Zobacz pełną wersję : Seicento Sygnał Dzwiękowy
daniel01
12-04-2010, 21:44
Witam :) jestem tutaj nowy i można powiedzieć moje pierwsze auto mam taki problem ponieważ kupiłem auto i dziś w drodze zauważyłem że sygnał dźwiękowy nie działa chciałbym to naprawić mogę powiedzieć że jestem nowicjuszem ale mam nadzieje że mi pomożecie.
Czyli do sedna co może być nie tak jak sprawdzić itd ?
możesz rozebrać kierownicę - chodzi mi oczywiście o wyjecie poduszki jeśli ową posiadasz albo zaślepki i przeczyszczenie styków. Możesz również sprawdzić przekaźnik od "Trąbki" w skrzynce bezpieczników ja tak miałem u mnie w siennie. Kupiłem autko i ponad rok nie działał mi sygnał dźwiękowy. Pewnego dnia bawiłem się przekaźnikami podmieniłem z przekaźnikiem od innego obwodu i zaczęła działać. No niestety chyba mam gdzieś zwarcie bo podziałała z tydzień i znowu przestała :( .
daniel01
12-04-2010, 22:55
Autko jest z 1999r. więc w poduszkę nie jest wyposażone. Czyli pierw co mam robić żeby jeszcze nie grzebać w tej skrzynce ?
Do sprawdzenia po kolei:
- bezpiecznik - wg instrukcji użytkownika
- przekaźnik - jak sugerował kolega dudu$ - powinien tykać przy sprawnym bezpieczniku gdzieś pod kierownicą.
- utlenione styki przy syrenkach - wystarczy wypiąć konektorki przeczyścić papierkiem, zabezpieczyć przed dalszym utlenianiem i założyć konektorki, czasem wystarczy poruszanie ich przy syrence.
- jeśli to nie pomoże trzeba sprawdzić czy dochodzi w ogóle napięcie do syrenki (oczywiście przy wciśniętym klaksonie) jeśli tak, a nie działa to znaczy że powiedziała papa, jeśli nie ma napięcia to trzeba przyczyny szukać wcześniej.
A poduszkę na początek zostawił bym w spokoju :)
daniel01
12-04-2010, 23:18
Ok :)
- Właśnie że nie mam żadnej instrukcji więc jeżeli byłbyś taki dobry i napisał jak to sprawdzić
- Ale to przy wł zapłonie ? powinien tykać czyli tą pokrywę rozebrać co mam pod kierownicą i jeżeli bezpiecznik jest ok to nastawić tam ucho i powinło tykać tak ?
- Jak te konektorki wyglądają gdzie się znajdują ? i jak je zabezpieczyć
- Ok czyli żeby sprawdzić na samym końcu to wystarczy odłączyć kabelki od klaksonu i przycisnąć klakson i probówka sprawdzić napięcie
Przepraszam jeżeli moje pytanie mogą się wydawać głupie ale tak jak napisałem wcześniej jestem początkujący i to jest pierwsze auto
Instrukcja Obsługi (http://instrukcje.fiat.pl/files/FIAT_SEICENTO_-_60360615_-_09-2000.pdf)
Musisz poczytać bo na prawdę nie wiem który to bezpiecznik, a nie bardzo chce mi się sciągać 70Mega, chociaż możliwe jest, że jak odkręcisz dekielek bezpieczników to tam będziesz miał rozrysowane który to bezp jest od klaksonu.
Ale to przy wł zapłonie ?[...]
Raczej tak, chociaż u mnie nie wiem czemu ale klakson działa i przy wyłączonym.
Konektorki to wsuwki elektryczne przy syrence, syrenka znajduje się zapewne z prawej strony zderzaka, dostęp raczej tylko z kanału. Zabezpieczysz je przed korozją np owijając całość połączenia taśmą izolacyjną.
żeby sprawdzić na samym końcu to wystarczy odłączyć kabelki [...]
Tak jeśli masz próbówkę na 12V, jeśli nie to najprostszym multimetrem.
daniel01
13-04-2010, 00:31
Aha czyli jeżeli nie mam kanału to zostaje mi tylko wziąść sprawdzić bezpieczniki ?
Musisz się przyjrzeć od góry może jest jakiś w miarę ludzki dostęp, a może mylę się i klakson w ogóle jest gdzieś na wierzchu. A co do kanału to zorientuj się może gdzieś w okolicy masz takie rampy najazdowe co by sobie pogrzebać pod autem :)
[ Dodano: 2010-04-12, 23:53 ]
daniel01 chyba Ci bzdur napisałem dużo.
a) pogrzebałem i okazuje się, że niby nie ma przekaźnika, a jest tylko bezpiecznik nr 17 ma być 15A.
b) syrenka jest na konkretnym gnieździe i wtyczce, więc tam raczej nie ma co śniedzieć.
daniel01
13-04-2010, 13:27
Ok tylko teraz troszkę pomieszało mi się teraz :) i gdybyś mógł mi napisać w pkt jakie działania mam robić?
- sprawdź czy cały jest 15-sto amperowy bezpiecznik nr 17 w skrzynce nad lewym kolanem kierowcy.
- poszukaj klaksonu jest na 90% gdzieś pod zderzakiem, w razie możliwości zdemontuj go i podepnij na krótko do akumulatora żeby sprawdzić czy działa.
- jeśli po podaniu bezpośrednio napięcia będzie działał to trzeba będzie zdjąć zaślepkę kierownicy i popatrzeć czy tam wszystko się styka jak trzeba.
- jeśli nie działa po podaniu napięcia to trzeba wymienić syrenkę.
- jeśli w kierownicy wszystko wygląda ok to znaczy, że przewód się gdzieś przetarł/przełamał i trzeba zlokalizować lub pociągnąć kabel od nowa.
daniel01
13-04-2010, 16:28
- Więc tak sprawdzę czy tam jest ten bezpiecznik
- A jeżeli chodzi o ten klakson mogę zrobić tak że znajdę ten klakson odepnę przewód i sprawdzę czy prąd dochodzi probierką ? Jeżeli bd to podepnę jeszcze raz
Mógłbym tak zrobić ?
daniel01
13-04-2010, 20:55
Więc tak ... bezpiecznik jest. A klaksonu nie umiałem znaleźć patrzałem pod zderzakiem otworzyłem maskę również nie widziałem.
daniel01, a sprawdź czy na wciśniętym klaksonie między bezpiecznikiem, a dowolnym elementem metalowym masz 12V.
daniel01
13-04-2010, 23:26
Tzn jak to zrobić ? 12V jest wtedy gdy się pali ta lampka na probierce ?
Tak jeśli probówka jest przystosowana do 12V.
Najlepiej zrób to multimetrem wsadź dziubek w dziurkę bezpiecznika i drugi koniec gdzieś do masy. Choć możliwe, że tam będzie +12 i bez wciskania klaksonu.
daniel01
13-04-2010, 23:31
A da się to jakoś zrobić bez multimetra
Tak, żarówką na 12V z kabelkami :)
daniel01
13-04-2010, 23:35
Aha rozumiem czyli gdy jest 12 v między metalem i bezpiecznikiem 17stką
A ten metal musi być częścia auta czy poprostu obojętnie jaki ?
Tak część auta, tam przy bezpiecznikach powinieneś znaleźć jakiś nielakierowany element.
daniel01
13-04-2010, 23:39
Ok ale ten bezpiecznik 17stkę wypiąć ?
Nie nie musisz, tam masz w nim dziurkę możesz zasadzić tam kabel.
daniel01
14-04-2010, 20:37
Okej więc tak robiłem to co mi pisałeś powiem tak nie miałem żadnej szczelinki w bezpieczniku i nie dało rady jak to sprawdzić ale gdy szukałem klaksonu pod maską znalazłem taki kabel odłączony :
http://iv.pl/images/32906879037552645962.jpg
http://iv.pl/images/99841170171997487333.jpg
i tak się zastanawiam bo na zdjeciu z klaksonem widziałem bardzo podobne wejście więc właśnie to może być to
ROBERT61
14-04-2010, 21:13
Tak,to jest kostka od klaksonu.Klakson przykręcony jest do wspornika i jest trochę niżej,ale jak się pochylisz w stronę komory silnika to go zobaczysz.
daniel01
14-04-2010, 21:16
Czyli po prostu wyskoczyła ? lub poprzedni właściciel odłączył ? a idzie jakoś zobaczyć czy prąd do kostki dochodzi? czy z okablowaniem wszystko ok ?
oczywiście jest na to prosty sposób. jeśli masz 2 wejścia to bierzesz żaróweczkę(12v) z oprawką (np taka jak w starych lampkach choinkowych) z dwoma kabelkami przytykasz kabelki do końcówek kości nadusza na sygnał i juz wiesz czy dochodzi prąd. druga opcja to z probówką: podpinasz do masy i ktoś trzyma na klaksonie i sprawdzasz czy jest prąd. jeśli jest to ok podpinasz do klemy plusowej i tak samo szukasz masy na kości. natomiast jeśli masz jedno wyjście w kości to podpinasz tylko probówkę do masy i patrzysz w wyżej wymieniony sposób czy masz prąd. możesz jeszcze zrobić to z również miernikiem
ps dopiero zobaczyłem że byłą fota kości ale to nic na wszelki wypadek masz jak sprawdzać jak jest pojedyncze wejście
daniel01
14-04-2010, 21:52
Zrobię z tą lampką :) tzn chodzi ci też chyba o taką co jest też do halogenów dawana ? A jeżeli chodzi o miejsce klaksonu jest ono dostępne po otworzeniu maski czy trzeba coś rozkręcić?
jakakolwiek żarówka byle 12v więc może być nawet h7. a co do miejsca sygnału dźwiękowego to nie powiem ale stań na kanale i obejrzyj zazwyczj jest zakamuflowana zderzakiem tak więc popatrz
daniel01
14-04-2010, 22:14
Właśnie tu jest problem nie mam kanału.
pejrzyj z góry może akurat bedzie dojście
ROBERT61
15-04-2010, 10:52
Nie trzeba kanału,zobaczysz go z góry.Z demontażem też nie ma kłopotu.Może to Ci pomoże.
daniel01
15-04-2010, 10:54
Właśnie oglądałem i nigdzie tego nie ma.
ROBERT61
15-04-2010, 11:04
A wspornik jest?Może ktoś wykręcił,ale zostawił wspornik,bo sygnał jest do niego przykręcony.
daniel01
15-04-2010, 16:51
A jak on wygląda ten wspornik ?
ROBERT61
16-04-2010, 19:42
Ten wspornik to płaskownik,przykręcony do przedniego pasa.
daniel01
18-04-2010, 06:54
Ok znalazłem wszystko wczoraj byłem na kanale i miałem okazje go posprawdzać ściągłem obudowę kierownicy i wszystko działa ok. Zawołałem elektryka żeby sprawdził prąd w nim i powiedział że w tym gnieździe gdzie ma być podpięty klakson jest ciągle prąd czyli wychodzi na to że klakson ciągle działał i ktoś się zdenerwował i go po prostu wymontował przyczyny dla czego tak jest nie znam wiem najważniejsze że przewód nie jest nigdzie przerwany. Znalazł również miejsce w którym ma być klakson no i jest puste czyli klaksonu nie ma. Jak za kupie klakson to mam pojechać znów tam na kanał podepniemy to i będziemy myśleć chyba że koledzy z forum mogą wiedzieć co jest przyczyną. W chwili obecnej bardzo dziękuję i ci którzy mi pomogli otrzymują "pomógł" Pozdrawiam
ROBERT61
18-04-2010, 10:26
Kolego,tam ma być cały czas prąd.Niech ten elektryk spojrzy na schemat,który Ci wysłałem.Sygnał jest sterowany masą.Ja ostatnio kupowałem sygnał do sc,koszyt to 26zł.
no fakt ROBERT61, ma rację tam wszystko przez masę idzie. dlatego doradzałem wersję z żaróweczką.
daniel01
18-04-2010, 20:32
ROBERT61, a to przez internet czy normlanie w sklepie ?
ROBERT61
18-04-2010, 21:23
W sklepie,z taką samą kostką jaką Ty masz.Może jest gdzieś taniej,ale ja nie szukałem,bo sprawa była pilna(autko przed przeglądem)więc trzeba było kupić
daniel01
18-04-2010, 22:06
Okej ;) kupie i załatwię to księgę na praw
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.