Zobacz pełną wersję : Nie włącza się wycieraczka gdy spryskuję przednią szybę.
mr_yagooda
09-04-2010, 18:08
witam. chcialbym podpiac sie pod ten temat z moim pytaniem: czy jak wlaczam spryskiwanie przedniej szyby to powinny ruszyc wycieraczki?? u mnie nie chodza, to moze odrazu poprosze o sugestie gdzie szukac usterki?
mr_yagooda mi też nie chodzą, kto inny napisze że chodzą i znowu kto inny że nie chodzą. Jak powinno być tego raczej nikt nie wie.
Co ciekawe, że przy załączeniu spryskiwacza na tylną szybę wycieraczka się włącza.
i to jest zupełnie normalne zachowanie. przy włączeniu spryskiwaczy przednich wycieraczki nie będą pracować... wniosek jest prosty - ma to zapobiec poruszaniu wycieraczek po szybie gdy włączymy spryskiwacz i się okazuje że go nie ma.... szkoda szyby:)
Zapewne zapchany/zasyfiony mechanizm przy silniczku. Koło i ślimak - szukaj, temat był już wałkowany.
i to jest zupełnie normalne zachowanie. przy włączeniu spryskiwaczy przednich wycieraczki nie będą pracować... wniosek jest prosty - ma to zapobiec poruszaniu wycieraczek po szybie gdy włączymy spryskiwacz i się okazuje że go nie ma.... szkoda szyby:)
Dla mnie to nie jest normalne! :badgrin:
Umnie też nie chodzi ani z tyłu ani z przodu też słyszałem o tym że dla tego się nie włanczają bo zanim pomka napompuje wode to wycieraczki pójdą na sucho co grozi porysowaniem szyby.
mr_yagooda
09-04-2010, 22:17
przesiadlem sie na maree z mondeo z 93 roku i tam szla woda na szybe i jednoczesnie szly wycieraczki, kolego ptwardy poprosze o linka w takiej sytuacji :) wycieraczki same w sobie dzialaja prawidlowo, najlepiej jakby wypowiedzial sie ktos kto ma maree od nowosci :p
Misiek213
10-04-2010, 00:45
Może to zależy od wersji
W moim HLX'sie i przód i tył chodzi po spryskaniu szyby :) (znaczy nie jednocześnie ale i przód tak działa i tył :) )
Za to w Puncie SX jak spryskam z tyłu szybę to wycieraczka chodzi :) z przodu już nie :( (tak było od nowości :P )
u mnie w palio również gdy włączę spryskiwacz to włączają się wycieraczki z przodu z minimalnym opóźnieniem, również z tyłu jest tak samo, a mam wersję HL, więc może to zależy od wersji wyposażenia
no mi też coś się wydaje że to od wersji zależy. u mnie w punto nie chodzą z przody natomiast z tyłu już tak i powiem szczerze że mi to nie przeszkadza jakoś specjalnie
Może to zależy od wersji
W moim HLX'sie i przód i tył chodzi po spryskaniu szyby :) (znaczy nie jednocześnie ale i przód tak działa i tył :) )
U mnie w SX'ie tak samo
Gardziel
10-04-2010, 14:03
U mnie załączają się chwilę po spryskaniu szyby. Wykonują chyba 3 sekwencje i się wyłączają.
Tak miałem w każdym aucie jakim jeździłem.
To co ustaliliście czy mają się włączać czy nie? U mnie w bravo '99 też tylko sika, a tylna wycieraczka ładnie przemiata.. Dziwi mnie to i denerwuje to raz a dwa mam takie podejrzenia, że coś jest nie tak z wycieraczkami bo przy pojedynczym ruchu (bujnięcie dźwigni w górę) chodzi szybciej jak trzymam tą dźwignie u góry i wolniej jak ją puszcze.. Czyli taki jakby przerywnik ma w połowie jak włączam i wyłączam te pozycje - wygląda to jakby coś było z nimi nie tak.. :/
u mnie tez tak jest ale tak ma chyba być już go tyle razy rozbierałem i czyściłem i taki ich urok. :D
u mnie jest tak samo (przód). Kiedy trzymasz w "pozycji niestabilnej" wycieraczki chodzą z największą prędkością, po puszczeniu z najmniejszą. Jest to normalne, tak samo widziałem np w sienie, puncie. Moim zdaniem ma to sens, np. przy słabym deszczu, jeśli najwolniejsza prędkość (cykliczna) jest za szybka, to co jakiś czas "klikniesz" sobie w górę i widzisz. Ale jak np. z przeciwka samochód chlapnie Ci mocniej to przytrzymasz by szybciej odzyskać widoczność (zamiast przełączyć z pozycji 0 na 1,2 i dopiero 3). Szybciej, lepiej, bezpieczniej ;-) (to na temat drugiego problemu)
A jeśli chodzi o maźnięcia "po natrysku" to w mojej wersji wycieraczki się po chwili załączają. W np w sienie już nie....
molej, no ja mam punto i dlatego mówiłem że tez tak mam i faktycznie ma to sens choć fajnie byłoby mieć wycieraczki przy spryskiwaniu le tak ma być
A czy nikt z Was nie próbował tego jakoś sobie zrobić? Ja się do tego przyzwyczaić nie mogę - na moja jak spryskiwacz to i wycieraczka!
Pocieszające jest to że tak ma być ale... ja tak nie chcę! :o
A 2ga sprawa - czy ktoś z Was wie na jakiej zasadzie działają spryskiwacze? Pompka zdaje się jest jedna a może psikać albo na przód albo na tył.. Ze schematu elektrycznego nie widać nic..
byrrt, przecież jak zaczniesz spryskiwać szybę to za chwilkę samoczynnie startują ci wycieraczki i tak jest prawidłowo w BBM-ach.
Jest jedna pompka, zasilająca "przód" i "tył".
byrrt, przecież jak zaczniesz spryskiwać szybę to za chwilkę samoczynnie startują ci wycieraczki i tak jest prawidłowo w BBM-ach. nie do końca ja w bravolocie z 97 nie miałem takiej opcji było to zwykłe proste S. Odpowiedzialny za to jest silniczek i wersja wyposażenia.
byrrt, przecież jak zaczniesz spryskiwać szybę to za chwilkę samoczynnie startują ci wycieraczki i tak jest prawidłowo w BBM-ach.
:sciana: U mnie tak nie jest właśnie dlatego piszę.. Gdy pociągnę dźwigienkę do siebie działają same spryskiwacze - wycieraczki trzeba włączyć samemu poprzez bujnięcie dźwigienki do góry/w dół
Jest jedna pompka, zasilająca "przód" i "tył".
Przecież o to pytam - jak to możliwe że sika albo z tyłu albo z przodu ale tylko tam gdzie chce? Jest jakiś elektrozaworek czy coś?
w hgt 96r tez wycieraczki nie załączają się po włączeniu spryskiwaczy.
[kom:4d61e58b80]Ort.[/kom:4d61e58b80]
Do tego doszedłem, że nie jest to uszkodzenie tylko celowe działanie inżynierów fiata. Czy ktoś próbował to jakoś połączyć aby działało tak jak chce?
spróbuj jak pisałem od silnika
U mnie wycieraczki startują same po pryśnięciu.Rozbierałem i smarowałem całą mechanikę i przy okazji pstryknąłem fotkę płytki w silniku napędowym wycieraczek.Byrrt jesteś elektronikiem to może coś Ci to powie.Niestety ale nie mam fotki drugiej strony.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001097.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001097.jpg)
Niewiem jak powinno byc, ale mi w tipo chodziły wycieraczki razem ze spryskiwaczem, a w bravie juz nie :P ale jakos mi to nie przeszkadza ;)
jest to możliwe do zrobienia we własnym zakresie a mianowicie tak zmostkować zasilanie spryskiwacza z zasilaniem silnika wycieraczki na mostku dajemy diodę która będzie puszczła prąd z spryskiwacza do silnika wycieraczki a z wycieraczki do spryskiwacza ma blokować i proponuje na mostu jeszcze bezpiecznik 7,5 - 10 a(wyjdzie w praniu jaki) efekt będzie taki ze razem ze spryskiem będą ruszać wycieraczki i razem z spryskiem będą się zatrzymywać
Ja mialem tak gdy kupilem samochod to wycieraczki same sia wlaczaly po spryskaniu szyby, po jakims czasie padl mi silniczek i wymienilem caly mechanizm z silniczkiem i teraz gdy pryskam szybe wycieraczki sie nia zalanczaja. Wic to chyba zalezy od silniczka :?
Co do działania silnika spryskiwaczy, to zmiana biegunowości na zasilaniu , powoduje zmiane kierunku obrotów wirnika , pompka ma dwa odpływy (przód , tył) .
no własnie, a tak na marginesie, to mi nie psika na tył :roll:
spr czy nie leje ci czasem w bagażniku.
lukq, ok, jutro sprawdze ;)
Czasem też przy podszybiu na zaworku potrafi się rozłączyć i leje się z przodu auta :)
waho., ok dzieki, napewno sprawdze, bo szkoda, zeby nie działało ;)
Zielony - dzięki.. Niestety nie wiele mi to pomoże jak nie mam układu fizycznie ale ogólnie rozumiem już co i jak należy zrobić.. Aby było naprawdę fajnie trzeba by po prostu zbudować mały sterowniczek - pomyśle na lato..
Q.. - wpatrywałem się schemat spryskiwacza i wycieraczek i z tego co widziałem jeden biegun silniczka jest podłączony na sztywno do masy - niby skąd byłoby -12V żeby kręcić nim w 2ga stronę.. ? Chyba że schemat jest błędny..
egon - u mnie zamiast w tyle sikało z przodu pod maską.. Wymieniłem zakupiony w ASO zaworek zwrotny (ok 12zeta) i jest już ok..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.