Zobacz pełną wersję : Nie dziala elektryczna regulacja swiatel
mateusz87k
11-04-2010, 15:58
Jak w temacie. Działała i nagle przestała. Na wyświetlaczu zmienia się cyferka ale światła nie reagują (same ustawiły się na najniższy poziom i tak zostało). Od czego zacząć, jak mogę to naprawić bo niechcianym ręcznie podnosić ich na stale.
. Od czego zacząć, jak mogę to naprawić bo niechcianym ręcznie podnosić ich na stale.
Od sprawdzenia bezpiecznika.
mateusz87k
11-04-2010, 16:34
Jest ich milion. Sprawdzałem w instrukcji czy któryś konkretny odpowiada za te silniczki ale niema nic takiego (bynajmniej w instrukcji). Sprawdzać wszystkie??
[ Dodano: 2010-04-11, 16:35 ]
bob96, Jest ich milion. Sprawdzałem w instrukcji czy któryś konkretny odpowiada za te silniczki ale niema nic takiego (bynajmniej w instrukcji). Sprawdzać wszystkie??
Może Ci się przyda INSTRUKCJA (http://www.kustosz.net/Stilo/SILNICZEK_REGULACJI_SWIATEL_2-manual.pdf)
Może Ci się przyda INSTRUKCJA (http://www.kustosz.net/Stilo/SILNICZEK_REGULACJI_SWIATEL_2-manual.pdf)
Ostatnio wymieniałem silniczek z lewej strony (koło akumulatora) i łatwiej jest to zrobić dostając się do niego od spodu - trzeba zdjąć koło i nadkole - silniczek jak na dłoni :)
mateusz87k
12-04-2010, 22:01
nie wiem czy możliwe jest aby oba silniczki spaliły się w jednym momencie ale sprawdzę to jak tylko odzyskam auto bo musiałem oddać je do mechanika na parę dni:(
coś mi się wydaje że przyczyną bedzie wysterowanie z tego przełącznika
mateusz87k
16-04-2010, 22:11
sprawdziłem silniczki są dobre nie docierało nich żaden sygnał. Co oznacza ze problemem jest wysterowanie?? Który bezpiecznik jest za to odpowiedzialny? Jeśli ktoś ma to przydałby się schemat całego obwodu sterowania tymi silniczkami bo może wtedy udałoby mi się ustalić gdzie ginie ten sygnał :)
wyjmij sterownik (pokrętło za to odpowiedzialne) i wtedy możesz przystąpić do mierzenia. jeśli tam będzie wszystko ok to czeka cię szukanie krok po kroku ale ja bym najpierw do sprawdził
mateusz87k
17-04-2010, 16:03
nie mam pokrętła. Są dwa przyciski - góra, dól. Kiedy je wciskam na wyświetlaczu zmienia się cyferka sygnalizująca aktualny poziom świateł ale nie światłą się nie ruszają wiec problem może być chyba raczej dalej. Co mogę sprawdzić dalej?
dlaczego może sygnał na tablice idzie a na lampy nie? przynajmniej mi sie tak wydaje ze masz osobno wysterowanie na tablice i na lampy
mateusz87k
18-04-2010, 21:11
ok jutro to sprawdzę i się odezwę:)
Mam problem z regulacją świateł.
Kupiłem auto, chcę pobawic się regulację położenia świateł, robię wszystko tak, jak instrukcja każe, ale regulacja ani drgnie. Bezpieczniki wszystkie całe, więc wyeliminowałem to podejrzenie.
Czyżby spalone silniczki???
:one lubia sie palic lub zebatki siepsuja bo sa plastikowe
Witam. Bezpiecznik odpowiedzialny za korektor ustawiania świateł znajduje się w skrzynce bezpieczników w desce rozdzielczej od strony drzwi kierowcy a jego symbol to F13.
KrzychuB
22-09-2010, 00:02
Grapcio, dzięki za odpowiedź ale trochę nie w czas :roll:
:one lubia sie palic lub zebatki siepsuja bo sa plastikowe
racja zębatki sa plastikowe ale one się raczej nie psują. najczęsciej wysiada elektronika. W moim przypadku tak wlasnie było, a objawy są następujące;silniczek regulatora pracuje cały czas co powoduje że trzpień regulatora (posiada gwint) jest wysunięty maksymalnie do przodu aż skończy się gwint, a siniczek z zębatkami dalej sobie pracuje, trzpien wtedy jest wysunięty z obudowy regulatora dużo więcej niż przy ustawieniu na''0'' a światła świecą nam po drzewach a nie po drodze.
[ Dodano: 2010-09-22, 00:11 ]
sorki ale moze inym się przyda
[ Dodano: 2010-09-22, 00:26 ]
:one lubia sie palic lub zebatki siepsuja bo sa plastikowe
racja zębatki sa plastikowe ale one się raczej nie psują. najczęsciej wysiada elektronika. W moim przypadku tak wlasnie było, a objawy są następujące;silniczek regulatora pracuje cały czas co powoduje że trzpień regulatora (posiada gwint) jest wysunięty maksymalnie do przodu aż skończy się gwint, a siniczek z zębatkami dalej sobie pracuje, trzpien wtedy jest wysunięty z obudowy regulatora dużo więcej niż przy ustawieniu na''0'' a światła świecą nam po drzewach a nie po drodze.
Ja mam wlasnie taki problem jak opisales wyzej. W prawym reflektorze(od strony pasazera) silniczek pracuje caly czas jak tylko wlacze swiatla mijania, rozumiem ze wystarczy wymienic silniczek?
maniek8998
24-09-2010, 18:47
sam ten silniczek naprawilem
wystarczy wyciagnac go plytke i silniczek zdemontowac nakrecic na gwint przesmarowac zeby gladko chodzilo i dziala dluzej sie wyciaga lampe niz demontuje sie silniczek i go sie naprawia a kase za silniczek nowy czy z allegro mam w kieszeni 8)
Witam. Też go wymontowałem nakręciłem na gwint, ale po podłączeniu do instalacji znów się wysunął.Po prostu był uszkodzony, po wymianie na inny wszystko OK. Jesli to komus pomoże to w Fiacie Panda obecnie produkowanym jest identyczny, wszystko pasuje z tą różnicą że w Stilo jest zamontowany z tyłu od strony żarówek a w Pandzie(żeby łatwiej było) od wewnątrz reflektora, czyli albo odcinamy klosz albo jesli nie potrzebujemy tej lampy wyrywamy delikatnie, nie powinien się uszkodzić.
[ Dodano: 2010-09-25, 13:12 ]
nie trzeba demontować lampy żeby wymienić silniczek, przynajmniej prawej. nie trzeba też wyrywać silniczka, tylko po odkręceniu go od lampy (2 wkręty)jedną ręką przyciągamy delikatnie lampę w stronę silnika a drugą przechylamy siniczek tak aby jego koncówka, która jest w lampie przesunęła się w stronę kierunkowskazu i wyjdzie bez problemu, motaż na odwrót (sprawdzone)
[ Dodano: 2010-09-25, 13:15 ]
Przyciagamy lustro lampy (ruchome) za np. mocowanie żarówki które jest obok.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.