Zobacz pełną wersję : Przebieg w Waszych Punciakach
Pochwalcie się ile Wasze Punciaki już przejechały i najlepiej co już trzeba było wyminieć
Mój ma 113kkm i dopiero co go kupłem :)
mój zaledwie 140 tys i w sumie tylko to co okresowo się wymienia oraz końcówka drążka kierownicy i jeden sworzeń ( nie jest rozbieralne więc cały wahacz wymienić trzeba) i teraz szykuje się do wymiany progów bo już jeden coś ma chyba dość więc lepiej za wczasu zrobić. moim zdaniem przy takiej eksploatacji i stanie pod chmurka sprawuje się cudownie
moj ma 87 tys i musialem wymieniac wydech i zamki w drzwiach,a z jakis miesiac temu musialem wymienic uszczelke pod glowica i juz niedlugo musze sie szykowac na wymiane uszczelniacza wal korbowego od strony kola zamochowego bo mi z tamtad olej zaczyna leciec,a i na samym poczatku jak go kupilem to wymienialem czujnik polozenia walu
Tomasuzu
12-04-2010, 10:12
mój ma 120tys, pomimo to że na liczniku jest 11tys :) (padła elektryka) takiego już go kupiłem to do tej pory raczej mało co się sypie, raczej normalna eksploatacje to czyszczenie starych podzespołów bo jednak czas robi swoje na takich częściach, uszczelki, płyny itp.
foxmaster
12-04-2010, 21:08
163 tys.
A co do tego, co było do wymiany, to wolę nie zapeszać, bo coś mi kontrolka świec żarowych czasem miga po starcie i znajomy znajomego coś tam straszy że to może być pompa, jutro daję autko na warsztat, zobaczymy co powiedzą.
Kajetan.Kisiel
13-04-2010, 13:18
Mój ma raptem 70 tys i w tym roku musiałem wymienić rozrząd,ponieważ padła pompa a 3 tyg temu padł komp sterujący silnikiem.Naprawa 450 zl.Jak na taki przebieg auto wg mnie jest awaryjne.Przebieg autentyk.
foxmaster, jak od świec to może któraś się kończy ale z tym to nie ma problemu wymiana nie jest uciążliwa
ps. ktoś ju ż progi wymieniał bo mnie to czeka i nie wiem czy to zaniedbanie moje czy to tak jest. stawiam na to 1 ale się pocieszam że może jednak nie
punto2 1,8v przebieg 100tys.nie robilem nic poza wymina - oleje plyny swiece opony z poważniejszych spraw nic
PuczkowaTy
22-11-2013, 15:27
203 tys. Wymieniony cały układ hamulcowy, oleje, filtry :)
Na wiosnę remont silnika ;( bo jest bardzo zmęczony, jak tez dość mocno się poci.
wojtass18
25-11-2013, 10:50
164 tyś 4lata użytkowania, generalnie bezusterkowo jedynie jedna niespodzianka i wymiana skrzyni biegów, generalnie ostatni rok przejechany bez żadnych wymian i usterek jedynie teraz czeka naprawa ręcznego
fatboyslim01
18-04-2014, 21:36
155 tys km
w tym roku juz zrobilem to co ponizej napisalem
wymiana rozrzadu ( rolka pompa pasek)
oleju
plynu chlodniczego
swiec i kabli
klocki tarcze szczeki bebny oraz piasta tylna
wahacz nowy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
no i sprzeglo tez nowe wsadzilem i olej do skrzyni wymienilem na oryginalny TUTELLA czy jakos tak ...2 litry za 100 zl
prosto90idzie
18-04-2014, 23:35
1.2 16v przebieg 145tyś km 2 tysiące km w tył robiłem rozrząd komplet i płyny, silnik ładnie chodzi
bakszysz77
03-06-2014, 23:15
240tyś wszystko pięknie hulało,postał kilka tyg.i za nic nie chce odpalić pomimo nowego aku. i świec
133 000 km, musiałam wymienić sprzęgło (fabryczne jeszcze było!), w silniku musiałam powymieniać trochę części, miske olejową, nowe lampy (stare od środka były lekko spalone). Zostało mi jeszcze zrobić progi i malowanie - sraki optakały poprzedniego właściciela i lakier jest taki "fe" :) pasek muszę wymienić za około 40 tyś kilometrów.
136 tys
Do wymiany przegub i najprawdopodbniej sprzęgło
Zobaczymy co będzie dalej
AutomobileFanatico
08-07-2014, 19:41
Mój miłościwy srebrzak ma najechane ok.230 tysięcy kilometrów, z czego ja wykonałem całe 530. :smile:
Po dwóch tygodniach od zakupu rozpadło się sprzęgło, to było takie urocze po prostu. Jednak mam książkę serwisową i ostatni wpis przy 189 tysiącach brzmi: rozrząd z pompą wody, hamulce przód tył oraz świece.
Z takich poważniejszych spraw to mam do wymiany mocowanie silnika górne, wydech (bo wygląda jak robiony z trzech), oraz pomalutku amortyzatory się odzywają na tyle, ale w sumie nie jest źle. ;-)
snuffmajster
20-07-2014, 18:37
Moich rodziców (ja nim tylko jeżdżę :P) Punciak ma najechane 127 000 km.
Rocznik 2006, kiedy go w 2008 kupiliśmy miał już ponad 60 000.
Od momentu zakupu z takich większych problemów to rozrusznik i alternator.
Raz na pół roku wyłącza się wspomaganie ale tak to problemów z piaskową strzałą nie ma :D
lukaspasjonata
20-07-2014, 21:33
215 000 km przebiegu, fiat punto II rok 2003, zielony. Zrobiłem nim 30 tys km. Auto zadbane, ale kupione po stłuczce
176 tys. Rocznik 2000 pierwszy właściciel. Robione progi i wymiany cykliczne oleju itp.
kasper1416
28-07-2014, 12:51
202 tyś.rocznik 2003,poza wyciekami z silnika ok.kiedyś jeżdziłem dablem z tym silnikiem/sory,silnik 1.2/który miał na blacie 276tys.
134 tyś, wymieniony rozrząd świece filtry ale to chyba normalne:) amortyzatory i drążek kierowniczy
Punto mk2 2003r 159 tyś. km. silnik 1.2 8v
W tym roku :
- wymieniony termostat - już drugi od Wahlera w tym roku ;/
- rozrząd (pasek, napinacz, pompa)
- uszczelniacz wału od strony rozrządu i wałka rozrządu
- uszczelka pokrywy zaworów
Na bieżąco olej silnikowy co rok (co 10 tyś km) okresowo filtr powietrza,
Kiedyś tam w przeszłości - wahacze, amortyzatory przód i sprężyny tył, wkładki cierne hamulców, płyn chłodniczy, świece i przewody WN
Na dniach wymiana :
- tarcze ham. i klocki ham., bębny z okładzinami tył z wymianą płynu hamulcowego.
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- gumy stabilizatorów
Po za tym ok. Jajka się zaczęły od czasu instalacji lpg (z samą instalacją), ale znaleźliśmy dobrego lekarza i jest ok. Tak, znaleźliśmy bo to autko rodzinne. Głównie rodzice śmigają, ale ja też od momentu odebrania plastiku. Lekkie zapocenie silnika od strony sprzęgła i chyba przegubu od strony kierowcy, sączący się płyn chłodniczy z rurki wchodzącej do bloku silnika. Wymieniony wentylator chłodnicy na polonezowski oraz regeneracja mechanizmu wycieraczek szyby przedniej.
Progi deko już gniją :P
snuffmajster
10-08-2015, 10:11
Punto II poliftowe, 2006, 1.2l + LPG
130 000 z kawałkiem i niestety poszło na żyletki - rozbite.
Matuzino
11-08-2015, 23:26
Punto 2 1.9 jtd rzeczywiste 254 tysiące km, przynajmniej od momentu sprowadzenia do kraju.W ostatnim czasie wymieniono przy 250 tyś rozrząd, sprzęgło, olej ok 8 tyś km temu.
huberthuse
19-08-2015, 21:23
Punto 2 FL, 2004, benzyna + lpg, 409 tys. (w tym 325 tys. na lpg).
Olej wymieniany co 10 tys.
Żadnych poważnych awarii awarii.
snuffmajster
03-03-2016, 19:52
Punto 2 ELX, 2001, benzyna, 1.2l 8v
Dziś stuknęło 160 000 :)
22946
przemog666
04-03-2016, 18:36
No to ja i o swoim coś napiszę :)
Poliftowy kropal z małym klekotem.
Licznik obecnie pokazuje 198,000km.
Nie licząc oczywistych wymian olejów i filtrów średnio co 20tyś, to z rzeczy absolutnie koniecznych "bo coś się dzieje" to wymieniałem już przednie macphersony, przednie wahacze, przednie tarcze i klocki hamulcowe, przepływomierz, czujnik doładowania turbiny, zbiorniczek wyrównawczy, sprzęgło klimatyzacji, elektromagnes rozrusznika, kompletny rozrząd oraz dwa przekaźniki ;)
A z rzeczy co nie musiałem wymieniać ale wymieniłem "bo mogę" to tylne sprężyny, tylne amortyzatory, tylne piasty, tylne szczęki i bębny, jeden przedni reflektor, wszystkie wtryskiwacze, pasek klinowy i jego napinacz, pompa wody, wszystkie pozostałe przekaźniki, gumy stabilizatora, świece żarowe, akumulator i alternator :P
Więcej grzechów notes nie pamięta :D
Na razie "tylko" tyle i przyznam szczerze że kupiłem go żonie, ale tak polubiłem tego gnojojada że sam nim popierdzielam :D
"Na ten czas" ujeżdżał drogi litewskie, czeskie, słowackie, węgierskie, serbskie, bułgarskie, rumuńskie, niemieckie, duńskie, ukraińskie i nic traktorowi nie ma :P
przemog666
05-03-2016, 12:14
Teges...gwoli ścisłości :P rozrząd wymieniłem bo mnie bolał już fakt że nalatane na nim 180k km. Mimo wszystko jeszcze nie dzwonił etc. Przy wymianie okazało się że z nim "wsio" w porządku :) ale że miałem nowe "tajle" z fabryki w Bielsku Białej to zakładałem ;)
Stukneło mi już 200118 tys ,wszystko gra i buczy :)
Moje Punto mam 8 lat . Kupiłem od sąsiada miał go od nowości. Punto było w wersji S ze wspomaganiem felgi 14" ( we wspomaganiu standard bez były montowane 13") na obecna chwilę mam przejechane 238000 km. wymieniałem: Całe zawieszenie,cały układ hamulcowy, wymiana modułu sterowania silnika, wymiana pompy paliwa, naprawa silnika wspomagania,spawałem progi,podłogę bo była dość mocno zgnita, malowanie auta, dołożyłem elektryczne szyby, lampkę oświetlenia wnętrza(podwójna), licznik z obrotomierzem, kupiłem nowe lampy z halogenami i wymieniłem , w zeszłym roku dołożyłem uwaga KLIMATYZACJE działa ale muszę uszczelnić sprężarkę, z nagłośnienia wymieniłem całe, dołożyłem oryginalny subwoofer fiat punto, nowe radio JVC. Zadania na ten rok to wymieniam całą tapicerkę na HLX mam jest kupiona , ciężki temat szukałem 2 lata znalazłem w krakowie, Wymiana deski z poduszką też mam + sterownik poduszek bocznych i deski też mam. Dokładam elektryczne lusterka które tez w zimie kupiłem + sterowanie lusterek (mam), konsola centralna+ konsola środkowa z ELX mam potrzeba bo tam znajduje się sterowanie lusterkami. Wszystko robię sam, w sprawach elektrycznych pomaga brat bo jest elektrykiem samochodowym i dzięki jemu wszystko działa. Schematy podłączeń elektrycznych są w książce sam naprawiam wydawnictwo WKŁ albo szukam w internecie . Na obecną chwilę szukam całego silnika , praktycznie już go mam ale gość mieszka we Wrocławiu i muszę załatwić urlop żeby tam jechać. Autko mam cały czas garażowane.Używam go na co dzień . Jak ktoś chce wiedzieć co i jak zrobić napiszcie postaram się pomóc.
Aha zapomniałem o sprzęgle wymieniłem, 2 razy układ wydechowy, mechanizm wycieraczek, wymieniłem też przełącznik świateł i wycieraczek na przełącznik z regulacją prędkości , dołożyłem central zamek na oryginalny fiatowski,wymieniłem linki zrzucania i wrzucania biegów, alufelgi z fiata brawo, świece oleje itd na bieżąco . Wszystko było rozłożone w czasie co rok coś. Ogólnie autko jest w stanie perfekcyjnym. Nigdy nie miałem problemu że nie dojechałem . Naprawiam na bieżąco .części zdobywam na aukcjach lub na szrocie (niedaleko mnie jest auto złom gdzie możesz wejść i wykręcasz co chcesz tak zdobyłem klimatyzację i większość części na zamianę)W kwestii Punciaka znam go na wylot, nikt mnie nie zaskoczy . Pomagam jak mogę na forum. W kwestii elektryki mam brata razem dajemy rade. Jak pisałem wyżej szukam silnika ale już po temacie bo jadę po niego w piątek do Wrocławia. ( mój jest ok ale 238000 tyś? chcę wymienić za rok w nowym zrobię remont jak ktoś pyta po co to odpowiadam bo tak chcę ). Punciak jest moim hobby. Bardzo lubię przy nim robić, oczywiście są też zgrzyty ale to dobrze bo wiem na drugi raz co zrobić.
marcyklos
12-03-2016, 19:48
Mój punciak z LPG właśnie przekroczył 360 tyś km. Wszystko na LPG.......
snuffmajster
12-03-2016, 22:08
Mój punciak z LPG właśnie przekroczył 360 tyś km. Wszystko na LPG.......
I jak się trzyma? :) Co było robione? :) Zapewne nieśmiertelny 1.2l 8V?
marcyklos
13-03-2016, 14:15
No tak dokładnie 1.2 8V. Zawieszenie: przegub prawy - 260 tyś, lewy niedawno, 2 tygodnie temu a więc mniej więcej 360 tyś .I z zawieszenia tyle. Ale alternator wymieniony raz, rozszczelniła się tez chłodnica. Reflektory wymienione dlatego ze jeden padł przez sarnę. Swiece i przewody wymieniam teraz - 105 tyś zrobiły. Przy LPG tylko raz był wymieniany filtr. Klimatyzacja o dziwo działa bezawaryjnie do tej pory. Rzeczy trakcyjne jak hamulce to wiadomo. Sprzęgło tez było wymieniane i to dwa razy..raz trafiłem na jakiś gniot i się wysypało po 40 tyś.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A i olej pilnuje i wymieniam co 10 tyś, chociaż ponoć zalecane było co 20 ale....koszt raptem 82 zł z filtrem, półsyntetyk.
No tak dokładnie 1.2 8V. Zawieszenie: przegub prawy - 260 tyś, lewy niedawno, 2 tygodnie temu a więc mniej więcej 360 tyś .I z zawieszenia tyle. Ale alternator wymieniony raz, rozszczelniła się tez chłodnica. Reflektory wymienione dlatego ze jeden padł przez sarnę. Swiece i przewody wymieniam teraz - 105 tyś zrobiły. Przy LPG tylko raz był wymieniany filtr. Klimatyzacja o dziwo działa bezawaryjnie do tej pory. Rzeczy trakcyjne jak hamulce to wiadomo. Sprzęgło tez było wymieniane i to dwa razy..raz trafiłem na jakiś gniot i się wysypało po 40 tyś.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A i olej pilnuje i wymieniam co 10 tyś, chociaż ponoć zalecane było co 20 ale....koszt raptem 82 zł z filtrem, półsyntetyk. pytanie drugie sprzegło miałeś kupione z luk czy sachs? ja wymieniałem przy 120 tys. na luk-a i jezdzi do tej pory (238tys.) oleju jak ty pilnuję co 10 tys zawsze 5w40 pełen syntetyk castrola innego oleju mój punciak nie widział.
marcyklos
13-03-2016, 20:37
Nie pamiętam a nie zapisałęm tej informacji. Prawdopodobnie Luk. Ale nie jestem pewny. W kazdym razie po około 40 tyś zawiodło......rzepa. Zrobiłm się rów na jakby na tokarce było wytoczone. To co teraz ( też prawdopodobnie Luk) działa już grubo ponad 100 tyś...około 160 tyś .
wymieniałeś sam? ja sam wymieniam . Co do sprzęgła to pytam się bo mam nowe serducho do mojego gość co kupowałem zarzekał sie że ma nalatane 127tyś. aha i jest od fiata panda. Będę mu robił lekki remont zobaczę panewki w jakim stanie tłoki pierścienie ,cylindry no i przy okazji skrzynia wraz ze sprzegłem . Dlatego pytam po jestem pełen podziwu do tego twojego przebiegu. Z reszta 1,2 8v to bardzo udana konstrukcja!
marcyklos
13-03-2016, 22:11
Nie, nie wymieniałem sam. Kolega mechanik wymieniał ale teraz będę sam wymieniał. Kiedyś robiłem wszystko sam, łącznie z kapitalką silnika. Ritmo, Regata. Wymienić sprzegło to mały pikuś tylko trochę wiedzy i czas. No silnik musisz przeglądnąć, bo to że koleś się zarzekał to sam wiesz ile warte jest. Oby tak było, 127 tyś to niewiele i zaraz zobaczysz czy rzeczywiście....
Tak, ten silnik to rzeczywiście udana konstrukcja. Może mocy nie ma specjalnie ale jest bezproblemowy. Generalnie większość ludzi jest zdziwiona tym przebiegiem. Ale dodam że oleju nie bierze, jednak sprawdzam co jakiś czas i bardzo równo pracuje.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A tak naprawdę to po co zmieniasz silnik? Co z Twoim nie tak?
Nie, nie wymieniałem sam. Kolega mechanik wymieniał ale teraz będę sam wymieniał. Kiedyś robiłem wszystko sam, łącznie z kapitalką silnika. Ritmo, Regata. Wymienić sprzegło to mały pikuś tylko trochę wiedzy i czas. No silnik musisz przeglądnąć, bo to że koleś się zarzekał to sam wiesz ile warte jest. Oby tak było, 127 tyś to niewiele i zaraz zobaczysz czy rzeczywiście....
Tak, ten silnik to rzeczywiście udana konstrukcja. Może mocy nie ma specjalnie ale jest bezproblemowy. Generalnie większość ludzi jest zdziwiona tym przebiegiem. Ale dodam że oleju nie bierze, jednak sprawdzam co jakiś czas i bardzo równo pracuje. jedzi a wymieniam bo tak chce nie pytaj czemu> mój ma nalatane 238000tys.ale do tego dojdzie w przyszłym roku. Na razie mam inne zadania wymiana tapicerki, dokładam el. lusterka i decke z poduszką. Co wymieniłem mam w poście powyżej. Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A tak naprawdę to po co zmieniasz silnik? Co z Twoim nie tak?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wymieniam bo tak chcę! mój ma nalatane 238000tys. ale to dopiero za rok. na ten rok to wymieniam tapicerkę, dokładam el. lusterka i deske z poduszką. Co zrobiłem w moim punciaku masz opisane w 2 postach powyzej! pozdrawiam
marcyklos
13-03-2016, 22:33
Heh extra......podoba mi się Twoje podejście.
Pozdrawiam również.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Też myślałem o wcześniejszym kupnie silnika i nawet szukałem ale na razie się wstrzymam. Powiem szczerze że mam zamiar zobaczyć ile to mełe coś wyciągnie km.......oczywiście na ile to możliwe będe dbał dalej o niego....czyli wymiana oleju przede wszystkim.
Trzymam kciuki:dlon: dodam że te małe coś jest wdzięczne jak się o niego dba!!
A co do twojego posta powyżej Fiat Ritmo że naprawiałeś to przypomniałeś mi czasy liceum. Ojciec kolegi miał Ritmo i obiecał że jak zda maturę to go dostanie. Pamiętam jak pojechaliśmy nim na nasze pierwsze wakacje do Łeby po maturze.
marcyklos
14-03-2016, 21:43
Ritmo to był szybki samochód. 1.5 pojemnośc tylko 75 koni ale do 100 w 9 sek się zbierał. Dwa miałem.......
pysiek1982
02-04-2016, 15:42
Mój z 2004 FL ma jedyne 307k km z czego od 115k w gazie i dalej żyje;)
marcyklos
07-04-2016, 00:25
Mega, co robiłeś poważnego?
Mam 1.2 8V od nowości. Przebieg 246 tys. Teraz jeździ nim żona. Stan bardzo dobry. Gaz nie był nigdy wkładany, od zawsze jeździ na benzynie, tankuję 98. Olej syntetyczny Motul 5W40. Kiedyś Castrol, ELF, Mobil One, Shell. Na Motulu silnik pracuje najciszej. Wymieniam raz do roku. Roczny przebieg teraz to tylko niecałe 10 tys. km. Kiedyś robiłem więcej.
krzyszu18
10-04-2016, 11:43
Mój ma 142500km. Posiadam go od ponad roku i przejechałem nim 15tyś.
Wymieniane były: przełącznik, mechanizm + silniczek przednich wycieraczek, reflektor prawy, rozrząd no i to co na bieżąco się wymienia czyli kable, świece, filtry, olej.
W tamtym miesiącu niestety miałem stłuczkę w Niemczech z mojej winy więc doszedł do tego lewy wahacz i amory przednie które razem z wymianą kosztowały mnie 600euro :/ + lewy błotnik kupiony już w Polsce. Teraz poluję jeszcze na drzwi w kolorze ;)
384357 km w tym 184357 km na gazie. i jeszcze jeździ. Ale pomału nadchodzi czas aby się kochanym kropkiem pożegnać. Aż żal:placz:
marcyklos
08-05-2018, 23:24
Mój już 413 tyś....
Mam 1.2 8V od nowości. Przebieg 246 tys. Teraz jeździ nim żona. Stan bardzo dobry. Gaz nie był nigdy wkładany, od zawsze jeździ na benzynie, tankuję 98. Olej syntetyczny Motul 5W40. Kiedyś Castrol, ELF, Mobil One, Shell. Na Motulu silnik pracuje najciszej. Wymieniam raz do roku. Roczny przebieg teraz to tylko niecałe 10 tys. km. Kiedyś robiłem więcej.
dobre pytanie dlaczego jeździsz na 98? toz to ma wieksza liczbę oktanową i nadaje sie do silników o wiekszym stopniu kompresji, ale jest przez to mniej kaloryczne niż 95 (czyli daje mniej energii per litr/kilogram)
tak pytam z czystej ciekawości :-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Aha zapomniałem o sprzęgle wymieniłem, 2 razy układ wydechowy, mechanizm wycieraczek, wymieniłem też przełącznik świateł i wycieraczek na przełącznik z regulacją prędkości , dołożyłem central zamek na oryginalny fiatowski,wymieniłem linki zrzucania i wrzucania biegów, alufelgi z fiata brawo, świece oleje itd na bieżąco . Wszystko było rozłożone w czasie co rok coś. Ogólnie autko jest w stanie perfekcyjnym. Nigdy nie miałem problemu że nie dojechałem . Naprawiam na bieżąco .części zdobywam na aukcjach lub na szrocie (niedaleko mnie jest auto złom gdzie możesz wejść i wykręcasz co chcesz tak zdobyłem klimatyzację i większość części na zamianę)W kwestii Punciaka znam go na wylot, nikt mnie nie zaskoczy . Pomagam jak mogę na forum. W kwestii elektryki mam brata razem dajemy rade. Jak pisałem wyżej szukam silnika ale już po temacie bo jadę po niego w piątek do Wrocławia. ( mój jest ok ale 238000 tyś? chcę wymienić za rok w nowym zrobię remont jak ktoś pyta po co to odpowiadam bo tak chcę ). Punciak jest moim hobby. Bardzo lubię przy nim robić, oczywiście są też zgrzyty ale to dobrze bo wiem na drugi raz co zrobić.
wymieniqsz silnik? 238 tys km..to jeszce powinien bez zgrzytów pociągnac następne 150 tys km... ewentualnie moze jakiś mały remoncik czyli ocena stanu gładzi cylindrów, jak jest OK to wymiana panewek walu, panewek wałka rozrzadu, ewentualnie pierścieni no i do tego wszelkie uszcelniacze... i będzie nadal śmigać. producent zaprojektował ten silnik na 400 tyś przebiegu bez remontu, ale wiadomo to wszystko zalezy jak właściciel użytkuje i serwisuje :smile:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie, nie wymieniałem sam. Kolega mechanik wymieniał ale teraz będę sam wymieniał. Kiedyś robiłem wszystko sam, łącznie z kapitalką silnika. Ritmo, Regata. Wymienić sprzegło to mały pikuś tylko trochę wiedzy i czas. No silnik musisz przeglądnąć, bo to że koleś się zarzekał to sam wiesz ile warte jest. Oby tak było, 127 tyś to niewiele i zaraz zobaczysz czy rzeczywiście....
Tak, ten silnik to rzeczywiście udana konstrukcja. Może mocy nie ma specjalnie ale jest bezproblemowy. Generalnie większość ludzi jest zdziwiona tym przebiegiem. Ale dodam że oleju nie bierze, jednak sprawdzam co jakiś czas i bardzo równo pracuje.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A tak naprawdę to po co zmieniasz silnik? Co z Twoim nie tak?
są zdwieni bo im się fiat kojarzy ze starym kaszlakiem... ło panie wieswagen to porzadny sprzęt (tak jak dymi przede mną), a prawda jest taka że poza jakimis wpadkami wszyscy producenci samochodów maja podobną jakośc i niezawodnośc.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
moze troche nei w temacie, ale moje punto evo 1.4 8V to ma nalatane 122 tys km (w 7 lat) jak narazie z awarii to termostat (wracało się na lawecie) , wybierak skrzyni, cała reszta na bieżaco wymieniana, ruda bierze sie zdrowo za tłumik...może wymienie, jak narazie chodzi bez problemów :smile:
dobre pytanie dlaczego jeździsz na 98? toz to ma wieksza liczbę oktanową i nadaje sie do silników o wiekszym stopniu kompresji, ale jest przez to mniej kaloryczne niż 95 (czyli daje mniej energii per litr/kilogram)
tak pytam z czystej ciekawości :-)
Wiesz co, tak chyba z przyzwyczajenia :-) Od dziesięciu lat tankowałem na tej samej stacji 98, mają na to paliwo dobrą cenę i jakościowo też ok. Sprawdzałem kiedyś również 95 na tej samej stacji i na 98 silnik wydawało się pracował bardziej równo. Choć być może było to tylko subiektywne odczucie. Kropka już nie mam od prawie roku. Autko tanie w eksploatacji i jeśli dbane, to bardzo mało awaryjne. Niestety koszmarem w tak starym aucie jest korozja. Sprzedałem go i chyba nadal jeździ :-)
timothydalton
28-06-2018, 12:09
2005 rok, salonowy, 1.2 8V, 85100 km.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
przemog666
28-06-2018, 15:52
To i ja dopiszę co nie co ;)
Puntek II fl 1,3 multijet 2003r.
347k km :)
miałem punto II 1.9jtd kupiłem z przebiegiem 110tyś sprzedany z 230tyś, silniczek igiełka turbo sprzęgło wtryski w super stanie po tym przebiegu, w czasie eksploatacji prawie 8 lat wymieniane tylko raz wahacze, tarcze, klocki, aku, i wiadomo oleje filtry
marcin.f
23-07-2018, 15:54
180 tyś. 01r 1.2 8v ;)
endriu2707
04-08-2018, 21:54
285 tys km, silnik 1.2 8v bez lpg. Silnik dalej jeździ jak nowy, gorzej blacha :(
axelrally
09-11-2018, 12:21
1.2 8v u mnie od 3 lat teraz przebieg 170100km od jakiś 50000km z LPG pracuje idealnie (gaz serwisowany co roku, tak jak wymiana oleju)
JackCaone94
17-12-2018, 18:53
Mój punciak ma 49k kupiłem go 1,5 roku temu i dotychczas przejechałem 15k :D
filipacm
03-01-2019, 11:49
Mój puntozord ma 210k. Od trzech lat (bo tyle go posiadam) wymieniłem: wahacze, panel sterujący nawiewem, wężyki od powrotu paliwa, samoregulator ręcznego, poduszka z łożyskiem od amortyzatora, sprężyny tył, tarcze, klocki hamulcowe, dodatkowo uszczelniona chłodnica , a progów to praktycznie już nie ma :D
U mnie 241kkm, od 170kkm zasilany lpg. Silnik org, skrzynia org, sprzegło raz zmienione przed 200kkm [mam haka i z niego korzystam], układ kierowniczy org. Amortyzatory wszystkie wymienione przy 110kkm i tylne sprężyny. Przednia prawa sprężyna pękła przy 220kkm, wymieniłem komplet. Raz przednie wahacze wymienione i osłony przegubów zewn. Ostatnio padła tj. przegniła chłodnica. Układ klimatyzacji sprawny org. raz sprawdzany przy ~180kkm. Z hamulców co 100kkm wymieniam z tyłu komplet tj. szczeki i bębny, podobnie z przodem. Za to linki ręcznego chyba z 2 razy już wymieniłem. Z osprzętu silnika, alternator i rozrusznik org. Ogólnie auto posiadam od 78kkm przebiegu. Pół roku temu byłem nim w Bułgarii [ w sumie zrobiliśmy prawie 4kkm]. Generalnie dobry samochód, ale ząb czasu robi swoje i pomału się rozglądam nad zmianą. pozdrawiam
marekpila
24-02-2019, 18:58
Witam
Aktualny przebieg to 208000 km w aucie z 2003 roku.
moze inny model bo punto evo, 2011 rok 132 tyś km :-)
2000 rok i fabrycznie 94tyś km :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.