Zobacz pełną wersję : [silnik] Fiat Seicento 0.9 problem z silnikiem
Witam, mama posiada oto też pojazd, i od jakiegoś czasu coś zaczęło "trzaskać w silniku" z braku funduszy na mechanika mama nadal tak jeździła, fundusze się znalazły więc samochód odwiedził warsztat a 3 mechaników stwierdziło że wałek rozrządu do wymiany, i że sam wałek 1.5 kafla z robocizną ok 2.5 O.o Do widzenia mama myślała ok max 500 zł. Nie dawno odwiedził nas wujek, popatrzał filtr powietrza czysty jak nowy, i po chwili namysłu ściągnął jakiś wężyk który niby zasysa powietrze i który łączy się z tym dużym który idzie do filtra, był w nim dosłownie kisiel, jakieś resztki oleju i wyżarta guma, wężyk się urwał więc zastąpiliśmy go prowizorycznie innym, wuja wsiał i ruszyliśmy, przeciągnął go na 3 do prawie 100km/h, i powiedział że wałek rozrządu nie może być uszkodzony bo przy takich obrotach by się zepsuł
(nie będę tu cytował), oraz stwierdził że brak siły i duszenie się to jest wina pozawalanych tych wężyków, a trzaskanie to rozregulowane i wyjechane "krzywki", powiedział abym kupił 4 takie idę do sklepu a tam gościu na mnie spojrzał jak na kosmitę i że nie ma takich do seicento, oraz że nikt nigdy tego nie kupował i że trzeba kupić to z wałkiem rozrządu, w pol-auto powiedzieli(wczoraj) że sobota to na za 2 tyg mogą ew. sprowadzić jeśli coś takiego istnieje. Więc dziś nic nie zrobiliśmy z samochodem.
Przepraszam za wyrażenia jednak motoryzacja mnie nie interesuje, umiem co najwyżej wymienić żarówki napompować koła i podolewać oleju i płynów :D
Tutaj moje pytania:
1. Kogo diagnoza była trafna?
2.Czy może z nim być coś jeszcze innego
3.Gdzie ew. mogę dostać takie krzywki czy tam te blaszki (ssące i wydechowe) jeśli dobrze je nazwałem.
4.Znalazłem seicento z silnikiem 1.1 po wypadku ma skasowany cały tył, czy w grę wchodzi ew wymiana całego silnika ze skrzynia, z tego co widziałem silniki te różnią się i to znacznie oraz z tego co wiem komputer znajduje się pod kierownica(mogę się mylić) i czy go tez trzeba wymienić czy tylko zgrać z nowym silnikiem.
Proszę o pomoc. Oraz pytania chętnie odpowiem i myślę że znajdę pomoc na tym forum. Pozdrawiam.
Po pierwsze powinieneś iść do sklepu i kupić sobie butelkę benzyny ekstrakcyjnej i porządnie wymyć wymyć nią cały kisiel z rury idącej do przepustnicy jak i samą przepustnicę z silniczkiem krokowym. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić wybierz się z autem do mechanika koszt takiego zabiegu to 120 zł ( w warszawie) po takim zabiegu autko powinno mieć równiejsze obroty oraz powinna powrócić moc. Jeżeli to nie pomorze będzie trzeba szukać dalej. Co do diagnozy Twojego wuja to nie chodzi tu o krzywki na wałku rozrządu tylko płytki regulujący luz zaworowy ( oczywiście jeżeli w autku nie ma samo regulatorów ale skoro we fiatowskich silnikach 1.1 8v i 1.2 8v samo regulatory nie występują i luz zaworowy ustawia się owymi płytkami więc w 900 powinno być identycznie) . A najłatwiejszym sposobem do zdiagnozowania luzu zaworowego jest przejechanie się autkiem aby złapało trochę temperatury i sprawdzenie jak silniczek chodzi na biegu jałowym. Jeżeli chodzi nierówno i z wydechu słychać takie prykanie, to masz zawory do regulacji. jak jesteś laikiem to raczej sam tego nie zrobisz ponieważ trzeba zmierzyć jaki masz luz między krzywką a zaworem i dopasować odpowiednią płytkę regulacyjną. taki zabieg we fiacie kosztuje w granicy 200-300 zł w zależności ile masz płytek do wymiany. Co do robienia swapu to chyba jest trochę roboty bo będzie trzeba przełożyć cały silnik ze skrzynia, komputerem, elektryką pewnie półośkami i wiele więcej.
Domyślam się że bieg jałowy to luz jesli tak to delikatne pyrkanie występuje, co do grzania się silnika to były momenty że grzał się jak szalony, że mama bała się 60 przekraczać, normalnie koło 80/90 jeździ na wiecej silnik nie pozwala, co do silników w 900 i 11 to czytałem że obydwa są zupełnie inne, mają inne wałki rozrządu itd wiec chyba będzie inaczej, te blaszki regulujące to 4 są potrzebne tak? bo 4 są zawory, myślę że gdybym miał te części wuja by to zrobił, z te 200 zł można by zaoszczędzić, co do tych wężyków skoro jeden się urwał(ten który podłącza się pod gaźnikiem czy do gaźnika, to trzeba całego wymienić czy wystarczy inny z twardej gumy który wcisnąłem w końcówkę tego co został? Z przekłądaniem fakt od groma roboty, więc chyba ta opcja odpada, ale skoro to tylko zawory to dlaczego mechanicy powiedzieli że konieczna jest wymiana wałka rozrządu? Czyżby byli na tyle nie uczciwi i chcieli skasować za nowy wałek a tylko wyregulować zawory, czy mechanik od 20 lat prowadzący serwis się nie zna? :D Jutro troszkę go rozgrzeję i napiszę dokładnie jak chodzi po nagrzaniu. W necie też pisali że te zawory same powinny się regulować jednak podejrzewam że dotyczy to tylko wersji 1.1 lecz w sumie kto wiedział kupując 10 lat temu samochód. Czy dobrze myślę, że skoro do regulacji zaworów ściąga się górę silnika, głowicę czy jak to tam się zwie, to trzeba kupić zarazem wszystkie uszczelki? I przy okazji jeszcze jedno co może powodować dźwięk takiego hak by uderzającego o coś łańcuszka? słychać go tylko podczas jazdy na dziurach i podczas skręcania początkowo myślałem że to koło bo dźwięk dobiega jak by z tyłu jednak z zewnątrz nie wiadomo skąd wydobywają się te odgłosy.
Olej kiedy był wymieniany??? Ja stawiam nie na wałek tylko na zatartą listwę popychaczy - klawiaturę.
We wrześniu więc teraz w maju musiałby być wymieniony, ac oto ta listwa popychaczy-klawiatura? Dziś pojadę go "rozgrzać" i zobaczę czy występuję to pyrkanie, lecz z grzaniem też jest problem, tak jak by silnik był za słabo schłodzony. I jeśli była by to kwestia wymiany tych blaszek w zaworach to gdzie mogę dostać takie części?
kubsztyk
11-04-2010, 12:36
Kenhill, wałek rozrządu kosztuje ze 300-500zł, sportowe (http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/PL-H70/katalog-walkow.html#fiat) kosztują niecały tysiąc. Po jakieś tam wężyki możesz wybrać się na szrot (sklep z częściami używanymi), nie musisz wszystkiego nowego kupować, a kasy przy tym zaoszczędzisz.
Ale zjeb** mechanika niech go tylko spotkam, co do pyrkania to po przejechaniu 16 km nic takiego nie występowało, jednak silnik się za szybko grzeje, oraz coś trzaska w silniku, i jest to takie dziwne trzaskanie, kumpel mi mówił że w tych silnikach są hydrauliczne regulatory tych zaworów, więc same zawory są ok jedynie mogły te regulatory wysiąść. Wężyki wystarczy przeczyścić, a ten jeden zastąpiłem innym i jest ok. Więc co jeszcze może być przyczyną tych dziwnych zachowań silnika?
Moim zdaniem powinienes poszukac w internecie lub gdzies na szrocie dobrej glowicy z 899, kupic ja i wlozyc do seja mamy. Przyczyna grzania moze byc padnieta uszczelka pod glowica wiec wszystko zrobilbys za jednym zamachem. Głowica to koszt ok 100-200 zł plus planowanie ok 70. Do tego UPG(60zł), plyn chlodniczy(40zł), olej (70zł), termostat (30),rozrząd (50zł?) no i robocizna. Pozniej sej bedzie smigał. pozdr
Byłem u gościa któy sprzedaje części samochodowe, i powiedział że to coś na zawory to szklanki i że 60 zł jedna a trzeba 8 zamówić, lecz nie kiedy mogą być do wymiany tylko kilka więc się nie opłaca. Ze szrotu kupie jeszcze gorsze i co?, Muszę kiedyś jechać do wuja, rozbierze ten silnik i zobaczymy co jest do wymiany, najwyżej na kilka dni się go zostawi. Jeszcze ten gościu od tych części mówił że też najpierw lepiej rozebrać i sprawdzić co to bo na "jego krzywe oko" to jakaś błachostka tylko tak hałasuje. A co tak pyrpie w silniku jak się gazu doda? Dźwięk podobny jak a traktorze, tak równomierne nie trzaskanie ciężko to nawet określić.
http://www.motoallegro.pl/item965168485_szklanki_popychaczy_cinquecento_seic ento_900_nowe.html
Ricambi orginali 40zł ;]
Dziś z wujem wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą, same śruby półgodziny odkręcaliśmy do niektórych palcami nie szło dojść... a to tylko dlatego że gaźnika nie sciągnelismy bo nie chcielismy za dużo rozbierać, wiec uszczelka, filtr oleju i olej wymienione, ręką tylko szło jeden zawór ruszać i to on tak hałasuje? ten od lewej strony stojąc przodem do silnika, ogólnie to by się przydało wyczyścić silnik aby zobaczyć gdzie jeszcze olejem rzyga, wężk zrobiłe msam w reszte starego wdusiłem inny i jest elegancko, myślę że jeszcze trochę pochodzi:D
Szary_1993
01-06-2014, 19:04
Witam. Potrzebuję kupić filtr oleju do Seicento. Problem jest w tym że do Seicento 1.1 są trzy rodzaje filtra i każdy z nich ma inny wymiar. Może ktoś zna numer filtra z firmy FILTRON???
FIAT SEICENTI 1100 40KW ROK PRODUKCJI 1999 z MAJA
marcin.b2508
01-06-2014, 21:00
OP 545 kod silnika 176B2000
OP 537/1 kod silnika 187A1000 do nr silnika 1051575
OP545/2 Kod silnika 187A100 od nr 1051576
dane z katalogu ic, możesz również sprawdzić po nr vin w eper.
Szary_1993
01-06-2014, 21:59
Wielkie dzięki :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.