niech zbada i wymienic :)

karol83
16-04-2010, 23:59
@Gborowik - odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz moją sytuację - ja nie mam zadnych stuków zawieszenia tylko głośno mi wybiera dzury na ulicy. Czuć je moim zdaniem za mocno. Jadąc astrą jest dużo ciszej.
Pisząc o poduchach silnika też nawiązuję do wytłumienia środka budy oraz poprawienia komfortu jazdy bo generalnie do tego dążę.
Wydaje mi się, że stilo jest na tyle dobrym autem, że może na drodze zachowywać się lepiej, a że mój ma już 8 lat to dopuszczam do sibie to, że coś może być już zużyte.

Zaznaczam, nie mam luzów - z 3 tygodnie temu wymieniałem wahacz i drążek kierowniczy i nic innego już nie jest do wymiany z mechanicznych rzeczy

Gborowik
17-04-2010, 00:00
dokladnie luzy mozna samemu latwo zdiagnozowac ... podniesc auto np. i poruszac mocno

---------------------------------------------------------
Oczywiście, że niektóre luzy można. Trzeba jednak mieć doświadczenie.

[ Dodano: 2010-04-17, 00:18 ]
[quote=karol83]@Gborowik - odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz moją sytuację - ja nie mam zadnych stuków zawieszenia tylko głośno mi wybiera dzury na ulicy. Czuć je moim zdaniem za mocno. Jadąc astrą jest dużo ciszej.
Pisząc o poduchach silnika też nawiązuję do wytłumienia środka budy oraz poprawienia komfortu jazdy bo generalnie do tego dążę.
Wydaje mi się, że stilo jest na tyle dobrym autem, że może na drodze zachowywać się lepiej, a że mój ma już 8 lat to dopuszczam do sibie to, że coś może być już zużyte.

Zaznaczam, nie mam luzów - z 3 tygodnie temu wymieniałem wahacz i drążek kierowniczy i nic innego już nie jest do wymiany z mechanicznych rzeczy

Kol. "karol83" . Oczywiście zrobisz jak zechcesz. Ja czytając Twój post wyrażam swoje zdanie.
Jednak zanim wydasz kasę poczytaj trochę na innych forach opinię o Stilonku. Jedni piszą, że jest za miękki, drudzy że za twardy, a ja myślę że to kwestia gustu, Stilo jest niezłym autem, tylko innym. Ja mam też JTD 1,9 z 2002r i jak już pisałe poduszki wymieniałem trzy razy i nic to nie zmieniło. Na wolnych kierownica lekko drży, szczególnie na zimnym. Moim zdaniem auto było za miękkie, kładło się lekko w ciasnych zakrętach, ale po pęknięciu przedniej sprężyny wymieniłem dwie na Kayaba. Auto podniosło się trochę i jest znacznie sztywniejsze. Mnie to odpowiada. Jest jeszcze u Ciebie taka możliwość. że sprężyny były wymienione na sportowe i wtedy jest twardo. Bo co innego może być, że stuków nie wyczuwasz, a komfort nie najlepszy.?

karol83
17-04-2010, 00:31
Hmmm z tymi poduszkami to jestem teraz trochę zaskoczony. Nie sądzę by ktoś przede mną ingerował w auto w takim stopniu by wymieniał części na inne niż proponowane, przez fabrykę. Mi ogólnie system prowadzenia oraz zawieszenie w stilo bardzo pasuje stąd też mój zakup rok temu.
Nigdy nie miałem za dużo pieniędzy by bawić się w dopieszczanie szczegółów jednak powiedzmy, że troszkę uskubałem i chciałbym poprawić coś w aucie.
Ja nie wnikam czy jest za sztywny czy jest za miękki. Chciałbym tylko usłyszeć opinie innych użytkowników na temat jak stilon wytłumia dziury na drogach. Mój słabo IMO. Każdy ma jakieś porównanie więc liczę na opinie. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że astra daje lepiej radę. Stilo w zakupie był prawie 2 razy droższy.

Gborowik
17-04-2010, 02:48
Hmmm z tymi poduszkami to jestem teraz trochę zaskoczony. Nie sądzę by ktoś przede mną ingerował w auto w takim stopniu by wymieniał części na inne niż proponowane, przez fabrykę. Mi ogólnie system prowadzenia oraz zawieszenie w stilo bardzo pasuje stąd też mój zakup rok temu.
Nigdy nie miałem za dużo pieniędzy by bawić się w dopieszczanie szczegółów jednak powiedzmy, że troszkę uskubałem i chciałbym poprawić coś w aucie.
Ja nie wnikam czy jest za sztywny czy jest za miękki. Chciałbym tylko usłyszeć opinie innych użytkowników na temat jak stilon wytłumia dziury na drogach. Mój słabo IMO. Każdy ma jakieś porównanie więc liczę na opinie. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że astra daje lepiej radę. Stilo w zakupie był prawie 2 razy droższy.

Jeśli masz czas to możemy pogadać. W życiu spaliłem już sporo paliwa i i km przeleciałem niemało i dlatego do sprawy podchodzę spokojniej. Stilo sprowadzili mi przyjaciele z Belgii. Zanim na to auto się zdecydowałem przeszperałem wszystko co sie dało i wiedziałem co kupuję. Auto jest nowoczesne, ekonomiczne, nieżle wyglada, a że to jest fiat, kosztuje dużo mniej niż tej klasy inne. Ma też nie mało wad. Syn jeździ peżotem 307, (na przykład) tam na kierownicy zero drgań, a w stilo w najnowszej wersji drży. Jeśli chcesz wydać trochę kasy, to wydaj na wygląd, tuning. Jest wiele możliwości. W konstrukcji zmienisz niewiele, nie wiele poprawisz, a wydasz sporo. Czyta się na przykład jak ktoś kupił felgi z gumami 17", wygląda pięknie. Po jakimś czasie koleś sprzedaje 17 bo zobaczył, że po naszych drogach tym nie da się jeździć. To dopiero trzęsie, a kosztowało nie mało. Jeśli nie masz luzów, geometria w porządku to lej paliwo i śmigaj. Jeśli Twoim zdaniem jest głośno (a Stilonki JTD są głośne) na Allegro są nie drogie maty wygłuszające. Można wkleić w podłogę, drzwi, czy komorę silnika to trochę ucichnie. Hej.

karol83
17-04-2010, 09:27
Zmiana wyglądu mojego auta mnie nie interesuje. :) Ja lubię jak auto wygląda fabrycznie. Szczerze już wolę zamiast wydać 2 tyś na nowe alu z oponami, wrzucić te pieniądze na coś co się może kończyć w moim aucie typu dwumas.
8 letnie auto więc zawsze coś się znajdzie co jest już zużyte i wymaga wymiany mimo, iż auto jedzie po drogach i da się z tym jeździć. Jedni mają zasadę, że do mechanika jadą dopiero jak coś nawali lub jak już jest sytuacją krytyczna, ja wolę wychwycić usterki w zarodku. Przy zgaszaniu silnika słyszę metaliczny pogłos, który mówi o tym, że dwumas się kończy IMO jednak wielu też twierdzi, że przy wydymanej poduszcze skrzyni dwumas też się odzywa. Po zmianie jest już ok i tym samym można tanio wyeliminować usterkę.

Wiadomo, że na odległość ciężko jest stierdzić o co mi chodzi. Wg mnie może jest głośno na wybieraniu dziur a ktoś inny powie, że jest bardzo cicho. Kwestia gustu i tego do czego każdy z nas jest przyzwyczajony. Zdaję sobie sprawę z tego, że 8 letniego auta nie zamienię w świeżynkę, która dopiero co wyjechała z salonu i tłumi dołki na drogach w takim stopniu, że jazda po nich to przyjemność.

Mimo wszystko wydaje mi się, że musi być możliwość coś wymienić by stan rzeczy poprawić (czytaj przybliżyć stilona do stany fabrycznego) bo nie wierzę, że takie były wypuszczane z fabryk. Zainteresowałem się tematem poduszek w stilonie gdyż często ktoś je wymiania na tym czy na innym forum i zazwyczaj entuzjazm po wymianie jest spory.

Nie wiem dokładnie ile jest tych poduszek i w jakim stopniu działają na wytłumianie drgań silnika czy wytłumianie dziur na drodze ale jeśli ich koszt jest niski to myślę, że warto spróbować.

Oczywiście jak dostanę jednoznaczną odpowiedz typu - to nie poduchy - to amory są wybite zapewne - lub spróbuj kolego może pokombinować ze sprężynami lub coś innego konkretnego to oczywiście będę miał to na uwadze i pomyślę o tym.

Na tą chwilę jednak otrzymuję info, że stilo już taki jest a poduchy nawet jak się zmieni to nic mi to nie da... 8 letnie poduchy jeszcze starej genaracji.

BS
17-04-2010, 10:38
a ja tam wyłożyłem 3 koła na felgi i oponki nowe :) i warto było :)

karol83
17-04-2010, 13:28
Moje auto stoi pod blokiem i zależy mi by wtapiało się w tłum. Wszelkie upiększacze typu alusy czy ciemne szyby to moim zdaniem robienie auta pod publikę - a ta publika niestety pod moim oknem pije, rozrabia i niszczy za ładne samochody.

Auto ma mi służyć i mojej rodzinie. Sąsiadowi się podobać nie musi. :) Za niedługo pojawi się dziecko więc wolę auto doprowadzić do bardzo dobrego stanu technicznego, co zapewni mi komfort i bezpieczeństwo niż ładować kasę w koła - ale wiadomo - każdy ma inne podejście i inne możliwości finansowe. Jak bym miał więcej kasy to bym sobie pewnie też alu kupił.

Mój referent :)
http://img100.imageshack.us/img100/9186/dsc00226w.jpg (http://img100.imageshack.us/i/dsc00226w.jpg/)

pała
18-04-2010, 22:29
to ja sie wtrace:P

karol83, masz porownanie z astra. tez jezdzilem sporo astrą(hatchback,1.4 16v) i przyznaje Ci racje, w stilo jest glosniej. Nie male znaczenie ma fakt ze
1. astra miala felgi 15'',stilonek ma 16
2. w.g mnie stilo jest twardszy
3. ciezar silnika 1.9>1.4 tez ma znaczenie na ybieranie nierownoci.

przed stilem jezdzilem meganą 1.5roku(tez 1.4 16v w kombi)
i takze byla cichsza od fiata.
amory mam nowe kayabki,koncowki,drazki itp bez luzów wiec sie tego nie czepiam :)

BS, pytales o wrazeniapo wymianie poduchy od stronyskrzyni biegow.
wymienialem u siebie. ja drgania mialem bardzo uciazliwe. czulem jak mi pod deska rozdzielwcza wszystko drga:D wymienilem i jak reka odjal. wszytsko ustało. sa tak jak koledzy napisali malutkie drgania na biegu jalowym na zimnym silniku,ale ten typ tak ma;]

koszt: poducha pozmianowa 160zl na allegro. wymiana jakies gosze

koles na allegro nazywa sie MOTO-AKUKI lub MOTOAKUKI ;] 885 125 531 kom do niego.sprzedaje oryginalne czesci do fiata. 8) www.akuki.pl
pozdro

karol83
18-04-2010, 23:06
Dzięki wielkie za wypowiedz :) To mi daje potwierdzenie moich odczuć oraz pewien konkretny obraz sytuacji.
Poduchę pozmianową wymienię na początku maja mimo iż nie mam bardzo uciążliwych drgań. Mimo wszystko myślę, że warto. Zawieszenie zostawiam w spokoju. Widać z tym już nic nie zrobię - muszę odstawić astrę i jeździć tylko stilonem bo prowadzi mi się go o wiele lepiej. :)

Stanjot
15-11-2012, 21:57
Karol - przeczytałem cały wątek, ponieważ też jestem zainteresowany tym tematem. Minęło juz sporo czasu i pewnie wymieniłeś tą poduchę pod skrzynią? Ciekaw jestem efektów; czy drgania na biegu jałowym zmalały w sposób wyraźny? Jakie jeszcze inne operacje wykonałeś w kierunku uspokojenia stilonka?

bzykol
18-11-2012, 15:21
Sprawdź sobie ręcznie łączniki stabilizatora. Na szarpakach mi jeszcze nikt nie wyczaił wybitych łączników, a wymieniam je co chwilę, bo szybko się rozlatują i tłuką się na dziurach jak cholera. Po wymianie zawsze jest dużo ciszej.

Stanjot
18-11-2012, 17:26
Dzięki Bzykol - skorzystam z uwagi, ale powiedz których łączników używasz (Febi, TRW czy może polskich wzmocnionych)?
Z tym, że mnie chodziło nie tyle o tłuczenie na dziurach, co typowe objawy oddziaływania silnika, jak: przenoszenie drgań silnika na kierownicę i budę przy biegu na luzie, zwłaszcza w stanie zimnym, ale również po zagrzaniu w trakcie jazdy po wrzuceniu na luz. Opinie były raczej zgodne, że winne są poduszki a zwłaszcza ta pod skrzynią - chętnie wysłuchałbym uwag Karola83 ale nie wiem czy jeszcze forumuje na Fiacie.

bzykol
18-11-2012, 17:46
wcześniej dawałem to wymieniać mechanikom, więc nie wiem co montowali. Kosztowały po 45 zł za sztukę. Teraz sam kupiłem TRW i będę zmieniał w najbliższym czasie, bo ostatnie wytrzymały tylko 7 miesięcy.
Co do przenoszenia drgań na budę, to rzeczywiście poduchy lubią dawać w kość. Jest ich kilka, wiem że dwie są po ok 300 zł za oryginały. Moja buda okropnie się tłucze, ale na ten moment nie mam kasy na zmianę poduch.

sinhead
03-04-2013, 17:06
ktoś wcześniej wspominał o poduszce skrzyni biegów z rocznika 2004 ,podobno lepsza niż z wcześniejszych lat produkcji stliona,mam problem bo na dziurach stuka mi w środku dość boleśnie i czuje jak skrzynia pracuje a nie powinna ,tył też mi stuka ,gdzie mogę nabyć tuleje tylnego stabilizatora i jakich użyć najlepiej ,tak by nie przepłacać i wytrzymały stosunkowo długo ,

Quler
03-04-2013, 19:58
Pozmianowa poducha pod skrzynią jest większa od starej dla tego pewnie będzie lepiej tłumiła drgania ... a co do tyłu to pewnie jak stuka to tuleje tylnej belki ... polecam LEMFORDER-y ... koszt jednej to ok 70-80 zł + wymiana ja płaciłem 200 zł :)

Stanjot
03-04-2013, 21:03
Quler, po czym rozpoznać poduchę skrzyni tą pozmianową od poprzedniej? mam rocznik 2004 i nie wiem którą mam...

jaro190
03-04-2013, 21:35
te co kupujesz w sklepie to pozmianowe - jeżeli poszła ci ta poducha to będziesz miał straszna drżenie kabiny, sprawdź jeszcze 2 poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów (są 2 takie same)PODUSZKA DOLNA WSPORNIK FIAT STILO 1,9 JTD 115KM (3138132061) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/poduszka-dolna-wspornik-fiat-stilo-1-9-jtd-115km-i3138132061.html)

Quler
04-04-2013, 16:26
Quler, po czym rozpoznać poduchę skrzyni tą pozmianową od poprzedniej? mam rocznik 2004 i nie wiem którą mam...

Wizualnie pozmianowa jest większa od starej ... jak masz auto po lifcie powinieneś mieć tą nową :)