PDA

Zobacz pełną wersję : elektrozawór oparów paliwa



kris5896
12-04-2010, 18:06
witajcie. mam dziwny problem chyba z elektrozaworem oparów paliwa. otóz mam wrażenie że jest on cały czas zamkniety. gdy silnik jest zimny pracuje normalnie choć troche śmierdzi paliwem gdy sie zagrzeje ma bardzo małe obroty i zaczyna mocniej śmierdzieć a gdy wyjme elektrozawór wszystko wraca do normy. w baku zawsze robi mi sie podcisnienie niewiem czy to ma jakiś związek z tym zaworem ale wydaje mi się że tak. elektrozawór sprawdzalem i jest dobry. co może być przyczyną???

seth
12-04-2010, 19:09
sprawdź czujnik temperatury silnika- to odnośnie dziwnej pracy silnika
zobacz czy nie cieknie ci paliwo którymś wężykiem bo z czasem pękają i cieknie paliwo na kolektor dolotowy- to odnośnie zapachów.
a co do podciśnienia to tak już ma być. jak zatankujesz do pełna to po wyjeżdżeniu powiedzmy połowy baku ma prawo się zrobić podciśnienie. to tak jakbyś pił ze szklanej butelki nie dając dla powietrza dostać się do środka. tak ma być

kris5896
12-04-2010, 19:39
a wiesz może w których momentach otwiera sie elekrtozawór i czy ma on coś wspólnego z czujnikiem temperatury silnika??? jest możliwe ze jeśli jest popsuty czujnik to elektrozawór sie nie otworzy??? wężyki raczej są dobre bo zapach paliwa czuć tylko gdy jest podłaczony elektrozawór gdy go wyjme nic nie czuć. z elektrozaworem silnik pracuje tak jakby nie dostawał powietrza. i jeszcze jedno pytanie. powietrze które miesza sie z paliwem idzie właśnie przez ten elektrozawór czy jest jeszcze jeden wężyk ktory podaje powietrze???

seth
12-04-2010, 19:41
powietrze do mieszanki samochód dostaje przez filtr paliwa masz do na kopułce wtrysku. może masz po prostu filtr zapchany i samochód się dusi?? lub zatkana jest rura doprowadzająca powietrze.

kris5896
12-04-2010, 22:35
wszystkie wężyki są dobre nie zapchane więc zostaje tylko czujnik temperatury silnika do wymiany i sie zobaczy

seth
12-04-2010, 23:01
najpierw ten czujnik sprawdź zanim go wymienisz. a filtr powietrza w jakim masz stanie??

kris5896
12-04-2010, 23:41
filtr jest w dobrym stanie. a czujnika nie musze sprawdzać ponieważ jest on kompletnie zniszczony w tej chwili jezdze bez czujnika. myslalem ze nie ma on ważniejszego wpływu na prace silnika no ale jak sie okazuje jednak musi być. podejrzewm jeszcze że wtrysk może być już do wymiany ale zobacze jek bedzie sie zachowywał silnik z czujnikiem temperatury.

seth
13-04-2010, 10:22
no czujnik temp silnika to moim zdaniem bardzo ważna rzecz i dlatego moim zdaniem jest jego zachowanie odnośnie obrotów. wymień go i napisz jak się ma sprawa


to już 500 post kurczaczek :D

kris5896
17-04-2010, 21:24
wymieniłem ten czujnik i sonde lambda. jest lepiej. ale nadal cos jest nie tak silnik pracuje nie równo. sprawdzałem czy nie jest to wina przewodów paliwowych i gdy odłączyłem przewód którym paliwo wraca z powrotem do baku i podpiąłem inny silnik chodził równiutko. nie wiesz może czy na tym przewodzie jest jakiś filtr. bo jeśli jest i jest on zapchany to by wszystko tłumaczyło

seth
18-04-2010, 11:15
a wgrałeś mu mapę wtrysku na nowo?? po wymianie sondy lepiej zrobić żeby ja zakodowac na nowo

kris5896
18-04-2010, 11:21
nic takiego nie robiłem. więc musze podłączyć sie pod kompa

seth
18-04-2010, 11:25
nie nie musisz.
robimy to na benzynie naturalnie
wyłącz wszelkie odbiorniki prądu(grzanie szyby, radio nawiew itp.)
zdejmij klemę z aku
wystudź silnik
załóż kleme
uruchom silnik
nie dodawaj gazu niech sobie tak chodzi pewnie będzie nim szarpało rzucało to nic niech sobie sam chodzi aż się załączy wentylator
jak juz się włączy, schłodzi silnik i wyłączy zgaś samochód
i gotwe mapa wtrysku zaprogramowana

kris5896
18-04-2010, 13:30
zrobiłem tak jak mówiłeś tylko że jest następny problem. wentylator się nie załącza

seth
18-04-2010, 13:34
zobacz czy nie spalony jest silniczek wiesz jak??
na chłodnicy masz kość zmostkuj ja ( weź przewodzik krótki i połącz dwa styki

kris5896
18-04-2010, 13:50
połączyłem te 2 styki i nic sie nie dzieje

seth
18-04-2010, 13:53
czyli wychodzi na to że padł silniczek wentylatora chłodnicy. spróbuj jeszcze dać przewodami bezpośrednio zasilanie na silniczek bo może kostki pomyliłeś. ale pewnie nie i niestety wymiana cię czeka.

kris5896
18-04-2010, 13:58
co do kostek to możliwe że pomyliłem. bo tam są 2 jedna do góry i druga na dole. ja sprawdziłem na tej do góry. i teraz mam połaczyć styki na tej części kości która idzie od silniczka tak???

seth
18-04-2010, 14:00
tak ta kość co wchodzi w taki czujniczek do chłodnicy. musisz zdjąć i te styki połączyć
jak chcesz to zaraz zbiegnę na dół zrobie zdjęcie i wrzuce

kris5896
18-04-2010, 14:09
czyli pomyliłem. sprawdziłem teraz jeszcze raz i silniczek jest dobry.

seth
18-04-2010, 14:10
czyli czujnik ci padł. to jeszcze nie jest tragicznie drogie :D

kris5896
18-04-2010, 14:15
a jak ten czujnik sie fachowo nazywa???

seth
18-04-2010, 14:15
chyba że termostat padł i jest cały czas zamknięty. po nagrzaniu silnika powinny się robić ciepły przewód dolny od chłodnicy sprawdź to.

[ Dodano: 2010-04-18, 13:17 ]
to czujnik temperatury wody (cieczy chłodzącej)

jak długo grzałeś auto?? bo może nie załączył się bo jeszcze temperatury nie załapał daj mu może troche czasu

kris5896
18-04-2010, 14:26
mało brakło zeby woda mi się nie zagotowała

[ Dodano: 2010-04-18, 13:27 ]
a może byc przyczyną zapowietrzenie ukł. chłodzenia???

seth
18-04-2010, 14:28
czyli termostat się otwiera i zamyka.. no to czujnik padł. myślę ze jak go wymienisz zaprogramujesz mapę wtrysku powinno być dobrze. w takim razie goń jutro do sklepu kupuj i dziel się wynikiem naprawy :D
jeszcze tylko jak grzałeś auto to przewody były zimne zimne a potem gorące czy stopniowo się nagrzewały?? bo może termostat był cały czas otwarty i przy okazji jego trzeba wymienic

kris5896
18-04-2010, 14:34
termostat też do wymiany. jest cały czas otwarty.