Zobacz pełną wersję : Maglownica;/
Witek15145
15-04-2010, 21:11
Witam. Mam problem a mianowicie gdy zaczynam krecic kierownica to slysze stuk ale tylko gdy na postoju albo jak wolno jade. Bylem u mechanika i powiedzial mi ze mam luzy w maglownicy i chcialem wiedziec czy to da sie jakos naprawic wzglednym kosztem czy musze wymieniac maglownice i ile to wyniesie?
Luzy w samej maglownicy czy też drążki na jabłkach mają luzy. Bo drążki się wymienia bez problemu.
pioneer81
12-05-2010, 22:03
mam taki sam problem i mi mechanik doradzal wymiane maglownicy,moze te drazki na jablkach by wystarczyly?nowa maglownica ok 1000zł..
Janek_skc89
12-05-2010, 22:19
Jeśli maglownica ma luz to mozna go zredukowac. Wiekszosc maglownic ma taka śrube.
tylko potem kierownica może ciężko chodzić i nie do końca odbijać ja mam tak zrobione i powiem szczerze że wolałbym jednak mieć te luzy
pioneer81
13-05-2010, 20:45
nieraz włanie ciezko chodzi ale jak tylko odbije w droga strone jest ok.w ktorym miejscu jest dokladniej ta sruba?
nie wiem jak to wygląda w brawo bo na pewno jest inaczej
venom1984
15-05-2010, 12:38
Czyli jeśli przy małym skręcie kierownica nie "wraca" samodzielnie podczas jazdy na swoje miejsce oznacza to, że coś było przy maglownicy robione??
no raczej ktoś ją podkręcił. lub ma dosyć już. od kiedy masz to auto to świeży nabytek??
venom1984
16-05-2010, 09:54
no raczej ktoś ją podkręcił. lub ma dosyć już. od kiedy masz to auto to świeży nabytek??
Tak świeży nabytek, maglownica była wymieniana przez sprzedawce...
no to skoro wymieniał może coś zrobił nie tak. zajedz do mechanika niech to zobaczy.
venom1984
16-05-2010, 10:01
no to skoro wymieniał może coś zrobił nie tak. zajedz do mechanika niech to zobaczy.
Sprawa wyglądała tak, że autko stało w komisie, akurat jak je oglądaliśmy i kolega kręcił kierownicą rozciekła się maglownica, powiedzieli, że niby pękła i że to się zdarza i że wymienili ją na inną używaną, czy jest możliwość, że tamta już swoje przeszła i była kręcona? Chyba, że za długo leżała i musiałaby się "rozchodzić"? a może po prostu wystarczy cofnąć te zmiany i będzie ok? Kręci się ją po to żeby luzy zlikwidować? a jak to cofnąć?
możliwe że ktoś ją skręcił bo miała luzy. jak ją poluzujesz to będzie ci stukało jak uWitek15145,'a więc nie wiem czy ci się to opłaci. mechanik powinien dojsć do tego co jej jest tak na odległość to cieżko ocenic jej stan
venom1984
16-05-2010, 10:09
Aha, czyli może mnie czekać wymiana :( a można tak jeździć?
można ja tak jeżdzę. trzeba tylko uważać na to że na zakrętach nie wróci do właściwego położenia. ale ja na twoim miejscu pojechałbym do mechanika i niech rzuci okiem wymieniać od razu przeciez nie musisz a fachowiec może ocenic co i jak
venom1984
16-05-2010, 10:38
można ja tak jeżdzę. trzeba tylko uważać na to że na zakrętach nie wróci do właściwego położenia. ale ja na twoim miejscu pojechałbym do mechanika i niech rzuci okiem wymieniać od razu przeciez nie musisz a fachowiec może ocenic co i jak
Masz rację, tak zrobię :)
a ma ktos moze manual albo chociaz wie czy trzeba sanki opuszczac aby ja wyciagnac??
sanek nie musisz opuszczać z tego co mi wiadomo. natomiast co do manuala.
Odkręcasz końcówki drążków, potem na klucz 13 odkręcasz maglownice od kolumny kierownicy i patrzysz gdzie ja trzyma mocowanie a to są 4 śruby na klucz 17 (o ile dobrze pamiętam) i kombinujesz jak wywalić z auta. może ktoś ma dokładniejsze info to pomoże ja niestety tylko tak mogę doradzić
To powinno Ci pomóc, masz wszystko o układzie kierowniczym.
Wymiana maglownicy - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/217)
drzasiek90
05-02-2012, 15:26
Witam,
Na początku chcę się przywitać, jestem nowy na forum.
Nie znam zasad tu panujących, więc jeśli zły dział itd to przepraszam z góry.
Mój samochód to Fiat Brava 1.4 12V z 1997 roku.
Problem jest taki, że auto skręca mi na nierównościach, teraz to szczególnie odczuwam jadąc po zaśnieżonych wiejskich drogach.
gumy na wahaczach wymienione, przy szarpaniu rękami nie są wyczuwalne luzy.
Luzy czuję jednak na magłownicy ale sprawa jest o tyle dziwna, że auto skręca (przynajmniej ja to zauważam) jeśli prawym kołem jadę po nierównościach, z lewym kołem jest nieporównywalnie lepiej.
Końcówki drążków może nie są jakieś idealnie sztywne ale nie na tyle, żeby ręką wyczuć jakiekolwiek stuki.
Przeczytałem o tym, że jest możliwość dociągnięcia magłownicy.
Czy ktoś mógłby mi wskazać gdzie znajduje się ta śruba do regulacji?
Jest to taka duża śruba w takim zagłębieniu mniej więcej w okolicy wielowypustu?
Sprawdzałeś sam McPherson, czy trzyma się sztywno?
albo to łozysko o którym pisze Luqk albo masz opony takie i dlatego tak sie dzieje
moje letnie kapcie na nierównościach też powodują lekkie pływanie auta ale są łyse i mają 205 szerokości :D
drzasiek90
07-02-2012, 19:14
Opony ok, na dwuch kompletach opon jest to samo.
Amortyzator trzyma się sztywno.
qolejowy
07-02-2012, 19:19
Problem jest taki, że auto skręca mi na nierównościach, teraz to szczególnie odczuwam jadąc po zaśnieżonych wiejskich drogach.
gumy na wahaczach wymienione, przy szarpaniu rękami nie są wyczuwalne luzy.Sprawdzałeś zbieżność po regeneracji tych wahaczy. Może masz rozbieżność? wtedy tak się właśnie auto będzie zachowywać.
Przeczytałem o tym, że jest możliwość dociągnięcia magłownicy.Dociągnięci maglownicy luzów nie zlikwiduje. Taki zabieg ma na celu zmniejszenie luzu między listwą a zębnikiem. Listwa maglownicy najbardziej wyrabia się na środku i jeżeli na środku zmniejszysz ten luz to przy większych skrętach listwa będzie dużo ciężej chodziła. Sprawdzałeś stan jabłek, być może luzy masz właśnie tam.
Jak ściąga to pierwsze co ciśnienie w kołach a potem geometria kół..
Jak ściąga to pierwsze co ciśnienie w kołach a potem geometria kół..
dokladnie. najpierw sprawdź czy kola są oby an pewno takie jak trzeba
drzasiek90
08-02-2012, 22:59
Zbieżność co prawda ustawiałem sam, ale byłem na stacji diagnostycznej i po badaniu zarówno geometria jak i amortyzatory w porządku.
Ciśnienie też, jak mówiłem dzieje się to na dwóch różnych felgach i dwóch różnych kompletach opon, zarówno na letnich jak i na zimowych.
jesli zawieszenie masz ok to zobacz czy ci przypadkiem nie trzyma hamulec z tamtej strony. może przód albo tyl ma lekkie opory względem drugiej strony
drzasiek90
09-02-2012, 09:23
Ale to by się objawiało skręcaniem na koleinach?
Na koleinach to i sprawne auto będzie ściągało..
Na stacji diagnostycznej mogą sprawdzić Ci tylko i wyłącznie zbieżność - pełnej geometrii kół nie zbadają!
konrado223
09-02-2012, 22:04
Panowie jak po wymianie gum na wahaczach ustawić geometrię?? Przecież tam nie ma żadnej regulacji wbijamy gumę do oporu i sprawa załatwiona. Robiłem to parokrotnie i tylko raz za 1-ym razem byłem na geometrii. Gość ją zrobił kasę skasował, a potem się ze mnie pośmiał (powiedział mi to co ja na początku, geometria była OK):confused:
ja przy wymianie gum na wahaczach i sworznia nigdy nic nie ustawiam. bo to wg mnie niema sensu bo nei am się co przestawić. mi fachowiec mowil że po takich wymianach nic sie nie robi jedynie po wymianie końcówki drążka kierowniczego robi się zbieżność. tyle wiem od fachowców. ja ostatnio robiłem 2 wahacze (tuleje i sworznie) i z racji że mam znajomego na OSKP podjechałem i powiedział że jest ok. czyli jednak coś w tym jest że nic nie ma prawa się zruszyć przy takiego robocie
Teoretycznie robić geometrii w takim wypadku nie trzeba, aczkolwiek może się okazać że geometria się zmieni.. Po wymianie wahaczy też teoretycznie nie trzeba a ja wymieniłem dwa wahacze, pojechałem na OSK na przegląd techniczny to mi gość się za głowę złapał - paaaanie - rozbieżność i to jaka.. Tak więc co tu dużo gadać - na kontrole zawsze dobrze podjechać..
niby masz racje tylko teraz ciekawe czy nie miałeś rozbieżności już wcześniej. fakt faktem sprawdzić na pewno nie zaszkodzi ot tak dla własnej ciekawości
No nie sądzę bo z 3 tyg. wcześniej byłem na tym samym OSK i gość nic nie mówił a informacja o zbieżności wyświetla się jako pierwsza.. Dodam, że nic nie ściągało itp itd..
może i tak. nie będę dywagował. każdy z nas miał swoje jakieś doświadczenia choc wydaje mi się że prędzej by geometria była inna bo właściwie kolo mogłoby być dalej lub bliżej ale rożne rzeczy czasem sie dzieją
Geometrii w wielu autach nawet się nie ustawia - w bbm'ach np. nie.. Z resztą tego na OSK Ci nie stwierdzą..
Z resztą tego na OSK Ci nie stwierdzą..
no to chyba u ciebie :P u nas robia to
konrado223
10-02-2012, 09:00
zaraz zaraz jaka geometria?? co najwyżej zbieżność- jak pisaliście wcześniej jak koło może być w innym miejscu??? Robiąc geometrię OSK sprawdzają zbieżność, nie sprawdzają konta pochylenia koła i czy koła przód z tyłem jest symetrycznie z obu stron. A toto może się przestawić przy niewłaściwym zamontowaniu gum wahacza i jego montażu.
Do byrrt-a może zamontowałeś sobie wahacze od maryśki są dłuższe, ale to koło leżałoby Ci niemiłosiernie.
nie sprawdzają konta pochylenia koła i czy koła przód z tyłem jest symetrycznie z obu stron.
u mnie sprawdzaja jeśli jest taka potrzeba. więc wszystko może zależny od wyposażenia OSK. u nas wykonują naprawy jeszcze więc może mają bardziej doposażony warsztata pomiarowy
u mnie sprawdzaja jeśli jest taka potrzeba.
A spytam Paweł - jak? Bo system który potrafi ustawić pełną geometrię kół prostym (i tanim) nie jest.. Pełna geometria 4 kół w pewnych autach to wydatek około 150-200zł i z godzina/ponad roboty. System na który jeżdżę działa tak, że na każde koło zakłada się takie jakby lustra ze znacznikami, samochód wędruje do góry gdzie są 4 kamery robiące zdjęcie tym lustrom i na podstawie tego i danych auta ustawia się geometrię..
Do byrrt-a może zamontowałeś sobie wahacze od maryśki są dłuższe,
Nie no dedykowane do bravo.. Poprzednie TRW, nowe Delphi.. Nie wiem -wizualnie niczym się nie różniły..
u nas nie ma luster a zakładaja takie blaszki z podziałkami i laserowo jakoś to jest robione dokladnie się nie przyglądałem ale dlubał przy tym dlugo.
Laserowy to podobno starszy system, ale jakoś nie chce mi się wierzyć żeby na OSK PEŁNĄ GEOMETRIĘ robili - ustawiali Ci 4 kąty?
no wychodzi na to ze tak. nie wiem jak to jest dokładnie bo ja wpadłem tylko na sprawdzenie sworzni i tak mi powiedział znajomy że to do tego służy. z ciekawości jak będę u niego przy okazji to sie wypytam
Panowie właśnie wymieniłem końcówke drążka w 1.4 i zaczeło walić na maglu czy dasie go jakoś dociągnąć czy tylko wymiana
zależy gdzie ci wali. jeśli na jabłku to jest to wymienialne. temat był już poruszany chyba w dziale punto. po prostu wymienia się cały drążek. natomiast jak masz luz w samej maglownicy to tylko wymiana. najlepiej na regenerowana i swoja zostawić w rozliczeniu
kasiasypn
02-02-2014, 12:32
Witam, mam pytanie, jak wymienić maglownice we fiacie brava 1.6 16v? czy trzeba w tym celu wyciągnąć sanki?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.