PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Zapach paliwa/smaru/gazu w wentylacji na biegu jało



fel
06-04-2010, 15:17
Witam.

Podzas jałowego biegu silnika w kabinie roznosi się zapach pochodzący jak sądzę z silnika. Nie jest to aromat czystej benzyny, ani gazu - bo jeżdżę na gazie - jaki czasem czuć na stacji podczas tankowania, ani pewnie też oleju. Kojarzy mi się to z przepracowanym paliwem, ale pewnie określić tego nie mogę. Wyczuć go można podczas włączenia nawiewu z zewnątrz, przy zamkniętym obiegu nie ma tego zjawiska.

Mam tak od ostatniej wizyty u mechanika, który wymieniał świece. Pamiętam, że już po naprawie wspomniał, że na podpiętym interfejsie do silnika pojawił się błąd w silniczku krokowym, ale zresetował i już ma być dobrze. Silnik krokowy zdaje mi się jest istotny dla biegu jałowego, podejrzewam więc tę przyczynę. Ponieważ chcę aby mechanik wziął koszt naprawy na siebie, potrzebuję jakichś argumentów bądź potwierdzenia przyczyna usterki.
Pomoże ktoś?

Pozdrawiam
fel

seamus
07-04-2010, 21:14
pod filtrem powietrza jest przewod odpowietrzenia skrzyni korbowej silnka (tzw odma)
zapewne nie zostala podlaczona

fel
14-04-2010, 10:39
Witam.

Dzięki. Może sam pogrzebię, zobaczę tylko czy jest dobra instrukcja do tego na CD dla serwisów, do którego linka gdzieś tu znalazłem.

Pozdrawiam
fel

[ Dodano: 2010-07-07, 20:08 ]
Witam.


pod filtrem powietrza jest przewod odpowietrzenia skrzyni korbowej silnka (tzw odma)
zapewne nie zostala podlaczona

Dopiero dzisiaj za to się wziąłem - dokładnie to było problemem. Podłączone i po sprawie.
Dzięki raz jeszcze.

Pzdr
Fel

hogeharden
18-08-2015, 21:50
Witam.

Podzas jałowego biegu silnika w kabinie roznosi się zapach pochodzący jak sądzę z silnika. Nie jest to aromat czystej benzyny, ani gazu - bo jeżdżę na gazie - jaki czasem czuć na stacji podczas tankowania, ani pewnie też oleju. Kojarzy mi się to z przepracowanym paliwem, ale pewnie określić tego nie mogę. Wyczuć go można podczas włączenia nawiewu z zewnątrz, przy zamkniętym obiegu nie ma tego zjawiska.

Mam tak od ostatniej wizyty u mechanika, który wymieniał świece. Pamiętam, że już po naprawie wspomniał, że na podpiętym interfejsie do silnika pojawił się błąd w silniczku krokowym, ale zresetował i już ma być dobrze. Silnik krokowy zdaje mi się jest istotny dla biegu jałowego, podejrzewam więc tę przyczynę. Ponieważ chcę aby mechanik wziął koszt naprawy na siebie, potrzebuję jakichś argumentów bądź potwierdzenia przyczyna usterki.
Pomoże ktoś?

Pozdrawiam
fel

Witam,
podobna sytuacja z moim autem którą postaram się nakreślić. Mieszkam w Walii i oddałem auto do przeglądu (MOT), przy okazji przeglądu wymienili mi świece zapłonowe o co poprosiłem oddajęc auto, ponieważ zawsze o poranku podczas walijskiej pogody auto pracowało na trzy gary, i nie miało ochoty wspólpracować. Po odebraniu auta z garażu, na wolnych obrotach spaliny przedostawały się do auta co było bardzo męczące. Po podniesieniu maski ujrzałem iż gumowy przewód nie został podłączony takjak być powinien. Minuta-osiem, kilka narzedzi, podłączenie i wszystko chodzi jak należy. Za MOT policzyli 132 funty a i tak musiałem wsadzić swoje 5 groszy aby wszystko było ok. Jutro jazda testowa więc trzymajcie kciuki. Pozdrawiam. Postaram się załączyć zdjęcie jeżeli pozwolą....20806